Közlemény

Collapse
No announcement yet.

P12 Típustisztaság

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • kisb
    started a topic P12 Típustisztaság

    P12 Típustisztaság

    Sziasztok,

    Azért indítottam el ezt a témát, hogy áttárgyaljuk a P12 típus jellegzetességeit.

    P12-est 74-75 ben gyártottak.
    Ha jól tudom 74-ben 4862 db, 75-ben már csak 68 darabot csináltak.Én a 68 darab egyikének a boldog tulaja vagyok.

    Nos sokat keresgettem a P12-es illetően, hogy pontosan melyiket hogy szerelték gyárilag.Sok fajta van és mindenki esküszik, hogy gyárilag milyen volt, de...

    Ami pl. engem is érdekelne:

    Melyik típusokon volt króm betétes a tank?
    Egy íves, vagy kétszer hajlított kipufogó könyök?
    Műanyag, vagy fém első sárvédő?
    Kormányszorító van e vagy nincs?

    A fent említett kérdések közül minden fajtával lehet találkozni P12 esetében.Engem személy szerint az érdekelne, hogy meg lehet e határozni valahogy, hogy pontosan melyik évben milyennel szerelték ezeket a motorokat.

    Az enyém, ahogy említettem 75-ös:
    Fém első sárvédővel, egy íves könyökkel, kormányszorító nélkül, színre festett tankkal.


    Válaszokat előre is köszönöm!

  • zahi
    replied
    boy0001 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nekem van egy 75-ösöm ami most narancssárga és a gyári pirosra szeretném visszaállítani, tudja valaki hogy milyen színkódú festéket kell vennem, hogy a gyári színt kapjam?

    Ezt olvastad már ???

    Chemotox kocsmája - Veterán fórum

    Ha már az eredetihez akarsz hasonlítani ...

    Leave a comment:


  • emu
    replied
    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    boy0001 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A BM-s p12-esek sárvédője műanyag volt az biztos, valamint azok feketék voltak!
    az enyém 75.08-as és például gyárilag a 10-es kormánya van rajta!



    Nem vagyok nagy szakértő,de a fekete műanyagot biztosan spórolásból szerelték,de amúgy akkor jött divatba a könnyítés is .A másik dolog az államiból spóroltak mindennel ,ha elfogadták az átvevők.....A műanyagot ma is körülményesebb festeni,emiatt a színes motorok lemezsárvédősek...
    Ha meg tetszik nézni a gyártási időt az egy kicsit a kapuzárási pánik utáni tehát azt kapott ami volt a szögön.
    A fekete pedig a motor egészére bolt értve ahonnan nem rítt ki a műanyag sárvédő.

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    boy0001 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A BM-s p12-esek sárvédője műanyag volt az biztos, valamint azok feketék voltak!
    az enyém 75.08-as és például gyárilag a 10-es kormánya van rajta!
    Nem vagyok nagy szakértő,de a fekete műanyagot biztosan spórolásból szerelték,de amúgy akkor jött divatba a könnyítés is .A másik dolog az államiból spóroltak mindennel ,ha elfogadták az átvevők.....A műanyagot ma is körülményesebb festeni,emiatt a színes motorok lemezsárvédősek...

    Leave a comment:


  • boy0001
    replied
    Sziasztok
    A BM-s p12-esek sárvédője műanyag volt az biztos, valamint azok feketék voltak!
    az enyém 75.08-as és például gyárilag a 10-es kormánya van rajta!

    Leave a comment:


  • boy0001
    replied
    Sziasztok!


    Nekem van egy 75-ösöm ami most narancssárga és a gyári pirosra szeretném visszaállítani, tudja valaki hogy milyen színkódú festéket kell vennem, hogy a gyári színt kapjam?

    Leave a comment:


  • nyuszifül
    replied
    Az én P12-esem 74.07.-es volt.
    Fém sárvédővel, egy íves könyökkel, kormányszorító nélkül és krómos tankkal.

    A tankban valóban nem volt rendszer.
    A könyök nem lehetett gyárilag két íves, de nem is azonos a T5-tel, mert rövidebb.
    Nagyom kevés kormányszorítóst láttam és abban sem vagyok biztos, hogy gyári volt.

    Leave a comment:


  • demeter
    replied
    kisb eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Melyik típusokon volt króm betétes a tank?
    Egy íves, vagy kétszer hajlított kipufogó könyök?
    Műanyag, vagy fém első sárvédő?
    Kormányszorító van e vagy nincs?
    Szerintem:
    - A tanknál sose volt rendszer, készült ilyen is meg olyan is.
    - A '70-es években már egyíves könyököt gyártottak.
    - Ahogy mateapu írta, műanyag sárvédő csak fekete szérián volt (rendőrségi).
    - A kormányszorítót passzolom...

    Egyébként arra a 68 darabra nem vennék mérget, akkor a '75-ösökből arányaiban alig maradt volna fent, pedig van belőlük ma is.

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    A-12-esben nem vagyok szakértő,viszont sárgát és pirosat biztosan nem készitettek müanyag sárvédővel a szine miatt,és az alakja miatt,egyáltalán nem illik a 18"-os kerekekhez sem.
    Gondoljunk bele az oldalkocsis "fogatoknál érdekes lenne kormányszoritó nélkül motorozni.Az oldalkocsi sláger volt nálunk,nem hiszem,hogy szoritó nélkül készitették volna.
    Az utolsó járműveket a maradék alkatrészekből rakták össze,abból ami a raktáron volt felesleges lett volna másik alkatrészt csinálni,mert az egy másik évjárathoz tartozott.
    Összefüggésében szerintem,nem véletlen az alkatrészek évjárat szerinti változatossága.A gyártás végére,spórolni kellett a fennmaradásért!

    Leave a comment:

Working...
X