Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia 156 varrógép javítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    CZ jelzésü „magvetőt” is javítasz ?
    Ezzel a Magvető Kiadó foglalkozik.
    Meg azután úgy érzem, ehhez a nők jobban értenek.

    Komment


      #32
      most íg ujraolvasva , tényleg hülyén hangzik a HSZ om --de remélem mindketten tudjuk az igazságot
      mátéapu és CZsolti kedvelte ezt.

      Komment


        #33
        Az még eredeti gyári beállítással működik és a kenés is megoldott.
        Tovább nem forszíroznám, mert topiccsere lesz (nem bírunk magunkkal) és ránk lesz szólva!
        majdánka és mátéapu kedvelte ezt.

        Komment


          #34
          Üdv.
          Nekünk is van egy Pannónia varrógépünk.
          A problémám az lenne, hogy nem tudom, hogy lehet szétkapni a kuplungját, mert az állítócsavar menete megszakadt és csúszik,nem hajt.A kuplung a bőrszíjtárcsájának közepén volna.
          Click image for larger version

Name:	Varrógép 009.jpg
Views:	2
Size:	189.6 KB
ID:	134569
          Előre is köszi a segítséget.
          Majdánka

          Komment


            #35
            majdánka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            A problémám az lenne, hogy nem tudom, hogy lehet szétkapni a kuplungját, mert az állítócsavar menete megszakadt és csúszik,nem hajt.A kuplung a bőrszíjtárcsájának közepén volna
            Ne aggódj, nincs semmi baja. A csavar nálam is lazán forog. Próbáld ki, hogy megfogod a lendkereket bal kézzel és a fekete műanyag tárcsát óramutató járásával egyezően elfordítod. Ekkor össze kell, hogy szoruljon a kuplung és forognia kell a főtengelynek. Ha nem ez történik, akkor tényleg gond van.

            Ez a kuplung azért van így kialakítva, hogy orsózáskor (alsó szál csévélése) ne forgasd feleslegesen a mechanikát üresen. Olyan jól van méretezve egyébként, hogy mindenféle megszoruláskor megcsúszik és így védi a szerkezetet.

            HA kell szívesen leírom az egész cucc beállítását. Mostmár nekem is "egyszerű vezérlésbeállítás".
            mátéapu és majdánka kedvelte ezt.

            Komment


              #36
              Köszi!
              Kipróbálom a megoldásod (nem mertem eddig tekergetni, kicsit szorulós, nehogy a bakelit eltörjön)

              Komment


                #37
                majdánka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Kipróbálom a megoldásod
                Nem az enyém! Az összes korabeli varrógép így van kitalálva. A Csepel lendkerekén a fényes tárcsa is ezt a célt szolgálja. A használati utasításban is benne van. Én is onnan tudom .


                majdánka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                kicsit szorulós, nehogy a bakelit eltörjön)
                Ha bejáródik, akkor nem lesz semmi baja. Ha nagyon szorul, akkor valami tisztítóspray jól jöhet. Nekem a csavarlazítót is használnom kellett úgy be volt állva. A gépkönyv szerint petróleummal kell tisztítani minden forgó helyet (becsepegtetés, rövid járatás) majd ugyanezt műszerolajjal eljátszani.

                Más olajat ne használj! A napraforgót, repcét sürgősen felejtsd el! Rántotthúshoz jó, nem ide!
                majdánka kedvelte ezt.

                Komment


                  #38
                  Én étolajat SOHA nem használtam elvből utálom a kontár megoldásokat.(kormányműbe való új, használatlan olajat nyomtam a perselyekhez). A bakelithez meg csavarlazítót fogok, jó szocos terméket(van egy kis dugi készletem még)
                  CZsolti kedvelte ezt.

                  Komment


                    #39
                    majdánka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    kormányműbe való új, használatlan olajat nyomtam a perselyekhez
                    Nagyon finomat adtál neki. Működik a kuplung? Bejött a javaslatom?

                    Komment


                      #40
                      Üdv.
                      Behajtottuk a bakelitet teljesen, de sajna kopott , így puha fát(kb fogpiszkáló állagú) nyomtunk be mögé és azóta működik.
                      Köszi a segítséget!
                      CZsolti kedvelte ezt.

                      Komment


                        #41
                        Szia! Nálam van egy ilyen varrógép. Sajnos az állványa már nincs meg, talán a fém részei, de a fa szétkorhadt, az már biztosan nincs.
                        Ha gondolod, ingyen odaadom, alkatrésznek, tartaléknak a gépet. Megnéztem, sajnos ez sem forog. Nem tudom, hogyan kellene működnie, erőltetni nem fogom.
                        Annyit még a témához, hogy a nagymamám hímez. Neki egy ettől is régebbi lábbal hajtós Pannonia varrógépe van, aktív használatban! Na az hibátlan, komplett, első tulajos - viszont családi ereklye lesz belőle, ha már nem fogja hajtani.
                        mátéapu kedvelte ezt.

                        Komment


                          #42
                          trainmodeller eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Ha gondolod, ingyen odaadom, alkatrésznek, tartaléknak a gépet.
                          Köszi a felajánlást. Egyenlőre nem szeretnék újabb varrógépet hozni a házhoz. Nem akarom, hogy elhatalmasodjék rajtam a gyűjtőszenvedély. Már van ezen kívül egy motoros lengyel Singer-licenc, egy Csepel 30-asom és egy egyenes hajós ál-Singerem, ami 100-éves kora ellenére szintén remekül működik.

                          EZt kb 2 hete vettem potom áron. Egyszerűen nem tudtam otthagyni. Megtakarítottam, kapott egy kis Korrant foszfátozót, amitől a rozsda fekete színt öltött, ami a fekete festékhez remekül passzol, műszerolaj vastagon. Majd némi internetes kutatás után megtanultam, hogyan kell az alsószáléat felorsózni és befűzni. A felső szál az szinte egyértelmű volt. Ezután beleraktam egy anyagdarabot és megforgattam. Gyönyörű öltést csinál akár kendervásznon (zsákvászon) is.

                          Remélem megérted, ha most pihenek egy kicsit. Minden varrógépem működik. Ha alkatrész kell, akkor azért észben tartom az ajánlatodat. És köszönöm az önzetlen felajánlást.

                          Szólj hozzá gyakrabban a fórumhoz, mert úgy gondolom, hogy sok olyan dolgot tudsz, amiből mi is tanulhatnánk.

                          Jó hétvégét neked. A nagyidnak pedig jó egészséget és aktív pedálozást kívánok. Üdvözlettel: CZsolti
                          wsievers és mátéapu kedvelte ezt.

                          Komment


                            #43
                            Üdvözlöm!
                            Olvastam a fórumon hogy Ön tudja hogy kell egy Pannónia varrógépet beállítani. Nekem van egy Pannónia 156 os gépem Párom szeretne vele alkotni egykét dolgot, gép örökségből maradt. valaki hozzá nyúlt de az biztos hogy gőze sem volt varrógépehez....
                            a következő a probléma az alsó szálért felelős részt mozgató rúdazat csavarját kilazították rá jöttem hogy a gép azért nem varr mert az alsó szálért felelős rész nem üzemel a tengely végén lévő csavar laza így az nem forgott... és szeretném meg tudni hogy állítsam be az alsó részt mert akkor felvenné a szálat és már varrna is de én nem értek hozzá nem tudom holl kell állnia tűnek és az alórésznek egymáshoz képest.. ehhez szeretnék segítséget kérni mert a szervízben már körbe röhögtek hogy ezt meg javíttatnám.
                            előre is köszönöm a segítséget nagyon hálás lennék.

                            Komment


                              #44
                              Kedves Feci6!

                              Először is üdvözlöm a Fórumban! Bár varrógépügyben kér tanácsot, azért ez még nem zárja ki a motoros vonalat, a régi gépek iránt vonzalmat pedig különösen nem. Én is kényszerűségből sajátítottam el a varrógépbeállítást és kisebb javításokat is meg tudok csinálni. Amit írok, az minden varrógépnél igaz alapbeállításként, tehát nem csak a Pannónia 156-ra.
                              Click image for larger version

Name:	Pannonia_156_varrogep_05 felirat.JPG
Views:	1
Size:	155.0 KB
ID:	137723 Click image for larger version

Name:	Varrógép 010_felirat.jpg
Views:	1
Size:	193.4 KB
ID:	137724

                              Ha valóban csak az 1-es csavar volt meglazulva, és a gép többi része könnyedén mozog, forog, akkor szerencséje van. Ha a 2-es jelű gyűrű is könnyedén mozdul a "talpsüllyesztő" karocska segítségével, akkor nincs más dolga, mint az anyagtovábbító (fogazott talp) beállítása. Ehhez azt kell tennie, hogy a tűt felső állásba (felső holtpont FHP) állítani a hajtókerékkel. Fontos: a hajtókerék (amin a szíjtárcsa van) mindig a kezelő FELÉ kezd forogni. Tehát leülök elé és magam felé forgatom.

                              Az alsó tengely, amire a számok mutatnak ezzel ellentétesen forog, amikor anyagot továbbít. Egyébként ez csak félfordulatokat fordul oda-vissza. Amikor az anyagot tolja előre akkor a hajtókerékkel ellentétesen forog.

                              Tehát így forgatva állítsa a tűt felső helyzetbe (FHP). Alul azt a tengelyt, amire a számok mutatnak forgassa úgy, hogy a fogak teljesen emelkedjenek ki és éppen kezdjék tolni az anyagot. Ebben az állapotban húzza meg az 1-es csavart.

                              Végezzen kontrollt a gép többszöri (kézzel) körbeforgatásával. Amikor a tű az anyagba ölt, addigra a fogaknak teljesen el kell tűnniük a talplemez (ebből jönnek ki a fogak) alatt. A fogak egyébként ne álljanak ki 1-1,5 mm-nél jobban. Ezt a 3-as számmal jelölt kis karocska elforgatásával tudja durván beállítani. Finoman pedig a talpsüllyesztő karocska elforgatásával. Ezzel a karocskával egyébként el tudja teljesen süllyeszteni a fogakat, amire pl gombfelvarráskor lehet szükség.

                              Megjegyzés: a 4-es alkatrész könnyen beleérhet az 5-ös csavarfejbe. Erre nagyon figyeljen. A kar a tengely végével színel általában. Először nézze meg laza 1-es csavar mellett, hogy hova áll be magától a tengelyen. A tű pozícionálása után ezen a részen rögzítse. így nem fog a kar befeszülni.

                              Csináljon próbavarrást egyenlőre cérna nélkül. Én erre papírtörlőkendőt szoktam használni. Lassan hajtsa a gépet - immár pedállal - és ha szépen rendben tolja az anyagot és nem szorul a tű az anyagba, akkor cérnával is kipróbálhatja.

                              Ha minden rendben, akkor először egy kis tiszta petróleummal kenje meg az olajzóhelyeket (minden csuklót és csapágyhelyet, ami mozdul) és kb egy percig hajtsa pedállal intenzíven. Ha már egy kicsit nyikorgósra veszi, akkor műszerolajjal - ne mással - olajozza meg és járassa meg ugyanígy. Jó varrást és eredményes munkát kívánok.

                              Ha végképp nem boldogul, akkor a gépfejet postázza el, szívesen megjavítom. Árban és fizetésben megegyezünk. Ha érdekli, akkor a többit privátban.

                              Üdvözlettel: CZsolti
                              Attached Files
                              soveny, dongos78 és OdinHEM kedvelte ezt.

                              Komment


                                #45
                                Köszönöm szépen a gyors és kimerítő választ! nagyon jól sikerült beállítás szépen működik a gép!
                                Hálás vagyok!

                                Üdvözlettel: Feci6
                                CZsolti és OdinHEM kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X