Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Gyerünk veteránnal motorozni! De miben?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • #16
    Mivel jellemzően zárt pályán motorozok, jellemzően többször kerülök jóval közelebb az aszfalthoz, mint amennyire szeretném . Ezen esetek kapcsán meg kell állapítsam, hogy leginkább a sisakomon az áll és a halánték rész sérül. Ergo állvédő rész nélküli sisakkal én félnék motorozni. Kesztyűnél inkább a csukló csontját tudom odavágni, illetve az ujjakon szakad esetenként a kesztyű. Utcán több idő van lerakni a csuklót (magasabbról esel) így a párnázott rész lehet fontos.
    Utcán kicsit magasabban ül az ember a motoron, ha ott esik (kanyarban homok, kavics, meg egymillió egyéb lehet), jó eséllyel jobban megüti a medencecsontját. Amennyivel kocsival találkozol vagy csúszás közben tereptárggyal, nem tudsz okos lenni, szerencse kell hozzá.




    mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Akaszd fel a „bilit” az ülés oldalára és védd meg a fejed egy jóval
    Ez egy egész jó ötletnek tűnik, ha az ember rendezvényre megy.

    Komment


    • #17
      dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Darázzsal még nem találkoztál?
      Ez alatt a néhány év alatt mióta motorozom összefutottam pár érdekes dologgal!...................de eddig még mind puhább volt tőlem!(úgy látszik mázlim volt!)Szép a bringád!!!!!Az enyém most így áll!Nem tudok képet feltenni!Biztosan láttál már mocit darabokban?!Na én még szét is vagdaltam,darabokra mert a csővázban hihetetlen sok a rozsda!!!!
      Attached Files

      Komment


      • #18
        apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        én még szét is vagdaltam,darabokra
        Apacsávó, Te aztán nem vagy szívbajos!
        Ha még alvázvédővel is le lesz kezelve, akkor tényleg jobb lesz, mint a gyári!
        Én ilyen művelethez nem lennék elég bátor! Különös tekintettel arra, hogy nem is tudok heggeszteni . Pedig ha az ETZ váz így áll, gondold el, a '75-ös Trophy vázában mi lehet
        . Lehet ha szétvagdosnám, majd mire összeraknám, nem motor jönne ki végeredményként. Hanem kerti traktor, vagy helikopter... vagy hasonló.
        Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2013 nov. 07, 14:17.

        Komment


        • #19
          1968-ban az MHSZ-ben kezdtem krosszozni vidéken!Pannónia már bika motor volt..........esetleg Jawa!.........de felszerelés .......semmi!Saját ruhánkban gyakoroltunk,versenyre pedig még nem is engedtek 18 alatt!Estünk-keltünk!!!!..........................de ami nem nyír ki az keményebbé tesz!!!!!A síránkozással meg tele a padlás!!!Biztosan nem sokan értenek velem egyet DE:..........szerintem......,,a legjobb védelem a fejben van"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Egyébként ez a sorozat inkább a korhűség és a védelem összefügéseit kezdte taglalni!Szintén csak szerény meglátásom szerint nem igen lehet összehozni a kettőt!Mert régen ahogy már említettem(de látható a régi filmeken is ahol néhány szalma bála a pálya védelem!) a ,,hőskorban"általában FÉRFIAK szórakozása és sportja volt és nem úri kis asszonyoké!!!!

          Komment


          • #20
            dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Pedig ha az ETZ váz így áll, gondold el, a '75-ös Trophy vázában mi lehet
            .
            ...............hát meg voltam lepődve azt elhiheted!!!!!!!!!Azért a fritzektől ennél többet vártam!!!!............de lehet hogy régebben jobban dolgoztak!
            Attached Files

            Komment


            • #21
              Persze, ha csak a körhűség lenne a szempont, akkor úgy motoroznék, ahogy nagyapám anno, vagy ahogy a Simson Staron hasító bácsik még gyerekkoromban. Mindig kuncogtunk rajtuk: Hosszú kék munkásköpeny, kék svájcisapka, na meg a lényeg, száj szélén cigaretta, ami izzik az ellenszélben, mint az őrület!
              Esetleg svájci sapka helyett kőrösi bili...

              Komment


              • #22
                Plexis sisak az esetek 80%-ában, egyébként M50 típusú rohamsisak hozzá zöld szkáj motorosfutár bőr egyenruha. Normális pillanataimban gyakorló/erősített farmernadrág farmer vagy bőrkabáttal.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                • #23
                  dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Te aztán nem vagy szívbajos!
                  Remélem hogy már nem!!!!2005-ben ugyan volt két infarktusom 1 hónapon belül,de meg drótozták a ketyegőt!Azóta jól kalimpál!(JA!!!!Meg leadtam 30 kilót és kicsit edzek is!)A csípőmben két protkó..............de a motort nem adom!Ergo:Lehet hogy tényleg nem vagyok a fent említett bajnak a hordozója!

                  Komment


                  • #24
                    Gyerekek az alvázvédő ne haragudjatok érte de semmit nem ér a vázban. Én ha lehet javasolni inkább valami rozsda átalakítót / CZolti javaslata/ öntenék bele, majd alapozót. Sajnos az NDK-s dolgok nem teljesen Német minőséget produkáltak igaz erre nem emberi mulasztás hanem vezetői felfogás vezetett általában. Ha valaki ismeri a hegesztés technikáját jó és biztonságos lesz a végeredmény ellenkező esetben nem ajánlatos a vázat darabolni. Biztos vagyok benne Apacsavó is látott már ilyen megoldásokat ha már ilyen mélységig bele bújik a gépe felújításába. Várjuk a fotókat és a végeredményt! üdv. Sepy.

                    Komment


                    • #25
                      sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Várjuk a fotókat és a végeredményt! üdv. Sepy.
                      Egyet értek!Képet nem tudok feltenni!Eredmény pedig majd csak tavasz környékén lesz!!!!(Ha lesz?!!!!?)

                      Komment


                      • #26
                        Valóban a hőskorban ez a FÉRFIAK sportja volt, a versenyzők pedig igazi hősök. Gondoljunk csak a deszkapályás versenyek lovagló nadrágos, kötött pulóveres, bőrsapkás "zsokéira"!
                        Ma is vannak az elvetemült strandpapucsos, rövidgatyás sportmotorosok. Ezeket viszont én valahogy nem látom hősnek, sőt, a hülye szó hamarabb jut eszembe!
                        Szerintem a régiek használták volna a védő ruhát, ha van olyan. A mai versenyzők is a legmodernebb cuccokban nyomják, pedig tökös gyerekek.

                        A sisakot én is cserélem 4-5 évente, mert elöregszik az anyag, elveszti rugalmasságát, védelmi képességét. A kőrösi alubilit pedig találkozón villogni akarom használni.

                        A stílus és a védelem pedig összeegyeztethető, csak ... kissé költséges

                        Komment


                        • #27
                          taluga eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          A stílus és a védelem pedig összeegyeztethető, csak ... kissé költséges
                          Nem kicsit, nagyon! Nekem még csak Bandi van (650 Bandit), rajta viszot hordom is a bőrszerkót serényen, meg ha úgy adódik a kordurát is, de nekem valahogyan a bőr jobban tetszik, bár jóval hidegebb. Kesztyű csősál alapértelmezett, vesevédőm még nincs de tervben van.
                          Ha majdan készen lesz a TL is, arra is akarok valami hozzá illőt magamra venni, ha más nem akkor olyan védő cuccokat amik a ruha alatt el vannak és kívülről láthatatlanok.

                          Komment


                          • #28
                            taluga eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            strandpapucsos, rövidgatyás sportmotorosok. Ezeket viszont én valahogy nem látom hősnek, sőt, a hülye szó hamarabb jut eszembe!
                            Nekem is ilyesmik szoktak eszembe jutni
                            Ilyenkor azonnal el is szoktam képzelni, hogy elesik az 1100 köbcentis, irtó nehéz, agyonra burkolt, és naaaagyon gyors masinájával, a lábfeje esetleg a gép alá szorul, úgy csúszik pár métert.... Nem folytatom
                            Jó, a farmer, utcai cipő sem nyújt sokkal nagyobb védelmet, de akkor sem mindegy, hogy azonnal a bőr, hús darálódik az aszfalton, vagy azért van egy kis "kopó felület".

                            Komment


                            • #29
                              Amikor elkezdtem a motorozást én is a farmerszerkó híve voltam - egy darabig. Hiába az volt a menő cucc akkoriban. Na jó Trapper öltöny volt, nem Levi's, de akkor is farmer volt, mert jött le róla az indigó rendesen. Azután egy igen jó haverom, aki azért ha okosabb nem is volt sokkal, de tapasztaltabb az igen, elmondta nekem a nagy igazságot, hogy a hideg aszfalt éppen úgy súrolja a bőrt, mint a meleg. Értsd: nyáron is hordj bőrcuccot, akármilyen meleged is van.

                              Sajna nekem csak műbőrre tellett akkoriban, de az legalább anyagból volt. Édesanyám varrta valami kárpitos műbőrből. Erős volt és a mai napig megvan. A dzsekibe még ma is beleférek. A nadrágba már nem. (A dzseki úgy lett varrva, hogy jól alá lehessen öltözni.)

                              Amúgy a polárbéléses dolgokat tartom a legjobbnak. Ezek a nyári kánikula kivételével szerintem bármikor hordhatók. Én télen a kocsiban is ilyet hordok felfázás ellen.

                              Komment


                              • #30
                                A hölgy is tisztában van a fent leírtakkal:
                                http://www.mommo.hu/media/Nyari__motoros__ruha__

                                Legalább bukó van rajta.
                                Attached Files

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X