Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Izs motorblokkok szerelése és karbantartása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Izs motorblokkok szerelése és karbantartása

    .............hát kedves Márka társaim,(mert ez igen is márka!)az a helyzet hogy főtengely csapágy csere van teritéken!
    A mai napon fájó szívvel és még fájóbb lábbal és derékkal kiszereltem a blokkot.Szét kellene szedni. Csak az a baj hogy nincs rá önként jelentkező!Nem tudom hogy lesz a munka menet,nem szeretném megfuratni mert amugy a motor bika!(már úgy a mi szintünkön!)...........na majd meglátjuk!........ha sikerül teszek fel képet a munkáról!Kicsit szemérmes a szentem,nyilvánosan nem akar vetkőzni!......na most már az asztalon van!!!!
    Utoljára szerkesztve a következő által: apacsavo; 2011 nov. 01, 16:30. Oka: Kép feltöltés

  • #2
    Hát az Izs blokknak még egészséges derékkal is van súlya... Óvatosan!

    A motorcsapágyak kérdése most az Izs.hu-n is téma, összegyűjtöttük a cserélendő csapágyak listáját. Nézd meg, hátha segítséget jelent!
    majdánka, Che és apacsavo kedvelte ezt.

    Komment


    • #3
      Tiszteletem!
      Köszi Apacsavo. Látom nagy fába vágtad a fejszéd, remélem sikerül megszervizelni a blokkot. A fúrást nem javaslom, mert az enyém bár 1976-os és oldalkocsis(negyedikben nem energikus már) , de a blokkja még nem volt széthúzva, és bele sem lett nyúlva. Megyek és lekopogom.(Az idősebb és tapasztaltabb Izs tulajok szerint, ha egyszer szétbontjuk a blokkot az már nem lesz a régi , ezzel nem azt mondom, hogy nincs olyan helyzet amikor már szét kell bontani a blokkot.)
      Az IZS-ek közül volt szerencsém a szegedi börzén egy korai hengerét megvizsgálni, de semmi baja nem volt, még sima volt a hengerfal, bár kívülről elég leharcolt volt. Szóval ahogy az előző gazda nekem is mondta, csak olajat és benzint kellett folyton beleönteni és menni, csak menni.(Ezzel csak arra gondoltam, hogy olaj legyen elég és semmi nagy baja nem lehet a hengernek.)
      Másrészről egy minimális teljesítménycsökkenés miatt nem éri meg azonnal fúratni, ezzel az ember csak csökkenti az újrafúrhatóság számát, ha egyszer tényleg kell,lehet, hogy már nem lehet. Előre is bocsánat,csak az vegye magára akire vonatkozik! de én azt látom, hogy mindenki aki a környezetemben vett veteránkorú motort, az azonnal elszaladt fúratni, már meg sem nézte a hengert, csak levette és vitte.
      Sok sikert a javításhoz, és ha kell valami apróság, ami épp nincs, kérdezz és átnézem, hátha van.
      Nagyon szép mocid van neked is, remélem egyszer élőben is láthatom.
      Üdv.: Majdánka.
      Lemezjáték, apacsavo és Che kedvelte ezt.

      Komment


      • #4
        Izs motorblokkok szerelése és karbantartása

        Nem tudom menyit járt a 3 nap alatt?!......ez csak azért fontos mert az olajat ha szimeringes elég hamar kiszlopálja és akkor megszünik a füstölés,de szerintem más lessz a bibi!Vedd le a hengerfejet nézd meg nem karcosodik-e a henger,mert gyűrű törésed lehet!Ezt abból gondolom hogy olyan gyenge hogy tolni kel!A másik hogy a hiba hirtelen jelentkezett és rögtön nagyon!A gyűrű törésnél legalább nem kel széthúzni a blokkot!(nem úgy mint nekem a ku..a csapágy miatt!).....Ja a dinamó,ha jó a kolektor és a szénkeféd az IZS sem sokkal rosszabb mint az MZ!.....de te tudod mit ér meg a dolog(a dinamó cseréhez sem kell szétdobni a blokkot!)



        Ezt is elcsesztem!!!Bocsi fiuk válogassátok ki melyik kinek szól,mert elb.....m!
        Utoljára szerkesztve a következő által: soveny; 2011 nov. 10, 12:49. Oka: Kiválogattam! :-)

        Komment


        • #5
          Kicsit fura, hogy először, elmehetek akár homokúton is, bár elnyeli a gumit is, de nem gyöngül, majd hirtelen elkezd kipurcanni.
          De ezeket minden indítás után eljátssza, persze reggel, mikor hideg volt az alublokkház akkor 30 percig is bírja, melegen egyre kevesebb ideig.
          Köszönöm a gyors választ, megnézem az olajat és megnézem a hengert is, mert ez eléggé felidegesített, ha a hengert ez miatt el kell dobni hülyét kapok, alig volt km még benne.
          Az öreg akitől vettem nagyon csodálkozott, hogy elindult nekünk, én hülyenem is gyanakodtam ez után sem.



          A szegecselés tényleg jó ötlet!
          korompaiistvan, apacsavo és Che kedvelte ezt.

          Komment


          • #6
            Tiszteletem!
            Na most már tuti, hogy szimeringes az IZSem, mivel a dinamó háza és a dinamó is úszik a sz*rban, jó kis piros kétütemű olaj ömlik belőle mindenfelé.
            A tankból kb 13litert szopált ki és 100km-t még nem ment azóta, hogy nálam van!Ezt betudom a szimeringnek.
            Az összes IZSes kollégát megkérem, hogyha nem akar szenvedni kb 2 órát, akkor ne vegye le a felömlőablakokat soha!!!!!
            Nálam legalább is a Planéta 3-nál a kifeszegetett ablak csúszdája 4-5mm-rel volt nagyobb a hengeren lévő nyílásnál, szóval nem ment vissza csiszolás nélkül. Ők hogy rakták be a gyárban???????????????
            És hogy gondolták, hogy az ablak alján nem alakítanak ki rendes tömítőfelületet??????????????????(ott állandóan kifúj)
            Aki véletlen tudja az izs csapágy és szimeringméreteit az legyen szíves ossza meg velünk is. Fontos lenne.
            Üdv.: Majdánka.



            A fene enné meg, most látom az előbbiekből, hogy szét kell teljesen dúrni azt a cseszett blokkot.
            Tudtam, hogy nem valami nagy szám volt a szovjet gumiipar(csoda, hogy annyian lettek mint az oroszok), lehet, hogy most széthasadt a szimering, azért ömlik belőle az olaj.
            Vége van mint a botnak. na de kettő is?!

            Komment


            • #7
              Kedves Majdánka!

              Ne feledd soha,az IZS,-DKW konstrukció!Azt se feledd,hogy az idő "nagy Úr"!Az ilyen régi technikákhoz türelem,elhivatottság kell.A szimeringek,tekintettel arra,hogy gumit is tartalmaznak (gumi szerű valamit),az idők folyamán,állásukban is megöregednek,tönkremennek.Természetes,hogy egy ilyen ,sok idő múltával,újra üzemeltetett motor,nem működik rendesen.
              Ne keseregj,-sok-sok türelemmel és munkával,a probléma rendeződni fog!

              Üdvözlettel:Che
              Lemezjáték kedvelte ezt.

              Komment


              • #8
                Majdánka! Ugye milyen csodálatos ez az orosz precizitás!!!!!!.............ha csak 4-5 mm nem stimmel akkor a legjobb tatárföldi munkás csinálhatta vagy a legerőssebb!!!!!!!!Jó munkát az IZS-hez,azért ha nem akarod töbször szétkapni jól nézz meg mindent mert a szimering csak úgy nem szál el(az enyim főtengely csapágyas,a végén már úgy jártam vele hogy k.b.5mm lógott a főtengely,mégsem ment szét a szimeringem!)Még nem volt lelki erőm bele kezdeni a blokk szétszedésébe(meg lusta is vagyok,de ez közismert!)ha én szedem szét hamarabb megirom a csapágy számot(nem tudom jó-e a Planeta-3-as ba?)........hát csak fel a fejjel és előre!!!!!!!!!!!!!!Hurrá!!!!!!!!!!!!!!Nagy gázzal!ez IZS!ez nem!ez IZS!!!!ez egyik sem az!!!!!(meg is látszik rajtuk elég bénák!)
                Utoljára szerkesztve a következő által: apacsavo; 2011 nov. 08, 07:45. Oka: Képek feltöltése
                wsievers, soveny és 2 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                • #9
                  majdánka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Az összes IZSes kollégát megkérem, hogyha nem akar szenvedni kb 2 órát, akkor ne vegye le a felömlőablakokat soha!!!!!
                  Nálam legalább is a Planéta 3-nál a kifeszegetett ablak csúszdája 4-5mm-rel volt nagyobb a hengeren lévő nyílásnál, szóval nem ment vissza csiszolás nélkül. Ők hogy rakták be a gyárban???????????????
                  Lehűtve?

                  majdánka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  És hogy gondolták, hogy az ablak alján nem alakítanak ki rendes tömítőfelületet??????????????????(ott állandóan kifúj)
                  Nekem nem fújt ki. Biztos hogy rendesen össze van az rakva?



                  majdánka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Aki véletlen tudja az izs csapágy és szimeringméreteit az legyen szíves ossza meg velünk is. Fontos lenne.
                  A csapágyak méreteit hét nappal ezelőtt, ugyanebben a témában, épp az egyik hozzászólásod előtt linkeltem be!

                  Azért bemásolom ide is, legyen kéznél:
                  • Főtengelycsapágy (2db, kétoldali, belső) - hengergörgős, orosz szabvány: 2505K, SKF N2205 (mérete: 25x52x18)
                  • Főtengelycsapágy (1db, bal oldali, külső, a primerhajtás kislánckereke mögött): orosz 304, SKF 6304 (mérete: 20x52x15)
                  • Kuplung kosár mögötti csapágy (1db): orosz 204, SKF 6204 (mérete: 20x47x14)
                  • Sebességváltó primer (tehát az alsó) tengelyének csapágya (2db, kétoldalt): orosz 203, SKF 6203 (mérete 17x40x12)
                  • A szekunder lánckerék csapágya: golyókosár 22db görgővel, orosz 192906K, európai szabványt nem találtam (mérete 30x46,4x13)
                  És ha már így belejöttem, leírom a szimeringeket is.
                  • bal oldali főtengelyszimering (a kuplungkosár csapágya alatt): Иж-49 сб. 1-40-3 (mérete: 24,4x52x20)
                  • jobb oldali főtengelyszimering Иж-49 сб. 1-30-3 (mérete: 15,5x30x7,5)
                  • a szekunder hajtás belső szimeringje pedig elvileg Иж-49 сб. 1-47-1 (mérete: 34,5x52x9)
                  Sok sikert!

                  Komment


                  • #10
                    Szia!

                    Ezen szimeringeket beszerezni a legolcsóbban asszem Deél Józsitól lehet, tán nem is szabványok... tőle mindenálló szimeringeket lehet venni... javítsatok ki ha nem így van

                    Üdv



                    A DKW letöltési szekcióba felraktam DKW - Letöltések - Veterán fórum

                    német illetve angol nyelven a csapágy/szimering leírást(DKW NZ 350-1(alias:-) IZS) és a polgári NZ széria(250/350)) Blokkváltás miatt SB-sek ne erre apelláljanak...



                    Sziasztok!

                    No kikristályosodtak a gyári adatok soveny és ApaE hathatós segedelmével:

                    Főtengelycsapágynak C3-as illesztésű csapágyak kellenek (feltételezem):

                    - 1 DB=orosz könyvekben 304, Európában 6304, mérete: 20x52x15 szabvány golyóscsapágy (oroszoknál 304A)
                    - Illetve 2 DB= 2205 hegergörgős csapágy, 25x52x18 /SKF-szabvány szerinti N2205 hengergörgős csapágy (oroszoknál 2505KMY, latinbetűsen KMU)/

                    Szimeringek:

                    - Elvarázsolt gumiharang a szekunder lehajtáshoz, kuplung kinyomószerkezethez, ez nem szabvány
                    - 15,5x30x7,5
                    - 24,4x52x10

                    Az utolsó két szimering nem feltétlenül szabvány, valami pótlást lehet, hogy be lehet szerezni, aki tud vmit jelezze!!! Én infókat majd a pluszrollból tudok hozni:-)

                    Blokkba, de máshova való (kuplung, váltó) csapágylista:

                    - 2 DB=orosz könyvekben 203, Európában 6203, mérete: 17x40x12
                    - 1 DB=orosz könyvekben 204, Európában 6204, mérete: 20x47x14

                    Esetleg, ha olyan a kuplungkosár, hogy nem siklócsapágyas, akkor: 20x42x12/6004 (6004 SKF, ruszkiknál 104)

                    A kuplungkosár siklócsapágyról és a speciális szekunder lehajtás hengergörgős megoldásról a tervrajzok adhatnak bővebb felvilágosítást, amik megtalálhatóak a LETÖLTÉSEK szekcióban...( Fórumok - Veterán fórum )

                    Némi leírás csapágyakkal kapcsolatos rövidítésekkel:
                    BEDE - csap
                    Confidenza csap


                    Üdv
                    Volt régebben gy ilyen beszólásom, asszem Soveny jóvoltából gyári képekből, izs.hu-s képből és számozásból született, ez a téma nagyon kivesézésre került már párszor... most is az izs.hu-n éppen távtartók miegymásról folyik az értekezés köztem és fulton közt... én az értetlenkedés részt vállaltam el...

                    Üdv
                    Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                    Komment


                    • #11
                      Click image for larger version

Name:	csapagyak.jpg
Views:	1
Size:	33.6 KB
ID:	129351Click image for larger version

Name:	izs_jupiter_1-5_planeta_1-5_alkatreszek_szereles_01.jpg
Views:	1
Size:	201.7 KB
ID:	129352Click image for larger version

Name:	izs_jupiter_1-5_planeta_1-5_alkatreszek_szereles_14.jpg
Views:	1
Size:	195.3 KB
ID:	129353Click image for larger version

Name:	izs_jupiter_1-5_planeta_1-5_alkatreszek_szereles_95.jpg
Views:	1
Size:	197.4 KB
ID:	129354Click image for larger version

Name:	izs_jupiter_1-5_planeta_1-5_alkatreszek_szereles_96.jpg
Views:	1
Size:	198.4 KB
ID:	129355

                      Első képhez Soveny magyarázata, amúgy ez a rész teljesen Soveny érdeme...:

                      9-es: a primerhajtás kislánckereke mögött található, orosz könyvekben 304, Európában 6304, mérete: 20x52x15
                      13-as: két oldalt van, az alsó tengelyen (fogalmam sincs, mi a neve), orosz könyvekben 203, Európában 6203, mérete 17x40x12
                      16-os: kuplung mögötti csapágy, orosz könyvekben 204, Európában 6204, mérete: 20x47x14
                      Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                      Komment


                      • #12
                        Tiszteletem!
                        Köszönet mindenkinek az infókért!
                        Asszem most megyek beszerző körútra. Tömítésgarnitúrát, szimeringeket is kéne vennem... meg levegőt is

                        Komment


                        • #13
                          Az IZSt elkezdtem szétkapni. A hajtókar enyhén perselyes,és a dinamó forgó része kezd széthullani alkotóelemeire, bár majdnem zsír új.
                          Ja a szimeringet se feledjem, eldurrant benne a rugó+ nem 15,5, hanem 17-es a tengely.
                          Asszem egy kicsit sok kaját kap, mivel a forgattyús ház szó szerint úszott a benzinben(+ egy kevés váltóolaj is volt benne)Karbi helyett talán egy 200-as cső is megtenné. Nem értem, hogy ereszthetett át ennyi kaját?!
                          Egyébként minden jó rajta, legalább nem csapágyas.
                          És én meg rákaptam a szmájlikra.Bocsi.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: majdánka; 2011 nov. 10, 09:43.

                          Komment


                          • #14
                            majdánka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Ja a szimeringet se feledjem, eldurrant benne a rugó+ nem 15,5, hanem 17-es a tengely.
                            17-es? Olyan szimeringről az egész könyvben nincs szó! Ez Planeta 2-es blokk?

                            Komment


                            • #15
                              Szia!

                              Attól még hogy a tengely 17es attól még 15és feles lehet a szimering belső átmérője(annyit tágul sztem, meg hát kell h tömítsen...)

                              Üdv
                              Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X