Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Teleoptik-Yugoslavia sebességmérő óra

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Teleoptik-Yugoslavia sebességmérő óra

    Click image for larger version

Name:	kmh.jpg
Views:	2
Size:	110.6 KB
ID:	156109

    Sziasztok!

    Ezen műszer miben szolgálhatott? Úgy első ránézésre akár 80mm-es furatba passzolhat, 120-as óra, merek reménykedni abban, hogy valami 19 colos kerekű motoron szolgált és akkor "bebarbárkodhatom" a saját gépembe, ami nem szöghajtásos órát kíván, egység spirállal (ami az MZ-n is van akár...) De talán lehet benne állítani valamit, hogy jól menjen... remélem gyakori cucc és könnyen lehet szerezni, mert stílusra egész jól mutatna...

    Bár lehet, hogy kocsiban szolgált, de akkor is legalább átalakítható lehet és tetszik nekem...

    Üdv
    Utoljára szerkesztve a következő által: stalker; 2013 aug. 31, 16:28.
    Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

  • #2
    Sziasztok!

    Légyszi-légyszi :-) Valaki csak annyit nem tudna mondani, hogy motorban lehetett-e ezen példány, már az is hatalmas nagy segítség, mert akkor legalább már nem eget rengető butaságot fog mutatni... Valami jugoszláv kocsiban is lehetett volna persze, nem tudom, hogy autókban a kerékről vagy honnan hajtják ezeket és mutathat-e legalább félig-meddig értelmezhető értéket egy autóból való óra egy motoron...?
    Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

    Komment


    • #3
      Szia Stalker!

      Ha spirállal hajtott az óra, akkor egyszerű az eset, már ami a meghajtást illeti. Forgatni kell, és kész. Ha tudjuk akm-hajtásod kimenő fordulatát és a kerekednek a külső átmérőjét, akkor már csak illeszteni kell az órához.

      Megbízható módon mért fordulatszámmal (pl. 100 ford/min) kell meghajtani (pl. fúrógéppel) a km-órát kezdetben, és megnézni, hogy mennyit mutat. Utána növeled a fordulatszámot egy kerek értékig (pl. 50 km/h). Ekkor megméred a fordulatszámát a fúrónak. Ha szerencséd van, akkor a mért és a szükséges érték közel azonos. Ha nem, akkor valami kis hajtóművet kell a kettő közé iktatni.

      Ez az elv. Gyakorlatban pedig általában autószerelő műhelyekben találsz olyan fordulatszámmérőt, amivel ezt meg lehet csinálni.

      Remélem, hogy tudtam valamit segíteni. Ha már fokoztam a káoszt, akkor az már jó jel!

      A számításban - ha szükséges - szívesen segítek.

      Üdvözlettel: CZsolti

      Komment


      • #4
        CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Szia Stalker!

        Ha spirállal hajtott az óra, akkor egyszerű az eset, már ami a meghajtást illeti. Forgatni kell, és kész. Ha tudjuk akm-hajtásod kimenő fordulatát és a kerekednek a külső átmérőjét, akkor már csak illeszteni kell az órához.

        Megbízható módon mért fordulatszámmal (pl. 100 ford/min) kell meghajtani (pl. fúrógéppel) a km-órát kezdetben, és megnézni, hogy mennyit mutat. Utána növeled a fordulatszámot egy kerek értékig (pl. 50 km/h). Ekkor megméred a fordulatszámát a fúrónak. Ha szerencséd van, akkor a mért és a szükséges érték közel azonos. Ha nem, akkor valami kis hajtóművet kell a kettő közé iktatni.

        Ez az elv. Gyakorlatban pedig általában autószerelő műhelyekben találsz olyan fordulatszámmérőt, amivel ezt meg lehet csinálni.

        Remélem, hogy tudtam valamit segíteni. Ha már fokoztam a káoszt, akkor az már jó jel!

        A számításban - ha szükséges - szívesen segítek.

        Üdvözlettel: CZsolti
        Szia CZsolti!

        Köszönöm válaszod! Akkor majd valami kézi aksis fúrót viszek a vásárlás helyszínére és végignézem a sebességi fokozatait a szerszámnak (plusz egy IZS órát melléteszek, hogy azzal mit mutat... talán szoci sztenderd mindkettő és akkor nem lesz gond :-) )

        Mindenesetre köszönöm a felajánlást, de a baj annyi lehet még, hogy a kis hajtómű hol férne el láthatatlanul (Vagy az kihajtásban levő csigakerekes hajtást kell újragondolni?)? Meg plusz egy alkatrész... nem egyszerűsítené a dolgokat, plusz drágítaná is (Nem tudom, hogy mennyivel, de Perákból átalakított órát 25 ezer környékén lehet venni, sosem néztem, hogy az igazat mutatja-e, de legalább 19 colos szoci sztenderd motor, egység spirállal és talán DKW-örökség kmh hajtással - a lényeg, hogy az az egyszerű út, de én kísérletezni akarok most, ráadásul nem gyári, hanem egyedi számlapos óra érdekelne, amit majd én készíttetek el), akkor meg lehet, hogy kell keresnem inkább egy másik órát, csak ez kivitelre megtetszett egészen.

        Valamilyen korai FAP kamion sebességmérője lehet esetleg? Én némi google-keresés után erre jutottam... A Teleoptik-Yugoslavia meg talán Teleoptik-Zemun nevű lett vagy volt.... (a lényeg, hogy ilyen néven is ismert lehet...). Mindenesetre tetszetős dizájn.

        Üdvözlettel: Stalker
        CZsolti kedvelte ezt.
        Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

        Komment


        • #5
          Hajtómű helyett készíthetünk grafikont (nomogram) is. Azzal menet közben is bármikor pontosan át tudod számítani a mutatott sebességet valósra. És ráadásul jól mutat a műszerfalon.
          Titus és stalker kedvelte ezt.

          Komment


          • #6
            CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Hajtómű helyett készíthetünk grafikont (nomogram) is. Azzal menet közben is bármikor pontosan át tudod számítani a mutatott sebességet valósra. És ráadásul jól mutat a műszerfalon.
            Érzem, hogy ebből valami nagyon korrekt műszer fog születni a végén Még nem is láttam élőben, de már megoldódott minden baj, professzionális módon :-)
            CZsolti kedvelte ezt.
            Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

            Komment


            • #7
              stalker,

              Miért nem veszel egy eredeti (vagy replika ) órát -aztán annak lecserélheted a számlapját egyedire (amit eladhatsz másnak ) mert így igazán férfias mulatság
              Titus, OdinHEM és CZsolti kedvelte ezt.

              Komment


              • #8
                joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Miért nem veszel egy eredeti (vagy replika) órát -aztán annak lecserélheted a számlapját egyedire (amit eladhatsz másnak) mert így igazán férfias mulatság
                Szia!

                A nálunk kapható replika órák JAWA Perákból vannak faragva, ott meg ezzel a FAP-al tán ugyanott vagyok... az eredeti VDO vagy Veigel 80 ezertől indul a DKW-ra, abból meg inkább veszek egy akármi mást... ennyi pénzt egy óráért nem fogok kiadni, a németek tárcájához vannak a DKW cuccok árazva.

                A 25-30 ezres replikáknak semmivel nincs több közük az eredetihez, mint az általam kinézett órának... a minimum 60 ezer (=roncs) forintos óra meg kicsit erős, itt nem spurságról van szó, egyszerűen egy hobbira nem tudok ennyit költeni.

                Üdv
                Utoljára szerkesztve a következő által: stalker; 2013 szept. 02, 12:35.
                Titus, soveny és 2 további látogató kedvelte ezt.
                Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                Komment


                • #9
                  Ne légy már ennyire komoly ---csak vcceleek ,de azért .....
                  Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2013 szept. 02, 13:35.
                  stalker és kedvelte ezt.

                  Komment


                  • #10
                    Számlapterv segédlet:
                    Click image for larger version

Name:	km-óra skála.jpg
Views:	1
Size:	30.3 KB
ID:	138253

                    Komment


                    • #11
                      joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Ne légy már ennyire komoly ---csak vcceleek ,de azért ...
                      No, azért annyira nem voltam komoly :-) Csak kielemeztem a helyzetet... és a magyar pénztárca-túlárazott alkatrész relációt.
                      Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                      Komment


                      • #12
                        stalker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        A nálunk kapható replika órák JAWA Perákból vannak faragva
                        Tévedtem...

                        Egyrészt itt megcáfoltak, csak már rég elfelejtettem sajnos...

                        Jawa Perak kilóméteróra - Veterán fórum

                        Jó lenne tudni viszont, hogy milyen óra az amiből valójában készülnek az "okosított" példányok. (Alapvetően fontos, hogy az óra ne végig, csak a számlap-befogás közelében legyen 80-as külső átmérőjű, különben nem fér be, valamint a vége az egyik oldalon csapott...(a vége felé a henger testben egy ferde bevágás van)). Az, hogy mit mutat az erősen harmadlagos... PAL-gyártmány ez is biztos...

                        Képek róla... csak mié lehet ez?

                        Click image for larger version

Name:	dkwkmh1.jpg
Views:	2
Size:	113.2 KB
ID:	138262Click image for larger version

Name:	dkwkmh2.jpg
Views:	3
Size:	75.2 KB
ID:	138263

                        A "lecsapás"-t majd némi sarokcsiszolós simivel pótlom...

                        Mihez tartozik ez a PAL óra? Új topik nem árt ennek azt hiszem...

                        Köszönöm
                        Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                        Komment


                        • #13
                          Frissítés a Teleoptik óráról: Méreteiben ugyanakkora a mint a JAWA 634-638, egység kihajtásspirál megy bele, ugyanannyit mutat, mint az IZS (+-5 kmh, mérési tévedés...), 80 mm-es átmérőjű, feltehetően tényleg FAP kamionba lehet való...

                          Itt folytatódik a kilóméter-óra (sebességmérő óra-tachometer-speedo helyettesítés kielemzése...

                          PAL óra, de mié? (DKW repro órák alapja amúgy ez...) - Veterán fórum
                          Utoljára szerkesztve a következő által: stalker; 2013 szept. 05, 23:48.
                          Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                          Komment


                          • #14
                            Frissítés: Most olyan tippet hallottam, hogy Junaké lehetett (ez maximum ilyen nemzetközi cserék által valósulhatott volna meg)... kétlem, de hátha akad közöttünk olyan aki Junak ismerő...
                            Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X