Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Ismeretlen dkw blokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ismeretlen dkw blokk

    Sziasztok!
    Nemrégiben megörököltem nagyapám fészerét ,és az elmúlt napokban találtam egy régi dkw motort darabokban ,úgy néztem szinte minden egyes alkatrész nagyrészt megvan ,de a típust nem tudom beazonosítani.
    A 60-as években szét lett szedve és azóta darabokban ott volt. Még anno bele lett építve egy pannonia blokk ,de találtam hozzá 2 dkw blokkot is ,ahogy nézegettem talán 1930-as körüli lehet ,de a típust nem sikerül beazonosítanom. Ebben kérnék tőletek tanácsot ,előre köszönet a segítségért!

    Ez lenne az ismeretlen dkw blokk:

    Click image for larger version

Name:	2012-07-23 18.16.09.jpg
Views:	1
Size:	198.5 KB
ID:	154532Click image for larger version

Name:	2012-07-23 18.16.22.jpg
Views:	1
Size:	197.7 KB
ID:	154533Click image for larger version

Name:	2012-07-23 18.16.54.jpg
Views:	1
Size:	197.8 KB
ID:	154534

    Ez a 2. (szeritnem a fiatalabbik blokk) ,ahogy néztem 1930 luxus 200/300 modellé lehet:

    Click image for larger version

Name:	2012-07-23 18.22.42.jpg
Views:	1
Size:	196.8 KB
ID:	154535Click image for larger version

Name:	2012-07-23 18.23.10.jpg
Views:	1
Size:	195.4 KB
ID:	154536Click image for larger version

Name:	2012-07-23 18.23.18.jpg
Views:	1
Size:	193.6 KB
ID:	154537

    Itt van egy kevésbé jól sikerült kép a vázról is ,hátha segít:

    Click image for larger version

Name:	2012-07-23 18.54.02.jpg
Views:	1
Size:	191.4 KB
ID:	154538

    A váz hátsó villájának az alsó része nincs benne ,de a tipikus dkw kialakítású váz.
    Köszönöm a segítséget!

    #2
    Helló!
    Ha találsz a blokkon v a vázon audi jelet (négy karika) akkor biztosan az. A típus beazonosításához szerintem biztos lesz itt hozzáértő DKW-s.

    Komment


      #3
      Szia!
      Az audi jel hogy jön ide?
      Köszi!




      Maga az egész motor az biztosan Dkw ,pl a tanksapkán is rajta van ,igaz a többi alkatrész nincsen a képeken ,de ha kell valami tudok képet készíteni.

      Komment


        #4
        tiva eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Az audi jel hogy jön ide?
        A kötödés hasonlít az MZ és a Trabant kapcsolatához

        Komment


          #5
          joshbono eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Ha találsz a blokkon v a vázon audi jelet (négy karika) akkor biztosan az.
          tiva eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Az audi jel hogy jön ide?
          Az Audi története az egyik „legsokszínűbb” az autóipar történelmében. Négy márka, az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer összeolvadásából jött létre 1932-ben, hogy megalapítsa az Auto Union AG márkát, amelynek emblémájául a négy karikát választották. Ez a négy karika a négy márkát szimbolizálja.
          Az Audi AG az Audi NSU Auto Union AG-ből alakult 1985-ben. Az Auto Union GmbH és az NSU GmbH tradicionális márkákkal együtt az Audi Tradition készíti és bemutatja az Audi tartalmas és szerteágazó történelmét.

          Audi Typ E


          Ferdinand Porsche fejlesztette az Auto Union motorjait, így ő is nagy szerepet vállalt a márka sikerében. 1949 után Ingolstadt lett az Auto Union központja. 1958-ban a Mercedessel kötött szövetség hat év után szétesett, mivel az Auto Union vezetősége továbbra is a kétütemű motorokat részesítette előnyben. Az Auto Union fő részvényese, Friedrich Flikk szoros kapcsolatokat ápolt Heinrich Nordhoffal, a VW vezetőjével, aki 1965-ben átvette a négykarikás márkát.
          1969-től Audi NSU Auto Union névre változtatták a cég nevét az NSU beolvadása után, amit 1985-ben Audira egyszerűsítettek. A részben galvanizált Audi 80-as 1972-ben új távlatokat nyitott az autógyártásban, és az Audi 200 5T 1980-as bevezetése sikeresen bevezette az Audi márkát a felső osztályba. Az Audi quattro állandó összkerékhajtása megjelenésekor világszenzáció volt, amit az Audi alkalmazott először sorozatgyártásban készülő autó esetében, és nem csak a rali világában.

          mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          A kötödés hasonlít az MZ és a Trabant kapcsolatához
          Majdnem....
          barna, kollarg és 2 további látogató kedvelte ezt.
          A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

          Komment


            #6
            A második blokk nagyon hasonlít arra a 200-as blokkra amit egy ismerősöm garázsában hever. Az öntözőszivattyút hajtott évekig (a vázat a kerekekkel kidobták valahova, ez nagy divat volt erre felénk - pedig a falusi földművelő emberek elméletielg a gyűjtögetés mintapéldányai lennének az általános nézet alapján), utána betették egy ólba (circa 1982-3-ban) ami rádőlt (circa 1995). Onnan került elő tavaly ősszel, sajnos repedt forgattyúsházzal és elég betegen.

            Gondolom szegény nagyapó már nem tud mesélni róla, pedig biztosan lennének érdekes momentumok a motor életében.

            Lehet indiszkrét kérdés, de: maradt olvasható beütés a vázon?
            There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

            Komment


              #7
              tipp továbbra is ,hogy melyik típus lehet?
              Köszönöm!

              Komment


                #8
                Szervusz . A váltóval együtt lévő egység 1930 előtti - szinte biztos. Tudnál estleg ccm - t ( ha szétszeded mindkettőt ) ? Ebben az esteben a rendelkezésre álló "szakirodalom" alapján beazonosítható lenne ( képek sajnos nincsenek ) . Üdvözlettel.

                Komment


                  #9
                  tiva eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  tipp továbbra is ,hogy melyik típus lehet?
                  Köszönöm!
                  Ahogy kollarg kolléga is említette ha esetleg találnál valami betűt vagy számot vagy akármilyen jelölést a blokkon és azt leírnád ide, esetleg le is fényképeznéd akkor többet tudnának segíteni a fiúk a pontos típus megállapításában. Bár vannak itt sokan olyan profik akik egy rozsdás vaslemezről megmondják, hogy milyen alkatrészhez tartozik, milyen motorhoz és még az évjáratot is megmondják hozzá, de minél több használható információt adsz meg annál könnyebb kitalálni, hogy mit is tartasz a kezedben. Van sok olyan eset amikor két típus azonos blokkot kap, de legalább külsőre azonos (főleg átmeneti típusoknál) és ilyenkor sokat segít bármilyen apró jelzés, legyen az gyári szám, embléma, vagy akár házi karcolmány. Én nem értek hozzá sajnos ezért nem akarok semmi okosságot mondani, azt a többiekre bízom, de így látatlanba csak barkóbázás az egész, főleg ha te se tudod, hogy mit kell kitalálni.
                  soveny kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Rendben ,még ma megnézem a számokat ,igyekszem fotót is készíteni.
                    Nagyon szépen köszönöm!

                    Komment


                      #11
                      Szia!
                      Ezeket az alkatrészeket egyszer én már láttam valamelyik oldalon.A vázra konkrétan emlékszem,mert a hátsó-alsó része
                      hiányzik.

                      Szerintem az alumínium hengerfejes blokk az DKW Luxus 200 vagy 300 lehet.
                      Mérd meg furatot és a löketet és mindjárt kiderül legalább az, hogy hány köbcentisek a blokkok.
                      Én a 200-asra tippelek,mert annak 1 kipufogó nyílása volt bal oldalt,olyan mint ezen a hengeren látszik.
                      Viszont lehet,hogy az alumínium hengerfej nem stimmel,inkább még vas lehetett akkor még.
                      A váz is stimmelni látszik ehhez a blokkhoz.

                      A másik blokk az nekem nem egyértelmű hogy DKW. Persze lehet.................

                      Ha kérdésed van keress privátban az e-mailemen.
                      Üdv:Laci

                      Komment


                        #12
                        Hol van már Stalker? -rég járt erre.

                        Komment


                          #13
                          Szerintem a Zündapp "Z "és "S" sorozataiban kellene keresni a megoldást.1928-31 ig.

                          Komment


                            #14
                            kicsit megkésve ,de itt vannak az adatok:
                            az 1. blokk (nagy lendkerekes):
                            200 ccm
                            a blokk alsó részére : 28 437
                            oldalára: 10. 1401 LZ van írva

                            a 2. blokk:
                            300 ccm
                            és a blokk alsó részének oldalán pedig : osi-1201
                            Van írva.

                            Remélem valaki ez alapján betudja ismertetni.
                            Köszönöm szépen!




                            Lehetséges ,hogy valami hasonlót láthattál ,de ezek évtizedek óta most szedtem ki a pecóból.
                            Nagyapám sokszor szétszedte ,úgy mondta "generálozta" még anno a motort ,karbantartás miatt.
                            Azóta ott volt ,ebben az állapotban.

                            Komment


                              #15
                              Szia!
                              A 200-as blokk tényleg hasonlít a Zündapp korai típusaira,de azok ha jól tudom 1 kipufogósak voltak,ez pedig 2 kipufogó nyílásos,ha jól látom. Ezért ez még nem egyértelmű. Talán ha jobban szétszednéd,akkor valamelyik alkatrészen megtalálható volna valami árulkodó jelzés. De ez csak találgatás.

                              A 300-as blokk ezek szerint DKW Luxus 300-asé lehet .Ehhez tartozik a váz,ami sajnos hiányos, sérült.

                              Teljesen biztos ,hogy ezt a vázat láttam.Felismerem egyértelműen.Lehet hogy egy barátod lefotózta és feltette valahová,te pedig nem is tudsz róla.Az oldalon csak egy skype cím volt megadva és arról érdeklődött hogy mi lehet ez.
                              Lehet azt is írta,hogy egy barátja papájáé.Erre már nem emlékszem pontosan. Már több mint 1 éve volt hogy láttam róla 2-3 képet. Valahova fel is írtam a skype címet. Ha esetleg megtalálom megírom,ha érdekel.
                              Ott volt mellette a DKW tankja is, és egy Pannónia blokk!!!
                              Tuti hogy ezek az alkatrészek voltak.

                              Üdv:Laci

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X