Üdv, a nyári székelyföldi túra után amit a felső tűgörgőt leszámítva motorikus szempontból egy széria Starral tettem meg, felvetődött, hogy kéne a negyedik sebesség. Mivel az új gép még inkább öszvér lesz S50 blokkház kell hozzá a felfogatás miatt, valamint azért, hogy ne a hengerfejnél kelljen rögzíteni a könnyebb szerelhetőség miatt. Nemrég be is szereztem a donor Sperber blokkot (csak a blokkház és a váltó) és tegnap egy hibátlan állapotú S50 blokkházat.
Az lenne a kérdésem, hogy a blokk átalakításakor, az alul lévő csapok, melyek a váltószerkezet forgáspontjai, mennyire érzékenyek az egymáshoz viszonyított távolságra? Enged-e a szerkezet holtjátéka annyit, hogy ha esetleg van egy kis pontatlanság a furatok elhelyezésében, akkor is működőképes lesz a váltó? Ha igen mennyi ez a tolerancia? Valaki csinált már ilyet? Milyen módszerrel pozicionálta a csapok helyének furatközéppontját?
Természetesen pontosan csinálnám amennyire csak lehet, de nem szeretnék felesleges túl bonyolítást, ha nem szükséges.
Előre is köszönöm.
Az lenne a kérdésem, hogy a blokk átalakításakor, az alul lévő csapok, melyek a váltószerkezet forgáspontjai, mennyire érzékenyek az egymáshoz viszonyított távolságra? Enged-e a szerkezet holtjátéka annyit, hogy ha esetleg van egy kis pontatlanság a furatok elhelyezésében, akkor is működőképes lesz a váltó? Ha igen mennyi ez a tolerancia? Valaki csinált már ilyet? Milyen módszerrel pozicionálta a csapok helyének furatközéppontját?
Természetesen pontosan csinálnám amennyire csak lehet, de nem szeretnék felesleges túl bonyolítást, ha nem szükséges.
Előre is köszönöm.