Közlemény

Collapse
No announcement yet.

jawa 250/559 felújítás indul

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Jövő héten szétnézek a villák között, amik a padláson vannak, teljesen biztos vagyok benne, hogy több darab is ilyen keresett holmi van...
    karezoli kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Szia Zoli! Nem én csíkoztam az elemeket, de festés előtt gondosan lemértem és lefotóztam, hogy mi merre ment milyen vastagságban radiusszal stb. A csíkozó is hálás volt érte, mert minden egyértelmű volt.
      nem az első motor volt, de ezt próbáltam nagyon komolyra venni. Örülök ha tetszik, sok mindenben hasonló az 559-hez csíkozasban is.
      udv!
      tamas
      karezoli kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Szia Tamás !

        Mivel én sem magam szeretném a csíkozást végezni, keresnék valakit, aki szakszerűen megcsinálná. Te esetleg tudnád ajánlani azt a szakembert, aki neked végezte? Már ha egyáltalán vállalna egy ilyen munkát. Ha esetleg nem publikus a csíkozó ember elérhetősége, esetleg privátban kezelhetnénk, bár én még nem tudok így üzenetet küldeni.
        Ő egyébként szabad kézzel dolgozott vagy maszkolással?

        Üdv: Zoli

        Komment


          #19
          Ha esetleg nem publikus a csíkozó ember elérhetősége, esetleg privátban kezelhetnénk, bár én még nem tudok így üzenetet küldeni.
          Dehogynem, csak még nem próbáltad. Jobboldalt fent rákattintasz a kezelőpult feliratra, baloldalt a menüből kiválasztod az üzenet küldése pontot és úgy, mint egy e-mailnél megírod az üzenetet, majd elküldöd.
          karezoli kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            Ha esetleg nem publikus a csíkozó ember elérhetősége
            Az én motoromat ő festette és csíkozta, és bátran merem ajánlani:
            Motorkerékpár fényezés
            karezoli kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              CZsolti!

              Jé, tényleg működik. Köszi a kiokosítást.

              Üdv: Zoli

              - - - Updated - - -

              Zénó !

              Köszi a felajánlást, de elsőként megpróbálom visszatenni a régi távtartókat. Tegnap már elkezdtem összerakni a motor elejét és ma valószínűleg sorra kerül az alsó lámpa-búra is. Ahogy láttam ez a távtartó nem látszik kívülről, így ha tart rendesen, akkor is belerakom, ha nem is annyira szép már.

              Üdv: Zoli

              - - - Updated - - -

              Madorka !

              Köszönöm az ajánlásod és az elérhetőséget. Beszélek vele, és remélem összejön a csíkozás.

              Üdv: Zoli
              CZsolti kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Szia Zoli! Nem én csíkoztam az elemeket, de festés előtt gondosan lemértem és lefotóztam, hogy mi merre ment milyen vastagságban radiusszal stb. A csíkozó is hálás volt érte, mert minden egyértelmű volt.
                nem az első motor volt, de ezt próbáltam nagyon komolyra venni. Örülök ha tetszik, sok mindenben hasonló az 559-hez csíkozasban is.
                udv!
                tamas
                Szia Tamás !

                Küldtem egy privát üzenetet a csíkozási kérdésemmel.

                Üdv: Zoli

                Komment


                  #23
                  Zoli! Most sikerült írnom, külföldön voltam.
                  udv!
                  tamas

                  Komment


                    #24
                    Sziasztok!

                    Haladnék a felújítást követő összeszerelésben, de most szembesültek két apró alkatrész hiányával. Egy csomó cuccot rendeltem a csehektől, persze ezek kimaradtak. Itthon eddig egyetlen üzletben sem találtam. Tud esetleg valaki Budapesten, vagy a környéken beszerzési helyet?
                    • Szárnyas alátét a kormánytengely rögzítéséhez.
                    • Gumi átvezető gyűrű az alsó lámpaburkolatba (vezetékek, bovdenek) = 3 db.


                    Karezoli

                    Komment


                      #25
                      Gumi átvezető gyűrűt villanyszerelési cuccokat áruló üzletben találsz szerintem. Csak a furatméretet és a lemezvastagságot add meg pontosan. Ha nem Kapsz, akkor megfelelő méretű O-gyűrűbe fűrészlappal vágd bele hornyot óvatosan és forgasd a helyére.

                      Szárnyas alátét pedig rajz alapján akár lézerrel is vágható.
                      karezoli kedvelte ezt.

                      Komment


                        #26
                        Szia !

                        Milyen igazad lehet a szárnyas alátét gyártásában... Nekem éppen nincs itthon ilyen lézeres lemezvágó gép, esetleg neked?
                        Naívan egyébként azt gondoltam, hogy valaki majd azt mondja, hogy xy utca sarkán lévő motoros boltban lehet venni ezt a ~ 35 forintos alátétet + gumi átvezetőt.

                        Üdv: Zoli

                        Komment


                          #27
                          Nekem éppen nincs itthon ilyen lézeres lemezvágó gép, esetleg neked?
                          Nekem sincs, de esetleg tudok ilyet rajzolni. Heeegany meg ki tudja vágni, mert ilyen gép mellett dolgozik.


                          Naívan egyébként azt gondoltam, hogy valaki majd azt mondja, hogy xy utca sarkán lévő motoros boltban lehet venni ezt a ~ 35 forintos alátétet + gumi átvezetőt.
                          Lényegében ezt írtam:

                          Gumi átvezető gyűrűt villanyszerelési cuccokat áruló üzletben találsz szerintem.
                          karezoli és Fergusson kedvelte ezt.

                          Komment


                            #28
                            Köszi az ötletet, megoldom egy partnercégnél a biztosító alátét lézeres kivágását.
                            Igazad van, a gumigyűrű nem csak motoros boltban kapható, ezért szétnézek ott is.

                            Sajnos most van időm ilyesmikre, mert még mindig várom a csehektől 4 hete megrendelt alkatrészeket.
                            CZsolti kedvelte ezt.

                            Komment


                              #29
                              Az elmúlt hetekben sokat haladtam a jawa felújításával és most a képen látható állapotban van.

                              Click image for larger version

Name:	jawa félkész.jpg
Views:	1
Size:	189.3 KB
ID:	146105

                              Ugye korábban minden alkatrészt felületkezeltettem (króm / horgany / festés). Volt köztük 1-2 olyan lemez, melyet hegesztéssel kellett először javítani.
                              "ptm004" közreműködésével megtörtént a festett alkatrészek csikozása is. Ez alatt egy szerelő ismerősöm felújította a motort: hengerfúrás, dugó és gyűrű csere, csapágyak és szimmering cserék.
                              Időközben megérkezett a cseh webüzletből a megrendelt alkatrész csomag, így elkezdődhetett az összeszerelés érdemi része. Kormány-csapágy, első villa, motorbeszerelés és a lengővilla. Következett a lámpa alsórész, elsőkerék, hátsó lengéscsillapítók, hátsókerék, hátsó sárvédő elemei és a lámpák.
                              Mivel a jawa már korábban kapott egy 6V-os VAPE gyújtást, így értelemszerűen ezt terveztem visszatenni. Új vezeték köteget is kapott, de az elektronika bekötése nem ment simán. Az eredeti vezetékek szine a 49 év alatt szinte teljesen elhalványodott, és ráadásul az új vezeték köteghez kapott bekötési vázlattal sem egyezett. Bonyolította még a nem általam végzett korábbi Vape bekötés, amely ráadásul nem volt dokumentálva. Az eredeti vezetékezésben találtam olyan megoldást, hogy elindult a kötegben egy vezeték és nem az a szín érkezett meg a másik oldalon. Nyomozgattam, méregettem és kiderült, hogy a pvc csőben egy kötés volt a vezetéken és biztosan egy korábbi javításnál más színű vezetéket kötöttek bele.

                              A Vape gyűjtásnak a mechanikai részét nem sikerült tökéletesen visszaszerelnem, mert ha teljesen meghúztam a forgórész leszorító csavart, megszorult a teljes gyújtás és nem is ült fel a kúpos tengelyre.
                              Click image for larger version

Name:	vape gyújtás.jpg
Views:	1
Size:	196.3 KB
ID:	146106
                              Na itt elkövettem egy hibát, türelmetlenünségemben megpróbáltam ebben az állapotban beindítani, amely sajnos sikerült is, de a forgórész eközben lenyírta a fötengelyen lévő csapot. Most azon szenvedek, hogy ezt kiszedjem és valamivel pótoljam.
                              Click image for larger version

Name:	Jawa-350-Motor-ceptrnukliky1-680-680-1299055556.jpg
Views:	1
Size:	100.5 KB
ID:	146107
                              Che kedvelte ezt.

                              Komment


                                #30
                                Sikerült kiszednem az elnyíródott kis csapot a főtengely végéből, és egy 4-es törött fúrószárból vágtam bele egy újat. Ezután szétszedtem a Vape gyújtást és így darabokban kezdtem el a beszerelést és a felrögzítést. Szerencsére most már nem szorult sehol és simán ráment a kúpos forgórész is.
                                Egyből indult a motor és elkezdtem a hengerfúrást követő helyben járatást. Minden rendben ment vagy 5 percig, mikor is a karburátorból elkezdett ömleni a benzin. Ezen a motoron a bovdenes szivatós verzió van.
                                Na aznap reggel még azt hittem, hogy közel járok a felújítás végéhez, mikor jött ez a karburátoros kaland. Egy pár napot eltöltöttem ennek a problémának a vizsgálatával és a megoldás megtalálásával, de a végül úgy döntöttem, karburátor csere lesz. Vettem egy sima úsztatós verziót, persze abból is az utángyártottat. Eredeti jikov gyártámányra is kaptam árajánlatot, de "valamiért" nem ezt választottam.
                                Felszereltem és beindult a motor, így most már tényleg elkezdhettem a járatást.

                                Hát a több havi munka után jó volt menni a motorral egy pár percet egy mellékutcában (még nincs vizsga), mely után úgy érzem, hogy még dolgoznom kell a beállításokon.
                                madorka, CZsolti és 2 további látogató kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X