Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Szürke forgalmis veterán motor tulajdonosi láncolatának felkutatása
Collapse
X
-
A helyi pósta hivatalt felhívod és ha szerencséd van és él a tulaj és nem költözött el akkor segitenek. A kézbesítők sokszor még az újabb címet is tudják. Egy kis településen ismerik egymást az emberek ha nem fiatal. Márpedig kinek egy feltámasztásra ítélt 850-es van a nevén általában nem fiatal.
- 2 likes
Leave a comment:
-
ahogy gondolod, de nem nagy fáradtság, anyum ott született, biztos nem bánna egy kis látogatást
- 1 like
Leave a comment:
-
Ezt én frappánsabban oldottam meg, körbetelefonáltam...Huszoniksz éve eladott kis Trophy. szürke fordalmi, és egy régi tanyasi cím...A végén meglett a tulaj és az adásvételi...
- 2 likes
Leave a comment:
-
Köszönöm , az idő nem sürget , de külön ezért ne fárdjon senki --- csak ha pont ott lakik vagy átmegy arra ......
Leave a comment:
-
hello
én karácsony környékén megyek Kunszentmártonra, akkor jó lehet még? Csépa 15km onnan...
Leave a comment:
-
Segítséget szeretnék kérni .
Hozzám került 2db fiat coupe roncs és a hozzájuk tartozó eredeti forgalmi . Szeretném megkeresni a papíron szereplő tulajokat . Ezért azt kérdezném : nem lakik valaki PERKÁTA vagy CSÉPA településeken ? Mert esetleg egy útból , nem lenne kettő . Köszönöm
Leave a comment:
-
Biztosító. Újfent a komám példáját tudom hozni. Mint már leírtam az előzőekben a történetet, hogy nem azonnali átíratás volt, sőt ügyvédes sztorival ment végbe végül is az átírás dátum tévesztés miatt, a biztosító mégsem követelte az addigi biztosítási részt, hanem csak az átíratás után kötött szerződést, Most sokan mondják, hogy ok, de akkor hogy lett műszaki?
Na kérem. Kötöttek egy olyan biztosítást, hogy csak kárkockázat esetében csak akkor és csak akkor érvényes a biztosítás, ha érvényes műszaki van, az átíratás és ezzel együtt a forgalomba helyezés megtörtént. Ez a kritérium így megfelelt a műszaki vizsga elvégzéséhez.
Azt jelentette ez, hiába van meg a műszaki, míg nincs meg az átírás, addig ha motorozik a tulaj a géppel, akkor a biztosítót kártérítésre nem kötelezhetik, azt a tulajnak kell állni, viszont, a műszaki vizsga elvégezhető.
- 1 like
Leave a comment:
-
mir-mur
Mondja a biztosító ! És milyen jogcímen is ?
A biztosítás tárgyának alapja, a forgalomba való részvétel feltételeinek megléte !
4. § (1) Minden magyarországi telephelyű gépjármű üzemben tartója köteles - a külön jogszabály alapján mentesített gépjárművek kivételével - az e törvény szerinti biztosítóval a gépjármű üzemeltetése során okozott károk fedezetére, az e törvényben meghatározott feltételek szerinti biztosítási szerződést kötni, és azt díjfizetéssel hatályban tartani (biztosítási kötelezettség).
(2) A biztosítási kötelezettség, ha jogszabály másként nem rendelkezik, a mindenkori üzemben tartót a gépjármű hatósági engedéllyel és jelzéssel való ellátásának időpontjától - a szünetelés kivételével - a gépjármű forgalomból történő kivonásáig, illetve a külön jogszabályban meghatározott forgalomba helyezésre nem kötelezett gépjármű esetében a forgalomban történő részvétel kezdetétől a részvétel végleges megszüntetéséig terheli.
(3) A szerződés megkötésére vonatkozó kötelezettség tekintetében üzemben tartónak minősül a gépjármű tulajdonosa által - szerződés vagy más hitelt érdemlően igazolt jogcím alapján - üzemben tartóként megnevezett személy.
(4) Ha a szerződéskötésre a tulajdonjog átszállása miatt kerül sor, az e törvény szerinti új üzemben tartó köteles a tulajdonjog átszállását követően a biztosítási szerződést haladéktalanul megkötni.
Aki ezt a választ adta, az csak a (8) bekezdésben kiemelt részt nézte...Ugyanakkora (2) bekezdés alapján szerintema kötelezettség a forgalomból kivont járművekre nem áll fenn!
Tapasztalataim szerint a biztosítóknál dolgozók jó részének megáll a tudománya, ha valami atipikus kérdés merül fel...
Ugyanígy egy csomóan rosszul értelmezik a törvény hatálybalépése előttről fennálló fedezetlenségi díj kérdését, és százezres kötelezettségekről beszélnek...
Leave a comment:
-
a biztosítást forgalomból kivont jármű esetén is az adásvétel dátumáig kell kifizetni,
- - - Updated - - -
A biztosítás tárgyának alapja, a forgalomba való részvétel feltételeinek megléte !
Leave a comment:
-
Igrich eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAzzal próbálj egyességre jutni, aki legutóbb átírta a motor, mert az ő neve szerepel a nyilvántartásba. Azzal kéne egy adásvételi. Aztán minél hamarabb átíratni! Akkor biztos hogy a tied és papírozott.
Utóbb leírt véleményeddel úgyszintén egyetértek,ésszerűen átgondolva sokkal egyszerűbb lehetne ez az egész folyamat, dehát én már megbarátkoztam azzal, hogy ez van, sajnos ezzel jár ez az egész.
- 1 like
Leave a comment:
-
Az én szitum ugyan ez volt. Csak én voltam annyira előrelátó, hogy felhívtam a tulaj fiát : „Fater jól van”
- - - Updated - - -
Három hónap elteltével lezárják a nyomozást ! „Tettes ismeretlen” Lehet hogy ekkor a rendszerből is kikerül.
- 1 like
Leave a comment:
-
Ha valakinek ellopnak egy járművét akkor nem tesz bejelentést a lopásról? Dehogynem! Ha bejelentést tesz, akkor már listán van. Nem? Dehogynem!
Kb 10 éve vette meg a P10est szürke forgalmival, eredeti tulajtól, adásvételivel, ami nyitott dátumos volt. Nem is íratta át akkor. Csodásan felújította és elérkezettnek látta az időt, hogy meglegyen a motor papírozottsága.
Közben az eredeti tulaj meghalt
- 5 likes
Leave a comment:
-
Azzal próbálj egyességre jutni, aki legutóbb átírta a motor, mert az ő neve szerepel a nyilvántartásba. Azzal kéne egy adásvételi. Aztán minél hamarabb átíratni! Akkor biztos hogy a tied és papírozott. Ez utóbbi a legfontosabb! Hidd el!
Nem elrettentő történet, de a komámmal történt meg, a motor lepapírozását végig követtem. Most már együtt motorozunk! De kálvária volt bőven!
Kb 10 éve vette meg a P10est szürke forgalmival, eredeti tulajtól, adásvételivel, ami nyitott dátumos volt. Nem is íratta át akkor. Csodásan felújította és elérkezettnek látta az időt, hogy meglegyen a motor papírozottsága.
Közben az eredeti tulaj meghalt. Még ez sem lett volna gáz. A baj ott kezdődött, hogy a dátum, amit beírt az adásvételibe, 1 nappal a tulaj halála után volt.
Na kezdődött a ciriburi.
Ügyvéd. Megoldotta a helyzetet megfelelő költséggel, frappánsan. Szerencsére az örökös hölgy mindenben segített, nem is kellett póthagyatéki, elegendő volt egy lemondó nyilatkozat és egy illendő kis ajándékcsomag. Nem kérte, de illendő volt tényleg. Aztán először a hölgy nevére kellett átíratni a motort, így lett eredetiségi vizsgálat, majd átíratás és végezetül pedig a hölgytől vette meg a motort a komám, amihez természetesen új eredetiségi vizsga kellett és átíratás.
Szumma-szummárum, ez a buli a komámnak kb 100 ezerbe fájt és még szerencsésnek mondhatja magát, hogy ez kb 3 hónap alatt lezajlott.
Ha átírta volna abban az időben, amikor a motort megvette, néhány ezer forintból meg lett volna.
Tehát azt tanácsolom neked, ha átíratható a motor, ne késlekedj!
- - - Updated - - -
Most egy kis egyéni vélemény, csak elgondolkodás képpen, ami ugyan nem segít a gondon, csak kissé fura ami itt megy.
Eredetiségi vizsgálat. Egyező alváz, motorszám. Átvizsgálják nem kevés pénzért, hogy a jármű szerepel-e körözésben, vagy nem.
A kérdés most az, hogy ha nem, mi a bánatért nem lehet átíratni ezek alapján a járművet? Nevetséges!
Ha valakinek ellopnak egy járművét akkor nem tesz bejelentést a lopásról? Dehogynem! Ha bejelentést tesz, akkor már listán van. Nem? Dehogynem! Lehet, hogy a rendszer nem tudja ezt rögtön regisztrálni? Akkor lehetne megoldás ilyen esetben a karantén. Teszem azt 3 hónap. Ennyi idő alatt még a leglassúbb tulajnak is leesik, hogy: "amivótnincs"! A bejelentés, sőt még a feldolgozás is megtörténne ennyi idő alatt, még kézi ügyintézés esetén is.
Ilyen pofonegyszerű megoldással egy nagycsomó értékes műszaki emléket meglehetne menteni, persze ehhez akarás és méltányosság is kellene a döntéshozatalban.
Hát ennyi!
- 6 likes
Leave a comment:
Leave a comment: