Közlemény

Collapse
No announcement yet.

mz ts kuplung könnyítés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • mz ts kuplung könnyítés

    Sziasztok!

    Érdekelne a véleményetek azzal kapcsolatban hogy a kis ts-emen (150-es) szeretném a kuplungot könnyíteni. Nem az érdekel hogy van e értelme hanem ötletek esetleg tapasztalatok. Mivel nekem az újabb dupla soros primer láncom van, kezdésnek arra gondoltam beszerzek egy régebbi egysoros kuplungot. Ezzel már lehetne nyerni pár dekát. A tartósság nem érdekel mármint hogy 30 vagy csak 15e kilométert megy el. Az egész motor picit alakítva (nem barmolva) van ehhez mérten gondolom a tartósságot.
    Láttam olyat hogy a kuplungkosarat is megfurkálták könnyítés végett. Esetleg egy sor fém és parafa lamellát kivenni a sorból?

  • #2
    ...........ez most a kandi kamera ? mert ha nem akkor csak azt tudnám mondani ,amit csak egy hosszabb ismeretség után lehet --sértődés nélkül .

    ( ez nem csak szóvirág , hanem 15 év veterán versenyzés után leszürt tapasztalat sommázása )
    korompaiistvan és wsievers kedvelte ezt.

    Komment


    • #3
      Nem vagyok sértődős és számítottam dádá-ra Ugyan ilyen "furcsán" néztek rám amikor a kéthengeres kétütemű motoroknál feldobtam a hengerenként különböző előgyújtás lehetőségét. De mikor belinkeltem a cikket róla és kiderült a trabantoknál gyárilag alkalmazták is, megnyugodtak a kedélyek.

      Ezért most is linkelek:SzocimotoroSOKK - tuningfejlesztes

      Nem ugyan az de miért ne kísérletezhetnék?

      Komment


      • #4
        Igaz, pontatlan voltam - mert ha ezeket a dolgokat kérded , azért feltételeztem , hogy nem tudod és nincs is lehetőséget a kivitelezésre . A válaszom így ebből a szemszögből született .

        Természetes , a dolog -ami oda le van írva -majdnem igaz . Csak kedves fejlesztők , a fejlesztéshez számolni is kell , és azt kell még szem elött tartani ,hogy egy kitalált rendszerbe eggyes elemeket nem lehet böntetlenül megváltoztatni .

        A jobban , hirtelen dinamikussan fellépő erőt , egy lamellával kevesebben akarom átvinni ? meg gyengített láncal ,?

        -jobb minőségü lamella ? erösebb rugó (mennyivel?) stb , stb
        --sok sok kérdés ,egyik hozza a másikat .

        De persze az alap gondolat az jó és világos és tényszerüen igaz , csak amikor egy ilyen mutatvány a végére bele ugrik 200 000 ft ba akkor el szoktak gondolkodni --10 LE ből 20 LE - ---aztán mi van?

        A trabantos példa pedig egy marhaság (a kedélyek nem megnyugodtak , hanem csak szerintem rád hagytuk ) azért mert ott azért alkalmazták ,hogy a 600 ccm ből előallított ultra röhejes 26 LE ----a Mari néninek és Günter apónak is --használható , autó szerüen mozgassa a Trabantot . Azzal nem teljesítményt növeltek , hanem a motor "görbéit " igazgatták .
        dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Láttam olyat hogy a kuplungkosarat is megfurkálták könnyítés végett
        --aztán kicentírozták utánna ?

        Na mindegy , nem ismerem a lehetőségeídet , lehet hogy olyan gépműhely áll mögötted , hogy csak irigykednénk . Akkor persze egyszerü .
        De az is lehet hogy csak velem van a baj , és ez egész csak olyan egyszerü -fórumos -dolog --és én látom bonyolultan a dolgot .
        OdinHEM kedvelte ezt.

        Komment


        • #5
          joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          ez egész csak olyan egyszerü -fórumos -dolog
          Erről van szó Igazából az anyagi része normál körülmények közt nem érdekel. (pár 10e és nem 100e).

          Van másik motor száguldozásra amit nem kell házilag barkácsolni. Most is mint máskor is leírom: Hobbi. Innentől szerintem a "miért" kérdésre nem kell a választ keresni.
          Ismerőseim közt vannak olyanok akik hobbiból örömlányokat "látogatnak" nekik is benne fáj több 100e-be. Hobbi!

          Amúgy ha a motor görbéi javulnak akkor valamelyest a teljesítmény is, vagy nem?
          korompaiistvan, mátéapu és OdinHEM kedvelte ezt.

          Komment


          • #6
            ha a motor görbéi javulnak tételezzük fel akkor a könnyitések miatt elgyengitett szerkezet prózai módon szétszakad ,jobb esetben eldeformálódik.
            ha teljesiményt növelünk,akkor a mehanikus szerkezetet is erősiteni kell,a fenti okokból,ez lehet jobb anyagminőségből,vagy anyagvastagitásból .te ennek az ellenkezőjét szeretnéd tehát marad a joker álltal javasolt spéci alkatrész.
            Viszont kezdőként a motor hibátlan müködésébe kellene invesztálnod a hobbidra szánt összeg első részleteit.utána a teljesitmény növelésébe,és utóljára a speciális könnyitésekbe.
            korompaiistvan kedvelte ezt.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


            • #7
              dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Amúgy ha a motor görbéi javulnak akkor valamelyest a teljesítmény is, vagy nem?
              Te fő állásban politikus vagy ?

              Nem szeretem a "csusztatásos " vitákat , -a görbék nem javülnak ,csak fogyaszthatóvá teszi a ..art .

              Persze a hobbi az szent és sérthetetlen -tök igazad van ! Viszont az még mindig nem derült ki , hogy ehhez a dologhoz milyen adottsággal állsz a leg közelebb : tudás , ipari háttér vagy csak az a néhány 10 000 ??

              Ezt azért lenne jó tudni , hogy a segítség milyen irányból menjen ?
              korompaiistvan, mátéapu és wsievers kedvelte ezt.

              Komment


              • #8
                Udv!

                Tudom nem teljesen idevago a temam (mas motortipus, mas alkatreszerol irok), meg vitaba se szeretnek keveredni, de azt hiszem az Origon olvastam egy "mindennapos hasznalatra atrvezett" Pannonia p12-rol. Ott aztan leirtak mindent (noha elsosorban pozitivumokat). A gyari (azt hiszem) 7,2 kg-os fotengelyt furatokkal 5,2 kg-osra konnyitettek, meg egyedi 5 sebesseges valto st. Ha a valton nem is, de a fotengely konnyitesen elgondolkodtam en is. Furatokkal konnyiteni, majd parafaval betomni a furatokat. Mindezt en meg tovabb gondoltam a mar itt (forumon) is emlegetett Wartburg felul is csapagyas hajtokarjaval, meg egy Vape gyujtassal (aminek szerintem a lenkereke konnyebb). Ez elmeletben jol hangzana, de persze en is tisztaban vagyok azzal, hogy egy mar kiprobalt (tesztelt) rendszerbe akarok bele kotnyeleskedni, ami nem feltetlen lenne elonyos a motor elettartamara nezve. Persze alaposan korbejarom elotte a temat, kikerem nalam jobban hozza ertok velemenyet stb.
                Hallottam en is olyat, hogy egy mar osszekopott rendszerben (pl.: motorblokk), ha egyszerre csak egy fogaskereket cserelunk ki, az is lancreakcio szeruen magaval vonhatja a tobbi alkatresz cserejet, mig vegul szinte majdnem mindent ujra kell a vegen cserelni. Pont azert, mert az meg uj es nem "kopott" ossze a tobbi alkatresszel, amiket igy megterhelhet. Vagy nemtudom pontosan miert, de valami ilyesmi .

                De hogy a temahoz is szoljak: magat a konnyitest jo otletnek tartom (noha nem elsosorban egy veteranban), de nem kimondottan csak 1 alkatreszen valtoztatnek, hanem akkor egy komplett atfogo tuningba fognek. Ugy terveznek meg egy blokkot (vagy komplett motort).
                Szamitasba vennek mindent. Kezdve azzal, hogy ha valahol konnyitek, akkor mashol erositek. Vagy jobb minosegu anyagot hasznalnek stb.
                Nekem ez nem celom, meg nem is kimondottan penztarca-barat otlet.
                Most ellent mondtam sajat magamnak, de mint azt irtam: meg korbejarom en is a temat, meg meg amugy is csak elmeletben fogant meg a dolog .
                Utoljára szerkesztve a következő által: jjzoli; 2013 aug. 25, 20:16. Oka: kiegeszites
                mátéapu kedvelte ezt.

                Komment


                • #9
                  Na végre van netem!

                  Tehát amire gondoltam: A régebbi ts kuplungot felrakni mert mint a képen is látszik az egysoros míg az újabb két soros.
                  Azaz nem egy brutális gányolásról van szó. Amúgy a motor már más részleteiben is módosítva van, mint például: Leírás alapján főtengelykönnyítés, hengerfejsüllyesztés,rezonátor építve, etz karburátor 125-ös fúvókával (gyári 95-ös), . Gyula.bá féle elektronikus gyújtás, és formailagClick image for larger version

Name:	78a6_3_big.jpg
Views:	1
Size:	93.1 KB
ID:	138239Click image for larger version

Name:	Mz_ts_125_kuplung_5539486088.jpg
Views:	1
Size:	37.7 KB
ID:	138240Click image for larger version

Name:	DSC01003.jpg
Views:	5
Size:	195.4 KB
ID:	138241

                  Lehetőségeim nagyon nincsenek csak annyi hogy van saját garázsom és egy esztergályos ismerősöm.

                  Gondoltam egy lamellasort eltávolítani és akár a kuplungnyomó rugók alá plusz alátétet rakni? A kuplungkosárnál az egy sor lamella kivételéből adódó túllógást a gyári állapotú túllógáshoz viszonyítva lemaratni. Ami már lehet túl sok lenne: a kuplungkosár oldalába furatokat készíteni. Erről láttam régen egy képet a neten de sajnos már nem találom.

                  Komment


                  • #10
                    Ha eljuttadod -megcsinálom . Nagyon viszi a a pénzt a Bianchi építés ......
                    dkari és kedvelte ezt.

                    Komment


                    • #11
                      joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Ha eljuttadod -megcsinálom
                      Na basszus! Mióta a Jawam beadta az unalmast el is felejtettem ezt a kuplungosdit. Köszönöm a felajánlást és lehet élek is vele, de nem mostanában. Sajnos a Jawa feladta a harcot 650km után (elcseszték a főtengelyt) ezért most az van darabokban. Az mz használható úgyhogy azt nem akarom szétkapni amíg a Jawa nem áll újra össze.

                      Komment

                      Ugrás az oldal tetejére
                      Working...
                      X