Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Többszörös átírás.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Többszörös átírás.

    Sziasztok!

    Ismét van egy problémám.
    Végre találtam egy árban és állapotában is megfelelő T1-es Pannóniát csak az a baj vele,hogy a jelenlegi "tulaj" nem íratta át annak idején.Azt mondta,hogy a szürke forgalmi megvan és van a forgalmiba bejegyzett tulajtól adásvételi szerződés.Viszont a bejegyzett tulaj már sajnos nem él.Hogy lehet akkor átíratni?Csak az a két lehetőség van ,hogy a jelenlegi "tulaj" átíratja majd azután megveszem, vagy Én fizetem ki az okmányirodában a kétszeres átírási költséget?
    Üdv:Feri
    petiv kedvelte ezt.

    #2

    Komment


      #3
      Sziasztok!

      segítsetek abban:van egy autóm aminek a tulaja maghalt vagy 10 éve-de hagyatékiba nem került bele a kocsi.a mami nem akar semmi papírt aláírni-mert azt hiszi baja lesz belőle.
      régi rendszáma:Cp.....---nincsen forgalmim se.nem akarom szétbontani mert meg akarom tartani az utókornak jó állapotban van,de 10 évet se akarok várni.
      hol keressek utána?.régi rendszám alapján?hol iduljak el.

      Komment


        #4
        Szia!
        Itt a fórumban az átírási hókusz-pókusz címü témában megtalálod a pontos címet ahová fordulhatsz.Ami fontos,hogy tudd a kocsi rendszámát.Nem derült ki az írásodból,hogy van vagy nincs adásvételi az autóról.Ha van akkor szerintem menni fog a dolog,ha nincs akkor viszont kell hozzá egy kis kreativitás.

        Üdv:Feri

        Komment


          #5

          Komment


            #6
            kiscsacsa eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Szia!
            Itt a fórumban az átírási hókusz-pókusz címü témában megtalálod a pontos címet ahová fordulhatsz.Ami fontos,hogy tudd a kocsi rendszámát.Nem derült ki az írásodból,hogy van vagy nincs adásvételi az autóról.Ha van akkor szerintem menni fog a dolog,ha nincs akkor viszont kell hozzá egy kis kreativitás.

            Üdv:Feri
            Papa halála után(aki KB 10-11 éve halt meg)egy xy megvette kb 4-5 évell ezelött.de azok P rendszámmal néhány találkozóra használták csak az autót. ő mondta akkor se volt már szürke forgalmija se-csak CP..-.. régi rendszámát tudták meg.
            azért irtam hogy a mama nem akar semmi adásvételit stb aláirni.fél mindentől.

            --- Ez még eszembe jutott: ---






            de mivel a mama a felesége él akkor ő az örökös(nem?) közös háztartásban szerzett .....téma?
            akkor ö neki kellene a póthagyatékiba bele mennie--de azért irtam nem akar semmi papirt látni semmmmmmm.
            nem akarom el hinni hogy nincs rá mod?

            Komment


              #7

              Komment


                #8
                ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Pontosan.
                A nénivel el kéne sétálni ahhoz a közjegyzőhöz, aki annak idején intézte a bácsi hagyatéki eljárását, és ott közösen elmondani neki, pontosan mivel jár a póthagyatéki eljárás, hogy semmi hátránya, költsége, kötelezettsége nem származik belőle (mivel te állsz mindent), ellenben nagyot segít neked. Talán a 'hivatalos személytől' jobban elfogadja.

                Sajnos idős embereknél előfordul, hogy megmakacsolják magukat, és észérvekkel sem tudsz semmit tenni.
                Nálam is ez a baj hogy makacs szegény-meg hogy 160 km-er van köztünk.

                Komment


                  #9
                  Sziasztok!
                  Most van egy olyan problémám, hogy találtam egy jó vétel motort, de egy olyan illetőtől venném, aki egy olyan illetőtől vette, aki nem írta át a motort... na a szerződés, amivel a jelenlegi tulaj vette, kitöltetlen asszem, így én vehetném az első átírásra nem vetemedő lusta illetőtől (aki az eredeti tulajtól vette a mocit) papíron.

                  2010 előtti a szerződés asszem, így nem baj, hogy régi formátumú, tanúk, minden stimmelne...

                  Így egyetlen át nem íratás díját varrhatnák csak a nyakamba pluszban nem? Egyszóval azért, hogy én mondjuk 2009-ben veszem a motort és azóta nem írtam át azért nem jár büntetés? Mert én mintha hallottam volna szankciókról ez ügyben...

                  Törzskönyv nincs, csak zöld forgalmi (de kétlapos) és új rendszám, azt nem tudom, hogy ki van-e vonva, de szerintem nem lehet, ha nem adták le a rendszámot... max ideiglenesen nem?

                  Lehet, hogy célszerűbb lenne felkeresni az illetőt, aki az első át nem író volt és új formátumú szerződést kötni vele, vagy kiimádkozni az első tulaj címét és vele közvetlenül új formátumú szerződést írni?

                  Kissé el vagyok veszve segítsetek légyszi...

                  Köszönöm
                  Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                  Komment


                    #10
                    stalker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Kissé el vagyok veszve
                    Na ezt elhiszem ! Rengeteg a kérdőjel ebben a dologban sajnos. Ha már benne van a mostani ( okmányirodás ) nyilvántartásba, akkor bizony 15 napon belül jelentkezned kell, akkor is ha nincs műszakija. Ha a régi bejegyzett tulaj bejelentette az eladást, akkor biztos lehetsz a lebukásba. Nagyon járjál utána. Az eredeti tulajjal , minden képen kéne beszélned. Az is gond, hogy ha a 15 napos átírási kötelezettséget elmulasztottad, ( ha vonatkozik egyáltalán rád ) szóval aki nem íratja át, annak már az APEH fog küldeni csekket. Az meg gondolom nem hiányzik neked.
                    Nagyon légy körültekintő !!! Ha új papírt írtok, azt csak mai dátummal tedd !




                    A kivont zöld forgalmi egy lapos. Le van vágva a sarka. Csak a tulajra vonatkozó lapot kapod vissza, de minden motorra vonatkozó adatot rávezetnek a másik oldalára. Nekem az 56-os papírja ilyen.
                    stalker kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Én amikor vettem az egyik motorom, (érvényes forgalmi) szeptemberbe sikerült hazavinni. Gondoltam magamba én télire nem íratom át meg kötelezőt fizessek télre stb. Ezért következő év márciusába írattam át. Az ügyintéző azt mondta hogy ugyan írjam már le egy papírra hogy miért nem tartottam a 15 napot. Lustaságot nem írhattam, csak annyit hogy "anyagi okok" miatt nem írattam át időbe. Elvette a nyilatkozatom és annyi. Szépen lefolyt az ügy.
                      soveny és stalker kedvelte ezt.
                      You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

                      Komment


                        #12
                        Stalker, gondolj a biztosításra is! Ha nyilvántartásban van a gép (éspedig abban van, ha zöld a forgalmija), de nem volt fizetve a kötelező és díjfizetés miatt megszüntették ki tudja mikor, akkor számolni kell vele és nem is lesz kevés...

                        "A fedezetlenségi díj az adott gépjármű vonatkozásában az üzemben tartó biztosítási kötelezettségének díjfizetés hiányában kockázatviselés nélküli időtartamára (a fedezetlenség időtartamára) a Kártalanítási Számla kezelőjét megillető, előre meghirdetett tarifa alapján utólagosan megállapított díj."

                        "Az üzemben tartó köteles a fedezetlenségi díjat megfizetni. A teljes fedezetlenségi díjat az a biztosító köteles kiszámítani és beszedni, amely az üzemben tartóval a fedezetlenség időtartamát követően szerződést köt. Az üzemben tartó a kiszámított fedezetlenségi díjat az esedékes biztosítási díjrészlettel együtt – a biztosítási időszakra járó díj teljes megfizetése esetén 30 napos határidővel köteles megfizetni. A fedezetlenségi díj meg nem fizetése esetén a biztosító ugyanazt az eljárást követi, mint a biztosítási díj meg nem fizetése esetén, azaz a fedezetlenségi díj meg nem fizetése is a szerződés díjnemfizetéssel történő megszűnéséhez vezet."

                        De mivel a jogalkotó volt olyan kedves, nem fogják kérni a fedezetlenségi díjat évekre visszamenőleg, csak az elmúlt év január 1-jéig.
                        Így októberben mennyi is az napi 100 Ft-jával, 65 eFt fölött?
                        stalker kedvelte ezt.

                        Komment


                          #13
                          Sziasztok!

                          Nagyon köszönöm körültekintő válaszaitokat! Vigyázva kell akkor hozzáállnom a kérdéshez azt hiszem. Még le kell ezt-azt beszélni a tulajjal, meg hogy küldje el-nekem a forgalmi fényképét meg egyebek, és akkor le kéne kérdeztetni, hogy benne van-e a nyilvántartásban?

                          Így már elgondolkodtató, hogy jó-e ez az üzlet vagy sem...

                          Üdv
                          Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                          Komment


                            #14
                            stalker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Így már elgondolkodtató, hogy jó-e ez az üzlet vagy sem...
                            A legjárhatóbb út szerintem az lenne, hogy megbeszélnéd a mostani tulajjal (aki ugye nem íratta át), hogy töltse ki a saját nevére a félig biankó adásvételit, aztán írtok kettőtök között egy újat. Érvként bevetheted, hogy ez így szabályos - okiratot pedig egyikőtök sem akar hamisítani mert az törvénytelen/büntetendő/kockázatos.
                            A szerződés aláírásától 15 napon belül a nevedre veszed a járművet, aztán ha bármit követelnek akkor széttárod a kezeidet, mondván "bocsánat, én a rám eső részt betartottam, tessék máshol kopogtatni". Ugye műszaki nem kell az átíráshoz csak eredetvizsga - aminél az szokott lenni a megkötés hogy legalább a blokk meg a váz képezzen egy egységet amikor fényképezik, de ezt helyben is kérdezd meg, tőlem azt is kérték hogy dobjam fel a futóművet, hogy valahogy kinézzen.
                            Lényegében így te szabályosan járnál el és nem lenne olyan elmaradás amiért te lennél felelős, csak egy szimpla kétszeres átírás.

                            A fedezetlenségi díj minden ki nem vont járműre vonatkozik - én egy 1990-es Ford Fiestával szívtam: a kb. 170e HUF értékű járműre kivetettek 56e HUF fedezetlenségit - az alapján, hogy a tulaj néni nevére a férje halála utáni kényszerátiratástól (2011 év eleje) nem fizetett biztosítást, emiatt a biztosító kezdeményezte a forgalomból kivonást (2011 tavasz) ami türelmi idővel és hivatali ügyintézéssel több mint fél év volt (2011. ősz)... Úgyhogy tényleg érdemes érdeklődni ha úgy szeretnéd a motort, hogy a te adataid kerülnek vevőként a régi adásvételire.
                            De kíváncsi leszek mi fog történni az MZ-mel amikor végre a nevemre kerül, mert a forgalmi szerint az sincs kivonva - és 93-ig volt műszakija...
                            There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                            Komment


                              #15
                              kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Ugye műszaki nem kell az átíráshoz
                              De bizony kell !! Ha nincs műszaki, nem kapsz új forgalmit, csak egy széljegyzetet vezetnek fel a régire. Ez pedig egy zöld forgalminál azt jelenti hogy a tied a moci, de csak vizsga után lesz forgalmi engedélyed. Nekem a Suzuki ugyan így volt. ( Meg van is, mert nem csináltattam ujjat. Igaz az új típusú forgalmiban szerepel a széljegyzet)

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X