Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Moderáció a Veterán Aprón, de hogyan?

Collapse
This topic is closed.
X
Ez egy kiemelt téma.
X
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Moderáció a Veterán Aprón, de hogyan?

    Eddig is moderáltam/tuk a hirdetéseket és törölgettem is néhányat. A duplikációkat igyekszem gyorsan kiszúrni, de a kocsmai játékgépnek sem kegyelmeztem. A napokban felkerült egy templomi virágtartó, amire válaszként valaki egy permetezőt dobott az oldalra. Először azt hittem, hogy ez valami vicc, de a kommentek alapján úgy tűnt, hogy komolyan gondolják és nyélbe is ütik az üzletet. Én meg agyalhatok egymagam, hogy töröljek, vagy ne”¦

    Még szerencse, hogy itt van ez a fórum, így kikérhetem a véleményeteket, hogy szerintetek hol legyen a moderálás határa. Ez egy speciális téma, ami szavazást is tartalmaz. Ha nincs különösebb mondanivalód, akkor elég, ha a számodra legszimpatikusabb válaszra szavazol egyet. Ha viszont megjegyzéseddel árnyalni tudod a kérdést, akkor bátran szólj hozzá!

    Az utolsó válaszként egy olyan funkció fejlesztésére gondolok, amit nagyobb hirdetési és aukciós oldalakon (gondolom) eredményesen használnak a látogatók és a moderátorok. Tehát Te magad „feljelentheted” a hirdetést, ha valami kifogásod van a tartalmával kapcsolatban. A moderátorok pedig elbírálják. Nem biztos, hogy a javaslatod szerint járnak el, de legalább értesülnek a nemtetszésedről.

    Egy ilyen funkció elméletileg nagyon hasznos lehet, de ha nincs igény rá, ha senki nem használná, akkor nem fáradoznék a fejlesztésével. Tehát erre a pontra akkor szavazz, ha már előfordult veled, hogy láttál olyan hirdetést, amit jelentettél volna, ha csak két kattintásba került volna mindez. (viszont, valljuk be lusta voltál emailt írni! )

    Ez az első szavazásunk, szóval hajrá!
    ______________________________

    Jav.: A korábbi gyatra érlelődésre tekintettel újraindítottam a szavazást.
    37
    Szigorúbb legyen a moderálás! Csak veterán járművekkel kapcsolatba hozható hirdetések maradjanak!
    62.16%
    23
    Minden maradjon úgy, ahogy eddig, mert így tökéletes!
    21.62%
    8
    Kevésbé szigorú moderálást szeretnék, mert eddig nem mertem felrakni a hanglemezeimet!
    5.41%
    2
    Majd én eldöntöm, mi maradjon, és jelenteni fogom az oldal témájától idegen hirdetéseket!
    5.41%
    2
    Tartózkodom, de kipróbálom a „szavazást” :-)
    5.41%
    2
    Utoljára szerkesztve a következő által: TZ; 2011 jan. 25, 11:42. Oka: Szavazás újraindítása
    Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

    #2
    Tiszteletem Hölgyeim - Uraim!
    Ha igény merül fel nem ide tartozó hirdetésekkel kapcsolatban,akkor lehetne kialakítani azon hirdetések számára is egy linket ahol hirdetni tudnának,ha van rá mód és
    lehetőség!Ez lehet hogy a látogatottságot megnövelné,vagy rontaná az eddigi kimagaslóan jól működő,kimondottan veterán járművek,gépekkel kapcsolatos oldalt!
    Te magad „feljelentheted” a hirdetést!Én ezt gyerekes dolognak tartom,mások hirdetése felett pálcát törni?Szerintem nem a hirdetők feladata!
    Inkább a termékekhez való hozzászólást kellene moderálni,mert mindenki úgy árulja és annyiért adja amennyiért akarja.
    TZ kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      dmotor eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Ha igény merül fel nem ide tartozó hirdetésekkel kapcsolatban,akkor lehetne kialakítani azon hirdetések számára is egy linket ahol hirdetni tudnának,ha van rá mód és lehetőség!
      Korábban az volt a tervem, hogy indítok egy másik oldalt a lim-lomoknak. A terv még mindig megvan, de egyszerűen nem jutok a közelébe szabadidő hiányában.

      Te magad „feljelentheted” a hirdetést!Én ezt gyerekes dolognak tartom,mások hirdetése felett pálcát törni?Szerintem nem a hirdetők feladata!
      Értem, de nem egészen erről van szó. Nézzd egy pillanatra más szemszögből a kérdést! A moderátor is csak egy ember, véges szabadidővel. Gyakran fáradtan, figyelmetlenül nézi át az új hírdetéseket. Az Ő munkáját segítenék a "jelentések".
      Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

      Komment


        #4
        Megértelek!Persze hogy segítjük a munkádat,hiszen szeretjük ezt a honlapot!
        Már a hirdetésekből is látva hogy egyre csak egyre szaporodik!
        TZ kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          dmotor eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Inkább a termékekhez való hozzászólást kellene moderálni,mert mindenki úgy árulja és annyiért adja amennyiért akarja.
          Bocsánat, ezen a kérdésen átsiklottam. Ezzel kapcsolatban némi önállóságot javaslok!
          Ugyanis minden hirdető saját maga moderálhatja a hirdetése alatti kommenteket. Hiszen pontosan úgy van, ahogy mondod, mindenki maga tudja eldönteni, hogy melyik kérdés-t hogyan érdemes kezelnie. Lehet, hogy egy kötözködő kérdésre olyan frappáns választ tud adni, amivel még kelendőbbé teheti a portékát. Másrészt, ha mégis úgy érzi, hogy provokálják, nyugodtan kitörölheti a számára nem tetsző kérdést. Egyébként az elavult kérdéseket és valaszokat is ki lehetne törölni, de nem szokták.

          Én így látom ezt a kérdést, ezért így készült ez a funkció. De tényleg kíváncsi vagyok mindenki véleményére, minden részletkérdéssel kapcsolatban!
          Ruja kedvelte ezt.
          Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

          Komment


            #6
            Azért van néhány igazán nevetséges ár... annyiért kár feltenni az adott portékát, amennyiért úgyse veszik meg, az hogy az eladót felvilágosítják arról, hogy az őáltala belőtt ár nem reális, az segítség szerintem és nem kötekedés. Ez olyan, mint Simson S51et hirdetni félmillióért, mert harminc éve nem mozdult ki a garázsából a motor. Attól még az az marad, ami, nem lesz aranyból:-)
            Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

            Komment


              #7
              A hirdetési oldalaknak pontosan az a lényege, hogy az árulni kívánt termékét mindenki felrakja és annyiér árulja amennyiért akarja. Vagy nevetségesen magas összegért, vagy nevetségesen alacsony áron, vagy reális áron. Ezt szerintem nem kell moderálni!
              Ha, valakinek nagyon magas a hirdetett termék ára, legfeljebb röhög egy jót és értesíti a barátait is, hogy azok is röhöghessenek.
              A piacon, meg a vásárban, vagy a boltban sem moderáják a vevők, vagy a felügyeleti szervek az árat!!!
              TZ kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                TZ és Che kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  A moderálásnak nyilván sokféle módja lehet, kezdődik a felhasználási feltételekkel, lehet elkülöníteni megfelelő kategóriákkal, törölni, stb. - ezt majd te nyilván eldöntöd, kialakítod.
                  Nem ez a lényeg ám, hanem a következetesség. Ezt nagyon nehéz megoldani, ha szigorúbbak lennének a szabályok. Ez a két hirdetés például már régi. Marha hülyén venné ki magát, ha most ezeket törölném, vagy töröltetném a hirdetőkkel. Ők ketten, ezután elvárnák, hogy a következő ilyesmit azonnal töröljük. Nem tudok elég hálás lenni Sövénynek, hogy segít nekem, de neki sem, nekem sincs több kapacitásom, mint amennyit rászánunk erre. Simán előfordul, hogy nem veszünk észre valamit, sőt ha menet közben módosítanak, akkor tényleg csak véletlen botlunk bele.

                  Szóval, ha és amennyiben :-) a többség tényleg szigorítást szeretne, akkor
                  • ezt ki kell fejezniük valahogy, mert napi 1500 látogató esetén 1-2 ember véleményére hallgatva kockázatos nagyot változtatni
                  • ki kell találni, hogy mi módon lehet betartatni a szigorúbb szabályokat úgy, hogy ez ne kerüljön több energiába


                  Lenne persze még egy megoldás: Szívesen felvennék egy helyes titkárnőt, aki naponta moderálgatna néhány órát, de komoly üzleti érzekem okán elfelejtettem „bevétel lábat” tervezni a projektbe.

                  Tehát én továbbra is azt látom lehetséges iránynak, hogy „közösségi oldalt” készítünk abból is. A látogatóknak kell segíteniük alkalmazottak hiányában. Értékelgetniük és akár „feljelentgetniük” kellene a hirdetéseket ahhoz, hogy mi egy előfeldolgozott listából tudjunk dolgozni.

                  Mindez egyébként korábban megfogalmazódott bennem, csak éppen az Aprón nehéz ismerkedni, közösséget építeni. Többek között emiatt is kezdtem bele a fórumba, hogy legyen valami kapcsolat.

                  Nagyából ezek a gondolataim, de tényleg nagyon számítok minél több véleményre, hiszen azt szeretném, hogy még jobb legyen az oldal, de nem szeretnék potyára dolgozni vele, mert lehet hogy nem is kell semmin változtatni.
                  Ruja, és Che kedvelte ezt.
                  Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

                  Komment


                    #10
                    TZ kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Szervusztok. " Normál utcai " autó. Valóban az, de gondolom szeretné eladni és minden "ingyenes" helyre felteszi -mivel kimondottan tiltva nincs. A fiatalabb ( 30 évnél ) járművek is elérik a veterán kort, ha valaki áldoz rá anyagiakat és van hol tartani jó körülmények között. Gondoljuk el, egy mai 20-25 éves autó ( gépjármű ) ára , ha nem valami extra-extra, ár tekintetében a " mélyponton " van. ( Mostani ára 10 év múlva a fényezést sem fedezné ! ) Jó állapot esetén ( amivel tulajdonképpen a törődésen kívül nem kell semmit csinálni és költeni rá ) 5-10 év múlva " csak " elő kell venni , müszakit, papírokat rendezni és OT-s lesz. Jó, most azt mondjátok ez nem olyan igazi veterán! Most nem . A műszaki értékeket ( meg mást is ) " időben " kell megmenteni. Tudom, pénz és hely ( amikből a veterános mindég szűkében van ) kell hozzá és mi az élvezet? Az öregek mondják: a fát sem magának ülteti az ember.... . Talán ezért van yung timer ( jól írtam ?) kategória a biztosításban is, hogy időben gondoljunk a megőrzésre. Az a TÁTRA szgk , ami a VETERÁN című újság 2011 januári számában szerepel ( csak az előzetest láttam még ) talán 20 évesen került hozzám és 17 évig voltam gondos ( legalábbis úgy érzem ) tulajdonosa , mielőtt mostani gazdája megvásárolta tőlem. Az idő múlása a veteránosnak dolgozik minden percben! Mit is akartam az egész írással? Igen, a fiatalabb ,de ritka madárnak is lehet teret adni - szerintem - ezeken az oldalakon. A középkorú gépek , már nem tartoznak sehova két lehetőség van: a rosszabb, hogy leharcolják őket, vagy - a jó - egy őrült áldoz és vigyáz rá. Az alapeset (BMW) ára mennyire reális, azt mindenki döntse el maga. Gyártási darabszámát, műszaki különlegességét stb. nem tudom, de lehet hogy valakinek ez a csúcsálom és most találta meg. Milyen alapon lehet eldönteni, hogy ezeken az oldalakon mennyire " új " jármű jelenjen meg, az jó kérdés. Veterános üdvözlettel.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2010 dec. 28, 21:54. Oka: betűpótlás
                      andraco és soveny kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        Tokeletesen egyetertek a fentiekkel. A ket hirdetes siman elmehet Youngtimernek. Nekem a veteranozas nem abbol all, hogy vaskalapos modon kizarolag 30 evenel idosebb jarmuvet valasztok. En az olyan jarmuvet szeretem ami nem uj es amit otthon is lehet szerelgetni. Ami mar volt hasznalva egy jo ideje. Tisztaban vagyok vele, hogy ez egy veget nem ero vita es talan akkor ram nem lehet alkalmazni a veteranos kifejezest. Sot ennek a gondolat menetnek a vonalan, a Triumphom ami 28 eves sem veteran. Pedig van rajta ket karburator meg szivato amit sok"modern" auton nem talalsz meg.
                        A Ford Transitom ami 23 eves es kb egy 40 eves konstrukcioju motor van benne (2.3 szivo dizel) sem veteran. Viszont barki elhiheti, hogy tobbet kell foglalkoznom vele barmilyen megbizhato is, mint egy zoldseges Mercivel (itt kicsit fullentettem, mert az elmult ket ev alatt minimalis szerelest kelltt vegeznem rajta. Kiveve hegesztoi munkakat a kis Brit autoepitok nem gondoltak a rozsdavedelemre. MInek is. Itt alig esik az eso...). A ket utolso nemet gyartmanyu ketutemu MZ-met mar nem is emlitem.

                        Nekem a veteranozas egy eletstilust kepvisel. Az en haztartasomban minden auto vagy motor 15 ev felett van. Mind otthoni karbantartast igenyel es nem azert mert egy halom szemet, hanem mert meg ugy lettek epitve, hogy ezt a tulajdonos megteheti anelkul, hogy a szervizbe kellene rangatni mindenert. Viszont nem gondolom, hogy kevesbe minosul a jarmu "veterannak", vagy en "veteranosnak" mint egy Ural tulajdonos aki ujragyartott alkatreszekbol epitette ujra a gepet. Sokkal jobbra es megbizhatobbra mint az eredeti volt mikozben a haz elott ott all az uj megbizhato modern auto. Nagyon kevesen engedhetik meg maguknak azt, hogy szigoruan harminc evvel idosebb jarmuveik legyenek, melyek mind eredeti alkatreszekkel lettek felujitva. Ezzel senkit nem megserteni szandekoztam. Az en 79-es Suzuki 1000GS -embe (torvenyileg is veteran ;-) ) elektronikus gyujtas fogok rakni, mert megbizhatobb mint a mechanikai rendszer.
                        En szerintem a veteranost, a hasznalt jarmuvek szeretete hozza ossze. Az, hogy elegtetelt erez, hogy kicserel egy termosztatot, vagy egy dinamot, vagy barmit megszerel, felujit azon a jarmuven. Mig a mai "Modern" jarmuvekkel ezt nem lehet megtenni. Ez persze csak az en velemenyem... MEg egy kis info. A Britt szigeteken csak a 1972 elott gyartott gepek minosulnek veterannak. NEm annyira EU komfort... Ezzel sem ertek egyet, de csak annyiban van jelentosege, hogy a 1972 elott gyartott jarmuvekre nem kell adot fizetni. A biztositok elismerik a Triumph Acclaim -emet is mint "Classic", igy olcso ra a biztositas. Pedig csak 28 eves (most mar 29)

                        udv

                        A>

                        Komment


                          #13
                          Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2011 jan. 05, 08:38.

                          Komment


                            #14
                            hehe gondoltam, hogy ejjel kettokor nem szabadna forumra valaszolnom. Kivaloan el tudom magamat ragadtatni. Termeszetesen nem teged neveztelek vaskalaposnak es plane nem allt szandekomban szemelyesen sertegetni vagy barmifele utalast tenni rad. Nagy altalanossagban beszeltem. Amennyiben a vaskalapos kifejezes tul erosre sikeredet, vagy magadra vetted akkor elnezest kerek.

                            Sot azt is emlitettem, hogy lehet engem akkor nem lehet veteranosnak tekinteni, bar van a tulajdonomban egy-ket regi jarmu a 15-20 evesek mellett is. En akkor reggebi auto kedvelo - ami nem feltetlen 30 evnel idosebb - kedvelo vagyok. Persze ebben az esetben felvethetnenk az a kerdest, hogy csak azt nevezhetjuk-e veterannak, vagy klasszikus jarmunek amit a mindenkori torvenyi szabalyozas elfogad.

                            Tisztaban vagyok azzal, hogy hasogatom azt a szorszalat ezzel, viszont ugy gondolom, hogy az a ket tokeletesen allapotba hozott/ megorzott 20 ev koruli BMW nem meriti ki a murvas hasznaltauto fogalmat. Sot igencsak klasszikusnak tekintheto a sok sufni tunigolt lom kozott ami altalaban ebben a kategoriaban megtalalhato.

                            No mindegy. Azzal egyetertek, hogy iranyelvekre szukseg van. Amennyiben a ket vitatott jarmu nem egyeztetheto ossze az oldal iranyelveivel, ugy torolni kell a hirdetest.

                            En szemely szerint a nyitottsagra celzok. Arra, hogy ha ez az oldal egy atfogo kozosseget szeretne letrehozni olyan emberek szamara akik szeretik az idosebb jarmuveket, a youngtimerek siman bele kell(ene) hogy ferjenek es nem utcaiversenyzos sufni tuning oldalra gondolok itt. Engem siman erdekelne egy nyolcvanas evekbeli Wentworth Turborol, vagy egy Audi Quattrorol szolo iras. Mi az a youngtimer? Jo kerdes es egy masik hosszu beszelgetes temaja lehet... Ha az iranyelv az, hogy a harminc ev a buvos szam, akkor legyen harminc ev es a fent emlitett hirdetonek kell meg varni tiz evet mire kiposztolhatja a vitatott hirdetest.

                            Utoljara pedig: Semmifele keppen es semmilyen korulmenyek kozott nem szeretnek "vitaba", vagy "sertegetesekbe" bonyolodni. Ha ez egy baratsagos forum, a "beszelgetes" jobban tetszik. Tudom ismeretlenek vagyunk egymasnak (bar irtam egy bemutatkozot, szemelyesen meg nem talalkoztunk) szerintem az internet mikentje miatt siman folytathatunk barati tarsalgast anelkul, hogy azon kellene aggodnunk, hogy mikor mondunk veletlenul valami olyat amivel megsertjuk egymast. Termeszetesen az alapveto udvariassagi formakat betartva.

                            Igy hat ennek a vonalan remelem, hogy azert egyszer koccintunk majd valalmikor, ha arra jarok (vagy te erre)

                            Udv.

                            Andras
                            Utoljára szerkesztve a következő által: andraco; 2011 jan. 05, 10:08.

                            Komment


                              #15
                              ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Adminisztrátorunk megkérdezte (itt), hogy mennyire legyenek lekorlátozva a veteránapró hirdetései. Jelen témában pedig feldobta a lehetőségét, hogy a valamiért érdekes, furcsa, vagy kilógó hirdetésekre a fórumtagok felhívják a figyelmet, és azt megtárgyalhassák.

                              Azt gondolom, ezek helyes kezdeményezések voltak, mert egy ilyen oldal sikere azon is múlik, mennyire tükrözi, elégíti ki az idelátogató többség igényét.
                              Át is mozgattam ezeket a hozzászólásokat ide. És valóban, csak ismételgetni tudom magamat: minél több véleményre van szükség ahhoz, hogy minél többeknek megfeleljen a Veterán apró. Attól egyébként nem félek, hogy mindettől érdemben hígulna a jelenlegi állapothoz képest. Hiszen kutyákat például azért sem érdemes itt hirdetni, mert itt nem keresnék a lehetséges vásárlók. Szóval igazából csak a határokat lenne jó definiálni, hogy valami szabályra hivatkozva lehessen moderálni, ne legyen esélye annak, hogy személyeskedésbe forduljon egy-egy ilyen eset.

                              andraco eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              ... egy Ural tulajdonos aki ujragyartott alkatreszekbol epitette ujra a gepet. Sokkal jobbra es megbizhatobbra mint az eredeti volt mikozben a haz elott ott all az uj megbizhato modern auto. ...
                              Ezt nem teljesen értem. A megbízható szó értelmetlen egy Urallal kapcsolatban. Max. szép lehet, vagy ha már fokozzuk a jelzőket: szebb mint az eredeti.
                              Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X