Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Honda CB125

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Figyu Deny! Ne kínlódj azzal a tárcsafékkel, ebbe a könnyű kis motorkába a dobfék is megteszi és a cafe racerhez is jobban illik egy dobfék. Joker pedig elmondja, hogyan lehet a Pannónia nagyfékdobból szuper féket faragni...

    Komment


      #17
      Deny89 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Szia CZsolti!

      Nem fogok itt tovább vitatkozni.
      (Ide egy tapsoló szmájlit akartam eredetileg, de nem jött össze.


      Szia Deny!

      Bravo! Légy üdvözölve a fórumban. Aki ennyi élvezeteset tud írni, annak egy ilyen motor összehozása nem fog különösebb gondot okozni. Mivel már túl vagy az ötödik hozzászóláson, akkor már engedni fogja a rendszer, hogy képeket töltsél föl a gépedről és az elképzelésedről. Egy ilyen átalakítás nekem is meg tudja mozgatni a fantáziámat.

      Az én bemutatkozásomat a profilomban olvashatod. Töltöttem fel oda egy csomó képet a jelenleg felújítás alatt lévő motoromról, ahol az idealizált (értsd: eredetileg kívánatos) állapotról is vannak felvételek. Annakidején (80-as évek) én is tele voltam tervekkel, hogy milyenné is szeretném formálni. Most pár év elteltével jutottam el odáig, hogy meg is csinálom, amit akkor elgondoltam.

      Szóval írjál és kérdezz sokat. Amint mondtam korábban ez egy jó társaság. Isten hozott.

      Komment


        #18
        Igen Joker, a dobfék nekem is eszembe jutott, de ez további kérdéseket vet fel bennem. Az odáig nyilvánvaló hogy ehhez a megoldáshoz kereket kell cserélnem, ami egyébként is tervbe van, mert jelenleg a gyári alumínium felnik vannak rajta, de küllőset szeretnék. Viszont a kérdésem az lenne ezzel kapcsolatban, hogy ha veszek felnit kompletten, legyen példa megint az MZ vagy akár az általad említett Panónnia, akkor az egy az egyben berakható lenne esetleg? Vagy milyen paraméterektől függ hogy be rakható-e a felni? Elnézést ha ezek amatőr kérdések, de amatőr vagyok.

        CZsolti, megnéztem a képeidet. Annakidején volt egy kis Cafes beütése a motorodnak azzal a fejidommal, remélem mihamarabb újra éled a technika!

        Üdv.: Deny

        Komment


          #19
          Deny89 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Annakidején volt egy kis Cafes beütése a motorodnak
          Nemcsak neki, nekem is! Épp most ittam egy cafét.
          Egyébkét élesztgetem. A blokk szerencsére átfordul és a váltó is könnyen kapcsolható.

          Deny89 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          milyen paraméterektől függ hogy be rakható-e a felni
          Pl. attól, hogy befér-e az eredeti villák közé. Ha dobfékes kerék mellett döntessz, akkor esetleg javasolhatnám az CZ-175-nek az első kerék-teleszkóp egységét. Ez duplex dobfékes - ami azt jelenti, hogy nagyobb fékhatású - és a teleszkópvégeket könnyű illeszteni más kormányvillákhoz.


          Itt egy kép, hogy érthetőbb legyek:

          Click image for larger version

Name:	CZ-175.jpg
Views:	1
Size:	207.7 KB
ID:	138237
          Ha gondolod, akkor szívesen megmérem a villaszárak közti távolságot és a csőátmérőt. Abból már lehet következtetni, hogy jó lehet egynek, vagy lépjünk tovább.
          Utoljára szerkesztve a következő által: CZsolti; 2013 aug. 29, 14:29.

          Komment


            #20
            Deny89, ha gondolod össze tudok kaparni egy Jawa első villát ehhez a géphez. Villakiflik, szárak, rugó stb és kerékagy fékkel. Neked csak mérni kell és illeszteni a Honda vázhoz. :-)
            Ha ebben az irányban mész el.

            Komment


              #21
              Ha szabadna a veterán jelleg megtartásába segítenék. Tartsd meg a Bowdenes tárcsaféket elől. Nem sok ilyen szerkezet üzemel a most használatban levő gépeken. Szerencsére nekem sikerült egy hasonló japán, bowdenes tárcsafékes motort szereznem. Meg lehet javítani. Az enyém egy Suzuki X1 50 ( ZR50 ) típus 1978-as. Ennek az első fékében van egy racsnis kilincsszerkezet-es menetes fékházag állító, egy 3 bekezdéses spirálmenetes golyópálya és egy nyomólap. Ha ésszel szétszeded, megtisztítod, a golyókat kicseréled, majd megzsírozva összerakod akkor hibátlanul fog működni. A hiányzó hátsófék alkatrészeket valószínűleg egy normális lakatos és esztergályos le tudja neked gyártani. Törekedj arra, hogy minél inkább eredeti állapotban maradjon a szerkezet, nem fog többet érni, ha elvagdosod a sárvédőket és „M" kormányt szerelsz rá. A menetteljesítményei pedig nem közelítik meg a versenymotornak készült széria 125-ösökét.
              Utoljára szerkesztve a következő által: Attila62; 2013 aug. 30, 18:54. Oka: helyes͍rás

              Komment


                #22
                Köszönöm a felajánlásokat! Még a napokban átgondolom hogy melyik irányba menjek el az első féket illetően. Holnap lehet hogy csinálok képeket erről az első fékről és akkor meglátjátok hogy szerintetek érdemes-e vele foglalkozni. Ami az eredetiséget illeti, sajnos mint említettem erősen hiányos állapotban került hozzám ami azt jelenti, hogy a váz, a két kerék, egy tank és a blokk. Illetve az első hátsó teleszkópok és a kormány ami már "M" volt. Jah, és egy kipufogó ami csak egy cső, és ráadásul lyukas, úgyhogy csináltatnom kell rá azt is. De a jövő héten teszek fel képeket majd róla.

                Azt valaki megtudja nekem mondani hogy az alábbi videón szereplő motor tankján az a benzin cső, az üzemanyag szint jelző lenne? Szép estét!

                Utoljára szerkesztve a következő által: Deny89; 2013 aug. 30, 20:31.

                Komment


                  #23
                  Deny89 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Azt valaki megtudja nekem mondani hogy az alábbi videón szereplő motor tankján az a benzin cső, az üzemanyag szint jelző lenne?
                  Szerintem biztos, hogy az. Maszek csinálmány lehet, mert 0:52-nél ha megállítod világosan látszik a keményforrasztás. Egyszerű módszer, annyi szent. Egy átlátszó benzincsővel, T-idommal és egy golyós szelepes végdugóval meg lehet csinálni tanklyukasztás nélkül is.

                  Köszi a videót. Ez a motorforma a gyengém. Elolvadok tőle. A T5-ös is azért tetszik annyira, mert még magán visel ebből a jellegből jócskán, de már kényelmes nyereg van rajta.

                  Ha annyira hiányos az a fék, akkor hagyd a csudába. Én nem bíznék egy házilagosan kipótolgatott fékben. Tisztogasd meg, csomagold el és ha egyszer igazi veteránt építesz belőle, akkor előveszed és mutogatod, hogy milyen dolgokat is csináltak régen az emberek.
                  Azt a megoldást válaszd, amelyik a legbiztonságosabbnak tűnik. Féket nem szabad kókányolni.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: CZsolti; 2013 aug. 30, 20:38.

                  Komment


                    #24
                    Igen az látszik hogy maszek, de nekem tetszik.
                    Tetszenek a bobberek nekem is, de ha igazán bobbert építesz, itthon az első rendőr elveszi a függőlegesen felszerelt rendszámod.

                    Igazából nem tudom hogy a belseje teljesen hiánytalan-e a féknek, mert így hogy kipucoltam most mozog, de nekem furcsa. Meghát bowden hozzá megint csak az e-bayen van, mondjuk azt talán gyártatni is tudnék. A hengerfej tömítést is ha minden igaz hétfőn hozza a postás. A féket meg lefényképezem holnap és véleményezitek .
                    Utoljára szerkesztve a következő által: Deny89; 2013 aug. 30, 20:53.

                    Komment


                      #25
                      CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      T-idommal és egy golyós szelepes végdugóval meg lehet csinálni tanklyukasztás nélkül is.
                      Naaz szép lenne --ez egy régi szokás , csak úgy szokták hogy szépen bültetik a tank kontúr síkjába , --mi meg a az üvegszálas tankot kentük úgy , hogy egy részen nem volt szines gél , aztán a fényezéskor meg egy kis csinos csík maradt csak . Aztán akár meg is lehetett vonalazni...

                      Komment


                        #26
                        joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        egy részen nem volt szines gél , aztán a fényezéskor meg egy kis csinos csík maradt csak
                        Ez is jó ötlet! A tank úgysem biztos hogy marad, mert elég nagy. Nekem gyanús hogy az sem az eredeti. A hátsó idom biztos hogy üvegszálból lesz. Ha cserélem a tankot akkor az is.

                        Komment


                          #27
                          Ma komolyan neki álltam az első féknek, a nagy munkába fényképezni elfelejtettem ugyan és rá ment a fél napom, de működik . Bowdent kell gyártatnom hozzá és elvileg tökéletes. Jobb híján egy dróttal próbálgattam és teljesen jól működött, persze élesben is le kell tesztelnem majd. Néztem neten találtam pár helyet ahol gyártanak bowdent, de megkérdezem azért hogy nektek nincs-e valami jól bevált helyetek esetleg amit tudtok ajánlani? Mintának itt a régi.

                          Szép estét!

                          Komment


                            #28
                            Sziasztok!
                            Új vagyok itt, de rögtön egy kérdéssel fordulnék hozzátok.
                            Van egy 1976-7es(?) évjáratú Honda cb 125 K6 Click image for larger version

Name:	Honda Cb125 K6 76.jpg
Views:	1
Size:	206.0 KB
ID:	138360 (ez a típus, másik szín)- nem rég vettük, működőképes. Mind 2 szívócsonk el volt törve, ideiglenesen meg lett csinálva, de hamarosan elkezdenénk OT-re készíteni, és eléggé lehetetlennek tűnik hozzá ezt az alkatrészt találni- nincs "donor" ismerőse valakinek, vagy pedig ötlete, hogyan lehetne beszerezni, vagy megjavítani úgy, hogy a lehetőségekhez mérten eredeti legyen?
                            Előre is köszönöm!
                            Utoljára szerkesztve a következő által: Hawthorn; 2013 szept. 28, 19:47.

                            Komment


                              #29
                              Sziasztok!

                              Keresek Honda CB125x-hez jobboldali műanyag (légszűrőház takaró) idomot.
                              Ha valakinek van ilyen kérem jelezze!

                              Köszönöm

                              Komment


                                #30
                                Szia

                                Zsibvasar.hu oldalon keress rá hogy cb125, egyből kidobja a keresett idomot. 1eFt-ba kerül.

                                Üdv: Brian88




                                Sziasztok

                                Akinek bármilyen alkatrész kellene, cb125 motorhoz, keressen nyugodtan, szinte minden alkatrészt, nagyon olcsón be tudok szerezni!

                                Illetve bontott alkatrészem is van!

                                Továbbá komplett szervizkönyvet tudok ingyen adni, amiben minden képpel illusztrálva le van írva. (Eredetileg Honda szemvízben használták)




                                Szia

                                Ha még aktuális a kérdésed.

                                Nekem Cb125T2 van azon egy aluminium csonkra kapcsolódik egy gumi "valami" ez képzi magát a szívócsonkot. Ha neked is ilyen, akkor van egy jó és egy rossz hírem.
                                Az alumínium csonkot lehet venni, de brutálisan drága, a gumi csonkot viszont nem!

                                Én úgy küszöböltem ki, hogy a CG125 változathoz volt egy köztes darab amit a mai napig gyártanak.
                                Ennek az alakja, dőlésszöge jó, karburátorra fel lehet fogatni, DE a hengerre, barkácsolni kell. Ugyanis a henger felőli furat távolsága nem ugyan az (karibinál tökéletes) Fúrni kell rá 2db lyukat, így használható. Sajnos nem "gyári" megoldás, de még ez van hozzá legközelebb.

                                Googleben keress rá, CG125 szívócsonk (magyar boltok is árulják)

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X