Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Forgalmi és rendszám hiányában vásárolt motor újra papírozása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Forgalmi és rendszám hiányában vásárolt motor újra papírozása

    Sziasztok. Segítségeteket szeretném kérni ,hogy szeretnék megvásárolni egy jó állapotban lévő Pannonia P12-s motort. Ezt szeretném műszakiztatni is ,de sem régi rendszáma ,sem a papírjai nincsenek meg ! Mit tudok tenni ,hogy tudjam használatba fogni tavasszal a mocit ?

    #2
    Szervusz, üdv itt a fórumon.

    Ha ennyire semmi adat róla, akkor mostanság szinte esélytelen. Nem véletlen az a kiemelt "Összefogás az okmányaikat vesztett veteránkorú járművek forgalomba helyezése érdekében" ott a téma címe felett - mert annyira nem lehet semmit kezdeni az ilyen esetekkel.
    Ugye végülis nem a forgalmi meg a rendszám a létfontosságú, hanem a nyilvántartásban szereplő tulaj, akinek a nevén volt. Ha tőle van adásvételid, akkor a másik kettő elhanyagolható - de ha több kézen-közön átjutott a motor és el is felejtődött honnan van, akkor inkább csak kiállítási tárgyként lehet hasznosítani.

    Szerintem nézz körül másik, papíros motor után ha tavasszal motorozni szeretnél.
    sepy és bigandrew kedvelte ezt.
    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

    Komment


      #3
      Veszel hozzá egy forgalmis P10 vázat és átszerelsz mindent, ha nem érdekel az eredetiség.
      sepy és korompaiistvan kedvelte ezt.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #4
        Mondjuk, ha egy csepel 125-ról beszélünk akkor a teljesítmény nem éri el a 4,5 LE-t Ilyen esetben ha van biztosítás a motoron nem lehet segédmotorként rendszám nélkül használni? Hátha.....!

        Komment


          #5
          Hello!

          "Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg."

          Elgondolkodtató, igaz a kis Csepel tervezett sebessége sajnos több mint 45 km/h.



          Utoljára szerkesztve a következő által: dott; 2014 febr. 22, 21:32.
          ptm004 kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Elgondolkodtató, igaz a kis Csepel tervezett sebessége sajnos több mint 45 km/h.
            Semmi elgondolkodtató nincs. A kis Csepel lökettérfogata 123 cm3 és nem 50. Nem használhatod segédmotoros kerékpárként.
            sepy és ptm004 kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Legálisan nem tudod forgalomba helyezni. A rendszám nem érdekes. Azt adnának, ha lennének papírok. Adás vételi akkor jó ha az összes megvan és ép a tulajdonosi lánc, azaz az első forgalomba helyezéstől máig lekövethető. Egy szürke forgalmi akkor is kéne. Hát ennyi most a tudomány mai állása. Én ezt a gépet csak akkor venném meg így, ha lenne egy másik motor, ami papírozott, és ezt pedig donor motornak használni.
              bigandrew kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                A Csepeles ügyet nem tudod keresztül vinni.

                Komment


                  #9
                  Sajnos én ugyan ebben a cipőben jártam, aztán végül sikerült egy papíros kis Csepelt vennem aminek még váz,-motorszám is stimmelt. Nem jó dolog szerintem ez a donor motor vásárlás meg más papír, persze ez is egy megoldás, meg ha nem is buksz le, mert nagy esély nincs is rá talán, de az ördög sosem alszik és én inkább nyugodtabban alszom így! Sok sikert!!!

                  Komment


                    #10
                    A donor motor, mint alkatrész bázis, nem arra vonatkozik, hogy elkezdjük barkácsolni az alváz és motorszámot. Hanem arra, hogy ha jobb állapotúak a sárkányrészek, lengéscsillapítók, vagy a sebváltó, kerekek, lámpatök stb...akkor be lehet cserélni. A,i meg nem kell belőle, lehet egy cserealap is. Na, ez a szerepe. Így az alvás is nyugodt lesz...
                    Utoljára szerkesztve a következő által: Igrich; 2014 febr. 24, 17:14.
                    sepy, ptm004 és bigandrew kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Tegyük hozzá, nem messze tőlünk nyugatra van olyan lehetőség, hogy a TÜV által beépített folytással motorozható lesz SM jogsival a 125ccm.
                      nálunk átvettük a teljesítmény korlátozást, csak a jogszabályt alkotók a hasznos dolgokat nem szeretik átvenni.
                      lsd értem en itt az SM kategória rendszeres műszaki felülvizsgálatát sem, ami szerintem hasznos lenne nem az államnak, hanem a tulajnak is.

                      Komment


                        #12
                        a hasznos dolgokat nem szeretik átvenni
                        Szeretik,csak magyarosan csavarintanak egyet rajta,nehogy kiderüljön,hogy vmit átvettek(elloptak).

                        Komment


                          #13
                          Sziasztok.H megvan a pannonia motoron a régi rendszám akkor kilehet deriteni az elözö tulaj nevét és cimét?

                          Komment


                            #14
                            Nem lehet. Írni lehet a KEKKH-nak hogy kezdeményezzen a nevedben kapcsolatfelvételi eljárást a rendszámhoz tartozó tulajdonossal. Aki ha él és még ugyanott lakik, ami a kartonon van, átveszi a levelet és még azt is megteszi, hogy az abban szerepeltetett elérhetőségeden megkeres, akkor sikerrel járhatsz. Persze csak ha hajlandó eladni a motort papíron újra neked, mert az meg jogilag ezek szerint még az övé.

                            Komment


                              #15
                              ami szerintem hasznos lenne nem az államnak, hanem a tulajnak is.
                              Az biztos mert nálunk egy évben öt -tízszer használt"szarvas"kisgép kötelezője többe kerül,mint egy mtz-50-esé.A pannoniám kötelezője,pedig töredéke egy babettának.!!!A motorkuli fenntartása több mint egy utánfutóé.
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X