Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Problémás papírozás!

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Problémás papírozás!

    Üdv mindenkinek!

    Új vagyok a veterán témában de lehetőségem adódott hogy én is tulaja legyek egy veterán autónak.
    A problémám a hivatalossá tétellel akadna. Végigolvastam a fórum nagy részét de úgy gondolom egyedi esettel állok szemben.
    Adott egy külföldi autó. Mostani "tulaja" kb 1 éve hozta be hazánkba (nem íratta a nevére), valamiféle külföldi ismerősétől vásárolta meg. 20 éve ki van vonva a forgalomból, külföldi rendszáma és szürke forgalmija is megvan valamint egy kétnyelvű adásvételi szerződést is kapnék amit ő írt anno a kinti valakivel.

    Kérdésem az lenne, hogy megoldható-e hogy én az autót most már csak magyar adásvételivel átvegyem a mostani "tulajtól" (nem az ő neve van a forgalmiban) és a majdani restaurálás után OT- vizsgára vigyem azaz Magyarországon újra forgalomba helyezzem.
    Milyen procedúrákat kéne végigjárnom ? Ha valaki jártas a dologban kérem írja le röviden.

    Köszönöm

  • #2
    külföldi rendszáma és szürke forgalmija is megvan
    Ezt most hogy érted..?

    Komment


    • #3
      Az autón rajta van a régi külföldi rendszám. És a régi tipusú külföldi forgalmi engedély is megvan hozzá

      Komment


      • #4
        Kicsit konkrétabban --Ország ?

        Komment


        • #5
          Román papírja vannak az autónak. román forgalmi (régi típusú) es kétnyelvű adasveteli szerződes van meg az autóhoz valamint még a régi fajta román rendszám rajta van az autón.
          Utoljára szerkesztve a következő által: D4ng3r; 2015 febr. 08, 14:16.

          Komment


          • #6
            Egyszerűen esélytelen...alkatrésznek szét kell szedni.
            Volt már régebben téma, más is kérdezte már:
            mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Nekem is van Román donor motorom, ráadásul megvoltak a kinti papírjai is, ( adás-vételi, forgalmi, stb, ) de amikor megkérdeztem az okmányba csak mosolyogtak rám. Nem lehet sem OT-val, se sumákolással, se sehogy megoldani. Sajnos.
            Volt itt román fórumtársunk is, ő is mondta h kaotikus a renszer kint és egy csomó pénzt kell fizetni, míg egyáltalán valami papírokat látsz. A román forgalmi olyan, mintha nem is lenne papírja.
            mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Felejtsd el !! Bocsánat ha nyers voltam, de a veterános társadalom nem ismer olyan embert, aki Román motort tudott volna papírozni. Olvasd vissza "öregöcsi" hozzászólásait.
            Megtaláltam öregöcsi hozzászólását a témában:
            Üdv!

            Tán nem árt,ha tudod,hogy ezt a motort Romániában már végleg kivonták forgalomból és törölték a hatósági nyilvántartásból.Talán 2006-ban jelent meg egy törvény, hogy azokat a járműveket amelyeket 1997 előtt (bevezették a törzskönyvet, kicserelték a rendszámokat CV-01-ABC formátumra) írattak be és nem kérték 2001-ig a törzskönyvezést, meg az új rendszámot, hivatalból kivonják forgalomból. Ellenben nem törölték automatikusan az adóhivatali nyilvántartásból is (a pénznek nincs szaga),tehát ha a volt tulaj ezt nem intézte el mostanra szép kis summa kerekedhetett a késedelmi kamatokkal együtt.Azt nem tudom, hogy a román papírokat félretéve milyen más törvényes lehetőséged lesz otthon a beíratásra, de Romániában beíratni csak a régi tulaj, vagy ez esetben az örökösök tudják. A másik gond az az, hogy Romániában tulajdonosváltás esetén hivatalosan csak törzskönyvezett, müszakilag kifogástalan járművet írnak át az új tulajra, (tudomásom szerint).

            Öcsi
            Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 febr. 08, 14:34.
            Tamás78 és mir-mur kedvelte ezt.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


            • #7
              Akkor ezek szerint teljesen reménytelen a dolog. A tulajdonos elvileg utána érdeklődött a dolognak és a regisztrációs díj megfizetése után akár még OT nélkül is visszahelyezhető lenne a forgalomba.
              Elmondása szerint egy gyűjtőé volt odakint (Ezt fényképekkel igazolni tudta.) a múlt évben vette át tőle, hozta át hozzánk.

              - - - Updated - - -

              Az igazság az hogy meg mindig nemigazan ertem a dolgot. Minden papírja megvan az autónak ami akkoriban letezett az autón fonn vannak a rendszámok es kétnyelvű adásvételi szerződés. Masreszt meg forgalombol torteno kivonas eseten nem kellett volna leszedni a rendszamokat azautóról es bevonni a forgalmit?

              Komment


              • #8
                románia igazából nem egy ország, hanem egy balkáni mércével is mérve egy legalja területi egység, ahol a törvények mindenkire másképp vonatkoznak de akikre egyenlően, azok között is akadnak egyenlőbbek, szóval amit nem lehet megoldani törvényesen sem pénzzel, azt kizárólag sok pénzzel lehet és kellő ismeretséggel. nekem is van egy román CZ-m amit ajándékba kaptam Székelyföldön, de jobbnak láttam bezárni egy sötét pincébe ezek miatt. A nyáron pedig amikor elloptak tőlem pár cuccot, és valami csoda foyltán sikerült bejutnom a rendőrségre megtenni a feljelentést (ne nézzetek naívnak nem csodára vártam, hogy meglegyen, csak a biztosítás miatt kellett) még engem akartak hazugságvizsgálóra kötni, hogy valóban igaz-e amit állítok...
                wsievers és mátéapu kedvelte ezt.

                Komment


                • #9
                  Köszönöm az eddigi válaszokat. De nagyon elszánt akarok lenni Előfordulhat hogy megvan minden papír és sikeresen kaphatok rá OT vizsgát vagy minden ami Romániából van az esélytelenül indul itthon.?

                  Komment


                  • #10
                    minden ami Romániából van az esélytelenül indul itthon.?
                    Kábépersacc IGEN ! De legyen hozzá szerencséd, meg sok felesleges pénzed !
                    wsievers kedvelte ezt.

                    Komment


                    • #11
                      D4ng3r eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Akkor ezek szerint teljesen reménytelen a dolog. A tulajdonos elvileg utána érdeklődött a dolognak és a regisztrációs díj megfizetése után akár még OT nélkül is visszahelyezhető lenne a forgalomba.
                      Elmondása szerint egy gyűjtőé volt odakint (Ezt fényképekkel igazolni tudta.) a múlt évben vette át tőle, hozta át hozzánk.
                      Ismerted akitől vetted ? Vagy egy vad idegentől vásároltad ? Tudod miért kérdezem....
                      sinter kedvelte ezt.

                      Komment


                      • #12
                        Had kérdezzem meg milyen autó ? Csak hogy megéri-e a hajcihő , mert ha igen akkor nem gond a papírozás .

                        Komment


                        • #13
                          Egy mk3 mas Ford Capri-ról lenne szó nem is igazán az autó értékéről van szó egy rég áhított vágyam válna valóra vele

                          Komment


                          • #14
                            Az OT nél működik az összeépítés . Ahhoz elég az ember adásvételije a kasznihoz -amotorról meg ad más és kész .

                            Voszont az OT rendszámot és plaketett azt nem adják - hanem ki kell érdemelni .

                            Komment


                            • #15
                              Nagyonszepen köszönöm. Erről az összeépítésről meg sosem hallottam de nagyon biztatoan hangzik
                              Nem problema hogy az autónak egyetlen fő darabja sem magyarországi?
                              Utoljára szerkesztve a következő által: D4ng3r; 2015 febr. 09, 22:31.

                              Komment

                              Working...
                              X