Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Izs cm 700

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    Azért arról nem szabad megfeledkezni, hogy a két blokk közötti tengelyeket összekötő darabot szerelni kell tudni a blokkok összetolt állapotában, és a blokkon nincsen szerelő nyílás!

    Tehát a javasolt megoldások egy része (pl. ahol csavarral kell rögzíteni), szerintem ezért felejtős.

    Olyan tengelykapcsoló kell, aminél, ha összehúzzuk a blokk feleket, rögzít! És lehetőleg olyan, ami a szerelhetőségen túl még megfizethető, elérhető kategória!

    Van egy ötletem:

    A főtengely végeket mindenképpen alakítani kell, praktikusan 2 használt főtengelyt felhasználva lehet barkácsolni. A főtengely felújítás miatt amúgy is szét kell húzni azokat, így a főtengely végek kényelmesen megmunkálhatóak.

    A poligon kötések mintájára, miért ne lehetne hatszög kötést alkalmazni???

    Mondjuk a bal oldali főtengely végére illeszteni kell egy a négyzetes furat felől a főtengely csaphoz esztergált krova dugós kulcsot, míg a jobb oldali főtengely ide illeszkedő részét hatszög alakban lelapolni úgy, hogy az a dugós kulcsba toló illesztéssel illeszthető legyen.

    Ez a megoldás szerelhető, képes a szükséges nyomaték átvitelére.

    Fontos az egytengelyűség és a 180 fokos szög tartás.

    A főtengely fél tokmányba fogva és csúccsal megtámasztva esztergálható úgy, hogy az esztergált csap része megfelelően egytengelyű legyen. A dugó kulcs palástja is megfelelő bázis a megfogáshoz, így a belseje kiesztergálható a főtengely csaphoz. A főtengelyre lehet túlfedéssel illeszteni, vagy esetleg hegesztésel megpöttyinteni, hogy később ne fordulhasson el, ne lazulhasson meg.

    A másik főtengely csapjának lelapolása marógépen elvégezhető a megfelelő méretre.

    A 180 fokos eltolást a dugó kulcs illesztésénél kell kimérni. A módján még gondolkozom...

    Nekem pillanatnyilag ez tűnik a legjobb, ami szerelhetőség, nyomaték átvitel, és költség, és kivitelezhetőség szempontjából is a legjobb!

    Vélemények?
    Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2016 máj. 14, 15:03.

    Komment


      #47
      Ahol nincs olajtér , lehet rá szerelőablakot is nyitni ...
      Az általad felvetett "tanulmánnyal" kapcsoatban , nem érzem elég merevnek , fixnek a rendszert , minimális játék esetén , elöfordulhat a 180 ° -tól való eltérés ... valami erő , és alakzáró alkalmazás ????

      Komment


        #48
        elöfordulhat a 180 ° -tól való eltérés ... valami erő , és alakzáró alkalmazás ???
        Nem valami kotyogós dologra gondolok, ezért írtam, hogy a hatlapot toló illesztésűre kell kialakítani!

        A 180 fok beállításán gondolkozom. (Amúgy a Pannónia némi gyújtás eltérésre nem annyira érzékeny. ha a lendkerék palástján állítasz ide-oda 1-1 mm-rt nem sokat jelent a lökethosszban, és arra sem annyira érzékeny..

        A P20-asnál hogyan van ez?

        - - - Updated - - -


        Ahol nincs olajtér , lehet rá szerelőablakot is nyitni ...
        Azért én oda is gondoltam valami kenést, mondjuk olajteret!

        Komment


          #49
          A poligon kötések mintájára, miért ne lehetne hatszög kötést alkalmazni???
          Az öreg Rubik JÓL kiszúrt velünk is,ehhez lehetne alkalmazni az ovál-esztergált alkatrészeket,és persze sok máshoz is!!!
          Che kedvelte ezt.
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            #50
            Egy főtengelyen a pöttyintés kerülendő szerintem az ébredő feszültség miatt.
            zahi kedvelte ezt.

            Komment


              #51
              A 180 fok beállításán gondolkozom. (Amúgy a Pannónia némi gyújtás eltérésre nem annyira érzékeny. ha a lendkerék palástján állítasz ide-oda 1-1 mm-rt nem sokat jelent a lökethosszban, és arra sem annyira érzékeny..

              A P20-asnál hogyan van ez?
              Eredetileg , nem az IZS egyhengeres 350-es blokkjáról volt szó ? Szerintem a két henger egyenletesebb járása miatt, kisebb lendtömegre volna szükség (nem feltétlen ... ) ... de a pontos , nem "mászkáló " előgyujtás alapfeltétel .
              A p20 -nál , a különálló főtengelyek belső csapjai kúpos furattal vannak ellátva , továbbá négy irányból meg vannak "hasítva" (ezzel biztosítják - a nútokba helyezett hasábbal - az egymáshoz viszonyított helyzetüket is, bár soxor pontatlanul ... ) , a furatban szintén kúpos anya és gyűrű van ,amit a közepében lévő BKNY csavarral összehúzunk , így a behasított csőtengelyvégek szétfeszülnek , rászorulnak egy gyűrűre , (ami történetesen a labirint belső , sima gyűrűje ) így a két tengely közötti kapcsolat megvalósul , az egytengelyűséget a kötés két oldalán lévő ( koncentrikus )csapágy adja .

              Click image for larger version

Name:	BIG_0006009344.jpg
Views:	1
Size:	88.8 KB
ID:	148736Click image for larger version

Name:	p20m_02-650x472.jpg
Views:	1
Size:	82.0 KB
ID:	148737Click image for larger version

Name:	P20 bal oldali főtengely.jpg
Views:	1
Size:	16.6 KB
ID:	148738
              OdinHEM és Lemezjáték kedvelte ezt.

              Komment


                #52
                és külön érdekes kérdés a kihajtó tengely a kis lánckerékkel!
                Semmi különleges nincs benne. Meg kell forditani a hátsó kereket. Az eltolt blokknál a lánc átkerül a másik oldalra.

                a furatban szintén kúpos anya és gyűrű van ,amit a közepében lévő BKNY csavarral összehúzunk , így a behasított csőtengelyvégek szétfeszülnek , rászorulnak egy gyűrűre
                Ehhez hasonlót meg lehet oldani az Izs főtengely esetében is. Nem értitek, mit akartam a CNC kuplunggal. Ha elvonatkoztattok a műanyag betéttől(tiszta fémépitéssel), simán alkalmazható. Kb. mint az Adler megoldása.
                OdinHEM és zahi kedvelte ezt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #53
                  Semmi különleges nincs benne. Meg kell forditani a hátsó kereket. Az eltolt blokknál a lánc átkerül a másik oldalra.
                  Vagy a váltó marad a bal oldali blokkban , a lánckeréktengelyt a jobb oldali blokkban meghosszabbítjuk , majd a jobb blokk hátulját , - hogy a lánc kiférjen rajta - a megfelelő helyen kivágjuk ...

                  - - - Updated - - -

                  " Ehhez hasonlót meg lehet oldani az Izs főtengely esetében is. Nem értitek, mit akartam a CNC kuplunggal. Ha elvonatkoztattok a műanyag betéttől (tiszta fémépitéssel), simán alkalmazható. Kb. mint az Adler megoldása. "

                  Igen , ez igaz , csak ebben az esetben a két tengely koncentrikussága alapfeltétel , és te azt írtad , hogy esetleges minimális szögeltérés sem okoz majd gondot . Ha "tiszta fémépítéssel" készül , elveszti ezt az áldásos tulajdonságát .
                  Vagyis marad a két blokk, illesztő tengellyel való koncentrikussá tétele segítségével , és megfelelő közdarab közbeiktatásával való "egybemunkálása" .
                  OdinHEM, Lemezjáték és 2 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                    #54
                    Click image for larger version

Name:	IMG_0649.jpg
Views:	1
Size:	195.4 KB
ID:	148860Click image for larger version

Name:	IMG_0652.jpg
Views:	1
Size:	190.0 KB
ID:	148861Click image for larger version

Name:	IMG_0653.jpg
Views:	1
Size:	195.1 KB
ID:	148862Click image for larger version

Name:	IMG_0654.jpg
Views:	1
Size:	188.0 KB
ID:	148863
                    Simson 500

                    - - - Updated - - -

                    sepy kedvelte ezt.

                    Komment


                      #55
                      Szia ! Te csináltad, vagy te vetted meg amit nemrég árultak ?
                      Lemezjáték kedvelte ezt.

                      Komment


                        #56
                        Én vettem meg amit a használt autón árultak. Csak anyit tudok mondani róla,hogy brutális a gép!!!!
                        sepy kedvelte ezt.

                        Komment


                          #57
                          Akkor miért hirdeted ?

                          Komment


                            #58
                            Nekem most következik a munka így őszig nem tudok vele foglalkozni ha addig eladom hát van még mit felújítani...
                            szeretnék építeni egy danuvia crosst

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X