Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Átiratási bonyodalmak, kérdés! :)

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Átiratási bonyodalmak, kérdés! :)

    Sziasztok

    Egy olyan átiratás érdekelne, hogy van egy veteránmotorom, ami 2. tulajtól van. A valóságban a 2. tulaj nem bejegyzett, így valójában a rendszer csak 1 tulajról tud. Az adásvétel köztük annak idején megtörtént, de papír és bejegyzés hiányában igazolhatatlan.
    A 2. "nemhivatalos" tulajjal adásvételi papírt kitöltöttem vásárláskor, hogy minden korrekt legyen, de így nyilván nem az én tulajdonom alatt van, mivel nem került bejegyzésre (125 ccm). Szürke forgalmival rendelkezik, amiben a bejegyzett 1. tulaj szerepel. Az első tulaj él, de nem hajlandó adásvételit kötni velem.
    Ilyen esetben szerintetek mit lehet tenni?

    Előre is köszönöm
    Üdv VöPe

    #2
    Hasonló volt az én motorom helyzete is azzal a különbséggel, hogy az első tulajjal meg tudtam kötni az adás-vételit. A második tulajnál csak állt évekig, nem iratta át. Igaz, nem is lehetett! Sőt, egyelőre még én sem tudtam nevemre iratni.
    Mert szürke forgalmis, annak idején a rsz.-ot leadták róla és forgalomból kivonták. A nyilvántartásukban nem szerepel a motor, így csak NKH vizsga után tudják felvenni és a nevemre írni.
    A te motorodról le van adva a rsz? Ki van vonva? Nyilvántartásban szerepel? Ha nem szerepel a nyilvántartásban, elvileg át kell hogy írják.
    Ha a helyi okmányirodában akadékoskodnak, javaslom, hogy az eset, körülmények részletes leírásával kérd ki a központi okmányiroda állásfoglalását, lehetőleg írásban.
    A helyiben én is kaptam annyiféle tájékoztatást, ahány emberük volt... Végül a központi okm.ir. adott nekem emailen állásfoglalást, ami alapján tovább tudtam menni.




    Most olvasom újra, bent van a nyilvántartásban. Hát igen, így a 2. tulaj mulasztott. Vagy neki kellene ezt pótolnia (vállalva a következményeket), vagy az 1. tulajt megfűzni... Egyik sem egyszerű
    Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2013 aug. 07, 11:27.
    petiv kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      petiv eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Ilyen esetben szerintetek mit lehet tenni?
      Sajnos semmit ! A motor elvileg az első tulaj tulajdona. Ha ő nem ir veled adás- vételit, akkor nem lehet lepapírozni. A második tulajjal kötött papír csak arra jó, hogy bizonyítani tudd, nem te loptad el a motort a bejegyzett tulajtól.
      petiv eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      a rendszer csak 1 tulajról tud.
      dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      A nyilvántartásukban nem szerepel a motor,
      A válasz fentebb olvasható !
      dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      javaslom, hogy az eset, körülmények részletes leírásával kérd ki a központi okmányiroda állásfoglalását, lehetőleg írásban.
      Minek ??? Tulaj ismert, és benne van a rendszerbe. A felesleges kavarástól csak a sz@r lesz büdösebb .
      wsievers, Beagle és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        A felesleges kavarástól csak a sz@r lesz büdösebb .
        Való igaz.
        A 2. tulaj nyilván nem fogja bevállalni az elmulasztott átiratás következményeit.
        Az 1. tulaj pedig nyilván nem fog hivatalos dokumentumon hazudni, két embernek eladni ugyanazt, akár a bokáját is megütheti a dologgal.
        Hacsak nem a 2. tulajjal kézenfogva mennek oda, és beszélik meg, biztosítva őt arról, hogy semmi gonoszság nincs a dologban.
        Nehéz helyzet, az biztos!
        petiv és mir-mur kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Hacsak nem a 2. tulajjal kézenfogva mennek oda, és beszélik meg,
          Ez jó De hátha megvan a első, és a második tulaj között írt papír. Ha volt egyáltalán ! Akkor még esélyes lenne.
          petiv kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Így ahogy mondjátok!
            Vagy elmenni a 2. tulajjal az 1.-höz és nagyon szépen megkérni.
            Vagy pedig elő kell keresni az 1. és a 2. tulaj köti adásvételit. Amúgy nincs meg véletlen egy példány az 1. tulajnál belőle?
            soveny és petiv kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Köszönöm a válaszokat, azt hiszem valahogy így gondoltam én is ahogy itt leírtátok.
              Ahhoz hogy hivatalosan hozzám tartozzon és letudjam papírozni mindenképp bekell venni a dologba 1. (és egyben hivatalos) tulajt is, hacsak elő nem kerül az adásvételi papír.
              Még az érdekelne, hogyha előkerül a papír, akkor én hányadik tulaj leszek?
              Mert ugye 1 bejelentett lesz, meg egy köztes. Szóval ha kötöttek egy adásvételit ami nem lett rendszerbe bevíve, aztán velem is egy adásvételit, akkor ha bemegyek és megmutatom a papírokat, akkor én leszek a hivatalos 2. tulajdonos?
              Illetve ez a tulajdonosi lánc jár valamilyen különleges intézkedéssel?

              Komment


                #8
                petiv eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                akkor én leszek a hivatalos 2. tulajdonos?
                Igen. Bár ez már csak neked jelent valamit manapság. Az új forgalmikban már nem lehet visszakövetni az előző tulajdonosokat...
                petiv kedvelte ezt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #9
                  Sziasztok!
                  Egy kis segítséget szeretnél tőletek kérni.Látom nagyon jól átlátjátok a témát!
                  Szeretnék vásárolni egy Pannoniát, akitől veszem ő örökölte de van forgalmi engedélye és lesz róla hagyatéki papír is(vizsgáztatva gondolom nincs mert évek óta nem használt motor).Gondolom ezzel a tulajdonjogviszonyok megfelelőek lesznek. Én ezt a motort szeretném felújítani szép lassan, és így 1-2 évig nem is igazán használnám. Az átírási költségeket hogy lehetne minimálisra csökkenteni vagy akár forgalomba helyezés időpontjára áttolni(a motor költsége mellett ugye ez sem olcsó)? Szeretném, hogy minden azért hivatalosan és rendben menjen.
                  Köszönöm válaszotokat!

                  Komment


                    #10
                    bpeti14 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Az átírási költségeket hogy lehetne minimálisra csökkenteni
                    Nekem kötelezővel, teljesítményadóval meg mindennel együtt 45 körül volt a papírozás.
                    Adásvételi megírásától számítva pár hónap múlva volt műszakin, rögtön utána(vizsgabázissal szemben) megcsinálták az eredet vizsgát is. Aztán okmányiroda, és kaptam is a rendszámot meg a forgalmit.
                    Teljes felújításhoz képest a papírozás költsége nem olyan sok szerintem.
                    bpeti14 és kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      bpeti14 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      akár forgalomba helyezés időpontjára áttolni
                      Ha szürke forgalmival rendelkezik akkor,nagy valószínűséggel nincs a központi nyilvántartó számítógépes rendszerében sem.Következésképp nem is keresi senki,tehát ráérsz átíratni.

                      Komment


                        #12
                        És ha zöldforgalmis, de 2008 ban végleg kivonták, (le van vágva a sarka) akkor ugye jól tudom, hogy nem kell átíratni mivel nem járművet hanem csak egy tárgyat vettem, és ráér majd forgalomba helyezéskor.

                        Komment


                          #13
                          gilersx eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          végleg kivonták
                          Igen, ekkor valóban
                          gilersx eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          ráér majd forgalomba helyezéskor

                          Komment


                            #14
                            Köszi. na akkor még egy kérdés. 83-ban lejárt a műszaki, nem lett megújítva. A kivonás nincs bejegyezve a forgalmiba. De ez még ha nincs benne az elektronikus nyilvántartásban akkor a fedezetlenségi díj a biztosító felé nem halmozódik igaz, és ez esetben sem kötelez a 15 napos határidő?

                            Komment


                              #15
                              Szia! Az én Ts-emnek 1990-ben lejárt a műszakija. Nem jelentették ki nem vitték műszakira egyszerűen félretették. Szürke forgalmis volt. 2010-ben az öcsém vette meg az öregtől akié volt, aztán szintén félre tette. Aztán mivel neki útban volt (a motor is meg a gyerek is) ezért nekem adta. Én 2011 telén felújítottam és elvittem műszakira. De műszaki előtt átirattam (az öcsém megkereste az előző tulajt mivel egy faluban laknak és írtunk vele adásvételit).
                              A lényeg hogy semmilyen biztosítás, súlyadó vagy bármilyen macera nem volt. Simán rendeződött minden.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X