Közlemény

Collapse
No announcement yet.

EAN esztergák szerelése, karbantartása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Szervusz Default!

    Most találtam a jófosáson,egy szétbombázott E1N lakatszekrényt,egy teljesen új hirdetésben,hátha lesz benne valami ami megdobogtatja a szívedet.A hirdetésben Győr van megjelölve és az árnak 1000,-Ft ami nyilván nem reális,telefonszám a képen.

    Üdvözlettel:Che

    Komment


      Fuu, köszi holnap felhívom. Pont azt a 22 fogú kereket nem látom a képen, pedig ott a csigakerék a tengellyel. Viszont van egy cserekerék is ott, az meg lehet hogy pont jo lenne nekem

      Komment


        A képen legalul balra a villában lévő fogaskerekek fogszáma 22 és 24.Valószínű,hogy ki lehet belőle alakítani a csigatengelyen lévő 22 fogszámú kereket,bár egy kissé keskenyebb,mint az eredeti,de a kapcsolódó kerékkel egyforma szélesnek tűnik a fogazás.

        Üdvözlettel:Che

        Komment


          Hát, ezektől nem veszek semmit, reggel rákérdeztem a 22 fogúra, hogy megvan-e, meg hogy a hátrébb lévő cserekerék hány fogú, mondja hogy délután hivjam vissza. Oké, mondom 2óra. Kettőkor csak az a asszony vette fel, nem tudja mi, de amit akarok az nincs. Kérdezném a cserekereket de már rámnyomta. Dögöljenek meg. Persze az 1000Ft az csak ezért van mert valamit kellett írni oda, a leírásban meg már lusta volt részletezni. Szóval ezek még telefonálni is bugrisok voltak, nemhogy neten hirdetni

          Komment


            Azért köszi az ötletet

            Komment


              Ez a kis kerék nagyon hurka anyagbol van, siman lehet tűreszelővel alakitani, csak hát az annyit is ér. Így nem szorul. Az egész kerék excentrikus, nemcsak a fejkör nyomult be a masik kerékbe hanem a lábkör is magasabb, így a masik kerék fogai is beleszorultak ennek az aljába. Érdemes ezt így összerakni, vagy mindenképp vadásszak gyári kereket? Gyanitom hogy ez nem huzná sokáig.

              Komment


                Szervusz Default!


                Nehéz tanácsot adni,de valamit lépned kell,mert így használhatatlan a géped.Szerintem mérj át mindent és rajzolj le minden alkatrészt,hogy a későbbiekben tudjad,hogy mit gyárts le,vagy mit keress!Valószínű a tengelyek is el vannak kopva és célszerű az új kerekekhez azokat is újra gyártani és cserélni.Amennyiben volna egy másik géped,most azt mondanám,-máris készíts új alkatrészeket,mert akkor egy szét és összerakást megtakarítassz magadnak,de úgy vélem nincs.

                Amikor ezek a gépek készültek,úgy az 50-es években,még hiánygazdaság volt örültek,ha egyáltalán volt valamilyen anyag,amiből alkatrészeket lehetett gyártani,de ettől függetlenül,az E1N nem rossz konstrukció,ha rendbe rakod hálás kis gép lesz.Megnyugtatlak,még ilyen leharcolt állapotban is nagyságrendekkel jobb,mint az Opiban,vagy a Praktikusban 2-300 000.-ért vásárolható asztalra srófolható műanyag kerekes gömbölyítő gépek.


                Üdvözlettel:Che

                Komment


                  Helló,

                  Igen, ez így jó lesz, összerakom és nyitva tartom a szemem, ha látok alkatrészt hozzá szétkapom megint. Így már, hogy tudom mi mi után jön és berohadva se lesz semmi gyorsan be tudok építeni egy egy kereket. Ha ezzel megvagyok végre ki tudom próbálni egy próbadarabon, hogy mennyire is kopott az ágy. Valószínűleg tizedek vannak benne, már amennyire a szerény lehetőségeimmel ellenőrizni próbáltam. A vizimérték élét az ágy hátsó részére téve nem látok közt (oké, az ezer forintos OBI-s vizimérték nem etalon, de mondjuk hogy ezzel hitelesítettem). Viszont az ágy elején lehet látni valamennyi hézagot.

                  Ki fogom pucolni a Norton szekrényt is, abban is van baj, az A,B,C kapcsoló nem kapcsol mindig, hajtóműolaj címén biztos vmi sár lötyög benne. A kémlelőn semmit nem látok. Biztos ahhoz is kell alkatrészt vadászni majd.

                  Az anyagminőséget illetően meg vagyok győződve, hogy az eredeti alkatrészek messze jobb anyagból voltak mint ez a kerék, különben nem tartott volna ennyi ideig ez a gép. Ezt a darab vasat csak úgy találták valahol, a megmunkálás se olyan szinvonalú.

                  Nem tervezem felújítani a gépet, elfogadom, hogy általában kopott, ennyit tud aztán kész. Ha rendesen fel akarnám újítani szinte újat kéne csinálni, az öntvényt felfúrni, perselyeket esztergálni, stb. Ehhez se időm, se szaktudásom sincs, egy szakma amit meg lehet ugyan tanulni de gyakorlatot szerezni az jópár év. Végzettségemet tekintve villamosmérnök vagyok, apám viszont mindig vasazott, aztán amikor a távcsövemhez kellett alkatrészeket gyártani mindig a cég műhelyében lebzseltem, ott voltak E3N esztergák. Azokkal csináltam egyszerű dolgokat. Viszont amit most csinálok vele azt is szivesen csinálom csak néha megakadok, szóval inkább kérdezek, az nem baj ha hülyének nézt(n)ek.

                  Olyan kis kínai játékkal nem variálnék tényleg, mondjuk azt nem kellett volna békával behozni a műhelybe

                  Üdv, D6

                  Komment


                    Tiszteletem az Uraknak!

                    Segítséget és pár jótanácsot szeretnék kérni a következő ügyben. Vettem egy EAN 1000 (régebbi) gépet. Sajnos nem volt gondos a gazdája. alig volt benne olaj nem érte el a fogaskerekeket sem.
                    Karok letörve majd behegesztve stb stb de működött. Hazahoztam, lepucoltam töltöttem bele sima motorolajat csak, hogy ki tudjam próbálni. Pár perc után mocskosul elkezdte permetezni az olajat a tokmány mögötti részen majd másnapra minden létező a Norton szekrényből kiálló kar/fogaskerék mögül elkezdett szivárogni az olaj. Tudom, hogy sokkal vastagabb olaj kellene bele de nektek milyen olaj vált be és meddig öntsem fel.
                    Továbbá néztem a főorsó kotyogását is sajnos az is 0,15mm. Ezzel kapcsolatban annyi lenne a kérdésem hogyan tudom megszüntetni a "lógást" ill mindenképpen szükséges a bronzpersely hónolása?
                    Végül vannak ebben a gépben szimeringek "O" gyűrűk? A gépkönyvében csak radiális ill axiális csapágyakat találtam...

                    Köszönöm!

                    Komment


                      Kedves Samtron!

                      Olvasd vissza az elejétől a végégig a rovatot és szinte mindenre kapsz választ!Ne haragudj,de teljesen feleslegesnek tartom még egyszer leírni a választ olyan kérdésekre,amelyeket már kitárgyaltunk.Amennyiben további kérdéseid vannak,vagy nem teljesen értesz meg valamit,-akkor természetesen kérdezz!

                      Üdvözlettel:Che
                      Utoljára szerkesztve a következő által: Che; 2018 szept. 19, 18:36. Oka: javítás

                      Komment


                        vagy tovább adod , vagy tegyél bele zsírt . a főorsó csapágyat csináld meg zsírzósra .

                        Komment


                          joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          vagy tovább adod , vagy tegyél bele zsírt . a főorsó csapágyat csináld meg zsírzósra .
                          Ez komoly?

                          Olvasgatok de eddig nem találtam arra bejegyzést, hogy miképpen van meggátolva, hogy ne fojjon ki az olaj. Csupán az illesztések gátolják meg?

                          Komment


                            Üdv mindenkinek.
                            Egyik ismerősömnek van eladó
                            E1N esztergagépe.ha valakit érdekel.

                            Komment


                              Nem zsírozni kell,hanem rendbe hozni.Elméletileg a főorsóházban a csapágy alatt van egy fúrat ami arra szolgál,hogy az olaj visszacsurogjon a főorsóház belsejébe.Ki tudja hányan piszkáltak már hozzá ehhez a géphez,minden szakértelem nélkül és mennyit forgott már létezése folyamán és milyen kezekben?

                              Üdvözlettel:Che

                              Komment


                                Che.

                                Úgy van ahogy írtad. Van egy visszafolyó fúrat a csapágy alatt. Ma volt időm szétszedni a gépet. Nincs rossz állapotban a szekrény és a benne található alkatrészek. Vettem szálban reteszacélt és bereszeltem. Most már lötyögésmentes a 130mm-es retesz. A bronzperselyek sem rosszak még szinte állításmentesek voltak. Néztem a kopás nyomokat is de megítélésem szerint nem fogom behántolni már csak azért sem mert nincs hozzá szerszámom sem. Majd egy későbbi időpontban talán. Egy érdekességet vettem észre. Mégpedig, hogy egy filcszerű anyag volt a bronzperselybe nyomva viszont hiányzott mindkét oldalon az általatok említett bakelit hézagoló. Kell az bele ill a filc is?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X