Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Az én egyéni esetem...

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Az én egyéni esetem...

    Sziasztok!

    Helyzet: motor lejárt zöldforgalmival, újrendszámmal, biztosítás nincs, sztem törzskönyv az sincs. Más blokk van benne, mint aminek a száma a forgalmiban van.

    Mi ilyenkor a teendő, ha megveszem a motort, akkor a papírozás mennyibe fog nekem kerülni időben és pénzben?

    Az eredeti blokk és a törzskönyv esetleg még előkerülhet.

    Törzskönyv nélkül lehet zöldforgalmis motort venni, átiratni???

    Le kell-e ilyenkor az átiratás után két héten belül vizsgáztatni a motort (eredetiségvizsga esetleg) vagy maradhat vizsga nélkül, nem lesz büntetés kiszabva rám?

    Üdv és köszi
    Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

    #2
    stalker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Sziasztok!

    Helyzet: motor lejárt zöldforgalmival, újrendszámmal, biztosítás nincs, sztem törzskönyv az sincs. Más blokk van benne, mint aminek a száma a forgalmiban van.

    Mi ilyenkor a teendő, ha megveszem a motort, akkor a papírozás mennyibe fog nekem kerülni időben és pénzben?

    Az eredeti blokk és a törzskönyv esetleg még előkerülhet.

    Törzskönyv nélkül lehet zöldforgalmis motort venni, átiratni???

    Le kell-e ilyenkor az átiratás után két héten belül vizsgáztatni a motort (eredetiségvizsga esetleg) vagy maradhat vizsga nélkül, nem lesz büntetés kiszabva rám?

    Üdv és köszi
    Szia!

    Szerintem kár belefogni nem fog sikerülni. A rendezett okmányokkal ellátott veterán korú gépet is macerás átiratni, hiszen szinte minden esetben találnak a hivatalnokok valami problémát, ami miatt rohangálhatsz, telefonálhatsz, ütheted az íróasztal sarkát... Aminek nem tökéletesek az okmányai? Jobb bele se gondolni.

    Egyébként egy Pannonia vagy egy Motorkuli névre kerülési költsége műszaki vizsgával együtt kb 60-70000 Ft.
    Igen, jól látod, nem elírtam.

    Üdv!
    Utoljára szerkesztve a következő által: nagyfékdobos; 2010 okt. 28, 11:43.

    Komment


      #3
      Szia!

      Köszi, sajnos az IZS49emmel ez az eset volt, de megérte, ha anyagilag nme is, de egy múzeális érték visszakerült a forgalomba...

      A DKW mal megy most megy a játék... 39-es NZ 250, ha szerencsém van összejöhet... ott a pénz az nem szempont, legalábbis nem annyira mint egy IZSnél. Elég raj lenne ha lehetne vele valaha is közlekedni.

      Üdv
      Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

      Komment


        #4
        stalker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Szia!

        Köszi, sajnos az IZS49emmel ez az eset volt, de megérte, ha anyagilag nme is, de egy múzeális érték visszakerült a forgalomba...

        A DKW mal megy most megy a játék... 39-es NZ 250, ha szerencsém van összejöhet... ott a pénz az nem szempont, legalábbis nem annyira mint egy IZSnél. Elég raj lenne ha lehetne vele valaha is közlekedni.

        Üdv
        Sok sikert kívánok hozzá!
        Ha összejön, szervezünk egy közös gurulást...

        Üdv!
        nagyfékdobos

        Komment


          #5
          soveny kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            stalker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Sziasztok!

            Helyzet: motor lejárt zöldforgalmival, újrendszámmal, biztosítás nincs, sztem törzskönyv az sincs. Más blokk van benne, mint aminek a száma a forgalmiban van.

            Mi ilyenkor a teendő, ha megveszem a motort, akkor a papírozás mennyibe fog nekem kerülni időben és pénzben?

            Az eredeti blokk és a törzskönyv esetleg még előkerülhet.

            Törzskönyv nélkül lehet zöldforgalmis motort venni, átiratni???

            Le kell-e ilyenkor az átiratás után két héten belül vizsgáztatni a motort (eredetiségvizsga esetleg) vagy maradhat vizsga nélkül, nem lesz büntetés kiszabva rám?

            Üdv és köszi
            Szia!
            Ha a zöld forgalmi kétlapos akkor nem is kell, hogy legyen törzskönyve, ha új fajta akkor kell lennie, de ha végképp nem lehet előtalálni akkor sincs gond a régi tulajdonos bemegy az okmányirodába és bejelenti, hogy elveszett és köröztetik egy hónapig, vagy nyilatkozik a régi tulaj az adásvételin, hogy elveszett és te így vetted a motort ebben az esetben te is elindíthatod az átírásnál a törzskönyv köröztetését amíg nincs eredmény nem írják át, de mivel 15-napon belül elindítottad az eljárást nincs semmi retorzió. Műszaki nélkül is átírják a nevedre eredetiségi vizsgával, biztosítással csak nem kapsz új forgalmit, hanem beírják a régi forgalmiba a tulajdonjog változást majd ha le műszakiztatod kapsz új forgalmit. A motorblokkról pedig írsz valakivel egy adásvételi szerződést, hogy tőle vetted viszont fontos, hogy a motorblokk ne szerepeljen szám szerint valamely működő forgalomban lévő motor adataiban.
            Ha valami nem tiszta kérdezz.
            Üdv bendre666

            Komment


              #7
              Szia!

              Köszönöm a választ, ezt a tudást már csak a jövőben tudom majd hasznosítani, mivel kiderült, hogy más baja is van a mocinak, no meg a színe sem egyezik, azzal, ami a forgalmiban van, hagytam, majd jön másik...

              Üdv
              Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

              Komment


                #8
                bendre666 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Ha valami nem tiszta kérdezz.
                Üdv bendre666
                Tulajdonos változásának bejegyzése érvényes műszaki vizsga nélkül: nekem azt mondták, ezt csak olyan járművek esetében tudják megoldani, amik már szerepelnek a most használt (gondolom 1990 utáni) közlekedési nyilvántartásban, mert a törzskönyvet ki kell állítaniuk, aminek az adatait a nyilvántartásból veszik, bepötyögni nem tudják. Az adatbázisba csak forgalomba helyezés esetén tudnak felvenni új járművet, a forgalomba helyezés azonban csak érvényes műszaki vizsgával lehetséges. Az átíráshoz szükséges eredetiségvizsgálatot nem tudják megcsinálni, ha bizonyos adatok (pl. teljesítmény, üres tömeg) nem szerepelnek a jármű adatai között. Ezek megállapítását szintén csak műszaki vizsga alkalmával lehet elintézni. Ezeket hogy látod, egyetértesz?

                Motorcsere: azt hiszem a veterán motorok piacán nem nehéz olyan blokkot találni, aminek a száma nincs forgalomban lévő motor adatai között, így elvileg a legális motorcsere megoldott, igaz? Gondolom ez azóta van így, mióta nem számít fődarabnak a motor, de az itt leírtak csak egy elmélet részei, vagy végig is lehet vinni az ügyet? Minden esetre biztatóan hangzik. De mi lehet a helyzet vázcsere esetén, ami már fődarabnak minősül? Arra gondolok, hogy szám átütés nélkül, tehát hivatalosan hogyan lehet megoldani az ügyet? Mindenképp forgalmival rendelkező motort kell feláldozni?
                dongos78 kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Tulajdonos változásának bejegyzése érvényes műszaki vizsga nélkül: nekem azt mondták, ezt csak olyan járművek esetében tudják megoldani, amik már szerepelnek a most használt (gondolom 1990 utáni) közlekedési nyilvántartásban, mert a törzskönyvet ki kell állítaniuk, aminek az adatait a nyilvántartásból veszik, bepötyögni nem tudják. Az adatbázisba csak forgalomba helyezés esetén tudnak felvenni új járművet, a forgalomba helyezés azonban csak érvényes műszaki vizsgával lehetséges. Az átíráshoz szükséges eredetiségvizsgálatot nem tudják megcsinálni, ha bizonyos adatok (pl. teljesítmény, üres tömeg) nem szerepelnek a jármű adatai között. Ezek megállapítását szintén csak műszaki vizsga alkalmával lehet elintézni. Ezeket hogy látod, egyetértesz?

                  Motorcsere: azt hiszem a veterán motorok piacán nem nehéz olyan blokkot találni, aminek a száma nincs forgalomban lévő motor adatai között, így elvileg a legális motorcsere megoldott, igaz? Gondolom ez azóta van így, mióta nem számít fődarabnak a motor, de az itt leírtak csak egy elmélet részei, vagy végig is lehet vinni az ügyet? Minden esetre biztatóan hangzik. De mi lehet a helyzet vázcsere esetén, ami már fődarabnak minősül? Arra gondolok, hogy szám átütés nélkül, tehát hivatalosan hogyan lehet megoldani az ügyet? Mindenképp forgalmival rendelkező motort kell feláldozni?
                  Szia!
                  Minden olyan jármű ami forgalmi engedéllyel rendelkezik legyen az szürke, zöld kétlapos, vagy új zöld átírnak műszaki nélkül eredetiség vizsgával biztosítással, amíg nincs műszaki vizsgája addig nem kap törzskönyvet sem és új forgalmit sem. Amennyiben szürke forgalmis és mégsem szerepel a nyilvántartásban lekérik a háttér információt és azután írják át, de neked az adásvételi dátumától kezdve 15-napon belül meg kell indítani az átírást. Ilyenkor fizetendő a köbcenti illeték és 2300-ft a bejegyzésért, a 12000-ft forgalmi-törzskönyv műszaki címke díj esetleg új rendszám a műszaki után. Ha az eredetiség vizsgáló nem tudja megcsinálni a vizsgálatot a fentebb írt bármely típusú forgalmi meglétével akkor menj másikhoz aki ért is hozzá. A motorcsere úgy legális ahogy írtam és véghezvihető a gyakorlatban is, váz csere nem lehetséges max összeépítési engedély + rengeteg utánjárás+idő+pénz ami nem biztos, hogy megéri.
                  dongos78 kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Még annyi az átírási ügyintézésről, hogy én csak a törvényes járható utat ismerem és nem is vagyok hajlandó más nemhivatalos dolgokban segíteni, részt venni különböző spekulációkban. Ezzel nem kívántam senkit megsérteni.
                    Üdvözlettel: bendre666

                    Komment


                      #11
                      Üdv!

                      A baj az hogy minden ügyintéző/biztos nemtomki máshogy értelmezi a szabályokat. pl izs 49 szürke forgalmját elkobozták, pedig érvénytelenítve volt, visszaszerezni levelezés útján se lehetett, csak mert az ügyintéző épp így gondolta.

                      És mit tudsz mondani azokról a gépekről, amik régen ki lettek vonva a forgalomból, most semmijük sincs, adásvételi lesz a bejegyzett legutolsó tulajtól(remélhetőleg vagy annak jogos örökösétől stb), infó van a motorról a nyilvántartóban, váz stimmel, blokk más... megoldható ugye?
                      Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                      Komment


                        #12
                        Szervusztok. Távirati stílusban: szürke forgalmis mkp, tulajdonostól vettem (vagy tíz éve ), műszaki 1990-ben lejárt, most is darabokban van.Nagy valószínűséggel még egy jó darabig így is marad. Ebben az esetben mi a helyzet az átírással, biztosítással stb.? Veterános üdvözlettel.
                        Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2010 dec. 01, 20:32.

                        Komment


                          #13
                          dafko54 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Szervusztok. Távirati stílusban: szürke forgalmis mkp, tulajdonostól vettem (vagy tíz éve ), műszaki 1990-ben lejárt, most is darabokban van.Nagy valószínűséggel még egy jó darabig így is marad. Ebben az esetben mi a helyzet az átírással, biztosítással stb.? Veterános üdvözlettel.
                          Szia!
                          Szerintem addig ne csinálj semmit amíg nem lesz műszaki képes a motorod.
                          dongos78 és dafko54 kedvelte ezt.

                          Komment


                            #14
                            stalker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Üdv!

                            A baj az hogy minden ügyintéző/biztos nemtomki máshogy értelmezi a szabályokat. pl izs 49 szürke forgalmját elkobozták, pedig érvénytelenítve volt, visszaszerezni levelezés útján se lehetett, csak mert az ügyintéző épp így gondolta.

                            És mit tudsz mondani azokról a gépekről, amik régen ki lettek vonva a forgalomból, most semmijük sincs, adásvételi lesz a bejegyzett legutolsó tulajtól(remélhetőleg vagy annak jogos örökösétől stb), infó van a motorról a nyilvántartóban, váz stimmel, blokk más... megoldható ugye?
                            Ha nincs meg a forgalmi mert ugye azoknak még nem volt törzskönyve és nem szerepel a nyilvántartásban akkor az most jelen állás szerint nem helyezhető forgalomba, hiába van adásvételid, vagyis egy ismerősöm egy hosszadalmas és költséges utat végigjárva megcsinálta kért rá összeépítési engedélyt. Ha szerepel a nyilvántartásban akkor átírható.

                            Komment


                              #15
                              bendre666 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Ha nincs meg a forgalmi mert ugye azoknak még nem volt törzskönyve és nem szerepel a nyilvántartásban akkor az most jelen állás szerint nem helyezhető forgalomba, hiába van adásvételid, vagyis egy ismerősöm egy hosszadalmas és költséges utat végigjárva megcsinálta kért rá összeépítési engedélyt. Ha szerepel a nyilvántartásban akkor átírható.
                              Szerencsénkre ebben nincs igazad!

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X