Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia P21 felujítás ...

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Pedig valahogy úgy , csak az V. -öt ( ) elnézted , azt 105-108 nál kell kapcsolni .
    Igaz. De még az is sok


    Nem tudom miért, de erről valahogy ez jutott eszembe:
    50ccm 3 henger - motoros videó - SportMotor
    https://dewataspeedblog.files.wordpr...uzuki-rk67.jpg

    Bár ennek kb annyi köze van a Pannóniához hogy ez is két kerekű
    zahi, OdinHEM és sepy kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      a kiadó által tiltva vagyon, de nagyon
      Ahamm...a kiadó meg pont le....ta, hogy összelopdosott képeket (is) tegyen a kiadványba...
      zahi és OdinHEM kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Igaz. De még az is sok


        Nem tudom miért, de erről valahogy ez jutott eszembe:
        50ccm 3 henger - motoros videó - SportMotor
        https://dewataspeedblog.files.wordpr...uzuki-rk67.jpg

        Bár ennek kb annyi köze van a Pannóniához hogy ez is két kerekű
        Pedig az is tudja szedni a lábát (mármint a pannonia ) :

        P20 - motoros videó - SportMotor

        Hozzáteszem , nem az én motorom ... !

        Komment


          #19
          Ma "véletlenül" úgy adódott , hogy maradt vagy 3-4 óra szabad időm , és végre a kipuf. rendszerrel is foglalkozhattam egy kicsit ....
          Az teljesen egyértelmű volt hogy a "feketén" van a pirosnak a kipufogója , ezért a feketére kellene egy használhatót összehozni . Éppen ezért végigvizslattam a lehetőségeket , a kettévett dobokat "horpadásügyileg " a magam módján (szerintem elviselhető minőségben ...) rendbehoztam , simító reszelést , és a közel simára való csiszolást követően , szerintem krómozásra előkészített állapotba hoztam . (csakhogy hátra van még a hegesztés is ....)
          A 70' előtti dobozolt vázas típusokon a kipu. felfüggesztés egy felhegesztett, lemezből sajtolt alkatrészből áll , ezért ezt megpróbáltam elkészíteni egy gyári minta alapján , több - kevesebb sikerrel (remélem inkább több ) , amihez egy sablont is kellett készíteni ... Az eredmény remélhetőleg nem nagyon különböztethető meg a gyáritól ! (legalábbis arra törekedtem ...) Egyébként nem kevés munka van benne .... . Remélem látható is rajta , csak még a gyári méreteket nem ismerem , így ha más nem lesz, a dobot a helyére felillesztem ,majd a konzolt is , ezek után csak sikerül valahogy a megfelelő helyzetet beállítani , talán úgy is, hogy nem fedezhető fel hogy nem gyári a megoldás ... Click image for larger version

Name:	Kép0261.jpg
Views:	1
Size:	183.8 KB
ID:	143921Click image for larger version

Name:	Kép0262.jpg
Views:	1
Size:	182.3 KB
ID:	143922Click image for larger version

Name:	Kép0263.jpg
Views:	1
Size:	189.0 KB
ID:	143923Click image for larger version

Name:	Kép0264.jpg
Views:	1
Size:	189.4 KB
ID:	143924Click image for larger version

Name:	Kép0265.jpg
Views:	1
Size:	186.4 KB
ID:	143925Click image for larger version

Name:	Kép0266.jpg
Views:	1
Size:	186.1 KB
ID:	143926

          Komment


            #20
            A mai napomat ismét a vasnak szenteltem , és lecseréltem az egyébként új , első teló gumi harmónikákat egy pár zsír újra , mert az előzőek teljesen elrühesedtek (nem egészen egy év alatt) , és szinte gyűrűkre szakadtak (éljen a magyar "utángyártó" ipar ! ). Szinte teljesen szét kellett miatta szedni az egész elejét...
            Remélem az új már másabb minőségű, (az eladó legalább is ezt állította , mivel a korábbi minőségével kapcsolatban már sokan emeltek kifogást ... ) tény hogy mintha puhább anyagból lenne.
            Click image for larger version

Name:	Kép0271.jpg
Views:	1
Size:	196.2 KB
ID:	144320

            A héten tettem bele egy akkut is (természetesen a gyárival egyezően 6V 11Ah -s ), és teszteltem a villamosságot , befejeztem a Km -óra bekötését elektromosan , megnyugtató volt hogy nem kötöttem el semmit a kötegben , úgyhogy ismételten ellenőriztem a gyujtás időpontját , és kapott két új PAL gyertyát is (N12Y , a feketénél bevált...) . A szikra jónak volt mondható! Felbiggyesztettem rá a kipufogóit is .A két dugattyútetőre "fecskendeztem" némi olajat , majd az átrugdosás után betettem a gyertyákat és megpróbáltam "szóra bírni " !
            A próba egész jól sikerült , harmadikra indult a gép.... de csak a bal hengerrel . Jobb oldalon elmúlt a szikra ! Hosszas keresgélés után rá kellett jöjjek , ha leveszem a j. oldali deklit helyre áll a rend , egész pontosan a kondenzátor tartónál a j. megszakító vezeték került testre , amit a kondik bentebb tolásával meg is javítottam
            Következett 1-2 órás porlasztó állítgatás , (a szomszédok nagy-nagy örömére) , ami után az alapjárat is tűrhetőnek látszott ! De sajnos rá kellett jöjjek hogy a balos porlasztó tűszelepe cserére szorul , túlfolyik ... ezt majd még ismételten szét kell szednem .
            És hogy a nap ne múljon el gond nélkül , sikerült "príma anyag-folytonossági hiányt " előidéznem a sebváltó karban , és az oldal sztender ( "villámtámasz" ) lenyitó pöckében is ( ezt meg hegesztettem- festettem , de a váltókar alu. így sajnos fel kell hajtanom egy másikat , mert a "ricnis furatnál" tört el , nem hegeszthető. )
            Most valahol itt tartok , de még nem ért véget az állítgatás , beüzemelés , még most jönnek elő a hibák ...Click image for larger version

Name:	Kép0267.jpg
Views:	2
Size:	196.4 KB
ID:	144323Click image for larger version

Name:	Kép0268.jpg
Views:	1
Size:	198.7 KB
ID:	144324Click image for larger version

Name:	Kép0270.jpg
Views:	1
Size:	196.9 KB
ID:	144326Click image for larger version

Name:	Kép0272.jpg
Views:	1
Size:	195.4 KB
ID:	144327
            Attached Files
            Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 ápr. 25, 18:29.

            Komment


              #21
              zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              A mai napomat ismét a vasnak szenteltem , és lecseréltem az egyébként új , első teló gumi harmónikákat egy pár zsír újra , mert az előzőek teljesen elrühesedtek (nem egészen egy év alatt) , és szinte gyűrűkre szakadtak (éljen a magyar "utángyártó" ipar ! ). Szinte teljesen szét kellett miatta szedni az egész elejét...
              Remélem az új már másabb minőségű, (az eladó legalább is ezt állította , mivel a korábbi minőségével kapcsolatban már sokan emeltek kifogást ... ) tény hogy mintha puhább anyagból lenne.
              Pár napja kérdeztem egy itteni, gumi sütéssel foglalkozó embert. Azt mondta hogy egy ilyen porvédőt kb 1000ft-ért süt le, akár olajálló gumiból is.
              És gondolom vannak jóval olcsóbban dolgozó gumisütők is.
              (bár ehhez hozzájön még a gumisütő szerszám gyártása is. Ami egy ilyen formánál nem egyszerű, de ha már adott a forma, akkor mi a fenéért nem bírnak normális anyagból csináltatni gumit?)

              Komment


                #22
                Érdekes a sajtórával a szerkezet Ettől persze még szép természetesen

                Komment


                  #23
                  Igen , nekem is furcsa , de ezzel jött ki ... Bár van hozzá kerek órám, a hozzávaló kétfuratos - (a visszajelzőknek !) - tartóval , de mégis csak így volt gyárilag .Természetesen a kerekeket is cserélni szeretném a 160-as fékdobbal szereltre , csak sajnos most nem tudok annyit kiadni érte. (ráf , küllők, csapágyak , fékpofák ...stb ) Ez a kerék pedig volt otthon .
                  Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 ápr. 26, 07:11.

                  Komment


                    #24
                    Idővel majd lesz rá keret Én is ezzel biztatom magamat.

                    Komment


                      #25
                      Minek után május 22-én túlestem a műszaki vizsgán ( Egyedül a fékerő ingadozástól tartottam , de nagyon . Ennek ellenére meglepően jó lett : 9% , és 14% ) , ma megkötöttem a GKFB -t is , majd az eredetiség vizsgálatot intéztem . Minden gyorsan , rugalmasan ment annak ellenére , hogy se rendszám , se forgalmi ! Bár az igazsághoz hozzátartozik az is , hogy a KEKKH -tól megvan a végzés, a határozat ... , melyeken szerepel a gép összes adata , amelyek esetleg hiányoznának rajta vannak a műszaki vizsga adatlapon . Továbbá szerepel rajtuk , hogy a gép 76 március 26-i forgalomba helyezésű (hogy hol állt addig ???) , továbbá az is hogy 1980 június 05.-tól ugyanannak a polgárnak a tulajdonában van , akitől az adásvételi szerződés is származik , és akitől kivonták a forgalomból a 80-as évek közepén végleg.
                      Annak a tudatában ballagtam be az okmányirodába (vagy minek hívják már ezeket most?) , hogy minden szükséges papír megvan , műszaki ,eredetiség , biztosítás ,adásvételi a forgalmiban szereplő tulajtól , KEKKH-s papírok , már csak egy szakajtó pénz kell , és adják a forgalmit , rendszámot, délután már " domboríthatok " vele a városban !
                      Na , ez nem így van!!!! Miután minden , az okmányiroda által kért papírost előszedtem , sőt a korábbi kérvényem értelmében az ügy már kb két éve folyamatban van , (csak végkifejlet nélkül ...) hosszas tanakodás után , közölték hogy sajnos nem tudják megcsinálni , mert nincs meg a tulajdonosi láncolat ???
                      - "ezt nem értem " mondtam , hiszen az adásvételi szerződésem ott volt a kezükben , mégpedig a KEKKH-s határozaton , jelenlegi tulajdonosként is szereplő egyéntől !!!
                      Majd közölték , hogy ez mind rendben van , de a motorkerékpár jelenlegi , és első forgalomba helyezéskori tulajdonosa közti tulajdonosi lánc nincs meg (!!!!) , azaz 1976 márciusa és 1980 júniusa közötti tulajdonosok kellenének nekik , merthogy ezeket az adatokat fel kell vezetniük a jármű adatlapjára !
                      De könyörgöm , nekem mi közöm van ehhez ??? És ha végül is semmi , csak az okmányirodának kell , miért kéri tőlem ???
                      Majd közölték , hogy írjak nekik egy kérvényt , amiben kérvényezem az adott időszakban lévő tulajdonosok előkeresését , amit majd ők továbbítanak a központi okmányirodába ( 8 napon belül), amit majd azok néhány nap múlva(kb 8 munkanap) elküldenek a részükre , melynek megérkezéséről engem értesítenek , és akkor a mellékelt befizetett csekkek társaságában térjek be hozzájuk ismét , a papírok , és a rendszám (plecsnivel) megszerzése céljából !
                      "Nos , ha önöknek kellenek az adatok ,akkor miért én kérvényezzek nem értem ? mért nem rendezik le házon belül és kész ! Ezek szerint ez nem az én feladatom , semmi közöm hozzá? "
                      "- Maga akar rendszámot a járműre nem ? " - jött a válasz , és amikor megmertem kérdezni , hogy mégis mennyi időbe telik ez az egész tőlem független , számomra lényegtelen herce-hurca , közölték hogy 14 , esetleg 21 nap alatt már meg is érkezik ! (???)
                      Más lehetőség nem lévén , megtettem amit kértek (javasoltak) , úgyhogy egyenlőre várakozó állásponton vagyok .
                      De az biztos , úgy érzem hogy beleverem én a f.....at az egész magyar bürokratikus ,okmányirodás , ügyfélkapus , hóbelebancos ügyintézésbe, mert ettől bonyolultabban működő hivatalt, ebben az egész k. EU-ban sem találnánk , még bányászlámpával sem !!!Click image for larger version

Name:	033.jpg
Views:	2
Size:	191.1 KB
ID:	144532Click image for larger version

Name:	034.jpg
Views:	2
Size:	192.0 KB
ID:	144533
                      Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 máj. 29, 15:01.

                      Komment


                        #26
                        Ezt az egészet írásban kellett volna kérned ( ügyintéző nevével ) , ott rögtön ,aztán elmenni a rendőrségre feljelentést tenni hivatali hatalommal való visszaélés miatt . ( nem rossz az hidd el , néha egy tárgyalás -aztán kártérítés )
                        Aztán elmenni egy másik irodába .

                        Komment


                          #27
                          Abban az esetben, ha nincs az elektronikus nyilvántartásban a jármű, akkor szükség van a teljes tulajdonosi lánc igazolására egészen a gyártótól kezdve mostanáig. Nálunk azért akadt el majdnem a történet, mert a gyártó adott ugyan egy megbízást a forgalmazó részére (hogy forgalmazhassa a terméket), de ennek a megbízásnak csak a másolatát csatolták a számla mellé. Az volt a szerencsénk, hogy már volt valami utalás a rendszerben, hogy a két cég közt létezik ilyen megbízás. (mondjuk ezt kereste órákig az ügyintéző. Vagy 8-at telefonált miatta. )

                          Komment


                            #28
                            Ezt azért ne együk nagy nagy kalánnal - ha az úgy minden megvan ahogy leírta , akkor hol nem s@rom le , hogy az eladó elött 2 vel kim mit csinált mikor . A LÁNCNAK CSAK NEKEM ÉS A VALŐS ELADÓTULAJDONOS KÖZT igazolhatóan meglenni .

                            Be is ( nincs jobb szó) : s@rnék a röhögéstől , ha azzal álna elő nekem egy tulbuzgó ügyintéző --pl .ha fater 1932 es FIAT autóját (ami ugye a nevén van ) szeretném magamra iratni --hogy nem írják át amig nem igazolom ,hogy kié volt 1934-194I és 1950- 1954 között , mert egy kitudatlan gyökér pont arra kíváncsi .

                            Ez itt hülyén hangzik , és azért ennyire abszurd példa ,hogy kitünjön a marhaság . Az eset ugyan az .

                            - - - Updated - - -

                            zahi, --nem adod el ? mérgedben egy haverom pont keres...

                            Komment


                              #29
                              Ezt a bődületes ökörséget!
                              Hogy neked kelljen bizonyítani, megadni a tulajdonosi láncolatot?
                              1.:Az előző tulajjal megvan az adás-vételi
                              2.:Az előző tulaj neve bele van vésve a forgalmi engedélybe.
                              Ergo, ha előtte nem lett volna rendben valami a korábbi adás-vételekkel, nem kerülhetett volna be a forgalmiba a későbbi tulaj(ok).
                              Tehát, maga a forgalmi a bizonyíték a korábbi szabályos adásvételekre, nem?????
                              Ez a bürokrácia... áá.... hadd ne mondjak semmit, mert Zsolti kifütyüli.

                              Komment


                                #30
                                Ez valami vicc? Szerintem fogalmazd a feljelentést az ügyintéző ellen.

                                Abban az esetben, ha nincs az elektronikus nyilvántartásban a jármű, akkor szükség van a teljes tulajdonosi lánc igazolására egészen a gyártótól kezdve mostanáig.
                                Dehogy kell! Ki mondta ezt? Akkor mi a francnak a forgalmi engedély? Persze, keresd meg a gyártót, (ami már nem létezik) Az országot, amelyik gyártotta(ami szintén nem létezik), a tulajdonosokat (akik meghalták magukat 40 éve), Ivánt/Jürgent/Jóskát/Frantiseket szerelőszalagról (aki a számokat ütötte).
                                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 máj. 29, 16:38.
                                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X