Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 638 fesszabályzó

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Jawa 638 fesszabályzó

    Sziasztok! Nem tudom, biztos volt már téma a 638-asra elektronikus fesszabályzó felszerelése. Van valakinek ötlete ez ügyben? Már másodszol szakadt le az egyenirányítómon a forrasztás ami miatt elment a töltésem és valami megbízhatóbb megoldást keresek. Ezek az olcsóbb lengyel fesszabok jók valamire? Vagy esetleg skodáét rá lehet tenni? Mz-nél halottam hogy Trabantét vagy Wartburgét felszerelik...

    #2
    Emlékeim szerint a 638-ban gyárilag is elektronikus a szabályzó.Másrészt ha a diódasor a rossz,akkor miért fesszabályzót akarsz cserélni?

    Komment


      #3
      Na igen az lehet. Akkor úgy fogalmaznám meg hogy ezt a "túlbonyolított" rendszert ami áll a fesszabból, reléből, és egyenirányítóból nem lehet kiváltani egy egy egységből álló berendezésre? Valahogy az Etz-é egyszerűbbnek tűnik.

      Komment


        #4
        Egy az egyben cserélhető.Szerintem jobb a jawa.Lehet valamelyik diódád zárlatos,azért dobja le a forrasztást.Vagy gyenge/öreg az akku.

        Komment


          #5
          Sziasztok! A Jawa generátorhoz akármelyik Skoda fesszabályozot be lehet építeni (eredeti, utángyártott).
          Az egyenirányíto diodahíd leolvado forrasztásainál először is mérd át a diodákat ( szakadás,zárlat), ha jok akkor visszakell forrasztani. Majd egy teljes körű töltésellenőrzést végezni: akksinál max:14,4 volt kikapcsolt fogyasztok mellett kb: 2000-es fordulatnál. Bekapcsolt fogyasztoknál min. 13,8 volt nak kell lennie.
          sepy kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Sziasztok, keresek 638-ashoz generátor forgórészt. Ha valakinek van és megválna tőle, ne tartsa vissza az infót Kösz.
            CZsolti kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Sziasztok!

              A Jawam szivat de rendesen. A töltésem magas és forralja az akkut. A jelenség hogy 15v fölé megy a töltés.
              Eddig kicseréltem a forgó részt, álló részt, fesszabot,egyenirányítót, relét, akkumulátort, vezetékeket átnéztem, direkt áthidaltam amit lehetett. Megpucoltam az érintkezőket.
              A fesszab D+-on jó a töltés max. 14,2v de az egyenirányító B+-án már 10-15,5v-ig mérek.
              Két műszerrel is mértük, ugyan az.
              Már semmi ötletem nincs. Nincs valakinek ötlete?

              Komment


                #8
                A leírtak alapján egy dolgot tudok elképzelni. A fesszab D+ a gyújtáskapcsolón (meg egy halom vezetéken) keresztül kap tápot. A fesszab. ennek a pontnak a feszültségére szabályoz. Nos ha az akku+ és a D+ között mindenféle átmeneti ellenállás, kontakt probléma miatt feszültségesés van akkor ez végső soron hozzáadódik a szabályzott feszültséghez ami az akku + on megjelenik (na ez lehet bonyolultul írtam) Probálom másképp. A feszültségesés miatt az akkun lévő feszültségnél kevesebb jelenik meg a D+ on. Emiatt a szabályzó addig emeli a feszültséget mig a D+ on a kivánt értéket el nem éri, akkor viszont az akkun már magasabb lesz a feszültség mint a megkívánt. Talán érthető.
                Én azt javasolnám hogy kösd össze az akku+t a D+al egy külön vezetékkel és úgy mérd meg a töltést az akksin. ha akkor csak a 14,2 volt lesz akkor a hiba az amit leírtam. Keresd meg a kontakthibát az akku(+) - gyújtáskapcsoló- fesszab D(+) kapcsolatban.
                sepy, wsievers és dkari kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Nagyon köszönöm!
                  Korrekt és érthető amit írtál. Tulajdon képen új a kábelköteg is.
                  A feszültség esést jelenti az is ha az akkun 12v-ot mérek a gyújtáskapcsolón kb. 10-et?

                  Minden esetre holnap megpróbálom. Elkeseredésemben már úgy sem tudtam másra gondolni csak hogy újra vezetékelem az egészet.
                  A jelenség szinte a felújítás óta meg volt. De eleinte max. 14,6-ot mértem. Megnyugtattam magam, hogy olcsó multiméterem van. De most már az akku is "forrt".

                  Amúgy az egyenirányító hibája nem okozhatja? Bár hogy ebből is mindkettő rossz lenne....
                  Utoljára szerkesztve a következő által: dkari; 2014 okt. 06, 21:07.

                  Komment


                    #10
                    Igen a feszültségesés az amit irtál.
                    A hibát az egyenirányító nem okozhatja. De ne csak a vezetékben gondolkozz, lehet pl. hogy a gyújtáskapcsoló kontakthibás vagy csatlakozók stb. Azért mondtam hogy köss át direktbe egy vezetéket , ezzel kikerülsz mindent. Aztán ha úgy jó akkor lehet keresgélni a hibás pontot. Ja és terhelés alatt mérj feszültségesést pl bekapcsolt világítással. Minél nagyobb áram folyik, annál nagyobb a feszültségesés (Ohm törvény)
                    Utoljára szerkesztve a következő által: Ba701; 2014 okt. 06, 21:29.
                    Che kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Igen a feszültségesés az amit irtál.
                      A hibát az egyenirányító nem okozhatja. De ne csak a vezetékben gondolkozz, lehet pl. hogy a gyújtáskapcsoló kontakthibás vagy csatlakozók stb. Azért mondtam hogy köss át direktbe egy vezetéket , ezzel kikerülsz mindent. Aztán ha úgy jó akkor lehet keresgélni a hibás pontot. Ja és terhelés alatt mérj feszültségesést pl bekapcsolt világítással. Minél nagyobb áram folyik, annál nagyobb a feszültségesés (Ohm törvény)

                      Na! Köszönök szépem minden segítséget.
                      A végeredmény hogy minden jónak néz ki.
                      Azt nem tudnám pontosan megmondani mi segített de három napom ráment. Először a sötétben tapogatózás miatt plusz egy amikor kipróbáltam Ba701 tanácsait.
                      Mint kiderült az akku halott volt. Ez úgy derült ki hogy a mutatós töltésmérő rá volt kötve az akkura.
                      Mikor először összekötöttem a D+-t meg az akku +-t minden jónak tűnt. 14,3v.
                      Nosza gondoltam meg van a hiba. Második mérésnél már nem volt tökéletes mert bár 15.5-ig nem de 14,9-ig elment a töltés. Ezután kiiktattam a gyújtás kapcsolót úgy hogy direktbe kötöttem az akkuról és a D+-ról jövő két vezetéket. Elöl a lámpa töknél mert gondoltam így kizárhatom a közben lehetséges kötési hibákat.
                      Ugyan az. Mértem feszültséget minden hol. Feszültség esés nem volt tapasztalható hacsak annyi nem hogy az akkuban és a vezetékeken is 10,5v volt mérhető. Gondoltam a sok nyektetéstől esett az akku feszültség.
                      Ezután átkötöttem az egyenirányítóról B+ az akkura menő vezetéket. Ide ugye gyárilag nem ír biztosítékot de én korábban raktam. Ez is hozott pár tized javulást.
                      Viszont még mindíg katasztrófa volt a mérés eredménye. A műszer 10 és 15v között ingázott ahogy húzkodtam a gázkart.
                      Na és ekkor jött a megvilágosodás.l
                      Megtartottam a gázt úgy 3000-es fordulaton és egyszer csak beállt a helyes értékre. Elengedtem a gázkart alapjáraton is 12v körül mutatott. Húzom neki 14,4v max. Gondoltam akkor végeztem!
                      De nem ám.
                      Nézem akku feszültség 12,5. Ráadom a gyújtást, szinte azonnal leesik. Ráadom a világitást már csak 9-8.

                      Elmentem vettem új akkut, a fesszabályzó D+-ot egy plusz direkt vezetékkel összekötöttem a gyújtáskapcsolóval, az egyen irányító B+ vezetékét újra cseréltem.
                      Az akkus szerint cellazárlatos volt az akku. A rázkódástól hol jó hol meg nem volt jó. Na ez jó!

                      Halleluja!!!


                      Még egyszer nagyon köszönöm a segítséget! Kitartó vagyok de már majdnem feladtam.
                      sepy, Ba701 és 2 további látogató kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        örülök hogy sikerült elhárítani a hibát üdv Ba701

                        Komment


                          #13
                          Na ezért is jó ez a fórum ! Nekem is van egy 638-as, aminek a töltése szarakodott, alapjáraton folyamatosan csökkent, 11-10-9-8..., de fordulaton vissza 14,6 stb. Már én is szabályzóban, meg diódában gondolkodtam (laikusan), amikor ezt elolvastam, majd az akksit kivettem bevizsgáltattam, és közölték, hogy kuka. Újat bele, és úgynéz ki, minden fasza ! Köszönöm a segítséget ! csak lenne jó idő, mert ma lefagytam .....

                          Komment

                          Ugrás az oldal tetejére
                          Working...
                          X