Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Okmányait vesztett jármű forgalomba helyezése összeépítési engedéllyel

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Először is üdv a fórumon.
    Nekem is szállt már el hosszabb írásom, oda se neki....
    Másodsorban pedig úgy belegondoltam abba amit írtál és... hú basszus milyen életszagú. No de hátha nem húzza át az ügyintéző a számításokat.

    Komment


      #32
      a motoron rajta van már az OT rendszám, forgalmi a fiókomban! most még a törzskönyvet várom, ha az is beérkezik, akkor minden ok. Nem szabad hagynia magát az embernek lerázni....
      soveny és wsievers kedvelte ezt.

      Komment


        #33
        csepi250 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Majd egy rövidített verziót leírok az összeépítéssel történő forgalomba helyezésről
        Szia Pisti ! Üdvözöllek a fórumon. Az lesz a legjobb, ha te , mint " illetékes " adod a válaszokat a kérdésekre.

        Komment


          #34
          mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          te , mint „illetékes”
          Vezess minket MESTER!
          soveny és mir-mur kedvelte ezt.

          Komment


            #35
            csepi250 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            azok járnak közel a megoldáshoz, akik azt mondják, ismerni kell a rendeleteket, előírásokat! Ez a titok nyitja, de nem garancia semmire! már csak azért is, mert kis hazánkban a hatóságok a leírtakat nem tudják/akarják értelmezni!
            Sajnos ez azért van mert sok esetben többféleképpen is lehet értelmezni. Ez viszont nem feltétlenül az értelmező hibája, hanem a jogszabályé.
            Everything is better when you decide you don't care.

            Komment


              #36
              UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              sok esetben többféleképpen is lehet értelmezni
              Valóban,csak általában az értelmezésnél az erősebb kutya elv érvényesül.

              Komment


                #37
                madorka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                általában az értelmezésnél az erősebb kutya elv érvényesül.
                Igen, bár ebben az esetben az erősebb kutya, a maximális biztonságra való törekvés. Olyan értelmezést keresnek, amiből tévedés esetén a legkevesebb baj származhat. Ha lehet úgy is értelmezni, hogy ilyet "nem lehet", akkor ebből a megoldásból biztos nincs baj később. A szerencsétlen polgártárs meg legfeljebb otthon duzzog mérgében. Egy szabályozási környezet akkor jó, ha érthető és nem félreérthető, valamint kiszámítható kereteket teremt. A svájci törvényhozásról azt írja a Wikipedia, hogy a kormányok, és a törvényhozók feladatukra nem a hatalom gyakorlójaként tekintenek, hanem a közügyek működtetőjeként. A közösséget a nép alkalmazottjaiként szolgálják, hogy ezzel is könnyítsék az emberek munkáját. Nekem ez roppant szimpatikus.
                sepy, soveny és 2 további látogató kedvelte ezt.
                Everything is better when you decide you don't care.

                Komment


                  #38
                  Szia és üdv Mindenkinek!

                  Mivel sem időm, sem kedvem nincs újra begépelni azt a hosszú kommentet, amit először írtam, így egy rövidített verzió lesz.
                  A lényeg, hogy a KÖHÉM rendelet, illetve annak módosítása lehetőséget ad bizonyos járművek összeépítésére és forgalomba helyezésére. El kell olvasni a szép hosszú rendeletet, de benne van a veterán jármű is, ami nekünk fontos! Tehát ez összeépítés, nem pedig ismételt forgalomba helyezés.

                  Tehát rendelkezni kell mindehhez tulajdonjogot igazoló okiratokkal, melyekben az alkatrészeket megvette az ember és ezeknek Magánokiratoknak kell lenniük. A rendelet kimondja, hogy az összeépítéshez engedélyt kell kérni, kleyet a területileg illetékes hatóság, NKH, ad ki. Nekem itt kezdődtek a bajok, mert már itt nem akartak kiadni összeépítési engedélyt, mert egy kedves bajuszos illető mindenképpen okmányt, forgalmit stb kért az engedély kiadásához, de nem értem miért kér ilyet alkatrésuek esetében. Ráadásúl az NKH honlapján is rajta van, mihez adhatja ki a hatóság az engedélyt!
                  Mindegy, én máshoz fordultam a kérelemmel, ahová beadtam a rendeletben előírt összes anyagot. A kérelemhez becsatolandó anyagot csakis arra jogosult személy készítheti el, tehát meg kell bízni valakit ennek elkészítésével! Egyúttal a motor, mely aképeken is látható, még decemberben veterán minősítésen esett át, ott megfelelt és megkapta a 4 sz. mellékletet, plakettet stb. A képek szerintem november elején készülhettek, a minősítés december 13-án volt! félkész motorra ilyet nem lehet csinálni!
                  Abban az esetben, ha meg van a veterán vizsga, 4 sz. melléklet és összeépítési engedély és egyedi forgalomba helyezési engedély, akkor biztosítást kell kötni a járműre.
                  Az egyedi forgalomba helyezési megszabja, hogy hol kell a járművet előzetes hatósági vizsgálatra (magyarul műszaki) bemutatni.
                  Amennyiben az illetékes hatóság megfelelőenek találja a járművet, akkor kap 60 hó műszakit és egy adatlapot!
                  Mindezeket hozzácsapja az ember az addig összegyűlt dokumentumokhoz és irány aKözponti Okmányiroda.

                  Elvileg ennyi kell a jármű forgalomba helyezéséhez, melyet csakis ők végezhetnek!
                  Viszont! az eddig begyűjtött dokumentumok a hivatal szerint csakis azt bizonyítják, hogy az összeépített jármű műszakilag rendben van és részt vehet a forgalomban! A hivatal ilyenkor átvált nyilvántartó hivatallá és hiába van adás vételi, mégis háttéranyagot kér be az összeépített járműről. Ez szerintem elég érdekes dolog, mert, hogy eddig összeépítéssel létrozott jármű nem is létezett abban a formában, az a kiadott összeépítési engedéllyel lett létrhozva, tehát mit is keres?

                  Amennyiben a háttéranyag beérkezik és nem kérnek miatta hiánypótlást, akkor lehet menni újra Bp-re és kiadják a rendszámot, illetve aforgalmit, persze előtte meg kell fizetni az eljárási díjakat is!

                  Szóval ennyi az én történetem, mely leírva egyszerűnek tűnik, de a valóságban egyáltalán nem az. nincs benne semmi törvénytelen, az előírtaknak megfelelően kell eljárni és kész. Persze hatóság és hatóság közt óriási a különbség!
                  Kérem, hogy az általam leírtakat senki ne vegye hivatalos tájékoztatásnak, az nem egy előírt eljárási rendet ír le, pusztán az én tapasztalatom...




                  Szerintem az erősebb kutya mindíg a hatóság, úgyis az lesz, amit mondanak és akarnak.
                  Sokat gondolkodtam a háttéranaygon is, mi lehet az!?

                  Amennyire én tudom, fénymásolt kartotékok vannak, amikben keresni tudnak. Viszont csakis rendszám, vagy forgalmi alapján. Amennyiben ezek nem állnak rendelkezésre, akkor mi alapján keres???

                  Végiggondoltam azt is, mi van, ha megtalálják az utolsó bejegyzett tulajdonost? Amennyiben meg van, akkor a beadott adás vételi semmis! Márpedig a z ilyen összeépített dolgok java kupecektől stb származik...
                  Jogilag onnantól kezdve, hogy kiderül, kié volt az alkatrész, fődarab, csakis tőle származó adás vételit fogad el a hatóság! Nagy valószíűség szerint a volt tulaj már elhalálozott, hisz ezek a motorok 50-es 60-as években futottak, ha valaki 55-ben vett ilyet, és akkor volt vagy 30 éves, akkor most ő 80 felett lenne, ami manapság ritka férfiak esetében. Ekkor lehet menni örököshöz, aki vagy elhiszi, hogy vettük a járművet, vagy ha vérszemet kap, akkor visszakéri, mert az az ő apjáé volt és neki érzelmi szálai fűződnek hozzá, persze előtte nem is tudta hogy ilyenje volt a szülőnek stb. Vagy lehet póthagyatéki, ha belemennek az örökösök. Mindez rendgeteg pénz és idő....

                  Szóval egy elég végeláthatatlan ügy ez az egész. A legjobb, ha az utolsó bejegyzett tulajtól, vagy annak örökösétől vesz az ember járművet, de ebben az esetben hagyatékban szerepelnie kell!
                  Rendszám, forgalmi nem lényeges, hanem a tulajdonosi lánc a fontos.

                  Lehet elmélkedni a leírtakon, egy végeláthatatlan procedúra is lehet egy ilyenből
                  Az én motorom pl a hivatal szerint a vázszám alapján egy pótkocsi....
                  beothy58, sepy és 7 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                    #39
                    csepi250 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Az én motorom pl a hivatal szerint a vázszám alapján egy pótkocsi...
                    Tehát az összeépítési eljárás során nem ütöttek be új,(TSC-vel kezdődő) alvázszámot?

                    + még sok-sok kérdés merült fel bennem,de még próbálom érthető formába konvertálni..

                    Komment


                      #40
                      nem kellett beütni új számot, mert valamelyik, a motorhoz tartozó dokumentumban szerepel, hogy nem kell ellátni hatósági alvázszámmal

                      kérdezz nyugodtan, ha tudok, akkor megpróbálok válaszolni.

                      Komment


                        #41
                        csepi250 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Az én motorom pl a hivatal szerint a vázszám alapján egy pótkocsi...
                        Az én AWO-m meg lassú jármű.
                        És azt megmondod, hogy mennyit fizettél az államnak ?

                        Komment


                          #42
                          mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          mennyit fizettél az államnak
                          ebben sincs titok:
                          összeépítési engedély ca 17000,-
                          OT vizsga ca 17000,-
                          műszaki ca 4300,-
                          OT rendszám 8500,-
                          forgalmi+törzskönyv 12000,-
                          matrica ca 480,-
                          vagyonszerzési illeték 3000,-

                          ehhez jön még az összeépítési dokumentáció elkészíttetése, két út Bp-re, biztosítás, utánfutó bérlés, ha nincs, benzin stb.

                          Komment


                            #43
                            Csepi250 hasznosak az infóid. Köszönöm!
                            Elméletileg nekem a forgalmit kell kifizetnem + a rendszámokat. (Autóra 2 db kell gondolom az drágább)

                            Komment


                              #44
                              Hello Csepi250!
                              Nagyon hasznosak az infók amiket írtál, örömmel olvastam.
                              Annyi jutott csak eszembe, hogy ez a volt tulajdonos "ördögi köre" a hivatal részéről, mert ha a Jólelkű Veterános
                              TUDNÁ, hogy kitől kell megvenni/kinek a családjától kell megörököltetni, már nem is kéne összeépítési engedély.

                              Komment


                                #45
                                csepi250 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                utánfutó bérlés,
                                Ha egy kicsit körülnézel, van nekem is kettő, meg Zolinak is ott állt az udvaron. ( A képen tőled jobbra 6 méter )

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X