Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Furulya hiánya kárt tesz a motorban???

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Furulya hiánya kárt tesz a motorban???

    Szép napot!

    Pár ismerőssel beszélgettünk már róla de végül mindig jövök ide is véleményért.
    A hosszú hétvégén mentünk 2 nap is egy nagyon jó távot, Bükkbe is jártunk, lezártuk tisztességesen a szezont, remekül ment az öreg 2 fővel is, semmi gondom nem volt. A 80-90-et szeretjük de van hogy előzésnél 100-ig húzom. Nem szeretem kínozni, nem is húzom tovább csak előzésig mert nagyon ordít már..furcsállom hogy nem nagyon menne tovább. Ekkor jutott eszembe az ordításról hogy nekem kezdetektől fogva nincs a kipufogóban furulya. Én tudomásom szerint a visszaáramlás miatt szükség van rá a 2 ütemű motoroknál és hallottam is hogy nem tesz jót nekik ha nincs, sőt kevesebbet is fogyaszt valamivel, az más hogy halkabb. Hallottam olyat hogy 100-110 az utazójuk ezeknek a Czetkáknak, hallottam hogy valaki gyári blokkal ment már 140-et 160-at vele. Én nem pont ezért érdeklődöm, csak hogy ha hosszabb távot megyünk ne 80-al kelljen már gurulni egy 350-essel. Ezért ha itt is azt hallom, teszek a csövekbe furulyát és megnézem az-e a bűnös
    Üdv! Bilo

    #2
    Igen , nem árt ha van egy kis torlónyomás a 2T motoroknál .... nem jut ki annyi friss üza keverék a kipu-ba sem, a gyors hengerszellőztetés miatt , talán még javul a fogyasztás , a teljesítmény is , az utazási komfortról ne is beszéljünk . Nem véletlenül mondják , hogy a kétütemű motor szerves része a kipufogó ! (A városi legendák szerint a kipu helyes geometriájának is köszönhető , hogy a Six Day -okon olyan jól szerepeltek az MZ-ek !) A jól méretezett , és legyártott rezonátor kipuf akár 10-15 % os teljesítmény növekedést is "okozhat" . Nem elhanyagolandó ...
    Bilo, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Ekkor jutott eszembe az ordításról hogy nekem kezdetektől fogva nincs a kipufogóban furulya
      Anélkül tényleg csak 90-100 at megy. Ráadásul a Czetkának 2 van, egy hosszú, és egy rövid. Nekem csak a hosszú van benne. A hátsó rövid nekem sohasem volt.
      Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 okt. 27, 12:47.
      nandg83, zahi és 3 további látogató kedvelte ezt.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #4
        A hátsó rövid nekem sohasem volt.
        Pedig az is szerves része.....nekem van róla tapasztalatom (sajnos negatív)
        A hiánya megevett egy hengerpáromat, mindenestől...annak idején
        apacsavo, zahi és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Erről a miértről egy hosszabbat ha írnál?! A Sportba eddig nekem se volt, most és régen sem. Csak az idei szezonra bontottam szét egy eredetit és ekkor szembesültem vele, hogy volt ilyen persze énnekem nem volt hiány érzetem mert az első a hosszú furulya benne volt.Miért csinált akkora bajt ha a rövid nem volt benne?
          nandg83 és kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Igaz nekem 638-as van, de szintén cetka dobokkal. A rövid furulya nálam sincs benn. Én úgy találtam mintha túlságosan is lefojtotta volna. Persze egy métert se mentem vele úgy hogy benn lett volna a rövid furulya, csak alapjáraton járattam és gázt húzkodtam.

            Komment


              #7
              Ezek melyikek lehetnek??


              Click image for larger version

Name:	20151027_184729.jpg
Views:	1
Size:	185.6 KB
ID:	147498Click image for larger version

Name:	20151027_184800.jpg
Views:	1
Size:	184.5 KB
ID:	147499Click image for larger version

Name:	20151027_184809.jpg
Views:	1
Size:	183.8 KB
ID:	147500

              Komment


                #8
                Ez a dobba való furulya. Amint látom KGST mocid van: Pannónia szerszámos, MZ teleszkóp.

                Komment


                  #9
                  Ez a hosszabb akkor?
                  Úgy van hasznos az a kis dobozka, egyik oldalt épp a szerszámok vannak, másikba meg egy fél literes 2T olaj A teleszkópot a KPM-nél is bevették :P csak az az alsó kar van rátéve a gyári Cz-jére.

                  Komment


                    #10
                    Valóban!A kipufogó szerves része a 2T mociknak!A henger megfelelő újra töltése és gazdaságos működése miatt!(is!)Az más kérdés hogy a 2T motorok kissé butácska hangja miatt szinte mindenki bele buherál........köztük én is!Van aki szereti az MZ-nek a jellegzetes lemezhangját.........én speciel idegbajt kapok tőle!Egyszerűen ki nem állhatom!Ezért megbuheráltam!Biztosan van valami veszteségem de nem igen érezhető!A másik dolog a 2T motorok forgatása!Emlékszem a régi motoros brossúrákban volt két rajz.Az egyiken egy vidám szárnyaló moci volt a másikon egy hervadt,letört,rosszkedvű!Az alá írás:A motor szeret pörögni,de gáz nélkül nem tud!Tehát pörgetni kell őket és viszonylag magas üzemi hőfokon tartani,különben rengeteg olajos trutyi rakódik le a kipufogóban.Ami rettentően vissza tudja fogni a gépet!Pont az idén nyáron kísérleteztem egy rövid,,Buzogány"féle dobbal.Nem jött be!Volt úgy hogy a 90-et sem értem el!Pedig amúgy vidáman kipörög akár 140-ig is!Viszont ha nincs furulya (azaz folytás)benne akkor elvileg a gyorsan kiáramló forró gázok akár a dugót is elnyalhatják!Biztosan van ilyen is!De ez olyan lehet mint a jószándékú becsületes politikus.......................hogy biztos van csak még nem látta senki!
                    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 okt. 29, 15:42.

                    Komment


                      #11
                      Üdv !

                      Igen Bilo , a dupla , síktolattyús karbikkal szerelt jawa (CZ) , blokk igen tüzesen néz ki ! Mindenesetre annyit hallottam róla , hogy erősen megváltozik a jawa (CZ) tőle... feltéve ha sikerül precízen beállítani !!! A karbik is igen jó gázreakciót produkálnak , lecsökken a hirtelen gázadás után a gondolkodási idő , jobb gyorsulás , nagyobb végsebesség ..... kinek volna esetleg tapasztalata ???
                      Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 okt. 29, 15:44.

                      Komment


                        #12
                        Dkari felvetésére én sem találkoztam eddig rövid furulyával csak az idei szezonban használtam vele a gépet. Nekem sem tetszik igazán, hogy a kipufogó" nem üti a tenyerem" működő motornál csak úgy gomolyog belőle a füst hidegen indítás után. Szerintem is sok neki a fojtás.

                        Komment


                          #13
                          De az a hang, amit cserébe produkál, na az mindent visz - nálam.

                          Komment


                            #14
                            És feláldozzuk a lóerőket a külcsín oltárán ! Nem tudom , de egy hangosabb kipu engem valószínű idegesítene , mondjuk egy hosszabb túra alkalmával . (ebből a szempontból az MZ , már ha gyári , viszi a prímet ! )

                            Komment


                              #15
                              Hát az azért tény..hogy imádom furulya nélkül a hangját...meg úgy mindenki aki velem motorozik.. mikor berúgom egy parkolóba és fiú-lány-fiatal-öreg-kutya-macska odanéz...az úgy jóó Viszont ha ezzel rontom a motort és emiatt ordít már 100nál, és nem akar többet menni, akkor annyit nem ér nekem, mindenesetre valahonnan szerzek ilyen hosszú furulyát és megnézem mit mutat úgy, úgy is kivehető de én is úgy hallottam meg látom is itt hogy csak jót tesz neki ha benne van..örülnék ha néha azért kényelmesen 120-al tudnék előzni, ne kelljen szétordíttatni meg azért a leírt 110-es utazó is jobb lenne mint a 90.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X