Közlemény

Collapse
No announcement yet.

T5H feltámasztása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    T5H feltámasztása

    Sziasztok!

    Arra gondoltam, hogy nyitok én is egy naplót a felújításról. Talán van olyan, aki kíváncsi rá, meg hát ha jobban belegondolok, így tulajdonképpen a felmerülő kérdéseket is egy helyen tudom kezelni.
    Lassan haladok, mert a munkám mellett kevés időm és energiám jut erre, de legalább így nem terhelek senkit a túl gyakori posztokkal!

    Pár szó elöljáróban, a történet kedvéért: A motort 1972-ben gyártották, és 1986-ig még bizonyíthatóan forgalomban volt. Ez szerintem szép teljesítmény tőle, és a gazdáitól. (Mert volt több is az évek alatt.) Szerencsére elkerülte a kor motorjainak nagy hányadát érintő transzformálódás, és nem lett belőle kistraktor, vagy kapálógép. Sem kézikocsi... Így megérte, hogy már a szebb napokról lemondva, egy pajta mélyén szunnyadásából felébresztve hozzám kerüljön, 2011-ben.

    Amikor elhoztam, nem volt indítható állapotban, és mivel eleve a teljes felújítás volt tervben, nem is éreztem szükségét a próbálkozásnak. Nagy kezdeti lendülettel neki is álltam a bebontásnak.

    Nagyjából így kezdte nálam a pályafutását, itt már az ülést és a légszűrő fedelét levettem:

    Click image for larger version

Name:	IMG_3305.jpg
Views:	38
Size:	115.0 KB
ID:	225482

    Nem sok idő telt el, és már így nézett ki:

    Click image for larger version

Name:	IMG_3332.jpg
Views:	23
Size:	99.8 KB
ID:	225483

    Ezután leszórtam a vázat és a fényezendő elemeket. A kiszemelt fényezőt megkértem, hogy fújja le nekem ezeket (egy kis lakatolást követően) töltő-alapozóval, megelőzendő a visszarozsdásodást. Ez annyira nem sikerült, mert hosszas ígérgetés és várakozás után is csak a váz, és a tank kapta meg a kért fedőréteget. Elhoztam mindent inkább, majd más megcsinálja.

    Áttekintettem, hogy mikre lesz szükség, milyen alkatrészeket kell feltétlenül megvenni, és melyek azok, amikkel jobban járok, ha inkább megveszem, mint felújítom.
    Néhány dolgot be is szereztem, elkezdtem az adatgyűjtést is. További alkatrészek kerültek bedolgozásra.

    2012-ben aztán megtorpant a projekt, a kezdeti lendület egyéb okok miatt megtorpant. Ezen nem aggódtam, mert a Pancsi nem kért enni, eltettem pihenni a raktárba.

    Aztán idén végre kicsit változtak a dolgok, így 8 év altatás után előszedtem az öreglányt, és újból foglalkozom vele.

    A vázat és a kitámasztót össze kell igazítani, kikopott mindkettő...
    Click image for larger version

Name:	kitamaszto.jpg
Views:	23
Size:	461.4 KB
ID:	225484



    A kisebb alkatrészeket, csavarokat gyorsan lehorganyoztattam, mint például ezeket is:

    Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	23
Size:	357.9 KB
ID:	225485
    Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	23
Size:	612.3 KB
ID:	225486

    Hogy aztán a színeket hogy találtam el? Hmmm... Azt már tudom, hogy a fékkarokat krómozni szokták.
    Leadtam pár holmit a krómozóknak is:

    Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	23
Size:	376.4 KB
ID:	225487

    A fékpedálnál nem tudtam eldönteni, melyik kell majd, megcsináljuk mindkettőt.
    Lett közben sok új gumialkatrész, és a legutóbbi lőrinci börzén megrendelt fűzött kerekek is megérkeztek.

    Foglalkoztam közben a teleszkópcsövekkel is:

    Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	23
Size:	317.9 KB
ID:	225488

    Kicsit igazítottam rajtuk:

    Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	23
Size:	301.4 KB
ID:	225489

    A felső a félkész, az alsó már majdnem kész. Mentek ők is a galvanizáló műhelybe.

    Kicsit előszedtem a fékeket, rájuk fér egy felújítás:

    Click image for larger version

Name:	6.jpg
Views:	22
Size:	320.2 KB
ID:	225490

    A féktámlákat is letisztítottam, le voltak festve. A festék alatt az egyik támlán krómozás is volt, de már csak nyomokban. Ezt eltávolítottam, de most itt akadt egy kis dilemma: krómoztassam le? Hogy gyári(as)?
    Ja, és a csavarok között viszonylag kevés 14-es hatlapfejű volt. Ugye jól tudom, hogy a 13-as nem eredeti csavarméret?

    Egyenlőre ennyit, majd jön a következő tartalom is!
    Utoljára szerkesztve a következő által: jandoarpad; 2020 nov. 15, 08:17.
    Jankó51 és mátéapu kedvelte ezt.

    #2
    jandoarpad eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ja, és a csavarok között viszonylag kevés 14-es hatlapfejű volt. Ugye jól tudom, hogy a 13-as nem eredeti csavarméret?
    Felirat nélküli 14-laptávolságú csavarok (a legtöbb esztergált)..

    A négyzetek gondolom fotók,számomra láthatatlanok!
    jandoarpad kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #3
      mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      A négyzetek gondolom fotók,számomra láthatatlanok!
      Képek volnának. Szenvedtem velük, mire sikerült beillesztenem, feltöltenem.. Most már én sem látom őket...

      Komment


        #4
        Na most az hogy van, hogy a munkahelyi gépemen nem látom a képeket, itthon pedig voilá, megvannak!? Mit csinálok rosszul?

        Komment


          #5
          A post létrehozásakor a szövegablak fölött az "Image" ikonra kattintva, az "Upload" fülre lépve kiválasztottam a fotó(ka)t, majd a "Send it to the server" gombbal elküldtem, és végül az "OK" gombbal fejeztem be a műveletet.

          Komment


            #6
            Lassan ott tart a dolog, hogy a vázat le szeretném fényeztetni. És ez elkerülhetetlenné teszi, hogy kitaláljam, milyen motort szeretnék ebből kihozni. :-) Alap verzió, hogy a nagykönyv szerinti fekete lesz, de nem vetem el a szentírás mellőzését sem. Lehetne szép gyöngyházfehér is például...
            Ti itt jobban benne vagytok a Pannóniák világában: mi az általános vélekedés a színválasztást illetően? Ördögtől való, ha valaki eltér a gyáriasságtól?

            Másik kérdés: mit gondoltok, mennyire működik hosszútávon egy szinterezés a vázon? Én nem szeretem, de lényegesen egyszerűbben meg tudom oldani vele a váz "fényezését"

            Click image for larger version

Name:	váz.jpg
Views:	59
Size:	346.8 KB
ID:	225427

            Komment


              #7
              jandoarpad eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              mi az általános vélekedés a színválasztást illetően?
              Csináld olyanra ami neked örömöt okoz... de azé szerintem a gyöngyház fehér kissé erős.. Szinterből több féle bevonat létezik, akár jó is lehet.
              Jankó51 kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                a gyöngyház fehér kissé erős..
                Az biztos, hogy elég távol áll az eredetiségtől! :-) Mondjuk szép tud lenni, de Pannónián talán még nem is láttam ilyet.

                Komment


                  #9
                  Ajánlom a következőt!Gyűjts képeket a netről különböző színben,felszereltségben,válassz egy stílust,szín-összeállítást és ehhez alakítsd kedvedre a motorodat.Nekem a betétes,fekete-ezüst jön be a piros-arany csíkozással elválasztónak....Elsőre így sikerült,a sisak is .....ez már eladási fotó.A mostani festését már évek óta tervezgetem,de a dizájn marad...
                  Attached Files
                  Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2020 nov. 11, 07:04.
                  Atti69, pasetta és 2 további látogató kedvelte ezt.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    #10
                    Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    de azé szerintem a gyöngyház fehér kissé erős.
                    M'ér a kalocsai mintás oldalkocsist mekkora magyarnak kiáltották ki, pedig szerintem a giccs mintapéldája.

                    Komment


                      #11
                      jandoarpad eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Lehetne szép gyöngyházfehér is például...
                      Átgondoltam... akár lehetne. Meg bármi más is,oly sok szép szín van.... csak a képzelet szabhat határt.
                      emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      pedig szerintem a giccs mintapéldája.
                      szerintem is... a Matyó jobban tetszik.

                      Komment


                        #12
                        Huh... Ráleltem arra a bizonyos kalocsai mintás motorra. Hááááát... Érdekes, na! :-)

                        Komment


                          #13
                          Alakul a középtámasz:

                          Click image for larger version

Name:	IMG_20201114_092120.jpg
Views:	41
Size:	401.2 KB
ID:	225478

                          Komment


                            #14
                            Valahol mintha olvastam volna olyat, hogy a fényszóróbilibe utólag fúrtak bele visszajelzőt. Kérhetnék egy kis segítséget abban, hogy a mai viszonyok között hogy kell kinézzen az említett alkatrész? Kell rá visszajelző? Vagy ha nem gyári, és manapság vizsgán nem kérik, akkor tüntessem el a furato(ka)t? Van egy másik is, azon csak egy lyukat böktek...

                            Click image for larger version

Name:	IMG_20201115_093233.jpg
Views:	20
Size:	425.1 KB
ID:	225513

                            Komment


                              #15
                              Gyárilag nem,ma viszont kötelező az országúti visszajelző,ha mindennaposra építed:akkor meg a másik furat,jó lesz generátor töltésjelzőnek.

                              Én fúratlant választottam a motoromra és egy króm lemezcsikba épitettem a visszajelzőt melyet a kormánybilincs csavarja tart.Nem a legszebb....

                              A lényeg egyik sem gyári megoldás...
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X