Közlemény

Collapse
No announcement yet.

jawa motorok

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • jawa motorok

    Üdv fórumozók!
    Következő lenne a kérdésem. A Jawa 250 559 hátsó lánckerék szerelhető-e, vagy össze van préselve és csak kompletten cserélhető?

  • #2
    Csak kompletten. Esetleg ha leesztergálod róla a fogkoszorút és felhegesztessz egy újat.
    Che és zahi kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


    • #3


      A képen amit a neten lehet találni róla,úgy tűnik,hogy rá van öntve az alumínium csapágyház a fogaskoszorúra.Nem látok rá nagyon lehetőséget,hogy az előttem hozzászóló által említett javítási módon kívül másként is lehetne csinálni,de a minősége és a gazdaságossága a javításnak erősen kétséges.

      Üdvözlettel:Che
      sepy és zahi kedvelte ezt.

      Komment


      • #4
        Köszönöm a válaszokat,csak akkor miért lehet külön venni hozzá lánckereket azt nem értem?

        Komment


        • #5
          Bandók eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          miért lehet külön venni hozzá lánckereket
          Küldenél róla képet, vagy linket amit találtál, mert megnéznénk hogy mihez való lehet.
          Che kedvelte ezt.

          Komment


          • #6
            Az MZ-B honlapon a jawa 250 -nél a meghajtás,lánckerék címszó alatt találtam a lánckereket 353-56-410-M gyári számmal. Az is lehet,hogy ez egy korábbi típushoz való!

            Komment


            • #7
              Bandók eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Az MZ-B honlapon a jawa 250 -nél a meghajtás,lánckerék címszó alatt találtam a lánckereket 353-56-410-M gyári számmal. Az is lehet,hogy ez egy korábbi típushoz való!
              hát igen, az egy másikhoz való (353), és nem ahhoz, amihez neked kell

              Komment


              • #8
                Csak felvetném azt, hogy a lánc és a lánckerekek együtt dolgoznak, ha a hátsó lánckerék már nagyon "gatya" ,akkor valószínűleg a lánc és az első lánckerék sem lehet újszerű.Szerintem érdemes megvizsgálni azt, hogy nem lenne-e célszerű együtt cserélni őket, mert előfordulhat hogy a megnyúlt lánc az új lánkereket is kinyírja rövid úton.Az új lánckerekek legalább két láncot kiszolgálnak, persze fontos a kenés és a lánc feszességének a rendszeres beállítása is.A három tétel kevesebb mint 20.000,-ft szállítással együtt.
                Az is kérdés, hogy mennyit használja valaki a veterán korú JAWA-t? Évi 1000-2000 KM esetén kell venni valahol egy elfogadható állapotú használt lánckereket 3-4000 Ft.-ért és kész.
                zahi, sepy és 4 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                • #9
                  Nos úgy gondolom én is,hogy az lesz a megoldás,hogy újat veszek! Köszönöm a segítségeteket!

                  Komment


                  • #10
                    Sziasztok! Van nálam egy 634-es jawa. A váltó pedál nem áll vissza középállásba. Ennek van valami hasonló rugója, mint MZ-nél, ami visszaállítja középre, vagy a jobb oldalon levő váltóautomata lökné vissza? A váltó automatánál az a "villa", vagy "ív", ami emelné váltáskor a kuplungot, el van törve. Hol tudok vajon ilyen "villát" szerezni, ami a váltó tengely végére van egy csappal rögzítve?

                    Komment


                    • #11
                      gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      ilyen "villát" szerezni, ami a váltó tengely
                      Van nekem olyanom, pézbe nem kerül. Váltókar lentről-fentről nem áll vissza? Bal dekli levételekor látszanak a rugók....

                      Komment


                      • #12
                        Szia Atti! Holnap leveszem a deknit, és alánézek. A villáért baráti árat, és postaköltséget szívesen fizetnék, ha elküldöd nekem. (nem saját gép, javításon van nálam)

                        Komment


                        • #13
                          gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Hol tudok vajon ilyen "villát" szerezni, ami a váltó tengely végére van egy csappal rögzítve?
                          Én az enyéimről mindig lefürészeltemutálom,ha kiveszik a kezemből az irányítást...
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                          • #14
                            Szivesen elküldöm nekem fölös darab. Írj címet,s megy a posta.

                            Komment


                            • #15
                              Mátéapu, ma a modern motoroknál meg 100e-ket fizetnek egy-egy "gyorsváltóért". Én ezt a Jawa-t eredeti állapotra szeretném visszaállítani. Egy számomra értékes emberé volt ez a gép új korában, és most is egy baráté, szóval legyen olyan, amilyennek lenni kell.

                              Komment

                              Working...
                              X