Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia T5 blokk berugómechanizmus.

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Pannónia T5 blokk berugómechanizmus.

    Üdvözlet mindenkinek!
    A pannónia szerszámos dobozról ugrottam a következő pontra a blokkra.
    A probléma a következő volt: Amikor rárúgtam a berúgókarra, az nem ugrott vissza az alaphelyzetébe ahol kellene lennie felül. Gondoltam a rugója eltörhetett, vagy leugorhatott a helyéről.
    Olaj leeresztve, dekni leszerelve, és a következő látvány fogadott engem. Ezt videóban mutatom meg nektek. Tehát a stift (nem tudom mi a hivatalos megnevezése) vagy amire a berúgókar rákapaszkodik arról lecsúszhatott valami bakelit, műanyag szerű kis bizgentyű aminek szerintem az volt a dolga, hogy a rugót a helyén tartsa. Ez lehet már elöregedett, megkeményedett, és tönkremehetett. Mutatom a videót, hogy miről is van szó:



    Az lenne a kérdésem a kedves motoros kollégákhoz, hogy mi ennek a fekete kis apróságnak a neve, illetve ha nem is lehetséges beszerezni újat a helyére, mivel lehetne ezt helyettesíteni szakszerűbben?

    Ha már blokk, akkor volt itt még valami, amit észrevettem hibát. Ott fent van egy rugó, a fényképen bekarikáztam azt, el van törve az egyik beakasztó része. Ami letört az a blokk alján meg is bújt ki is szedtem szépen.
    A kérdés a fentiekhez hasonló.
    Mi a neve, milyen rugó és mire szolgálhat?

    A közelmúltban csak babetta és simson blokkokat szerelgettem, ehhez hasonló nagyvérűhöz még nem volt szerencsém. Nagyapám szerint nem olyan nehéz szerelni őket, mint ahogy elképzelem, nem olyan bonyolult gépek, bár ő sem tudja mi lehet a dolguk neve. Neki egy 125-ös Csepele volt amit még annó 12 ezerért vásárolt és elmondása szerint nem nagyon kellet szétszednie de azért néha rá-rá kellett nézegetni a körmére.

  • #2
    Az a bakelit izé:eredetileg gumiütköző én eddig egy vagy két motorban láttam,olajálló gumicsővel pótolható.

    Úgy látom van gondod a berugónál is, kiakadt valami esetleg a rugó visszahajtott szára tört le vagy kiakadt,olvasd át az előzményeket és bontsd le a kuplungkosarat is és ellenőrizd végig az alkatrészeket.

    A sebválltó kapcsolókar huzórugója hidegen hajlítható,szerintem egy karika kihajlításával még kifogástalan lessz(ha eljösz érte adok.hibátlant..
    Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2018 okt. 07, 19:04.
    emu, Mile96 és 5 további látogató kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


    • #3
      Köszönöm a segítséget!! Megpróbálok akkor valami olaj álló tömlő keresni rá vagy olyat amit helyetteaítené ezt. A gép lassan halad nagyon, de tavaszra remélem már használható állapotba kerül addig sem rohad bele az olaj amíg pihen.

      Mikor legutóbb indítottam, lehet hogy kondi, gyertya csere és megszakító tisztítás is lesz mert eléggé dörömbölt és pisszegett de az már nem fog gondot okozni. Click image for larger version

Name:	IMG_20180806_164003.jpg
Views:	1
Size:	880.8 KB
ID:	214214
      emu kedvelte ezt.

      Komment


      • #4
        Lehet, hogy a fénykép csal, de mérj egyet a kuplungláncra, nekem úgy tűnik, mint ha kicsit nyúlott volna.

        Tegyél a felső ágon rá egy lécet, lözépen nyomd le a láncot, és ha a belógása a léchez képest nagyobb, mint 1 cm, akkor illene cserélni.
        zahi és emu kedvelte ezt.

        Komment

        Working...
        X