Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Izs 49 - öblös sárvédő, tokozott lánc

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Izs 49 - öblös sárvédő, tokozott lánc

    Az expressz.hu-n a mai napig fent van egy oldalkocsis Izs 49 ( zöld,) Ha valaki tudna többet mondani a szoknyás sárvédőjéről, és a burkolt lánckerékről ami rajta van, szívesen olvasnám. Eredeti megoldás mind a kettő.
    Közelről láttam

    #2
    Mi alapján gondolod, hogy eredeti? Mármint nem kötekedésből kérdezem, tényleg nem világos. Nekem így fotóról barkácsnak tűnt, még ha ügyes is. Lehet, hogy csak azért gondolom így, mert csúnya (nevezhetjük különlegesnek is, de egy 49-es öblös sárvédővel és tokozott lánccal inkább csúnya. ), de nekem akkor is gyanús. A tokozott láncra is kíváncsi lennék, de az nem látszódik rendesen a képeken. Láttam már Izs 56/Planeta kerekes 49-est, de ez valami más lesz, úgy látom. Az agy és a féklap az 49-é.

    (Belinkelem a képeket, hogy a később érkezők is lássák, miről van szó! - ezt tőletek is kérem!)

    Click image for larger version

Name:	5123333_1.jpg
Views:	1
Size:	77.2 KB
ID:	129293 Click image for larger version

Name:	5123333_2.jpg
Views:	1
Size:	41.8 KB
ID:	129294 Click image for larger version

Name:	5123333_3.jpg
Views:	1
Size:	55.9 KB
ID:	129295 Click image for larger version

Name:	5123333_4.jpg
Views:	1
Size:	55.8 KB
ID:	129296 Click image for larger version

Name:	5123333_5.jpg
Views:	1
Size:	63.7 KB
ID:	129297 Click image for larger version

Name:	5123333_6.jpg
Views:	1
Size:	67.8 KB
ID:	129298

    Hirdetés szövege: Eladó a képeken látható működőképes állapotú igen ritka, korai Izs 49 oldalkocsival, még szoknyás sárvédővel és extra láncvédő burkolattal.

    Mit jelent, hogy "még" szoknyás sárvédővel? Mikor volt még korábban? Az is gyanús, miért pont egy 1955-ös, a sorozat kellős közepéből származó darabra rakott volna a gyár öblös sárvédőt?

    ---

    Hirdetnek egy másikat is öblös sárvédővel:

    Click image for larger version

Name:	5191098_1.jpg
Views:	1
Size:	55.9 KB
ID:	129299 Click image for larger version

Name:	5191098_2.jpg
Views:	1
Size:	52.9 KB
ID:	129300 Click image for larger version

Name:	5191098_3.jpg
Views:	1
Size:	59.5 KB
ID:	129301 Click image for larger version

Name:	5191098_4.jpg
Views:	1
Size:	50.4 KB
ID:	129302

    Valahogy továbbra is a magyar leleményességben bízom, de aztán ki tudja.

    Komment


      #3
      Valóban nem szép, de inkább használjuk a más, vagy különleges szót. A motor Romániából van, és ( állitólag ) a hadsereg számára gyártották ezekkel az " extrákkal" ami őszintén szólva indokolt lehetett. A lánc tokozása teljesen gyárinak tűnik, és köze nincs a planéta burkolatához. Más méretű a tokozat és a láncot takaró gumi, illetve a blokknál is van egy a gumi fogadására alkalmas közdarab. Ezek maximálisan illeszkednek mindenhova. A sárvédők felfogatásai, és " apró " részletei is megegyeznek a SZÉP sárvédővel, csak öblösitve vagyon. Ha sikerül teszek fel közeli képeket
      soveny kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Valóban nem szép, de inkább használjuk a más, vagy különleges szót.
        Jól van, na, nem piszkálni akartalak! Nem úgy gondoltam.

        mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        A motor Romániából van, és ( állitólag ) a hadsereg számára gyártották ezekkel az " extrákkal" ami őszintén szólva indokolt lehetett. A lánc tokozása teljesen gyárinak tűnik, és köze nincs a planéta burkolatához. Más méretű a tokozat és a láncot takaró gumi, illetve a blokknál is van egy a gumi fogadására alkalmas közdarab. Ezek maximálisan illeszkednek mindenhova. A sárvédők felfogatásai, és " apró " részletei is megegyeznek a SZÉP sárvédővel, csak öblösitve vagyon. Ha sikerül teszek fel közeli képeket
        Várom a fotókat, szükség lenne egy-két jobb beállítású képre az oldalkocsisról. Érdekes téma ez!

        Addig is, egy román apróhirdetési oldalon találtam a következő két fényképet:
        Click image for larger version

Name:	Imag012.jpg
Views:	1
Size:	90.6 KB
ID:	129304 Click image for larger version

Name:	ij49.jpg
Views:	2
Size:	116.5 KB
ID:	129303

        A hasonlóság az általad mutatott motorral kísérteties. A sárvédők és a blokknál lévő alu közdarab nagyon hasonló (vagy ugyanolyan), a láncbura kialakítása viszont szerintem eltérő.
        stalker és mir-mur kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Üdv! Hát a szoknyás sárvédőnek nem látom semmi értelmét. Akár paraszt ésszel, akár egy tervező mérnök fejével próbálnék gondolkozni, ugyanarra jutok. Aki motorozott már sárban az tudja hogy ha azzal a szoknyás motorral kimegy a derék katona a sárban akkor 1 km után már le is veheti a sárvédőt hogy a megragadt kereket megszabadítsa az 50 kg sártól. A német hadigépeken sincs szoknyás sárvédő, pedig azok odafigyeltek mindenre. A kék motoron a tank is átalakított, az első sárvédő pedig szörnyű. Így nem engednek ki motort a gyárból . A zöldnek (Soveny írásában) a hengere is más. Mindkettő gépen mást is alakítottak, ezért is nehéz elhinni hogy gyári lenne. A tokozott lánc viszont elég jól néz ki.... képről. De két tokozást látunk, és az is két félének tűnik. A közdarab hasonlít.. képről. Kíváncsi lennék hogy az alsó láncvédőguminak a "közdarabját" hova fogatták fel? Jó lenne élőben látni...
          soveny kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Nos ! Hány Katonai BMW-t, Ural-t, vagy Zundapp-ot láttál már " csík " sárvédővel ???? Ha már a az általad nagyra becsült Német hadipart emlegetted !

            Komment


              #7
              mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Nos ! Hány Katonai BMW-t, Ural-t, vagy Zundapp-ot láttál már " csík " sárvédővel ???? Ha már a az általad nagyra becsült Német hadipart emlegetted !
              Szia Mir-mur!

              Nem kötözködésképpen, de:

              Zündap KS750

              Click image for larger version

Name:	archive_29.jpg
Views:	1
Size:	64.9 KB
ID:	129422 Click image for larger version

Name:	zundapp_2.jpg
Views:	1
Size:	37.8 KB
ID:	129423 Click image for larger version

Name:	Zuendapp_KS-750b.jpg
Views:	1
Size:	132.0 KB
ID:	129424 Click image for larger version

Name:	zundapp_1.jpg
Views:	1
Size:	43.8 KB
ID:	129425 Click image for larger version

Name:	20090321zundappks9.jpg
Views:	1
Size:	69.8 KB
ID:	129427

              BMW R75 (volt, amelyik még így is elakadt )

              Click image for larger version

Name:	R75.jpg
Views:	1
Size:	94.4 KB
ID:	129426 Click image for larger version

Name:	zundapp_1.jpg
Views:	1
Size:	43.8 KB
ID:	129425 Click image for larger version

Name:	bmwR75WL-44391Bulgarien_V.jpg
Views:	1
Size:	60.5 KB
ID:	129431 Click image for larger version

Name:	bmwR75WH-1286783magirusforLkw3000Italien_Baydeww2.jpg
Views:	1
Size:	47.1 KB
ID:	129432 Click image for larger version

Name:	bmwR75_71_V.jpg
Views:	1
Size:	116.7 KB
ID:	129433

              BMW R71

              Click image for larger version

Name:	bmwR71_A-120015Rumaenien_Baydeww2.jpg
Views:	1
Size:	76.8 KB
ID:	129434 Click image for larger version

Name:	41mart3bmwR71_A-120015Rumaenien_Baydeww2.jpg
Views:	1
Size:	80.6 KB
ID:	129435

              Ural M72 (alias BMW R71)

              Click image for larger version

Name:	id_m72_full.jpg
Views:	1
Size:	56.8 KB
ID:	129428 Click image for larger version

Name:	h01.jpg
Views:	1
Size:	44.8 KB
ID:	129429 Click image for larger version

Name:	h03.jpg
Views:	1
Size:	66.9 KB
ID:	129430

              De ugyanígy az alapvetően futár feladatokat betöltő DKW RT125-ök, vagy DKW NZ350-ek javarésze (pl. a Wehrmacht igényeinek megfelelően gyártott NZ 350-1) is lapos profilú sárvédőt kapott.

              Természetesen nem akarom kizárni, hogy voltak öblös sárvédős modellek is (az említett típusokból is láttam ilyeneket), de inkább a lapos profilosok létezésének bizonyítása volt a cél! Ezeknek is nyilván van valamennyi mélységük, de alapvetően azért csak jelzésértékű!
              Che és TZ kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                volomisi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                A kék motoron a tank is átalakított, az első sárvédő pedig szörnyű. Így nem engednek ki motort a gyárból . A zöldnek (Soveny írásában) a hengere is más. Mindkettő gépen mást is alakítottak, ezért is nehéz elhinni hogy gyári lenne.
                Igen, bennem is valami ilyesmi ötlött fel, hogy két egyforma öblös sárvédőt még nem láttam 49-esre. Pedig valóban sok változatot láthattunk már. Egy újabb (a Veterán apróról):

                Click image for larger version

Name:	41565_x570.jpg
Views:	1
Size:	72.1 KB
ID:	129436 Click image for larger version

Name:	41566_x570.jpg
Views:	1
Size:	63.9 KB
ID:	129437

                Komment


                  #9
                  No ez a sarvedo a mi garazsunban ebredezik csipkerozsika almabol atomprofi lakatos munka anno rengeteg melot olhettek bele soveny maga is megcsodalhatta regebben sajat szemevel

                  Voltak felcsavarpzhato szoknya bovitmenyek es vegleges atalakitasok ez pl vegleges de nem latszik h nem gyari lenne biztos kemeny mocskos terepre hasznaltak oda kellhetett ez

                  A polgari dkw nz szeria sarvedoi teljesen mas jelleguek karcsuak es ivuk van visszaperemezettek( monjuk azt a kisipar is hozza) am azok masok ami a 49 eseken van az mind maszek bar sokszor verprofinak kinezo modositas
                  Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                  Komment


                    #10
                    Látom kitettetek magatokért ! Majd a homokszórást követően többet látok én is. De a lánctokozás nem barkács. Ha csak valami iparos nem állt rá ennek a gyártására.

                    Komment


                      #11
                      Sajnos be kell látnom a tévedésemet. Tegnap megvakargattam a festést, és nyilvánvalóan látható a " tákolás " nyoma a sárvédőn. a a szoknya hozzá lett hegesztve. De a láncvédő az teljesen gyári.
                      Igazából a gyári színét akartam megtalálni, ami két réteg festék lekaparása után került elő. Középkéknek lehetne mondani.
                      Che és soveny kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        A sárvédő valóban tákolt volt, ezért már vissza is vágtam. Mivel már tudok képet felrakni teszek fel a láncvédőről.

                        Click image for larger version

Name:	20120106132.jpg
Views:	1
Size:	198.9 KB
ID:	129718 Click image for larger version

Name:	20120106133.jpg
Views:	1
Size:	200.6 KB
ID:	129719 Click image for larger version

Name:	20120111142.jpg
Views:	1
Size:	196.2 KB
ID:	129720 Click image for larger version

Name:	20120108137.jpg
Views:	1
Size:	204.6 KB
ID:	129721 Click image for larger version

Name:	DSC08430.jpg
Views:	2
Size:	192.3 KB
ID:	129722 Click image for larger version

Name:	DSC08432.jpg
Views:	1
Size:	198.8 KB
ID:	129723 Click image for larger version

Name:	DSC08441.jpg
Views:	1
Size:	199.8 KB
ID:	129724 Click image for larger version

Name:	DSC08436.jpg
Views:	1
Size:	199.7 KB
ID:	129725

                        Szerintem ez annyira gyári, hogy nagyon.
                        soveny kedvelte ezt.

                        Komment


                          #13
                          Szia!

                          Nem akarok okoskodni, de tudtommal a tokozott sárvédők csak az IZS56al kezdtek beszivárogni az IZSekre... 49eken ugyan évjáratok közben voltak változtatások, de ezek mélységében nem érintették a motor egészét(most hogy éppen 33mm-es lett a telóátmérő, jelentéktelen bár őrült évjárathűségnyomozásnál idegesítő apró ceprő eltérések akadtak(sztenderfelfogatás, zsírzógombos kerékagy, váznyaktáblák(export import különbség))) ám az, hogy tokozták volna a láncot gyárilag azt kétlem, bár semmi sem kizárt.

                          Üdv




                          Csak még annyi, hogy az izs56 tokozott láncvédőjének befogadásához más jobboldali motorház(kuplungoldali)fedélkiképzés tartozott... vedd szemügyre alaposan az a részt, ahol csatlakozik. A 49es motorháza úgy van kialakítva, hogy a láncvédő lemezbe egy elnyúlt dudor lett sajtolva, ezt fogja meg...
                          Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                          Komment


                            #14
                            stalker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Szia!

                            Nem akarok okoskodni, de tudtommal a tokozott sárvédők csak az IZS56al kezdtek beszivárogni az IZSekre... 49eken ugyan évjáratok közben voltak változtatások, de ezek mélységében nem érintették a motor egészét(most hogy éppen 33mm-es lett a telóátmérő, jelentéktelen bár őrült évjárathűségnyomozásnál idegesítő apró ceprő eltérések akadtak(sztenderfelfogatás, zsírzógombos kerékagy, váznyaktáblák(export import különbség))) ám az, hogy tokozták volna a láncot gyárilag azt kétlem, bár semmi sem kizárt.

                            Üdv
                            A sárvédőre én is azt mondtam ( most már ) hogy utólagosan csinálták. De a láncvédőnél a képek önmagukért beszélnek. Ha csak valami maszek nem gyártotta ezeket profi módon. Fentebb van kép egy Román motorról 100 % ig ugyan ilyen burkolattal.

                            Komment


                              #15
                              Szia!

                              Ha megnézed az én öblösített sárvédőm képeit, arra is azt mondanád, hogy gyári, kegyetlen jó munka, de teljesen biztos, hogy utólagos kreálmány...


                              Üdv
                              Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X