Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 350/360 feszültségszabályzó

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Jawa 350/360 feszültségszabályzó

    Sziasztok!

    Van nekem egy Jawa 350/360 típusú motorom és ehhez keresek feszültségszabályzót!Kinek milyen van vagy milyet érdemes venni és hogyan kell bekötni?

  • #2
    jefe eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Jawa 350/360 típusú motorom és ehhez keresek feszültségszabályzót!
    Ezeknek a dinamóján kell lenni gyárilag egy egyoszlopos fesszabályzónak. Ha nincs rajta, akkor se vegyél másfajtát hozzá, mert ezek elég jók voltak - szerintem. Ennek a típusnak a működése is részletesen le van írva Ternai: A motorkerékpár c. könyvében. A színes táblák közt keresgélj. A letöltés menüben a táblákat külön is megtalálod. Ugyanebben a könyvben benne van a vezetékelés is - elvileg. Ha nem, akkor a Jawas anyagok közt találsz majd magadnak megfelelőt.

    A beállítás már érdekesebb, de a könyv azt is elég jól részletezi.
    jefe, sepy és wsievers kedvelte ezt.

    Komment


    • #3
      Nekem az a bajom vele hogy nem tölti vissza az aksit!Van még egy 250/559-em is aminél kicseréltem a feszültségszabályzót és azóta normálisan működik!Azért gondoltam erre hogy ennél is ez lehet a baj!

      Komment


      • #4
        Ha nem működik, be kell állítani/állíttatni. Ha behúz, de nincs elegendő töltés, akkor az beállítási probléma.
        Továbbá külön úgysem fogsz kapni, csak dinamóállórésszel együtt.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


        • #5
          A 360-as gyári egyoszlopos szabályzójának beállítása meglehetős tapasztalatot és türelmet igénylő munka. Az enyémet én beállítottam, működik is. Rendesen, Mindemellett 8féltvén az új kipufogódobom krómját én a biztonság okáért lecseréltem elektronikusra. A piacon két gyártmány létezik egy lengyel (ezt nem ajánlom) a másik cseh és pontosan passzol a régi fesszab helyére. Most azt tettem fel . Megbízhatóan működik. Ezen felül ha átpolarizálod a dinamót akkor felrakhatod a későbbi típusok kétoszlopos szabályzóját is valahova külön felszerelve. Ebben az esetben a CZ 50W-os dinamójának szabályzóját javaslom. Ez utóbbi beállítása sokkal egyszerűbb mivel akét funkciót(szabályzás és áramkapcsolás) két külön tekercs és fegyverzet végzi.




          Bocs nem linkeltem a cseh elektronikus szabályzót : JAWA 250 FESZÜLTSÉGSZABÁLYZÓ /+/ >> 8690 Ft. << OdorMotor.hu
          OdinHEM, jefe és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


          • #6
            Ha jól értem akkor ami nekem a 250 559-en van feszültségszabályzó az ugyan úgy jó a 350 360-ashoz!?
            EZ VAN RAJTA---> JAWA 250 FESZÜLTSÉGSZABÁLYZÓ /+/ >> 8690 Ft. << OdorMotor.hu
            És ha csinálok 1 kis átalakítást akkor meg feltudom tenni a kétoszloposat!? Erre gondolsz csak 50W-os formában!
            JAWA 350 6V FESZÜLTSÉGSZABÁLYZÓ 6V >> 11890 Ft. << OdorMotor.hu
            És miben lenne másabb a kétoszlopos technika?
            Utoljára szerkesztve a következő által: jefe; 2013 márc. 16, 08:15.

            Komment


            • #7
              "Ha jól értem akkor ami nekem a 250 559-en van feszültségszabályzó az ugyan úgy jó a 350 360-ashoz!?
              EZ VAN RAJTA---> JAWA 250 FESZÜLTSÉGSZABÁLYZÓ /+/ >> 8690 Ft. << OdorMotor.hu
              - igen az 559 és a 360 szabályzója ugyanaz

              És ha csinálok 1 kis átalakítást akkor meg feltudom tenni a kétoszloposat!? Erre gondolsz csak 50W-os formában!
              JAWA 350 6V FESZÜLTSÉGSZABÁLYZÓ 6V >> 11890 Ft. << OdorMotor.hu
              És miben lenne másabb a kétoszlopos technika?
              annyiban , hogy a kétoszloposnál az egyik oszlop és fegyverzet szabályozza a dinamó feszültségét , a másik pedig a visszáramkapcsoló. Emiatt a feszültséget és az áramkapcsolót külön külön tudod állítani, mig az egyoszloposnál ha modjuk a rugó előfeszítést állítod a helyes töltőfeszültség beállítása érdekében akkor az elviszi az áramkapcsoló kapcsolási pontját is és viszont. Emiatt mondtam azt hogy nehezebb a beállítás annak.
              Az 50W-os szabályzót pedig azért írtam mert ezek úgynevezett eső jellegű szabályozást valósítanak meg , magyarán minél nagyobb áramot veszel ki a dinamóból , annál alacsonyabb feszültségre szabályoznak. Ez a dinamó karakterisztikájából adódik a túlterhelés elkerülése érdekébenn van rá szükség. Ha egy 75W-os szabályzót teszel rá akkor ez az eső jelleggörbe kevésbé meredek, elvileg túl tudod terhelni vele a dinamót. Ha viszont csak a gyári fogyasztók vannak a gépeden akkor ennek a veszélye elhanyagolható. (hozzá kell tennem hogy legjobb tudomásom szerint az említett elektronikus szabályzók sem valósítják meg az eső jelleggörbét).
              Ha a kétoszlopos szabályzó mellett döntesz akkor az átpolarizáláshoz csak annyit kell tenni , hogy az aksit "-" testeléssel pár másodpercre direkt rákötöd az állórészre , ekkor megfordul benne a remanens mágnesség iránya és máris negatív testelésű a géped.
              Utoljára szerkesztve a következő által: Ba701; 2013 márc. 16, 17:39.
              OdinHEM, berlin és 3 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


              • #8
                Nagyon szépen köszönöm ezeket a hasznos információkat!

                Komment


                • #9
                  Kedves jefe!-légyszi irjad meg azt,hogy miként oldottad meg a problémát,mit választottál és mi lett az eredménye,-ui.engem is nagyon érdekel a téma.Köszi szépen előre is.

                  Komment


                  • #10
                    Keserű tapasztalat miatt meg kell változtatnom az elektronikus szabályzóról írt véleményem. A fennt említett cseh szabályzó megadta magát . Lehet nem tetszett neki a meleg ami a blokkban körülvette. Nem tudom mi lehetett az igazi ok , de tény hogy vége. Találtam a neten egy VAPE szabályzót , de ehhez át kell polarizálni a dinamót negatív testelésűre. Elég korrektül néz ki , alu házban műgyantával kiöntve , és a csatlakozói sem olyan filigrán csatik mint az előző szabályzóé (még 45W mellet is szalad ugy kb 7A a drótokon). Ezen rendes 6.3-as saruk vannak. Kiváncsi leszek ezzel mit produkál.
                    Ja és egy kis plusz infó a lengyel szabályzóhoz :
                    a mechanikai felépítése elég gagyi (sima nyák, alkatrészek ülnek benne rögzítés nélkül, kiöntés semmi)
                    Viszont egyet tud, ha jól nézem. Éspedig tudja az áramkorlátozást (amit valamelyik előző hsz-emben irtam a háromoszlopos szabályzóról)

                    Komment


                    • #11
                      Nekem is sajnos ez a tapasztalatom, hogy a piacon jelenleg nincs gyári kivitelben olyan fesz szabályzó ami korrekt cseréje lenne a dinamóházon ülő kivitelnek. Én 2db fesz szabályzóval jártam úgy mint Ba701. Sajnos nekem is rossz tapasztalatom van.
                      A külső szabályzó jó, de nem szép, talán ebben az esetben a 360-asnál elfér takart helyen az ülés alatt, de máshol meg nem mutat jól.
                      A Gyula-ba-val beszélj, ő tud neked segíteni és építeni elektronikát, az lehet jobban fog működni, mint a hagyományos mechanikus. Keresd a forumon, vagy a szocimotoros weblapon.

                      Komment


                      • #12
                        Sziasztok!

                        Jelenleg a 350-es még nem épült meg teljesen mert teljes restauráláson megy keresztül!
                        A 250-es nél nekem is rossz tapasztalataim vannak az elektronikus feszültség szabályzóval!Nekem idáig 2db akkumlátort nyírt ki és maga a szerkezet is meg adta magát!Nem lehet szabályozni így volt olyan töltési feszültség hogy rendesen megfőzte az aksit!Csalódtam benne!
                        Most tanácstalan vagyok!Néztem én is ezt a VAPE tecknikát csak még nem tudom hogy mit tegyek vagy mit vegyek!
                        Valakinek esetleg valami ötlet???

                        Komment


                        • #13
                          Még nem tettem fel a VAPE szabályzót a 360-asomra mert az új családtaggal (a 362-el) voltam elfoglalva. Ha lesz tapasztalat , jelentkezem.

                          Komment


                          • #14
                            jefe, nekem 3 motoron van VAPE, 353, 559, 360. Csak ajánlani tudom. Stabil és megbízható.




                            Ba701, tavasszal meg lehet majd nézni Agárdon a kincset(362)?

                            Komment


                            • #15
                              Természetesen. Az idei Agárd tali idején még nem volt meg a forgalomba helyezés ezt asszem mondtam. A jövő hétvégi Jawa tali pedig szerencsétlenül egybeesik a Faaker See-s European Bike week-el amin ott leszek (vessetek rám követ: nem a veteránommal)

                              Komment

                              Working...
                              X