Che eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
van itt bogaras? :)
Collapse
X
-
- 1 like
-
ngy öt éve találtam csapágyfémet ,összeöntöttem remélem megtalálom most,hogy eszembe juttadtad.
Leave a comment:
-
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseegy hosszosztott blokról van szó és,ha a blokkban megforog a csapágy,akkor a mai világban sajnos eldobós.Régebben még volt egyéb javítási mód,ami a blokkfelek összébb-vételéből és vonalba fúrásból állt a gyári csapágyakhoz,vagy esetleg csak vonalba fúrás és speciális csapágy a nagyobb átmérőjű furathoz,de úgy vélem a mai gépműhelyes árak miatt,ezen az úton már kevesen járnak.
- 2 likes
Leave a comment:
-
Szervusz Titus!
Felsorolnék néhány általam már megtapasztalt néhány lehetséges hibaforrást a Bogárral kapcsolatban.
1. A tűzlemezen a motor előtt,gyárilag van egy kátrányos,filces hőszigetelö lap,amely a tűzlemezre,annak anyagából kisajtolt,rajzszeg szerű tüskékkel van rögzítve.Esetleges karosszéria munkák,vagy egyszerűen az elöregedés miatt,hajlamos ez a hőszigetelő lap leválni,amit azután a motor hűtésére rendelt turbina odaszív magához és emiatt olyan túlmelegedés jöhet létre,amely a legrosszabb esetben,akár a motortér kiégéséhez is vezethet.A praxisomban láttam már ilyet.
2. A Bogárnak meglehetősen bonyolult a küszöbje,a benne elvezetett fűtéscső miatt.A fűtéscső a legtöbb esetben teljesen szét van korrodálva,ezért nagyon sok Bornak nincs igazán jó fűtése.Még a tél beállta előtt,érdemes kipróbálni a fűtőrendszert,mert igen kellemetlen a jéghideg autó.Sajnos a fűtéscső teljes cseréje igen bonyolult és a teljes küszöbcserével oldható csak meg,amit a fülke padlókeretről való leszerelésével lehet csak restaurálás szerűen megcsinálni.A legtöbb Bogár már több KASZNYIS arany kezének a nyomát is magán hordja és legtöbb esetben a padlókeret már itt-ott össze van barmolva a fülkével,ezért igen körültekintően kell bánni velük.A fűtéscsövek és kiegészítőik rendben levőségének estén,egyébként meglepően jó fűtésű autó és bármekkora hideg esetén az autó indítása után,szinte azonnal hatékony.
3. A mennyiben a motorról le kell szerelni a lendkereket,annak meghúzási nyomatéka 30 m/kp.-erre is ügyelni kell,mert volt már rá példa,hogy a lenkerék lelazult.A lenkereket 1db. csavar fogja fel a főtengely végére,sajnos a méretére nem emlékszem,de a nyomaték az biztos,mert nagyon megjegyeztem.
4. Gyakran előfordul olajfolyás a szelepemelő nyomórudak tokozásánál is,amelyek egy igen vékonyfalú vascsőből állnak a végükön harmonika szerű kiképzéssel és egy-egy lencse szerű gumi tömítéssel a két végükön.Amennyiben ilyen jellegű olajfolyás van,sajnos le kell szerelni a hengerfejet és a szükséges alkatrészeket cserélni kell.Megoldás lehet az is,ha a harmonikás részt megnyújtjuk,a méretről a szakirodalomban van leírás és a gumi alátétek cseréje a két végén.
Nekem több,a parcella-kombánjokban alkalmazott ipari motorral volt dolgom,pontosan 4db. motorból hoztam össze kettőt,-volt vele munka bőven.Nagyon vigyázni kell a túlmelegedésekre,mert egy hosszosztott blokról van szó és,ha a blokkban megforog a csapágy,akkor a mai világban sajnos eldobós.Régebben még volt egyéb javítási mód,ami a blokkfelek összébb-vételéből és vonalba fúrásból állt a gyári csapágyakhoz,vagy esetleg csak vonalba fúrás és speciális csapágy a nagyobb átmérőjű furathoz,de úgy vélem a mai gépműhelyes árak miatt,ezen az úton már kevesen járnak.
Pillanatnyilag ennyi jött elő a Bogarakkal kapcsolatos személyes tapasztalatokból és emlékekből.
Üdvözlettel:Che
- 6 likes
Leave a comment:
-
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseElőnye, hogy az alja/ jó esetben / le csavarozható és kitolható a fülke alól.
Leave a comment:
-
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésesárvédők anyag vastagsága és lemez minősége köszönő viszonyba sincs az eredetivel.
- 2 likes
Leave a comment:
-
Sajnos mint sok mindennek pl. sárvédők anyag vastagsága és lemez minősége köszönő viszonyba sincs az eredetivel. Ezért nem nyomtam a Tetszik gombot.
- 2 likes
Leave a comment:
-
Gyalázatos módon bármit lehet hozzá kapni eredeti brazil mexikót stb minőségben
- 5 likes
Leave a comment:
-
Úgy tűnik egyben van bár a torziós rugó befogója körül szoktak furcsa dolgokat művelni. Én szedtem már ki felújítás után melós kabátot a sziló és a rücsi alól!! Előnye, hogy az alja/ jó esetben / le csavarozható és kitolható a fülke alól. Jó megoldás hisz rajta van minden futomű, kormánymű, hajtás. A sárvédők felfogatása alatt lehetnem problémás helyek és az említett rugózásnál. Most ennyi ugrott be az emlékeimből.
- 3 likes
Leave a comment:
-
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNémely gyenge pontját ismerem.Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2019 aug. 28, 20:53.
- 1 like
Leave a comment:
-
Az öcsém vett egy Bogarat, úgylátszik a könyvek bevonzották 1300-as a kicsike és 1968-ban készült.1 kép
- 2 likes
Leave a comment:
-
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAhhoz,hogy beállítási adatok legyenek a VW motorhoz tudni kellene,hogy milyen motor is az
- 4 likes
Leave a comment:
-
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMaróti könyvet még a szkennel közelébe sem érdemes vinni,mert már abból is jogi vita adódhat
A magam részéről is többre értékelem az írott tudást, mint a neten fellelhetőt. Találó a név: ,,felhőben tárolt adatok". Azt könnyen elfújja a szél, és nem marad semmi, bár nem erre gondolt aki kitalálta az elnevezést. De az biztos, hogy akármi is legyen könnyebben elérhető a neten, ha van. Egyre többször találkozom azzal, hogy eltűntek régi oldalak, jellemzően ahol valamiféle letölthető anyagokat találtam valamikor. Persze ez nem véletlen.
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉn szeretném ha a motorra vonatkozó beállítási adatokat privát oldalon elküldenéd nekem!Mivel rozsdásodik nállam egy darab,és alkalomadtán szeretném beindítani...Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2017 dec. 05, 21:10.
- 2 likes
Leave a comment:
-
Kedves Máté!
Emlékszem arra a fotóra,amit egyszer régebben feltettél és egy épületből kilógott egy bogár karosszéria nélkül.Arra viszont nem emlékszem,hogy pontosan milyen volt az a motor.Ahhoz,hogy beállítási adatok legyenek a VW motorhoz tudni kellene,hogy milyen motor is az,mert több féle készült belőle,már a ccm.-re értem,a boxer az egyértelmű.Legjobb lenne a motorkód ismerete a pontos azonosításhoz.
Üdvözlettel:Che
Leave a comment:
Leave a comment: