Oldal: 1 / 10 1 2 3 ... UtolsóUtolsó
1-10-ig a(z) 96 találatból

Magyar motorkerékpárok

Az alábbi beszélgetés „Magyar motorkerékpárok” témáról szól, ami a Járműtörténeti érdekességek fórumban szerepel Beszélgetések veterános témákról kategóriában; Sziasztok! Most találtam, gondoltam közzé teszem hátha érdekel valakit: file:///C:/Documents%20and%20Setting...p%C3%A1rok.pps További érdekes témák: Csepel motorkerékpárok ... 125, ülés, blokk, csepel, d-csepel

  1. #1
    Új tag
    Csatlakozott
    2013 márc
    Tartózkodási hely
    Nyíregyháza
    Összes hozzászólás
    6

  2. #2
    Támogató Beagle logója
    Csatlakozott
    2011 nov
    Tartózkodási hely
    Gyömrő
    Összes hozzászólás
    743
    Szia! Mit is találtál?? Nekem nem reagál a link!

    Che és taluga kifejezte a tetszését.

  3. #3
    Támogató mátéapu logója
    Csatlakozott
    2012 okt
    Tartózkodási hely
    Rozsály
    Összes hozzászólás
    2,521
    Blog bejegyzések
    5
    Vedd fel az álcaszemüveget,csak akkor látszik!


  4. #4
    Támogató baxy1 logója
    Csatlakozott
    2012 dec
    Tartózkodási hely
    Makó
    Összes hozzászólás
    251
    Én sem bÍrom megnyitni pedig érdekelne a dolog meg szerintem sok emberkét


  5. #5
    Támogató sricsi70 logója
    Csatlakozott
    2011 máj
    Tartózkodási hely
    Kiskunmajsa
    Összes hozzászólás
    524
    Idézet baxy1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Én sem bÍrom megnyitni
    Igen nehézkes lesz megnyitni a fájlt, ugyanis a link
    natoferi sajátgépére mutat .

    baxy1, wsievers, sinter és 1 további tag olvasták örömmel.

  6. #6
    Támogató baxy1 logója
    Csatlakozott
    2012 dec
    Tartózkodási hely
    Makó
    Összes hozzászólás
    251
    Akkor meg kell keresni natoferi gépét

    wsievers, sricsi70, mátéapu és 2 további tag olvasták örömmel.

  7. #7
    Támogató Aries88 logója
    Csatlakozott
    2012 jún
    Tartózkodási hely
    Debrecen
    Összes hozzászólás
    369
    Egy kis érdekesség a mai nappal kapcsolatban...nem találtam jobb helyet neki

    1905. május 31-én a Műegyetemről indult próbaútjára az első magyar tervezésű autó, melyet Csonka János gépészmérnök a magyar posta számára készített. E dátumtól számítják a magyar autógyártást.


    A Magyar Királyi Posta- és Távírda-igazgatóság 1903-ban írt ki nemzetközi pályázatot postaautók beszerzésére, amire a vezető autógyárak legújabb típusaikat küldték el. A zsűri egyhangú elismerését mégis Csonka János konstrukciója vívta ki, s a megrendelést is ő nyerte el. Kocsijának négyhengeres, vízhűtéses motorja, két blokkból összeszerelt iker hengertömbje, differenciálműve, két lánckerekes hátsótengely-meghajtása és sorosan kapcsolt sebességváltója volt, és golyóscsapágyat alkalmazott mindenütt. A győri Magyar Wagon és Gépgyárban és a Műegyetemen felállított gépműhelyben folyó szerelést Csonka vezette, megalapozva a későbbi Rába autógyárat.

    Csonka első magyar gyártmányú gépkocsija 1905. május 31-én indult el 2.000 kilométeres próbaútjára a Műegyetem udvaráról. A próbaút június 9-ig tartott. A kocsit Haltenberger Samu, akkor postamérnök, a Budapesti Autótaxi Vállalat későbbi vezérigazgatója vezette, s a próbaúton Csonka Jánoson kívül Cimponeriu Dénes postafőmérnök is részt vett. A postaautó a Felvidék, Erdély és az Alföld alig kiépített útvonalain első gépkocsiként végiggördülve, üzemzavar nélkül ért haza. A csomagszállító autó 26 km/óra átlagos és 35 km/óra csúcssebességet ért el. A kocsikat Doxának nevezték megbízhatóságuk miatt, a 2 köbméter hasznos térfogatú járműveket 1906. január 15-től alkalmazta a Posta. A típus 25 évig állt a Posta szolgálatában.

    Az első magyar gyártású autó ma is megtekinthető Budapesten a Városligetben, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumban.


    Che, joker, OdinHEM és 3 további tag olvasták örömmel.
    You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

  8. #8
    Támogató sinter logója
    Csatlakozott
    2012 febr
    Tartózkodási hely
    Szada
    Összes hozzászólás
    1,408
    A Műegyetemen az E épület földszintjén volt egy ilyen járgány (de lehet a szóban forgó gép) üvegkalickában kiállítva. Pont szemben Csonka egykori műhelyével szemben. Hosszú-hosszú évekig ott volt, de tavaly mér nem láttam. Lehet azt vitték át a közlekedési múzeumba?


  9. #9
    Támogató Ricsi95D logója
    Csatlakozott
    2012 febr
    Tartózkodási hely
    Zala megye
    Összes hozzászólás
    588
    Megírtam a D-Csepelek rövid történetét, ha valakit érdekel közületek itt olvashatja: A D-CSEPELEK TÖRTÉNETE

    joker, dott, demeter és 3 további tag olvasták örömmel.

  10. #10
    Támogató dongos78 logója
    Csatlakozott
    2013 febr
    Tartózkodási hely
    Gödöllő
    Összes hozzászólás
    2,394
    Meglepő, hogy az egykori hazai autógyártásnak mennyi pozitív, sikeres pontja volt, amiről rengetegen nem is tudnak!
    Viszonylag sokat bújom a veterános újságokat, cikkeket, mégsem tudtam a postakocsis sztoriról.
    Van egy érdekes, ámde sajnos kevésbé sikeres sztori, amiről nemrég olvastam. Röviden:
    Magyarjarmu.hu – A hazai automobilizmus története és dokumentációja » Pente

    sinter, OdinHEM és taluga szívesen olvasták.

Oldal: 1 / 10 1 2 3 ... UtolsóUtolsó

Téma információk

Users Browsing this Thread

Jelenleg 1 látogató olvassa a témát. (0 tag és 1 vendég)

A téma címkéi

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •