Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Segédmotoros kerékpár szürke forgalmival?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • tpv
    replied
    dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nekem ez a képről CM 50-nek tűnik, nem CM 100 nak?
    Tényleg, hehe . Igen, így már teljesen nyugodt vagyok a segédmotor ügyet illetően.
    Amúgy itt egy csomó kép, fényképezgetem, hogy majd össze tudjam rakni. Bár persze hol van az még

    Leave a comment:


  • mir-mur
    replied
    dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    El sem tudod képzelni szerintem, hány schwalbe/star/s51 jár az utakon, úgy hogy a tulajdonosa nem is sejti, hogy valaha lehet rendszámos motor volt!
    Biztos vagyok benne, hogy minden Stár rendszámmal került forgalomba. A Schwalbival, és az utána gyártott Simsonokkal már más a helyzet. Mikor a Stárokat árulták még automatikusan adták az állami üzletben a rendszámot, és eszébe sem jutott senkinek hogy elsumákolja. Az S50B megjelenésekor már akadtak itt-ott rendszám nélküli gépek, de valószínűleg még ezekhez is tartozott rendszám. A " rendszámtalanság " a 1980-as évek elején kezdett ipari méreteket ölteni, mikor megjelentek a maszek kézben lévő vegyesboltok , és ők már nem adták automatikusan a rendszámot. Illetve ne felejtsük el, mekkora protekcióra volt szükség ahhoz hogy Simsonhoz jussál. A Vasvill áruházak több ezer mosógépnek lepapírozott Simsont adtak el úgy, hogy a vásárló csak a pénzt fizette be az üzletbe, és az éjszaka leple alatt hozhattad el a város eldugott zugában lévő lerakatból a mocit. Persze ezt mindenki tagadta, hiszen abban a rendszerben nem ismerték a protekció fogalmát, de én magam is több oldal A-4 es lapot láttam nevekkel teleírva akiknek mosógépre volt szükségük. Nyilván ezekhez a motorokhoz meg sem próbáltak rendszámot adni.
    A Schawalbival azért más a helyzet, mert azt továbbra is gyártották, így a nyolcvanas években is kapható volt.

    Leave a comment:


  • Intrepid
    replied
    dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nekem ez a képről CM 50-nek tűnik
    amikor először néztem a képet, én is 100-nak láttam, még jó, valaki nem csak néz, hanem lát is!

    Leave a comment:


  • dott
    replied
    Nekem ez a képről CM 50-nek tűnik, nem CM 100 nak? De ebből következik hogy a motort visszaminősítették segédmotorrá mikor kivonták valószínű!! Szóval nem kell félni a rendőrtől, biztosítótól baleset esetén stb. ÍGY nyugodtan használd MERT ez már segédmotornak minősül!

    Leave a comment:


  • tpv
    replied
    Én meg közben nagyjából szétszedtem a gépet, van a vázban egy CM 100 - as beütés:
    Click image for larger version

Name:	DSC01410.jpg
Views:	1
Size:	188.7 KB
ID:	131279

    Leave a comment:


  • Intrepid
    replied
    Találtam egy cikket, van pár szó az esetleges rendszám történelmi hátteréről is...

    Leave a comment:


  • Mongi
    replied
    A rendszerváltás (1990)óta a területileg illetékes közlekedési felügyelet(NKH) végzi.A motorban a fojtásoknak benne kell lenni és ki kell vonatni forgalomból mint nagy motor.
    ui:ja az utas lábtartó sem lehet rajta.




    dafko54 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szervusztok .

    kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    „beleivódott” az emberekbe, hogyha Simson, akkor smkp.
    A koromnál fogva nálam a STÁR ( LP ... ) a rendszámos motort jelenti. Estem is vele vagy kettőt. Üdvözlettel.
    Az emberekbe lehet,hogy beleivódott,de mostanában egyre több smkp-t igazoltatnak(a nulla tolerancia jegyében).Ugyanis jó pénzbevételi forrás az állam bácsinak.(80-125ccm-es motorok rendszám nélkül,smkp papírral).

    Leave a comment:


  • tpv
    replied
    Uh, milyen sok válasz, pedig csak egy fél napig nem voltam itt. Megvettem a motort, ütött, kopott, hiányos, már látom, hogy el fogja nyelni az összes pénzem, de nagyon tetszik

    A forgalmiban persze nem az eladó neve van, csak az első tulajdonos (Horváth Ferenc asztalos Szentesről, ha valaki ismerné ), meg ugye az a bejegyzés amit már korábban írtam.

    Alapvetően nem akartam túlragozni a témát, csak úgy vagyok vele, hogy ha már, akkor jó felderíteni a lehetőségeket, meg hogy pontosan hogy is állunk.

    Amúgy azt az ominózus beütést merre kellene keresni?

    Leave a comment:


  • Mongi
    replied
    Az otthoni beütéssel vigyázni!!A beütő méretei miatt.(ez a méret kereskedelmi forgalomban nem kapható)

    Leave a comment:


  • dafko54
    replied
    Szervusztok .

    kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    „beleivódott” az emberekbe, hogyha Simson, akkor smkp.
    A koromnál fogva nálam a STÁR ( LP ... ) a rendszámos motort jelenti. Estem is vele vagy kettőt. Üdvözlettel.

    Leave a comment:


  • kollarg
    replied
    dafko54 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Én még azért „hasogatnám” a szőrszálat egy gondolat erejéig
    És elméleti síkon igaz is lehet az okfejtés. Gyakorlatilag azért nem valószínű, mert "beleivódott" az emberekbe, hogyha Simson, akkor smkp. (Itt elnézést is kérek az AWO-s kollégáktól )
    Annak nagyobb az esélye, hogy ilyenkor leméretik a lökettérfogatot az NKH-s vagy egyéb igazságügyi szakértővel, hiszen az egy gyakori változtatás és ugyanúgy elérhetik a fizetés alóli kibújást.
    Főleg, mert a KEKKH-s adatbeszerzéshez ismerni kellene a rendszámot, anélkül nehéz, az új nyilvántartásba ezek gondolom nem kerültek bele.

    Az biztos, hogy a kerülőutak keresésének csak a biztosítós ügyintéző kreativitása szabhat határt, de amit Te vázolsz az elég extrém eset lenne.
    Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 jún. 11, 21:11.

    Leave a comment:


  • dott
    replied
    A jogi részről lévő feltevésed, és amit beillesztett válasznak több oldal paragrafus, törvényt nagyon jól értettem.
    Akkor én csak tényleg annyit tudok a kollégának javasolni, s ez most a hivatalos forma, hogy másik váz, amibe cm 50 bele van ütve.
    A "b" változatot már félig leírta mongi, de nem szeretném hogy " a torkomra rohanjatok" miatta, ha beírom hogy "üsd bele a cm 50-et otthon", így szerintem szerezzen egy másik vázat!

    Ps: most olvastam épp nem régiben 125 köbcenti segédmotorként témában, azt hiszem a totalcar.hu oldalon talán?
    a lényege az volt, hogy akiket elkaptak 125 cm3 motorral, s nekik segédmotoros adásvételit adott az előző tulaj, a bíróságon, s a rendőrségen egyaránt azzal védekeztek hogy bizony őket jaj de átvágták, s nem it tudták hogy ez nem 50 cm3.
    IGEN szerintem is vicces, de megtörtént esetek voltak, s ezt kiskapuként írták le!

    Leave a comment:


  • dafko54
    replied
    Dott ! Nem olvastad elég figyelmesen , amit írtam . Nem a " Simson-os " fogja tollba mondani a biztosító képviselőjének , hogy ... tetszik tudni ez egy eredetileg rendszámos motor és..... . A kárt szenvedett " ellenfél " ügyes " ügyvédje esetlegesen kideríti - innen fogva a jogállás egészen más irányba viszi az eseményeket. Az egész felvetésem , csak a lehetőség szintjére korlátozódott részemről , ami megtörténhet. Egyébként alapállásban anyagi lehúzásnak veszem egy 50-125 ccm-es motorra költött ( Simson , Danúvia , Csepel , " kicsi veteránok ") "hivatalos " forintokat. Üdvözlettel.

    Leave a comment:


  • Mongi
    replied
    A nyolcvanas évek elején egy autó-motor szervízben dolgoztam,akkoriban sok S50 és S51-es simsont alakítottunk át segédmotorrá.A tulaj behozta a gépet,mi be hegesztettünk egy 12-es alátétet a kipufogó könyökbe,a súberrel megegyező átmérőjű csőből 15mm-es darab be a karbiba.menetpróba.Ha a gépsárkány kilométerórája nem ment 40km/h fölé már ütöttúk is bele a cm50-et.

    Leave a comment:


  • dott
    replied
    Dafko54!

    Értem amit mondasz, de kérdem én a biztosító képviselője, egy SIMSONról mikor fogja azt állítani hogy nem smkp?
    Vagy kinek fog eszébe jutni a KEKKH-től adatot lekérni? Na és persze ha te segédmotorként vetted, tegyük fel hogy ugye balesetről s nem kis pénzről volna szó, ahogy írtad, szólnál hogy fogalmit is kaptál hozzá? Nem hinném hogy magad alatt ásnál gödröt!
    Biztosítós ügyem volt egy honda dio robogóval, belém jöttek hátulról 2 éve. Kaptam hátulról ütést, nem kicsit. Kijött a koma, megnézte hogy mi tört össze, feljegyezte, lefotózta, stb. Nem kérdezgette hogy 50cm3 e? Pedig hondába lehet 70 es hengert, s motorral is rá lehetett volna fogni hogy ez "nagytestű"! Nem kérte az adásvételit, hogy mutassam meg hogy tényleg ötvenes e, meg vigyem kpm-re.

    Értem mire akarsz kilyukadni de ez egy simson esetében szerintem nem járná. Továbbra is úgy gondolom hogy semmi gond nem lesz ebből! El sem tudod képzelni szerintem, hány schwalbe/star/s51 jár az utakon, úgy hogy a tulajdonosa nem is sejti, hogy valaha lehet rendszámos motor volt! De senkit nem "érdekel" ez senki nem kutatja.

    Tudom hogy a szabályok makacs dolgok, de nonszensz lenne egy simsonra sok tízezer forintot költeni ezért!
    JA igen, ha meg nagyon zavarja, hogy nincs benne cm50 beütés, szereznék egy másik vázat hozzá, amiben már van.
    Utoljára szerkesztve a következő által: dott; 2012 jún. 11, 20:11.

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X