Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Izs cm 700

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Lemezjáték,

    Segíts már mit nem látunk jól? Vagy így pontonként gondolod a válaszokat ?


    Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Mit lehet vele elérni, milyen üzemi paraméterek várhatóak, miért jó ez egyáltalán?
    talán , ha minden tökéletes jól működik annyi lesz , hogy 4 (5 ? ) fokozatban el lehet indulni vele ( ez jó eredmény ?) Gorsabb nem lesz -ha csak váltót is nem módosítasz .





    Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    2) Hogyan lehet kivitelezni, milyen technikai, gyártástechnológiai problémákat kellene megoldani a blokkok összeépítése során?
    Ezt , fórumon csak úgy lehetne megbeszélni , ha mindenki aki beszólna , annak a satupadon ott kéne hogy figyeljen egy csont azonos blokk , azonos szétszedési állapotban . Enélkül csak csacsogás az egész . Alkotói közösség ....



    Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    3) Milyen további módosítások szükségesek, célszerűek a motorkerékpár egyéb részeit érintően, ill. amik változatlanul maradnak, annak élettartalmára milyen hatással van?
    Ha mmérnokök terveznek egy motort -- számolnak , rajzolnak . Ha mi akkor lerajzolhatjuk később amit a muszáj megcsináltat velünk .



    Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    4) Hogyan lehet forgalomképessé tenni?
    Semmi nem kell hozzá csak pénz .



    Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    5) Mibe fáj ez? (Költői kérdés...)

    ...Költői kérdés ....mivel nincs technológia leirva és nincs meghatározva ki hol hogyan tudja csináltatni az alkatrészeket ....

    Komment


      #32
      Mindez valóban az egyediségröl szól. Alkotni egy különlegeset melyből nincs több és mindennek a pénz szab határt. Miért?: ha rendelkezel is megfelelő tudással és gépekkel az átalakításhoz használt anyagok is tetemes összeget és rengeteg időt emésztenek fel. Arról nem is beszélve ha mindezt használni is akarod a tervezése , engedélyeztetése még nagyobb összeg. Mindezt félre téve mint műszaki kihívást én magam is megcsodálom és támogatom akár csak szóban vagy valóságban elkészült legyen az.

      Komment


        #33
        Te is reszeltél még a sulibaban ?
        Nemcsak ott, otthon is. És erősen vonzódok a rézhez, mint anyaghoz, ez pedig a borsodi körzet hatása.
        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 máj. 10, 22:25.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #34
          "...És erősen vonzódok a rézhez, mint anyaghoz..."
          Másokra is "erősen" igaz a fenti...sor

          Komment


            #35
            Talán aziirt mert azt nem fogja a magnés csak Kóbi! AZ viszont nem csak fogja viszi is.

            Komment


              #36
              wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Am ha ilyet csinálnék én a főtengelyeket bonthatóan tenném össze, valami alakkal záró kötéssel. Mondjuk bordás tengely, esetleg összekötőlapka, tengelykapcsoló. Az utóbbi kettő kis mértékű egytengelyűségi hibát is orvosolna.
              [ATTACH=CONFIG]32438[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]32439[/ATTACH]
              Ezek cnc tengelykapcsolók. Vannak szép nagy méretben is.
              Ilyen ment pár hónapja darabokra a lézervágó vákuumszivattyújában. Az eredmény egy döglött szivattyú, az új meg majd egy milla...

              joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

              Semmi nem kell hozzá csak pénz .
              De abból kell pár furikkal

              Komment


                #37
                pár furikkal
                A nem keletiek kedvéért,több talicskával!
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  #38
                  tengelykapcs.jpgjaw-coupling.jpg
                  Ezek cnc tengelykapcsolók. Vannak szép nagy méretben is.
                  Valamikor az átkosban ezeket DITEK-tengelykapcsoló néven gyártották Diósgyőrben.

                  Nem kell túlbonyolítani szerintem. Lánckuplunggal legalább ilyen jó lehet, és az akár több fokos szöghibát is kiegyenlít, és erős. Kell hozzá 2 db egyforma fogszámú és osztású lánckerék és egy akkora erősített kivitelű lánc, ami éppen körbeéri. Patentszemmel végteleníted és kész. Ez szerintem elég költséghatékony megoldás.

                  A váltókat egyébként, mint minden szerkezetet, jelentősen túl szokták méretezni, ezért képes lehet a nagyobb terhelés elviselésére is. Véglehajtásként én egy rugalmas pluszvégáttételt készítenék, hogy a kerék felől érkező reakcióerők csillapítva érkezzenek vissza a váltóba. Ez esetben elég erős lehet az eredeti tengelykapcsoló is.

                  Komment


                    #39
                    CZsolti
                    Nem kell túlbonyolítani szerintem. Lánckuplunggal legalább ilyen jó lehet, és az akár több fokos szöghibát is kiegyenlít, és erős.
                    Az ötlet szerintem nagyon jó!!! Különösen azért mert ahogy említed, a szöghibára, és ami esetünkben fontosabb, az egytengelyűség hibájára sem olyan érzékeny!
                    Tehát megoldja azt a problémát is, amit az összekapcsolt blokkfelek egytengelyűségi követelményével kapcsolatban felvetettem!

                    Én már azon gondolkoztam, hogy illesztőszeges megoldás mellett lehetne csak összekapcsolni őket pontosan kimérve a furatok egytengelyűségét, vagy esetleg perselyezés után vonalba fúrni őket, de ez mindenképpen egyszerűbb!

                    Komment


                      #40
                      Viszont , az állandó és fix 180 fokos csapékelési szög biztosítva kell hogy legyen , nem volna jobb úgy gondolkodni , hogy a főtengely csapágy házakba , egy pontosan illeszkedő vezető-tengelyt készíteni , melynek segítségével a két belső blokkfél közti közdarab furatait készre lehetne munkálni , így a FTG egytengelyűsége szinte teljesen biztosítva lenne . A két FTG összekötése pedig egy (tájoló)retesz mint alakzáró tgkapcs. elem mint nyomatékátadó, valamint egy nútos hüvely segítségével lehetne megoldani , természetesen megfelelően illesztve ... (de ez csak egy fikció...)

                      Komment


                        #41
                        Zahi!

                        Ezt írtam én is, amin eredetileg gondolkoztam:
                        Én már azon gondolkoztam, hogy illesztőszeges megoldás mellett lehetne csak összekapcsolni őket pontosan kimérve a furatok egytengelyűségét, vagy...
                        Valóban, a két fél illesztése történhet pl. egy a csapágyfuratokba illesztett köszörült csap segítségével (vagy egyéb megoldással?), és ebben a pozícióban illeszteni őket, és "szögelni", de már az elején írtam valahol, abban sem vagyok biztos, hogy kiad-e az öntvény héj elég helyet a 2 illesztőszegnek?

                        CZsolti tengely kapcsolása ennél sokkal egyszerűbb, ez a kötés kevésbé érzékeny az egytengelyűségi hibára. Így szerintem simán összeilleszthetőek a belső blokkfelek átmenő csavarokkal.

                        Azt nem egészen értem, miért okozna gondot a 180 fokos eltolás biztosítása? Páros fogszámú lánckerekek összekapcsolásával szerintem ez nem gond.

                        Persze ez még csak az együtt dolgozó főtengelyek összekapcsolása, és külön érdekes kérdés a kihajtó tengely a kis lánckerékkel!

                        A kis lánckerék a sebváltó kimenő tengelyén van. Azzal, hogy még egy blokkot beépítünk, ez a blokk balra tolódik, és ezt a tengelyt meg kell hosszabbítani , és úgy elhelyezni rajta a kis lánckereket, hogy az az eredeti nyomvonalában futhasson.
                        Ez a tengely bordás, nem egyszerű legyártani, edzetni, stb....bár lehet, hogy egy ilyen léptékű munkában ez már nem is tétel...
                        ...Ráadásul ha a lánckerék kijjebb kerül a tengelyén az eredeti helyzetéhez képest, akkora a nagyobb kinyúlás, és a kétszeres nyomaték miatt jobb oldalról is megtámasztani csapággyal?! A jobb oldali blokkban ugyanitt van két csapágy...Ez viszont újabb egytengelyűségi kérdés. itt a láncos tengelykapcsoló nem jó....Lehet, hogy mégis csak a 4 főtengely csapágy és a 4 lánckerék csapágy pontos egy vonalba illesztése a megoldás?

                        Jók azok a szovjet összeépítési képek...el tudom képzelni, mennyit foglalkozhattak ők ilyesmivel...
                        Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2016 máj. 14, 08:41.

                        Komment


                          #42
                          CZsolti tengely kapcsolása ennél sokkal egyszerűbb, ez a kötés kevésbé érzékeny az egytengelyűségi hibára. Így szerintem simán összeilleszthetőek a belső blokkfelek átmenő csavarokkal.
                          Ez a DITEK nek nevezett alkatrész "rugalmas tengelykapcsoló ". Kizárt hogy ilyen célra megfeleljen ! Terhelés hatására millimétereket képes csavarodni, arról nem is beszélve, ha a betét szétmegy, szedheted szét a motort.

                          Komment


                            #43
                            A láncos tengelykapcsolóra gondoltam, az nem rugalmas. A DITEK-et nem ismerem.

                            Komment


                              #44
                              És az nem lenne jó megoldás hogy a középső csapágyba kerülne egy cső, aminek a belseje bordázva van. A két főtenely két belső vége pedig szintén bordázva. A megfelelő pozíció biztosításáért esetleg 1-1 borda szélesebb/keskenybb lehet mint a többi, így csak egy adott pozícióban rakható össze.

                              Komment


                                #45
                                Ez a DITEK nek nevezett alkatrész „rugalmas tengelykapcsoló”. Kizárt hogy ilyen célra megfeleljen ! Terhelés hatására millimétereket képes csavarodni, arról nem is beszélve, ha a betét szétmegy, szedheted szét a motort.
                                Igen !!!! Pontosan erről van szó !


                                A láncos tengelykapcsolóra gondoltam, az nem rugalmas. A DITEK-et nem ismerem.
                                Szerintem minden olyan (oldható - nem oldható ...) tengelykapcsoló, amely valamiféle szögeltérési lehetőséget ad az egytengelyűség "kiváltására", valamennyi rugalmassággal kell rendelkezzen , (vagy némi játékkal , ami az alkatrészek illesztési hézagából adódik. ) így a pontos 180 ° -os ékelési szög már változóvá válik ! Na állíts annak pontos gyujtást !
                                Azon felül a helyigény sem egy utolsó szempont . Az elégtelen egytengelyűség, a rugalmas tg kapcsoló ellenére is fokozottabban terhelné a főtengő csapágyakat , aminek méretei adottak , esetleg a minőség javításával lehetne az élettartamot fokozni . A PL: héjas tg kapcsoló esetén (esetleg tokos...) , az egytengelyűség mellett a fix ékelési szög is biztosított lenne ... de ez csak az én véleményem !

                                Click image for larger version

Name:	letöltés.png
Views:	1
Size:	8.3 KB
ID:	148727

                                Esetleg két tárcsával összefogatni ...:

                                Click image for larger version

Name:	images.jpg
Views:	1
Size:	6.2 KB
ID:	148729

                                Esetleg egy mindkét oldalon szorosra illesztett bordás hüvely (páratlan számú bordával .)

                                Click image for larger version

Name:	images (1).jpg
Views:	1
Size:	6.6 KB
ID:	148731

                                Vagy mint az ADLER 250 B esetén homlokfogazással ...

                                Click image for larger version

Name:	Twostroke12.jpg
Views:	1
Size:	16.7 KB
ID:	148732Click image for larger version

Name:	Twostroke14a.jpg
Views:	1
Size:	24.5 KB
ID:	148733

                                Ja egy kis érdekesség az ADLER háza tájáról :

                                Click image for larger version

Name:	Adler-Vierzylinder-1gr.jpg
Views:	1
Size:	42.2 KB
ID:	148734 Click image for larger version

Name:	hqdefault.jpg
Views:	1
Size:	21.1 KB
ID:	148735

                                !!!

                                De bizonyára másnak is van ötlete ...
                                Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2016 máj. 14, 12:23.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X