Közlemény

Collapse
No announcement yet.

JAWA hajtóműolaj

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    JAWA hajtóműolaj

    Sziasztok!

    A napokban vettem egy 125ccm-es JAWA Czetka-t (1983-as évjárat) és szeretném lecserélni benne az olajat. Milyet érdemes bele rakni?

    #2
    Ásványi motorolaj mondjuk 15W40. A legolcsóbb fajta is tökéletesen megteszi.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      Nekem ez van benne es gond nélkül megy:
      HARDT OIL 80W90 1L Hajtóműolaj Hardt Challoils MO-FA-KER Kft.
      jagdtigger, supermax és 3 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        A 15 w40-es nyáron nagyon híg legalább is az én tapasztalatom szerint, a 80w90 est részesíteném előnyben pláne azért is mert kimondottan oda tervezték. Persze vannak igen jó adalékolt olajok melyek hosszabb távon minden képen megéri a használata. Sok mindenen lehet spórolni de pl. gumin és kenő olajon semmi képen. Nem tartom elvetendőnek a Metabond termékeket sem. /nem vagyok a reklámban érdekelt!/ Nem kell minden héten cserélni a hajtóműben ezért érdemes a jobb minőségű, persze ha folyik belőle akkor más a megoldás.
        OdinHEM, Titus és 4 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Hát igen a 15w40-es valóban híg nyáron ezért használok én is 80w90-est(azért is hajtómű olaj meg jobban keni a fogaskerekeket mivel direkt arra van kifejlesztve),igaz nekem MZ-ém van de nagy különbség nincs a két motor olajigénye közt.Szóval én is azt ajánlom!
          supermax és ptm004 kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Igen,ez (számomra) érdekes kérdés! Ahány embert megkérdeztem (itt is) annyi félét mondott/tanácsolt. Az én tapasztalatom: 80w90-es olajjal tapadt a kupplungom,főleg első fokozatba rakásnál rántott nagyot(Pannonia-Simson),10w40 Castrol motorolajjal váltáskor csúszott,20w40 Botond motorolajjal 2.-3. fokozatban már gázadásra is felpörgött,(ja és tudok kuplungot állítani) igazán Trabant hajtómű olajjal működik jól mindkét motorom! Minden olajcserénél elmostam a lamellákat,hogy ne maradjon rajta a régi olajból. Sokat kísérleteztem,szerelgettem már,nekem ez a tapasztalatom...

            Komment


              #7
              A adalékkal ellátott olajok kerülendők az olajfürdős tengelykapcsolóknál. "Botond", "Metabond" el kell felejteni.
              A 15w40-es tökéletes, hogy hígabb az meg nem okoz problémát mert minden nagyobb terhelésű kapcsolat golyóscsapágyakon fút és ott min tudjuk csak pont érintkezés van.
              A 80w90-est én is kicsit sűrűnek tartom.
              Link:Dan's Motorcycle " 4-Stroke Oil "

              Fő Link:http://www.dansmc.com/mc_repaircourse.htm

              Komment


                #8
                Bocsánat de a Metabondnál is létezik olyan olaj mely nem teszi tönkre a két ütemű kuplungját, nem csak surlódást csökkentő adalékkal ellátott olaj létezik!!A15w40-es az motor olaj és nem hajtómű olaj. Hogy megerősítsem az ez irányú kételyeim egy régi szervizes szerelő is ezt javasolta.Persze ez csak javaslat és nem kötelező, a vélemény különbségeinket a gyakorlat fogja meg cáfolni vagy meg erősíteni.Érdemes átlapozni az ez irányú kiadványt.

                Komment


                  #9
                  sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Bocsánat de a Metabondnál is létezik olyan olaj mely nem teszi tönkre a két ütemű kuplungját, nem csak surlódást csökkentő adalékkal ellátott olaj létezik!
                  Ha nem?.
                  Például:Ülepedés gátló adalék .Vagy mire gondolsz?
                  A tengelykapcsoló azt is "szereti". Kicsit jobban fog kopni minden "az nem baj" majd veszünk másikat. ÁÁÁ.....
                  A kuplungnak az adalék-olt olaj nem csak káros, de felesleges is.
                  Ez tény.

                  Komment


                    #10
                    Már írtam itt valahol, egy kompromisszumos lehetőség a kifejezetten négyütemű motorkerékpároknak kifejlesztett olajok használata, azok úgy lettek kitalálva hogy kenjék a váltót is, de a kuplung se csússzon tőlük.
                    (Amúgy régebben én is a Csúzlimba (TS 125) hajtóműolajat raktam, a kuplung nem csúszott tőle, sőt -15 fokban úgy összetapadt hogy nem is akart szétkapcsolni. )
                    Utoljára szerkesztve a következő által: supermax; 2013 szept. 14, 20:36. Oka: helyesírás

                    Komment


                      #11
                      nyemi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      A 15w40-es tökéletes, hogy hígabb az meg nem okoz problémát mert minden nagyobb terhelésű kapcsolat golyóscsapágyakon fút és ott min tudjuk csak pont érintkezés van.
                      A 80w90-est én is kicsit sűrűnek tartom.


                      Bocs, hogy beleszólok. Személyre való hivatkozás nélkül azoknak van igazuk, akik azt állítják, hogy hajtóműbe hajtóműolaj kell, nem pedig motorolaj. Az igaz, hogy a váltóban is golyóscsapágyak vannak, de ott vannak a fogaskerekek is, amik ugye egy négyütemű motorban egészen más üzemi körülmények között forognak. A váltóban részint nincs szivattyús olajzás, részint lényegesen nagyobb a terhelés. A hajtóműolaj pontosan ezt a nagyobb terhelést képes elviselni. Nem nyomódik ki a fogak közül. Ezért sűrűbb. Nem véletlenül van a differenciálművekbe külön hypoid-olaj. Az még teherbíróbb.

                      Két dolgot lehet így elérni: túlhevülő hajtóművet és beégett fogakat.

                      Komment


                        #12
                        Én is hajtóműolajat használok az összes gépemnél a váltóba. -15 foknál nincs tapasztatlatom de motoros barát időjárási körülmények között eddig bevált. Gyártót és típust nem tudok írni, mert édesapám által egy szovjet laktanyából szerzett goszty szabványú hajtóműolajat próbálunk meg elpusztítani. Még van vagy 15 liter, egy darabig elég lesz Az egy literes Trabant hajtóműolaj hamar elfogyott. Azzal nem volt semmi baj. Stílszerűen csakis NDK-s motorokba töltöttük.

                        Komment


                          #13
                          CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése


                          Bocs, hogy beleszólok. Személyre való hivatkozás nélkül azoknak van igazuk, akik azt állítják, hogy hajtóműbe hajtóműolaj kell, nem pedig motorolaj. Az igaz, hogy a váltóban is golyóscsapágyak vannak, de ott vannak a fogaskerekek is, amik ugye egy négyütemű motorban egészen más üzemi körülmények között forognak. A váltóban részint nincs szivattyús olajzás, részint lényegesen nagyobb a terhelés. A hajtóműolaj pontosan ezt a nagyobb terhelést képes elviselni. Nem nyomódik ki a fogak közül. Ezért sűrűbb. Nem véletlenül van a differenciálművekbe külön hypoid-olaj. Az még teherbíróbb.

                          Két dolgot lehet így elérni: túlhevülő hajtóművet és beégett fogakat.
                          Én nem akarok lebeszélni senki a hajtómű olajról. De ha télen használja a motort akkor meg fogja tapasztalni a hátrányait. Nyáron semmi gond vele sőt ajánlom is.
                          De sajnos nálunk elég nagy a hőingadozás az egész évben, hogy egyfajta olajjal probléma mentesen lehessen motorozni.

                          Vissza kérdezek:
                          A négyütemű, egy olaj teres motoroknál, jó a motor olaj a váltó kenésére is?
                          Nem égnek be a fogak?
                          Utoljára szerkesztve a következő által: nyemi; 2013 szept. 14, 20:34.

                          Komment


                            #14
                            Ne kérdezz vissza, mert ebben az esetben nincs értelme. Jawa olajrol beszélünk. Innen indult a kérdés es nem máshonnan.
                            vannak mas olajok mas helyzetek. Igen van ahol az 5000ft/l olaj szükséges.
                            az extrém hideg 15 fok alatti motorozast úton mindenki saját vermerseklete alapján tegye en nem javasolom túl a krisztusi koron.
                            Minden esetre aki teszi, az úgyis teligumit húz es akkor az olajcsere is jöhet

                            Komment


                              #15
                              Köszönöm a választ, bár nem tőled vártam.
                              A kérdés meg ironikus volt inkább. Mert szedtem már szét motort amiben még olaj se volt, de
                              CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              beégett
                              fogakat még nem láttam, szétverődöttet, lepattogzottat azt igen.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: nyemi; 2013 szept. 14, 22:20.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X