Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa CZ 175 type 450 váltó

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    ismét lenne egy újabb kérdésem hozzátok. Gázkarok közül mindegyik ugyan olyan? Ugyan ezen a csúszkás elven működnek a mostaniak is? Csak mert nem tudom hogy mifélét kéne vennem rá, mivel a mostani az nem húzza vissza magát és így vennék egy teljesen komplett újat.
    pasetta kedvelte ezt.

    Komment


      #32
      UTÁLNI fogsz! Hahahaha! Ezt nézd meg! Szerintem ez a megoldás!
      https://veteran.forum.hu/forum/szere...A1s#post225395

      Komment


        #33
        Pepe eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        az nem húzza vissza magát és így vennék egy teljesen komplett újat.
        Ha nem szorul a csuszka,akkor megtörik a bovden,vagy sérült valahol,vagy egyszerűen rossz helyen van elvezetve.Szereld ki a bovdent,függőleges hejzetben csorgass bele olajat...vd40-etés addig mozgasd és olajozd mig alul nem jön addigra könnyen fog járni,hacsak nem rozsdás,sérült,megtört....
        Jankó51 kedvelte ezt.
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          #34
          mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Ha nem szorul a csuszka,akkor megtörik a bovden,vagy sérült valahol,vagy egyszerűen rossz helyen van elvezetve.Szereld ki a bovdent,függőleges hejzetben csorgass bele olajat...vd40-etés addig mozgasd és olajozd mig alul nem jön addigra könnyen fog járni,hacsak nem rozsdás,sérült,megtört....
          nem szorul a csúszka nagyon simán jár, a gáz kar kotyog és ha nem fogja rá az ember akkor nem húzza magával a csúszkát. Ezért is vennék újat mert alapból olyan mintha az a gáz kar nem az ő mérete lenne.

          Komment


            #35
            pasetta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            UTÁLNI fogsz! Hahahaha! Ezt nézd meg! Szerintem ez a megoldás!
            https://veteran.forum.hu/forum/szere...A1s#post225395
            ezt láttam, nekem is ilyesmi van rajta. csak nem tudom ha egy mostani "komplett" fajtát veszek ami méretekben egyezik akkor az jó-e hozzá?

            Komment


              #36
              Pepe eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              mostani "komplett" fajtát veszek ami méretekben egyezik akkor az jó-e hozzá?




              Hát... Jó eséllyel nem. Általában utángyártott távol-keleti termékeket lehet kapni. Ezek nem mindig méretazonosak a "gyárival". Lesz német alkatrész listám. Fígyeld az üzeneteid!
              Pepe kedvelte ezt.

              Komment


                #37
                Pepe eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                a gáz kar nem az ő mérete lenne.
                Az az egy alkatrész acél a többi alu vajon mi lehet elkopva? Egyébként a csuszka kopik a legjobban a sinben és a ferde horony is,sok mókolást láttam rézlemezzel emelték meg a ferde részt,hogy belefeküdjön a csigába.neked is az lehet a gond ,befeszül-rámászik gázcső és fékezi.
                Jankó51 és kedvelte ezt.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  #38
                  mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Az az egy alkatrész acél a többi alu vajon mi lehet elkopva? Egyébként a csuszka kopik a legjobban a sinben és a ferde horony is,sok mókolást láttam rézlemezzel emelték meg a ferde részt,hogy belefeküdjön a csigába.neked is az lehet a gond ,befeszül-rámászik gázcső és fékezi.
                  szóval akkor lehetséges hogy a csúszka a hibás és nem is a kar?

                  Komment


                    #39
                    pasetta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Hát... Jó eséllyel nem. Általában utángyártott távol-keleti termékeket lehet kapni. Ezek nem mindig méretazonosak a "gyárival". Lesz német alkatrész listám. Fígyeld az üzeneteid!
                    rendben, köszönöm

                    Komment


                      #40
                      Sziasztok! Update. Ma be lett téve az új gyertya és a kuplung lamella (Kondi később kerül bele új mert nincs rajta a kis alá tétje) A régi lamellák teljesen el voltak égve, volt amelyik már hiányos volt. Karburátort úgy nézz ki hogy sikerült jól be állitani. De olyan mintha két sebesség között lenne, tolással sikerült meginditani hogy utána magától kuplungolva menjen, aztán egy egyenesebb szakaszon olyan volt mintha vett volna egy fokozatot de egyből le is állt, utána semmi áron nem akart indulni. Ötletek? Jöhet a blokk szét húzás?

                      Komment


                        #41
                        Pepe eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        De olyan mintha két sebesség között lenne, tolással sikerült meginditani hogy utána magától kuplungolva menjen, aztán egy egyenesebb szakaszon olyan volt mintha vett volna egy fokozatot de egyből le is állt, utána semmi áron nem akart indulni. Ötletek? Jöhet a blokk szét húzás?
                        Tehát újra működött a váltó, és a kuplung lamellák is ki lettek cserélve? Felteszem a váltó még mindig jó. Majd így mentél vele és közben leállt? Annak lehet más oka is. Milyen ezzel az új gyertyával a szikra? Kékes színűnek kell lennie. Ha nem akkor cseréld vissza a régit, vagy tegyél bele harmadik-negyedik gyertyát.
                        Pepe eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Kondi később kerül bele új mert nincs rajta a kis alá tétje
                        A régit milyen megfontolásból cserélnéd? Nagyon szikrázik a megszakító?

                        Komment


                          #42
                          Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Tehát újra működött a váltó, és a kuplung lamellák is ki lettek cserélve? Felteszem a váltó még mindig jó. Majd így mentél vele és közben leállt? Annak lehet más oka is. Milyen ezzel az új gyertyával a szikra? Kékes színűnek kell lennie. Ha nem akkor cseréld vissza a régit, vagy tegyél bele harmadik-negyedik gyertyát.
                          A régit milyen megfontolásból cserélnéd? Nagyon szikrázik a megszakító?
                          Szép kék a szikra, és erős ez a "gyári" gyertya hozzá. hát legalábbi arra az 1 fokozat vételre müködött. azóta ma már alapjáraton sem állt le, de biztos sebességben van mert ha kuplungot engedem el akkor indulna a motor és ha adok neki gázt akkor ugye szépen menne. és ma is így ment egy ideig, sikerült vele menni is a váltót akkor sem akarta venni, aztán le állitottam és utána megint semmi kedve nem volt indulni, és nagyon meleg volt neki minden a füst még a váltó kar mellett is jött ki (ezt látva nem is akartam aztán inditani). ami tudtommal kicsit sem egészséges, hiszen ott nem is lehetne füst. szóval ez fixen blokk szét húzós lesz. Kondit meg csak azért szeretném cserélni mert úgy vagyok vele hogy 800ft volt egy új hozzá való és akkor már miért ne?

                          Komment


                            #43
                            Pepe eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            füst még a váltó kar mellett is jött ki
                            Szervusz! Azt hiszem itt nagy a baj! Ott nem szabad füstnek jönnie. Ezt jól tudod. A tippem: Megfőtt az olaj! Tehát a kuplung lamellák is valószínűleg sérültek. A kar mellett kell legyen (ETZ MZ 250 Deluxon van) gumi gyűrű. A váltó hiba lehet egy besült csapágy, vagy egy deformált léptető villa okozta gond.
                            , Click image for larger version

Name:	Névtelen.png
Views:	94
Size:	780.5 KB
ID:	226979 Talán a blokk rajza ( A német gépkönyvből) segíthet! A piros jelölésen belül nézz körül! Talán kezdetben itt tapogatóznék. Miért? Mert ha jó a tippem, itt van egy csúnya kopás, berágódás. Ez magyarázat lehet a blokk felforrósodására, olaj hevülésére. Persze tévedhetek is!
                            Attached Files
                            Utoljára szerkesztve a következő által: pasetta; 2021 márc. 28, 00:34.

                            Komment


                              #44
                              pasetta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Szervusz! Azt hiszem itt nagy a baj! Ott nem szabad füstnek jönnie. Ezt jól tudod. A tippem: Megfőtt az olaj! Tehát a kuplung lamellák is valószínűleg sérültek. A kar mellett kell legyen (ETZ MZ 250 Deluxon van) gumi gyűrű. A váltó hiba lehet egy besült csapágy, vagy egy deformált léptető villa okozta gond.
                              , Click image for larger version

Name:	Névtelen.png
Views:	94
Size:	780.5 KB
ID:	226979 Talán a blokk rajza ( A német gépkönyvből) segíthet! A piros jelölésen belül nézz körül! Talán kezdetben itt tapogatóznék. Miért? Mert ha jó a tippem, itt van egy csúnya kopás, berágódás. Ez magyarázat lehet a blokk felforrósodására, olaj hevülésére. Persze tévedhetek is!
                              Köszönöm! Mi is erre a részre gondoltunk hogy itt kell valaminek rossznak lennie, és a léptető villák lesznek valószinűleg a hibásak, ma vagy holnap megtörténik a blokk ki szerelés és a szét húzás is, akkor ezt úgyis látni fogjuk. a lamellák meg le lesznek ellenőrizve, mert másnem 2ezer forintért lesz új véve. úgyis az olaj is cserélve lesz mert ez amúgy is csak teszt olaj volt (új) és csere lett volna amint rendesen megy a masina, de így most jól feladta nekünk a leckét.... De sajnos ez ilyen! Ő úgy döntött hogy egy teljes felújítást szeretne már ennyi idősen magának, amikor meg vettem ez benne volt a pakliba. Csak remélem hogy így most nem lett nagyobb a baj mint eddig.

                              Komment


                                #45
                                Pepe eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                                Kondit meg csak azért szeretném cserélni mert úgy vagyok vele hogy 800ft volt egy új hozzá való és akkor már miért ne?
                                Attól hogy új, még nem biztos, hogy jobb is lesz.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X