Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Eszterga vásárlás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    A hosszelőtolás működik.Köszönöm a tanácsot.Holnap megnézem.
    Utoljára szerkesztve a következő által: kopizol; 2015 febr. 15, 19:53.

    Komment


      #32
      Alatta van egy fogaskerék. Nézd meg, lehet az ment gatyára.
      Ilyenen tanultam vasat faragni..Úgy77-környékén és már akkor is felújított volt!Nagyon bejön!!!

      Lényeg ott a fogaskeréknél lehet még egy gond(mert nincs önkioldója)ha felütközik a szán elnyírja a kúpos-szeget és nem adja át a hajtást.így van védve a kezelőtől a gép.Acél kúpos-szeget nem szabad csak normál anyagból ,hogy ismét elnyíródhasson!
      Egyébként az előtolás többi része is,így van védve,KÉRETIK odafigyelni rá.
      kopizol, OdinHEM és Che kedvelte ezt.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #33
        Nagyon tetszik a vörös csillag a gépen.
        A miskolci 100 sz.Pataki István szakmunkásképző és szakközépiskola emblémája. Ott gyártották ezeket a gépeket.

        Komment


          #34
          Milyen olajat tegyek az orsóházba?:Paramo OL-J32, csapágyolaj | Ipari Kenőanyagok, Motorolajak, orsó olaj, gép olaj iso-vg-32, Lyoness kedvezmény
          És meddig tölthetem,van valami jelzés?Köszönöm.

          - - - Updated - - -

          Videó a keresztszánról:http://youtu.be/E3eogbSsQW8
          Mit szedhetek szét,hogy többet lássak?
          Természetesen ez is tökszáraz

          Komment


            #35
            Szreintem mielött bármit is beleöntenél ,
            1- bukj alá és ott találsz egy téglalap alaku , aszem. 6 csavarral egy kis fedelet , azt vedd le takarítsd ki amit ott találsz , tegyél friss tömítést .
            2- szerintem kapd le az egész keresztszánt -ami ennek a résznek a fedele is egyben . Azért mert meg kell nézni , hogy a feltöltött olajat tudod -e a hosszán kerekének kihúzott állásában forgatva , a szivattyúval , az olajzócsövek segítségével -a megfelelő helyekre juttatni .

            Ez most kicsit zavaros , de hidd el pofon egyszerü . Csak a csavarokat vedd ki értelemszerüen , vedd le az egészet , és amikor benézel , rögtön megérted az ekészet .

            Azonkívül nem árt a szán fonákját is letísztítani és az ágy tisztító filceket kimosni ésetleg kicserélni ( négy db .)

            Na aztán ezután mehet be ez új olaj --tökmindegy csak tiszta legyen --úgy is kicsöpög .


            ja, fontos --a lakatszekrényt támaszd fel szépen , jó masszívan mielött elkezded a műtétet .
            Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2015 febr. 21, 12:08.
            sepy, heeegany és 3 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #36
              Igazi "büdös" hajtóműolajat szereti. Jó sűrű és ott marad mindenhol, ahová egyszer betoppant, így a következő indításkor egyből van kenés.

              Komment


                #37
                lássak?
                Nekem hiányzik egy kis fogaskerék a keresztszán tengelyéről amit egy stift rögzit a furat látszik.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  #38
                  A furat 14,9mm.Többet nem tudok róla.Tudja valaki mennyi foga van a keréknek?Esetleg valakinek eladó?

                  Komment


                    #39
                    kopizol eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    A furat 14,9mm.Többet nem tudok róla.Tudja valaki mennyi foga van a keréknek?Esetleg valakinek eladó?
                    Neten keress olyanokat akik ilyen gépekhez árulnak alkatrészeket és náluk érdeklődj.
                    Nekem amikor sikerült eltörnöm az egyik léptetővillát kb 1-2 órámba telt találni néhány hirdetőt akiknek volt olyasmi alkatrész a portékái között. Pár telefon, pár e-mail aztán pár nap múlva hozta is a posta.

                    Szedtem szét a gépet és az orsóház peremére tettem a kapcsolóvillát had csöpögjön szépen le róla az olaj címszóval. A következő mozdulattal le is söpörtem onnan, a műhely padlóján meg két darabba pattant szét az öntvény...

                    Komment


                      #40
                      EAN 750,1000 esztergapadhoz alkatrészek! A készlet erejéig! Pécs ”¢ OLX.hu


                      itt böngészhetsz , meghalt a bácsi és kiárulják az élete maradékát .

                      Komment


                        #41
                        Szervusz Mateapu!


                        Az EAN 1000-es keresztszánorsójára kúposszeggel rögzített kisfogaskerék fogszáma 18,modul 1,25.A 340-es EAN-ban szintén ilyen a fogaskerék,mert a lakatszekrény megegyezik az EAN 1000-el.Amennyiben pontosabb adatokat szeretnél,szívesen csinálok róla egy skiccet.A kúposszeg mérete átmérő 2.5,lejtés 1:50 .

                        Üdvözlettel:Che
                        kopizol, sepy és mátéapu kedvelte ezt.

                        Komment


                          #42
                          Tőlük rendeltem.Ma jött meg.Szerintem nagy bele.Furat jó,19 fog.Nem tudom összerakni.Összeülnek a fogak,és van pár mm a szekrény,és a fedél között.Gondoltam, ha van valakinek ilyen gép,meg tudja mondani hány fog.Egy csavart kell kivenni hozzá.Azért köszönöm.

                          Komment


                            #43
                            Közben megjött a válasz.Köszönöm.
                            [emoji4]

                            Komment


                              #44
                              Szervusztok!

                              Amire gondolni kell,az EAN gépek nem mai gyerekek.Azt hiszem Joker írta valahol,hogy olyanok,mint a Bugatti,-egyedileg készültek és szinte mindegyikben van egy kis eltérés.Annyit fűznék a témához,hogy ezek a gépek,az 1955-től.úgy 1965-ig,a Magyarországon forgácsolással gyártott alkatrészek elkészítésében uralkodóak voltak és egy kicsit sem voltak rosszabbak,mint egyéb gyártmányok a maga kategóriájában.Azt is tudni kell,hogy ezeket a gépeket tanműhelyekben,gondolom megfelelő mesterek felügyelete mellett,de ipari tanulók gyártották.Sajnos az akkori időkben,még nem edzett ággyal készültek,a termelésben meg sokszor nem a gépápolás volt a legfontosabb,hanem a norma teljesítése,ezért a gépek ágyai hihetetlen mértékben el tudtak kopni.Volt alkalmam látni,hogy az ágy felújításakor,több mint 1.5mm.-ert kellett kézzel lereszelni és természetesen hántolni.A reszelést komolyan írom mert láttam.Amikor ennyi anyagot el kell venni,egy esztergaágyból könnyen belátható,hogy az alapszán csúszósíkja lejjebb kerül.A lakatszekrénynek a hossz-szánhoz,rögzítésének síkján kell változtatni ahhoz,hogy a fogaskerekek számított tengelytávolsága,a kívánt érték legyen.A fenti kívánatos méretet,csak egy új méretre gyártott alapszán felszerelésével lehetne ideálisan elérni,de ez meg igen költséges lenne,ezért kitalálták,hogy az ágy felújítását,követően,a hosszán ágyon csúszó felületét,a Ciba Geigy,valamely műgyantájával kiöntik,mellyel a hosszán a kívánt magasságra emelkedik.Később láttam olyan megoldást is,hogy a hosszán ággyal érintkező részeire kb. 1mm.-es textilbakelit csíkokat ragasztottak,majd azokat hántolták össze az ággyal,hogy az összes tengelytávolság,mint a fogaskerekeknél,mint a vezér,vonó és a kapcsolóorsó estében méretpontos és feszülésmentes legyen.

                              A fentieket azért írtam le,bár nem tudom eldönteni,hogy teljes egészében érthető e,hogy át tudjátok gondolni,hogy egy esztergapad felújításánál mennyi mindenre kell gondolni és mennyire körültekintően kell végezni a kapcsolatos munkákat.

                              Az EAN-ról az a véleményem,hogy egy elavult konstrukció,különösen a nortonjával vagyok elégedetlen,mert metrikus menet vágása esetén nem győzöm a váltókerekeket cserélni,mert a javítóiparban jellemző,hogy sokszor kell váltani.Sajnos a csúszó felületek általában,agyon vannak kopva,ezért pontatlanok,-igaz lehet velük pontosan is dolgozni,de sok odafigyelést és állítgatást igényel,-egyszóval olyanok mint egy idősebb nő,tudni kell a szeszélyeit.
                              A fentiektől eltekintve,viszont számtalan előnye is van,akármilyen körülményesen is de szinte mindent meg lehet vele csinálni,ami elforog.A működtetéséhez,ha nem tolják neki nagyon 1KW-os motor is elegendő,a villanymotor közvetlen kapcsolású,tehát sem mechanikus,sem elektromos kuplung nem kell hozzá,a holtidőkben nem fogyaszt áramot.A holtidő a javítóiparban egyébként nem kevés.

                              Úgy gondolom,aki csak a javítóiparban akar esztergálni és nem akar bedolgozni a Mercedesnek,annak megfelel egy EAN,bár lehet törekedni a jobbra,de melyik az és számunkra megfizethető e?

                              Üdvözlettel:Che

                              Komment


                                #45
                                Sziasztok.
                                Megjött a fogaskerék /18 fog/,de még az is nagy bele.Akkor nem szorul ha 2mm-es hézag van a fedél és a szekrény között.Lehet hogy az alsó fogaskerék nem jó?/56 fog/.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X