Közlemény

Collapse
No announcement yet.

ETZ 250 fék

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    ETZ 250 fék

    Sziasztok!
    Kifogytam az ötletekből, ezért kérnék egy kis segítséget!

    A múlthéten cseréltem egy 250-es ETZ-n nagyjából hibátlan első fékrendszeren két fékbetétet. Miután kicseréltem nem akartak szépen mozogni a munkahengerek, gondoltam bevitt valami mocskot míg visszanyomtam az új betétekhez a dugót (előtt lefújtam féktisztítóval).... Szétkaptam a nyerget munkahengerek ki.. és valóba elég dzsuvásak voltak, megtisztítottam a nyerget, felpolíroztam 2000-es papírral kicsit a dugót és a nyereg belső részét is, aztán ez egyik karmantyút cseréltem boltira, a másikba ment vissza a gyári mert az még jó volt...

    Miután összeraktam, légtelenítettük. Nos itt lenne a probléma! Menet közben üzemszerű használatnál jól fog a fék nincs semmi baja, azonban ha csak lassan húzom be a fékkart, akkor szinte koppanásig bejön!
    Mi lehet ilyenkor a gond?? Lehet hogy valamelyik karmantyú nem zár rendesen? vagy a nyereg két fele között, vagy fékcsőnél valahol farsot szív? Szerelés előtt nem volt ilyen tünet....!
    Szerelés közben még véletlenül le lett tekerve az egész folyadéktartály...., lehet hogy ott nem zár rendesen valami tömítés?

    Nem akarom az egész főfékhengert lecserélni, mert szinte gyári állapotú a moci, másik eléggé elrontaná az összhangot, nameg eddig semmi baja nem volt, igazából még csak használva se volt a hiba jelentkezése alatt, mert szerelés alatt lett ilyen....

    Van esetleg valami tipp, hogy hol lehet a hiba? Mi okoz hasonló tüneteket?

    Előre is köszönöm a válaszokat!

    Üdv!

    #2
    Veszy2017 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szétkaptam a nyerget munkahengerek ki.. és valóba elég dzsuvásak voltak
    Miért gondolod , hogy a főhengerbon nincs ganyé ? Mikor lett utoljára tisztítva a rendszer -és persze feltöltve frissen bontott dobozból ?


    Szeretik azt az apróságot elfeledni az emberek , hogy max 3-dik évente ezt meg kéne csinálni !
    Kivéve ha az örök életü silicon alapu (kicsit drágább ) cuccot használom . FIGYELEM A KETTŐ NEM KEVERHETŐ !

    Bár 100% fórum diagnózis nincs---de ez a tüneted főhengerre utal ---viszont az javítható (valószinű ) nem kell rögtön cserélni.

    Nem kell pumpálni?--ha hirtelen húzud rögtön fog ?
    apacsavo, Titus és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Igen, ha hirtelen, sőt nem is kell hirtelen csak nem kimondottan lassan behúzni akkor rögtön fog! A főfékhenger nem lett egyelőre kipucolva....
      bár most hogy mondod, a régi fékfolyadék elég csúnya volt és ahogy lefolyt a tartályból lehet moshatott be valamit.... :/
      Akkor lehet cserélni nem kéne csak alaposan átpucolni... a tömítéseket érdemes lenne kicserélni boltira vagy inkább maradjanak a gyáriak megtisztítva, természetesen ha szemmel láthatólag nem hibásak...?
      Köszi a választ!

      Komment


        #4
        Persze -szedd szépen szét -rakd sorba amit kiveszel -egyenként tisztítsd- aztán rakd össze.

        Veszy2017 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        inkább maradjanak a gyáriak megtisztítva, természetesen ha szemmel láthatólag nem hibásak...?
        igen
        sepy, apacsavo és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Szia én is főhengerre gyanítok a leírtak alapján.
          Légtelenítéskor ugyanis a főhenger karmantyúja olyan helyre is elmozdul ahova üzem közben sose. Ha ott kosz van azt be tudja húzni a karmantyú alá vagy rosszabb esetben meg is sértheti.
          Szerintem is szét kell kapni és alaposan átnézni.
          sepy, apacsavo és 3 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Halló

            A varázs gömböm azt mondja hogy a kiegyenlítő furat nem tudja betölteni a feladatát /a fő fékhengerben/.
            Tisztességes takarítás segít rajta,meg amit JOKER irt.

            Komment


              #7
              sinter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Szia én is főhengerre gyanítok a leírtak alapján.
              Légtelenítéskor ugyanis a főhenger karmantyúja olyan helyre is elmozdul ahova üzem közben sose. Ha ott kosz van azt be tudja húzni a karmantyú alá vagy rosszabb esetben meg is sértheti.
              Szerintem is szét kell kapni és alaposan átnézni.

              Köszönöm a hozzászólásokat!

              Amúgy ahogy lecseréltem a fékfolyadékot, vagyis nem lecseréltem csak a szerelés és légtelenítés alatt elfolyt féfolyadék a tartályban elég piszkosnak tűnt! Valószínű hogy bemosott valami piszkot a főfékhengerbe! :/




              Szia sinter! Úgy látom te is ózdi vagy! Milyen mocid van? Nem ismerjük egymást? Nekem fekete 250-es ETZ, eddig meg egy kék 125-ös ETZ-m volt...

              Komment


                #8
                Üdv! Basszus most állt össze a kép, hogy te is ózdi vagy. Nem figyeltem a tartózkodási helyet, csak a fénykép volt ismerős, és most már tudom miért.

                Veszy2017 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Nem ismerjük egymást?
                Dehogy nem! Kb 3 hete volt eredetvizsgán és én dicsértem meg a matricát rajta meg úgy az egész gépet.

                Komment


                  #9
                  Veszy2017 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Köszönöm a hozzászólásokat!

                  Amúgy ahogy lecseréltem a fékfolyadékot, vagyis nem lecseréltem csak a szerelés és légtelenítés alatt elfolyt féfolyadék a tartályban elég piszkosnak tűnt! Valószínű hogy bemosott valami piszkot a főfékhengerbe! :/




                  Szia sinter! Úgy látom te is ózdi vagy! Milyen mocid van? Nem ismerjük egymást? Nekem fekete 250-es ETZ, eddig meg egy kék 125-ös ETZ-m volt...
                  Ma szétszedem a főfékhengert, kipucolom, ha kell cserélek szimeringet meg karmantyút, aztán majd elválik, hogy milyen lesz a fék..... :/

                  Komment


                    #10
                    Veszy2017 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    aztán majd elválik, hogy milyen lesz a fék
                    Csak jó lesz tán! Meg amúgy is nehogy már kifogjon rajtad!

                    Komment


                      #11
                      Hali! Sikerült megoldani a főfékhenger problémám! Az volt a baja, hogy az előző tulaj a folyadéktartályt sziloplaszttal szigetelte és amikor nekem kicsavarodott a tartály és visszacsavartam, nem vettem észre hogy telehullott az olaj sziló darabokkal, amik be is mosódtak a főfékhengerbe! Szerencsére karmantyú és szimering cserével lehetett orvosolni a problémát! Azonban a bolti alkatrészek tényleg siralmasak!!! Ha tehettem volna biztos nem azokat tettem volna be, de jobb választásom nem volt.... Viszont most jól működik a fék! —¹

                      és akkor ebből kifolyólag szeretnék megint kérni véleményeket! Elhatároztam, hogy fém fékcsövet teszek fel, hátha jobb lesz a fékhatás. Viszont amiket találtam megfizethető áron fém fékcsöveket, azokon másabb a csatlakozás mint a gyári ETZ-n.

                      Össze lehet ezt "kötni" a gyári főfékhengerrel és nyereggel? Fittingeket lehet rajta valahogy cserélni vagy valami átalakító létezik hozzájuk!?
                      Valamint megtudnátok adni a főfékhengerre és a nyeregre a fékcső csatlakozási pontjának adatait? Én elfelejtettem lemérni, összeszerelve meg nem férek hozzá a menethez hogy lemérjem... (átmérő, esetleg menetesés)

                      Köszönöm!
                      Üdv!

                      Komment


                        #12
                        A menet 10x1mm-es. Toldással átalakítással nem érdemes kisérletezni mert csak bonyolítja a helyzetedet.
                        Türelem és fogsz találni mert létetik .

                        Komment


                          #13
                          Úgy hallottam, hogy a másik fajta fittinggel rögzített cső is jó, azzal is fel lehet fogatni a gyári főfékhengerre és nyeregre....

                          Komment


                            #14
                            Veszy2017,Én is laktam Ózdon 1965-1976-között! A legszebb fiatal éveimet töltöttem és motorozta ott!Csimcsák Antival motoroztunk párban,neki IZS Planeta-2-ese nekem Pannonia T5h-m volt!!!Most Május végén is voltam az ETZ250- el!.........a TV toronyhoz(Drótos hegy)vezető úton!

                            Komment


                              #15
                              apacsavo,

                              Ha most felmennél a Drótosra nyilván a könny a szemedben kicsordulna.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X