Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Izs kormánycsapágy, Jawa villahíd

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Izs kormánycsapágy, Jawa villahíd

    Az épített Izsembe kitaláltam, hogy belefaragok egy Jawa 638 első futóművet, És arra lennék kíváncsi mi a Planéta 3 és a Jawa 638 kormánycsapágy mérete.

    Eddig még csak kísérletezgettem, a váznyakban lévő Izs kormánycsapágy csészékkel és a villahídon lévő Jawa csészékkel raktam össze. Érzésre illeszkedik, de szeretnék biztos lenni a dolgomban.

    Mennyi golyót kell beletenni? Foghíjasan vagy tömve mint a képen látható?

    Click image for larger version

Name:	2013-02-15-424.jpg
Views:	2
Size:	201.7 KB
ID:	155302Click image for larger version

Name:	2013-02-15-425.jpg
Views:	1
Size:	200.2 KB
ID:	155303

    Tudom szakbarbárnak tűnhetek, de ilyet még nem csináltam, és ez csak egy hobbiból az éppen hozzám kerülő alkatrészekből építgetős legózós motor.

    A segítséget előre is köszönöm.

    #2
    A golyóknak kikell tölteni a teret,de nem feszülhetnek!
    gilersx eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Mennyi golyót kell beletenni? Foghíjasan vagy tömve mint a képen látható?
    gilersx kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #3
      Általános szabályként nekem azt tanították, hogy szorosan körberakni, ahány golyó belefér és egyet kivenni. Ekkor elég hely lesz minden golyónak. A golyó méretét viszont nem tudom megmondani.
      joker kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Hogyan lehet " szorosan " rakni ? Ha már betudod rakni --nem szoros !
        CZsolti kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Hogyan lehet „szorosan” rakni ?
          Összeszorított foggal!

          Tehát pontosabban fogalmazva: a csapágyfészket csapágyzsírral bekenjük és a golyókat egymás mellé úgy rakjuk, hogy összeérjenek, de ne nyomódjanak össze. Addig rakjuk, míg az utolsó és az első golyó összeér, majd tetszőlegesen kiveszünk egyet közülük. Fontos: a golyók egyforma méretű csapágygolyók legyenek.

          Remélem így már szakszerű.
          gilersx és joker kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Persze-de nem kell kivenni ! az lenne az ideális ha----nem maradna közte szemmel látható hézag ----viszont pont befér az utolsó , anélkül hogy megnyomná a többit.
            mátéapu és gilersx kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              viszont pont befér az utolsó , anélkül hogy megnyomná a többit.
              Nekem ez a helyzet, alul a váznyakban Izs csapágy csészével felül a Jáwáéval. A Jawa és Izs csapágy mérete eltér, de rátéve szépen gördül nem akad nem ugrik nem imbolyog legalábbis érzésre nem. Ezért lennék kíváncsi a csapágyméetekre, különösen a golyók méretére, mert attól hogy most jónak tűnik nem biztos hogy a golyóhornyok egyeznek, de ezt szemre nem tudom megállapítani.

              Komment


                #8
                Az Izs csapágy kódja 778706 valószínű БœÃÅ¾ÃÂ¡ÃÂ¢ szabvány(48mm*30mm*12mm - talán 5,5 ös 22 db golyóval-nem tudtam most este neked mérni, nem találom a dobozt, amibe eltettem a megmaradt golyókat)...A Jawaé 18 golyós, átm. 1/4' golyóval (6,35mm-itt a csapággyűrű méretét nem tudom megmondani fejből, csak a villámban van a 2 db)
                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 febr. 19, 23:00.
                stalker, soveny és gilersx kedvelte ezt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #9
                  Amúgy egy ötlet:
                  Ha befestékezed a golyókat, és úgy összeteszed a csapágyat, megmozgatod, a festéknyom megmutatja, felfekszik-e mindkét csapágycsészében.




                  De van egy tippem, hogy az Izsnél csak a két perem lessz festékes jó esetben is(rossz esetben csak az egyik).
                  sepy és mátéapu kedvelte ezt.
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    #10
                    És ez a megoldás nem felel meg,egy hobimotornak?Gyakorolni jó!
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      #11
                      mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      És ez a megoldás nem felel meg,egy hobbimotornak?
                      Azért menni is szeretnék vele ha kész lesz, és ezt nem akarom össze kókányolni rajta. Igazából a többit sem.

                      wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Izsnél csak a két perem lessz festékes jó esetben is
                      Beszéltem egy mesterrel, az izs csapágyról, mivel katalógusban csak 47x31x11 es van, és azt javasolta, hogy perselyezzem a nyakat a csapágyhoz és ne a csapággyal kínlódjak. Ha így lesz akkor már az egészet jawa csapágyhoz perselyezem, már csak a méreteket kellene megtudnom, hogy tudjak tervezgetni.

                      Komment


                        #12
                        Sziaszok! Még új vagyok itt, lehetnem itt kellene kérdezni. Én K55 golyóméretre lennék kiváncsi. Szétszedve a régi golyóméret, amit cserélnék 5,15 mm mikronnal mérve , de ilyen méret nincs elvileg. Valami tipp? Speckó orosz méretezés?

                        Komment


                          #13
                          wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          De van egy tippem, hogy az Izsnél csak a két perem lessz festékes jó esetben is (rossz esetben csak az egyik).
                          Igazad van, valószínűleg csak egy peremen futna. Találtam egy képet a Jawa csapágyról, és a kialakítása olyan mintha átmenet lenne a golyós axiális és a kúpgörgős között. Remélem érthető mire gondolok.

                          Click image for larger version

Name:	jawa kormánycsapágy.JPG
Views:	2
Size:	87.3 KB
ID:	134671 Click image for larger version

Name:	2013-02-15-424.jpg
Views:	2
Size:	201.7 KB
ID:	134672

                          Már csak a méretét kéne megtudni, mert ahol ezt hirdetik azt nem írják, cserébe majdnem 13000Ft, (1db 6,35mm-es golyót 50Ft-ért árulnak) de az ilyen webboltok sose válaszolnak az ilyen kérdésekre.
                          A felső csésze jó méretű.

                          Én K55 golyóméretre lennék kiváncsi.
                          Én ezt nem tudom, de szerintem hamarabb kapsz választ ha saját témát indítasz neki, mert itt nem valószínű hogy rátalálnak a kérdésedre, legfeljebb véletlenül.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: gilersx; 2013 febr. 20, 16:02.

                          Komment


                            #14
                            Amúgy miért kinlódol a gyári görgős csapággyakkal? Nézzél oda valami kúpgörgőset, ami méretben jó, és ahhoz alakítsd át vagy a váznyakat, vagy pedig a villahidat...
                            Itt van csapágy:
                            http://www.jawamarkt.cz/en/jawa-638-...34-638-639-640
                            Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 febr. 21, 10:00.
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              #15
                              A burkolt danuvia vázban ék alaku horony van,ki meri mondani,hogy nem lehet használni,mert csak két élen fekszik fel?
                              Egyébként gyakorlatilag a golyók maximum három ponton futnak a gördülés miatt,akármilyen felületen felfeküdni.Ha TÖKÉLETESEN felfeküdne nem tudna gördülni.
                              Az bizonyos,hogy a kupgörgős sokkal jobb.
                              De ha elkopik a motoromban a golyó,és nem fogom tudni kijavitani,akkor jobb is ha nem ülök rá!!!!
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X