Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa kormánycsapágy

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Sziasztok!
    CZ 472-esem kormányát tehermentesített állapotban (sztenderen áll és nem ér le az eleje) forgatva azt tapasztalom, hogy tulajdonképpen van két végállás, a középállás felé mozdítva pedig egyszercsak beugrik egyenesbe. Ez menet közben nem észrevehető, kérdésem az lenne, hogy ez szándékosan van így, esetleg valamilyen stabilizáló hatású(mint mikor megszorítjuk a Csepel kormányt), vagy egyszerűen csak kopott a csapágy?
    Click image for larger version

Name:	WP_20161227_009.jpg
Views:	1
Size:	191.7 KB
ID:	150711

    Komment


      #17
      vagy egyszerűen csak kopott a csapágy?

      Sajnos kopott a csapágyház.....így cserélni kell, mindenestől...
      wsievers, Che és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Inkább jól be van verődve, tehát kialakult egy "gödör" a golyónak és abba ugrik bele. Ez a hiba megnehezíti az egyenes futást. Csapágyakat kell cserélni, de próbáld kúpgörgősre kiváltani az eredeti kosarakat.
        zahi, Che és mátéapu kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Sajnos ha legalább félévente nem nézzük ezeken az utakon könnyen kiverődik.Pl balkéz a kormány közepére jobb kéz a sárvédő elejére és próba kottyan-e?persze közép stenderen és ne érjen le az első kerék! Az mit Ultimate tapasztaltál kiverődés. Ezért szükséges az után állítás időben.
          wsievers, emu és 3 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            -És mi van azokon a motorokon, amelyiknek nincsen középtámasza??
            sepy kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              -És mi van azokon a motorokon, amelyiknek nincsen középtámasza??
              1-2 tégla csak akad
              apacsavo, sepy és 3 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                A Chimsee-ről jöttünk haza Africatwinnel ezen jármú német márkatalálkozójáról, mikor a magyar határon első kerekem defektes lett, egy benzinkúton álltunk neki belsőt cserélni.
                Mert látszott, hogy szétb..z az ideg hozzá sem engedtek nyúlni semmihez- Mindenki megtalálta a dolgát, a lányok kiszerelték a rézsűből a betonelemet amibe árvácskák voltak ültetve. azt tették a motor alá, majd mikor a kerék felvette a levegőt, visszaépítették a középtámaszt, és visszaültették a növényeket.
                Néhány hét múlva lelkifurkám lett, vagy motorozhatnékom?? visszamentem, és a virágok virultak
                sepy, heeegany és 2 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #23
                  Szervusztok!

                  Véleményem szerint,amelyik motorkerékpárra gyárilag nem szerelnek középállványt,az félkész és nincs befejezve,akármilyen neves cég terméke is.Azt nem tudom,hogy a középállvány mellőzése üzletpolitikai döntés,vagy mérnöki mulasztás,de akármelyik is a döntés meghozóját elküldeném egy szegekkel felszórt pályára,minden segítség nélkül motorozni,-azután egy pár defekt után eldönthetné,hogy legközelebb legyen e középállvány a motoron,vagy se.

                  Nem tartom azt megoldásnak,hogy mindenféle alkalmi megoldásokkal próbáljuk defekt estén,a sok esetben két mázsát is közelítő motornak a megemelését ahhoz,hogy akármelyik kerék kiszerelhető legyen.

                  Nekem nincs középállvány nélküli motor a birtokomban és úgy vélem,már nem is lesz,de ha ilyenem lenne,-talán az egyik első feladatnak tartanám,hogy utólagosan középállványt szerkesszek rá.

                  Üdvözlettel:Che
                  kvaga, dongos78 és 3 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                    #24
                    Szégyenkezem kicsit, de ellenkeznem kell.
                    Mainapság a motorkerékpárok tömlőnélküli gumival szerelődnek olyannyira hogy a küllőskerékmél a felniperembe fűzik a küllőt, hogy ne kelljen a belső.
                    Ezek a motorok az útszélén nem is szerelhetők, és általában a teljes idom miatt még extraként sem szerelhető fel középtámasz. szervíztevékenységhez első és hátsó motoremelők létetnek és jobban is funkcionálnak mint a középtámasz.
                    Aki úgy indul útnak hogy hátha szerelni kell, annak kell is!
                    Jó tudom röhejes ha láncolajzáskor 70m-t tolom a motort de ha már van segítség akkor az oldaltámaszon felhúzom billenéspontig és akkor egy gyerek is megtartja-
                    zahi, és 2 további látogató kedvelte ezt.

                    Komment


                      #25
                      A sport és bizonyos túrasport motorokon nincs középtámasz, és nem is felszerelhető utólag. Egy sportmotoron az a néhány kg plussz is sokat számít.

                      Ultimate8 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Sziasztok!
                      CZ 472-esem kormányát tehermentesített állapotban (sztenderen áll és nem ér le az eleje) forgatva azt tapasztalom, hogy tulajdonképpen van két végállás, a középállás felé mozdítva pedig egyszercsak beugrik egyenesbe. Ez menet közben nem észrevehető, kérdésem az lenne, hogy ez szándékosan van így, esetleg valamilyen stabilizáló hatású(mint mikor megszorítjuk a Csepel kormányt), vagy egyszerűen csak kopott a csapágy?
                      [ATTACH=CONFIG]34974[/ATTACH]
                      Sajnos ez teljes cserét jelent. A Czetka és Jawa motorok csapágya erősen alulméretezett. Kúpgörgős csapágy lenne jó, Jawara tudok megoldást, de a Czetkára még nincs.
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        #26
                        Érdekes ez a közép állvány hiány. Egy gyorsaságinál érthető és logikus de egy világjárón mely megy árkon bokron keresztül hol még az utat sem ismerik ezáltal sűrűbben is adódhat defekt. A mérnöki találékonyság nem hiszem, hogy ne tudná megoldani. Meglehetne úgy oldani,hogy a haspáncél takarja. Igaz sok világjárót egy egész szervízes stáb követ ott ez nem gond igaz nem is akkora kihívás.A hűvösben vagy a meleg helyen hátradőlni míg a szerelők dolgoznak?!

                        Komment


                          #27
                          Ezek a motorok az útszélén nem is szerelhetők
                          Akkor mi a fenének árulják drága pénzért a javitó készletet????!!!!
                          U,I: Bocsika!A defektre gondoltam hirtelen!

                          Komment


                            #28
                            sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            de egy világjárón mely megy árkon bokron keresztül hol még az utat sem ismerik ezáltal sűrűbben is adódhat defekt.
                            Opciós, lehet venni de nem olcsó.
                            Ha konkrétan itt a BMW GS-re tetszik gondolni azon tömlőnélküli a gumi, azt ugye megemelés nélkül is lehet javítani apacsavo, által említett javítókészlettel mert ott ugye a gumiszalagot bekened ragasztóval és belehúzod a likba, oszt kész.

                            Komment


                              #29
                              Sziasztok Jawa-sok . Olyan kérdésem lenne lehet nem ide tartozik , de van egy 1935-1938 ig gyártott Jawa special 250 -es gépem , szeretném a váz szám szerint pontosan beazonosítani a gyártási évet! A motort a KEKKH szerint 1959 ben nagybátyám helyezte forgalomba , de a gyártási évről semmit nem tudok! Tudtok olyan oldalt , esetleg elérhetőséget ahol váz és motor szám szerint visszakereshető a gyártási év? Köszönöm: Csaba

                              Komment


                                #30
                                Wsieverst keresd privátban. Ő nagy szakértője a Jawaknak.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X