Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Indítvány veterán járművek egyszerűsített nyilvántartásba vételére

Collapse
Ez egy kiemelt téma.
X
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Sziasztok!

    Nem akarok magasröptű gondolatokat erről, csak annyit, hogy az én Csepelem is szaladhasson egy kicsit közúton, sok társával együtt. Pedig az én motoromnak él a régi tulaja, papír viszont sehol. (Költözés...)
    Ha esetleg ezt is lehetne úgy legalizálni, mint amikor egy törzskönyv elveszik, megjelenik a Magyar Közlönyben (köröztetik), és 30 nap múlva sem lesz meg, nem jelentkezik senki, akkor lehet újat kiadni. Így lehetne estleg a motor adataival is tenni. Viszont a sumákot is beengedné...
    Jó ötletnek tartom az előttem szólóakéhoz hasonlóan egy ideiglenes forgalomban tartási engedélyt a tulaj nevére.

    Gabó

    Komment


      #32

      Komment


        #33
        Sziasztok

        Nem tudtam hogy Mo-n a nyilvantartas az nem publikus Taljan-ban igen be fizetsz egy osszeget az ACI/auto club it./es vissza keresik az osszes eloeletet a jarmunek ami kell is az ujra rendszamozashoz meg foleg azert ,hogy itt latod meg ha van rajta kolcson /ipoteca/,korozes alatt van,le van foglalva hivatalbol stb.stb.Amasik dolog meg termeszetesen az egeszet buntetojogi felelosseg tudat alatt csinalod /lehet hogy a nyelvezet nem helye elnezest biztos ejtek hibakat /Igyekszem az egesz anyagot
        le forditani es ha erdekl valakit majd el kuldom A rendszam az biztos hogy a svajci rendszer a leg kenyelmesebb attol nagyon messzire vagyunk Szerintem is egy nagy tobbseget tomorito egyesulet ,club ,orszagos szerezet kellene hogy eroltesse a korrekt megoldast elve mas orszagok peldaival
        Sziasztok"kitartas"

        Komment


          #34
          Jó gondolatok, a névre szóló rendszám több országban, igy pl. az Usa-ban is müködik. Ha ott vásárolsz egy autót, a tulaj is lecsavarozza a rendszámát, és a gépjárműved papirját, (aminek hátulja egy adásvételinek van kialakítva) kitöltitek együtt ami nálad marad. Ezzel ballagsz be az irodába és kapsz egy új papírt ami már a nevedre szól, és természetesen az adás-vételis hátulja üres. Ugyanebben az irodában vehetsz rendszámot, ha szükséged van rá. És vagy ezt vagy ha már van akkor azt írják erre a papírra rendszámként.

          De szerintem átugrottunk egy fejezetet, ami megkerülhetetlen, mégpedig a tulajdon jog szerzést. Hiszen ebben az esetben is, csakúgy mint a P rendszámnál a gépjárműnek a tulajdoni lapja a nevedre szól. Arra a fránya parirra ezekben az esetekben is szükség van, és ez az usában vagy svájcban nincsen másképp.
          Az olaszországi példa viszont jónak tűnik, mert az alapproblémánkra talál megoldást. Ezzel lehetne részletesebben is foglalkozni.
          Utoljára szerkesztve a következő által: joshbono; 2011 nov. 05, 17:57.

          Komment


            #35
            Üdv mindenkinek!

            Elég régen szóltam hozzá a témához, és örömmel látom, hogy azóta szépen gyűltek a vélemények. Korábban felvetettem a petíció ötletet. Van valaki aki ezzel egyetért? Szerintem az elengedhetetlen egy ilyen nagyszabású dolog véghezviteléhez.

            Joshbono írására reagálnék először. Már az elején jelezném, hogy nem kötekedni akarok, csak véleményt írok. Szóval én azt gondolom, hogy egy veterán motor értéke nem a piacon dől el. Vagyis igen, mondhatják, hogy XY motorból kevés van ami papíros, ezért az többet ér. Ez tényleg így van. De a veteránozásnál én úgy gondolom, hogy nem a piaci érték a mérvadó. Hanem az, hogy pl én mikor megvettem az M72-esemet egy fészerből, akkor 14 éves voltam. Láttam ilyen motort és elhatároztam, hogy nekem is kell egy. Találtam is egyet, olyan szerencsém volt, hogy itt helyben. Meg is vettem, és hosszú évek alatt hoztam rendbe. Most intézem a papírozást. Szóval nekem ez a motor nagyon sokat jelent. Most így 29 évesen hál' Istennek nem jelentene gondot, hogy papíros Uralt vegyek. De ismerem a gépet, és tudom, hogy messze nem ér annyit, amennyit kérnek érte, így nem veszem meg. Szerintem a veteránosok többsége a kihívást keresi a restaurálásban, és nagyon kevesen vannak akik üzletet látnak ebben az egészben, mert egy felújított, ráadásul papíros motor messze nem ér annyit, amennyibe a felújítása került. Nem hinném, hogy sokkal több veterán motor jelenne meg az utakon, ha könnyítenének a papírozáson.

            Amin agyalnunk kell, az az, hogy mivel tudnánk alátámasztani, hogy a veteránosok többsége nem simliskedni akar, hanem motorozni... Nyilván nekünk is kell kötelezettségeket vállalni, ha a másik oldal engedményeket tesz. Szerintem vállalnunk kellene kötelező klubtagságot (ami amúgy is van majdnem mindenkinek a kedvező biztosítás miatt). Egyszerű megoldás lenne az is a hatóság részéről, hogy megnézi a nyilvántartásban, hogy az adott jármű lopott-e. Ha nem, akkor semmi gond. Veterán járműveknél kérvényezni kellene, hogy ellopásuk esetén ne kerüljön ki a nyilvántartásból, hogy lopott. Most úgy tudom, hogy X év után törlik. Mert ezzel meg lehetne akadályozni, hogy valaki ellopja, aztán X évig pihenteti és utána eladja. Mivel az állam szeret nagyot kaszálni, lehetne egy olyan megoldás, hogy aki egy papír nélküli öreg motort szeretne forgalomba helyezni, az fizessen be mondjuk 20.000 Ft értékű csekket a lakóhelye szerinti önkormányzatnak, mondjuk különleges jármű ügyintézés címen.

            Úgyhogy várom a petícióval kapcsolatos visszajelzéseket. Persze azt meg is kell fogalmazni, úgyhogy azzal kapcsolatos ötleteket is.

            Komment


              #36

              Komment


                #37
                Gyerekek!

                Javasolnám,hogy mielőtt végképp elvesznénk a részletekben,bontsuk a kérdést témakörökre,-azokat egyenként vitassuk meg és ha úgy gondoljuk,hogy a téma kidolgozott,zárjuk le,de úgy,hogy a témába később bekapcsolódók is hozzá tudjanak szólni.Amennyiben hozzászólásuk teljesen új fogalmat kíván hozzáadni,az odáig kidolgozottakhoz,-vegyük figyelembe és módosítsunk!Kérjük még egyszer és még egyszer a külföldön élő honfitársainkat és a Magyarországon élő idegen nyelveket profi szinten művelő tagjainkat,ismerjék meg és ismertessék velünk a külhoni veterános eljárásokat,törvényeket!Lényeges dolog,hogy a petíció (kérvény,folyamodvány;felső hatósághoz,vagy szervhez intézett kérés,vagy panasz), olyan kidolgozott legyen,mely a mostani szabályozást,-miden tekintetben felülírja és támadhatatlan.Nagyon jól emlékszem,hogy a most érvényben lévő törvények megszületése is sok-sok évig vajúdott,----hát Magyarosan,ilyenre sikerült.

                Témakörök lehetnének:

                I.A veteránjármű,mint előző korosztályok teremtette szellemi és produktív érték beemelése, a nemzeti vagyon soraiba.

                II.A veteránjárművel szemben megkövetelt,minőségi és esztétikai követelmények.

                a;Restaurált(minden tekintetben,eredeti konzervált festés,eredeti alkatrészek.....)

                b;Rekonstruált(újra festve,-krómozva,polírozva,cserélt csavarok más laptávval.......)

                c;Szóljatok hozzá,vegyetek el,vagy tegyetek hozzá!


                III.Tulajdonlás,-mint az egyik legfontosabb kérdés.(nagyon fontos:büntetőjogi felelősségvállalás)

                Ma beírtam a keresőbe,hogy"tulajdonjog szerzés Magyarországon",-lett találat bőven,beleolvastam,-hát nem semmi.Olyan érzésem volt,mintha két negyed colos deszka közé pakolt avas zsírral kevert fűrészporral kent szendvicset nyammogtam volna.Biztosan nagyon érthető,-de ide jogász kell,ide az én egyszerű vasas agyam kevés.Olvastam öröklésről,elbirtoklásról és annak kizáró okairól,találásról,átruházásról,...........,és azután abbahagytam,-nem szándékom meghülyülni.Várnám jogász veteránosok jelentkezését!Úgy vélem a birtoklás téma a leg sarkalatosabb kérdés,ahhoz,hogy Gabó Racing barátunk is legálisan tudjon körözni a kis Csepellel.

                IV.Veteránjárművek rendszámozása üzemeltetése.

                a,...............

                b,.............

                V. Veteránjárművek műszaki vizsgája.

                VI. Veteránjárművek.......(pl.adója-biztosítása)..............
                Azért javaslom,hogy a témát szedjük részleteire,mert,ha így folytatjuk áttekinthetetlenné válik.Nem szeretnék a moderátorra további feladatokat róni de lehet,hogy a témákat valahogy a főtémakörön belül fiókokba lenne ésszerű bontani.Úgy vélem a fórum fennállása óta a veterános társadalom számára ez egy nagyon fontos ügy,kérlek titeket,-kapcsolódjatok be ,-csatlakozzatok!

                Üdvözlettel:Che
                Utoljára szerkesztve a következő által: Che; 2011 nov. 06, 00:36. Oka: Pótlólagos betoldás

                Komment


                  #38

                  Komment


                    #39
                    Én sem olvastam végig az egész topicot, de az ár érték arányhoz.

                    Ma van az országban 15000 (!) Pannónia, amit látott eredetvizsgáló. Ha ezeknek az átlagárát 250000 forintnak vesszük, akkor az összérték 3 750 000 000. Ehhez jön kb. 30000 db, ami 50000 Ft átlagáron számolva 150 000 000, mindössesen 3 900 000 000 Ft.
                    Ha ezt mind forgalomba tudnánk helyezni, lecsúszna az átlagár 200000 forintra, az 9 000 000 000 Ft.
                    Tudom, a számításom nagyon elméleti, de tessék végig gondolni, csak az átírás jelentene az országnak jelenlegi áron kb. 1 500 000 000 forint bevételt, a piac élénküléséről pedig még nem is beszéltem.

                    Apae, ahogy te szoktad mondani, egyszerű, mint a faék. Ha én azt mondom, hogy a jármű az enyém, akkor az enyém. Ha mégsem, akkor vágjanak nyakon. Valamilyen oknál fogva a biciklim, a tévém, meg a mosogatógépem nem akarja elvitatni tőlem az állam. Mert annak nincs forgalmi engedélye, meg rendszáma?

                    Komment


                      #40
                      Sziasztok
                      En sajnos nem ismerem a mo-i burokrazia minden buktatojat de itt Taljanban sem olyan regtol van ez az egyszerusitett rendszer kb 4eve ami mar valtozott tovabb egyszerusitett 2009-ben .De ezt egy olyan szervrzet nyomasara kezdemenyezesere tortent aminek tobb 10 ooo tagja van es cirka 100 eves FMI /remelem itt nemfog eltelni ennyi ido /De azota nagyon sok taggal bovult statisztikai adatokatokat nem tudok .Ez egy jo kis be vetel az allam bacsinak ,A motorok erteke az nem csokkent ezt biztosithatom /kozel 20 eve adok veszek/ De leg pozitivabb az egeszben ,a rengeteg oreg jarmu ami papirok nelkul elobb utobb sullyrsztobe ,szetbontva stb. kerulne hejre lessz allitva ,Uzlet ebbol a legkevesebb a tulajdonosnak mert a hejre allitas nagy tobbsegeben meghaladja az esszeru piaci erteket a jarmunek ,ellenben munkat ad sok kisiparosnak szerlonek/ novekszik az indotto/ ami szerintem nem elhanyagollhato mint indoklas esetleges targyalasi erv alap. Tudom sokan helyre allitanak a csurben ,garazsban,pinceben ,padlason hevero csipke rozsika almat alvo jarmuveket/,nem azert hogy ebbol legyenek milliomosk/ Csak passziobol, de mivel szobadiszre tobb szazezret nem koltenek A veteranosoknak m indenfelekeppen erdekuk egy nagy tobbsegbe tomorulni az erdekkepviseletuk miatt Termeszetesen a legfontosabb lenne a jogi szakerto aki atlatja a dolgokat

                      Komment


                        #41
                        motorkami eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Ma van az országban 15000 (!) Pannónia, amit látott eredetvizsgáló.
                        Nem ismerem a forrást, de 1980 előtti motorból Magyarországon kb. 20.000 van forgalomban. Ebből Pannónia kb. 600-700 db lehet.
                        Everything is better when you decide you don't care.

                        Komment


                          #42
                          Hello!

                          Olvastam a hozzászólásokat, az elejétől kezdve, még mielőtt a topik megnyílt volna, nem is tudom honnan indult a beszélgetés, de nagyon jó kezdeményezés komolyan! A petíció stb szerintem sok ember volna aki ebbe támogatna bennünket!
                          Igazából most amihez legelőször hozzászólnék ez az érték/érték csökkenés, papírosok kevesebbet érnek majd felvetés.
                          Zolo07-nél olvastam azt, amiben teljes mértékben a saját példámon egyetértek!

                          Nyilván való, hogy a kedvező szabályozást majd kihasználja a kereskedő stb. De én például azért veteránozok, mert a motoroknak amik vannak nekem történetük van számomra, nem érdekel hogy haszonnal továbbadhatnám őket vagy sem. A múlt egy darabjának megmentését érzem bennük, s persze az örömöt amikor elkészülnek, készülgetnek. Persze értem hogy lehet azt mondani hogy "akkor a papírosok majd kevesebbet érnek", valószínű így lesz (?) de a nagyon elvont példáktól eltekintve a LEGTÖBBnek valaha volt papírja (most is van a KEKKH őrzi)! (kivéve azt a %-ot ami valóba lopott). Ezek a papírok kallódtak el az idők folyamán, hangsúlyozom nem hiszem hogy jó ötlet volna a "bemondás alapján papírozás" de azért ami itt megy az szerintem túl bonyolult.(végigjártam a lépcsőket, le is írtam anno akit érdekel).

                          Nem tudom hogy kinek milyen szinteken vannak ismerősei, de ehhez az ügyhöz azért szerintem nem árt majd, vagy már most is kellő szakértő plusz jó hátszél.( MAVAMSZ, stb)

                          Komment


                            #43
                            Szervusztok!

                            Dott barátunkkal nagyon is egyetértek,hogy a járműveinkhez történetek,élmények kötnek,ezek nem válthatók pénzzé.Természetes dolog,ha az ember elveszti az apját,nem az jár az eszében,a gyásztól,hogy a padláson van még valahol egy Csepel,amit az Apa vett,nem lett eldobva,mert mindig is érték volt,csak a háttérbe szorult.
                            Az országnak is érdeke,hogy a technika történeti dolgok megőrzésre kerüljenek,hiszen ezek valóban nemzeti értérkek,nem beszélve az ügyek bonyolításából befolyó összegekre.Nem a törvények szigorítására,inkább enyhítésére lenne szükség és legfőképp egyszerűsítésére.
                            Úgy gondolom,minden restaurálni szánt járműnek vannak azonosító számai,melyek alapján a történelmük,nyomon követhető és a hivatalnak nem lenne szabad egy papírjait vesztett járművet sem elutasítólag kezelni a forgalomba helyezéssel kapcsolatosan.

                            Elvileg demokráciában élünk(élünk?),de a demokrácia az nem egy ajándék,azért meg kell küzdeni,ha sokan szervezetten akarunk valamit úgy gondolom,még a végén sikerülhet,hátszél ide,vagy oda.

                            Üdvözlettel:Che

                            Komment


                              #44
                              UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Nem ismerem a forrást, de 1980 előtti motorból Magyarországon kb. 20.000 van forgalomban. Ebből Pannónia kb. 600-700 db lehet.
                              Azt én sem tudom, mennyi van forgalomban. Én azt tudom, hogy az én adatbázisomban 15000 db Pannónia van.
                              De a lényeget tekintve teljesen mindegy, ha ésszerűen könnyítenének a forgalomba helyezésen, jelentős bevételhez jutna az állam. Ha pedig az átírás, forgalomba helyezés költségeit csökkentenék, még többhöz, mert nőne a forgalom. Csak egyszerűbb "baleseti adót" kitalálni, az jól kalkulálható, könnyen bevasalható, azonnali pénz.

                              Amúgy már többször próbáltam gépjárművekkel kapcsolatos statisztikákat találni, de eddig nem jártam sikerrel. Ha valakinek van használható forrása, linkje, módszere, kérem ossza meg velem

                              Komment


                                #45

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X