Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Etz 250 hiba

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Etz 250 hiba

    Sziasztok!

    Szeretném a véleményeteket kérni egy hibával kapcsolatban. Van egy 250-es ETZ-m, a hiba a következő:

    Álló helyzetben felpörög a motor 7-8000 fordulatig is, nem "dadog", aztán terhelés alatt, minden esetben, mikor eléri a fordulat az 5-6000-es tartományt, "bedadog a motor".

    Gyújtásbeállításra gondoltam, állítottam is rajta, azóta megy így, előtte 3500-4000-es tartományban csinálta. Nem tudom mitől lehet ez a hiba.

    Még egy apró hiba, ami bosszantó, és nem tudok vele dűlőre jutni. A karburátorom túlfolyóján csepeg a benzin, a benzincsap természetesen zárva van, az úszót próbáltam állítgatni, de nem lett jobb. a fúvókák és a záró szelep cserélve lett korábban.

    Ha valaki tud ezekre valami gyógyírt, kérem írjon.

    Előre is köszi üdv:
    Zanti

    #2
    Ha felpörög, lehetséges, hogy főtengely szimeringes. De ez csak egy ötlet.
    A karburátorban a zárószelepet cseréld ki még egyszer, mert jártunk már úgy, hogy a vadi új szelep rossz volt, mert frankó kisipari hulladék. Ugyan úgy áteresztett.

    Egyébként meg jobb ha eladod ! Ennyi hibával már szinte HASZNÁLHATATLAN !!
    Ismerek valakit ,aki venne.
    Utoljára szerkesztve a következő által: Tamás78; 2014 okt. 06, 15:36.
    OdinHEM, Titus és dongos78 kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      A szimeringet könnyen ki tudod zárni a dologból ha egy kis féktárcsa tisztító spray-vel a forgó motor tengelyéhez fújsz.
      Fel kell pörögnie ha falsot szív,ugyenez a helyzet a porlasztónál is.Illetve felpörgést tud az is okozni ha túl alacsony az üzemanyagszinted is és túl levegő dús keveréket tud szívni.(benzincsap nem enged át elég benzint).Esetleg nézz be a kipufogó csonkjánál át a hengerbe hogy nem-e túl kormos a gyűrűk alatt mert akkor bizony lehetnek a gyűrűk is. Sok sikert.
      Üdv
      Utoljára szerkesztve a következő által: szabi78; 2014 okt. 06, 20:03.
      taluga, OdinHEM és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Álló helyzetben felpörög a motor 7-8000 fordulatig is, nem „dadog”, aztán terhelés alatt, minden esetben, mikor eléri a fordulat az 5-6000-es tartományt, „bedadog a motor”.
        Volt nekem is ilyen kis ETZ-nél. Csak ott már 4000 körüli fordulatnál elkezdte. Alapjárata jó volt, de a végén már csak gázadással indult. Valamikor aztán út közben felment a fordulat 4500-5000-ig, de aztán bedadogott. A kuplung oldali szimmering volt elkopva. Szerintem az elősűrítéskor nyomta ki az anyagot azért nem ment terhelésre. Üresben próbáltam pörgetni úgy ment rendesen.
        Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2014 okt. 06, 21:09.
        szabi78 kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Szia Zanti !

          Szerintem , ahogy már többen is írták, a hamis- (fals-) levegő szívás alaptüneteivel találkoztál ! Ami a többletlevegő miatt elszegényedő benzin levegő keveréket eredményez (mindazok ellenére, hogy a karbiban a tűszelep hibája miatt (!!!!!) túlfolyást tapasztalsz ami valamelyest visszadúsítja a B-L keveréket) A "falsolás" a kétütemű motor egyik rákfenéje . mégpedig azért mert bármely olyan helyen előfordulhat ahol egymástól eltömített felületek vannak (pl: szimeringek , blokkfelek , hengertalp , hengerfej , karbitalp, esetleg gyertyamenet, és akkor feltételeztük a karbi tökéletes használható állapotú) Ezeket a hibás helyeket , ahogy szabi 78 kolléga is írta féktisztító vagy hidegindító spray ráfújásával lokalizálhatod(felpörög vagy lefullad tőle...) azután már csak a javítás van hátra (kerüld a zöld vagy fekete KTT szimeringeket , használj valami tömítő anyagot PL: Loctite 574 ...)
          Sok sikert !
          pasetta, taluga és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Vajon csak nálam vagy másnál is előfordul ez a hiba!Nevezetesen már a második 76-os dugó amelyik elveszti valamelyik gyűrű tájoló csapját!3-ik dugót rakom bele,kezd idegesíteni!

            Komment


              #7
              Ki is törik a helyéről , azaz meg van sérülve a gyűrűhorony is , vagy csak egyszerűen kiesik ?
              Gyári vagy utángyártott dugóról van szó? Maszek dugónál ha jól tévedek egy acél stift van beleütve a gyűrűhoronyban lévő furatba (elvileg szoros illesztés) , majd két irányból meg van zömítve , mintegy biztosítás képpen . Itt lehetnek illesztési bajok esetleg más gyártásból eredő hibák is . Melyik gyűrűhoronyban jelentkezik a dolog , Pl: alsó vagy felső , és mind a háromszor ugyan annál ?
              Esetleg gyári dugónál(!) csinálja ugyanezt ? Nem melegedett túl ? Nem jársz túlságosan száraz üzemanyaggal , vagy túlságosan szegénnyel ?
              Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 márc. 05, 17:17.
              mátéapu kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                már a második 76-os dugó
                Mennyi az annyi?
                Tudtommal 68-as az alapméret....Értem már,miért száguldozol!
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  #9
                  Melyik gyűrűhoronyban jelentkezik a dolog , Pl: alsó vagy felső , és mind a háromszor ugyan annál ?
                  Esetleg gyári dugónál (!) csinálja ugyanezt ? Nem melegedett túl ? Nem jársz túlságosan száraz üzemanyaggal , vagy túlságosan szegénnyel ?
                  Az alsó horonyból esik ki!Azt nem tom gyári-e de azt mondták Lengyel!50-es keverékkel járok,nem vettem észre hogy túlságosan melegedne!Ami azt illeti eléggé spórolósra van állítva ha 100 alatt utazok 4litert iszik és nem is igen bír 130 fölé menni!De nem is sokat repesztek annyival csak pár kilómétert hogy kiégjen a kipufogó!(meg félek is!..........hogy elfogy a drága nedű!!!!)Van erre valami varázs szer vagy mesterfogás?!Ezt a problémát az utóbbi 5-6 évben tapasztalom!Az IZS-nél is volt egyszer!Pedig azzal alig léptem túl a 70-et!Köszi a tanácsot ha van!....?!

                  - - - Updated - - -


                  Tudtommal 68-as az alapméret.
                  Jól tudod!.........ez 76.5-ös!

                  Komment


                    #10
                    meg félek is!...hogy elfogy a drága nedű!!!) Van erre valami varázs szer vagy mesterfogás?!
                    Igen. Teli tankkal leállítod, jól ráhúzod a tanksapkát és elzárod a benzincsapot. Fél év múlva sem fogyaszt el így egy csöppet sem.

                    Komment


                      #11
                      Itt a megoldás:
                      Click image for larger version

Name:	tornado-trd018.jpg
Views:	1
Size:	68.5 KB
ID:	143880
                      Egy csepp benzint sem fogyaszt, és a nevéből itélve nagyon vad gép lehet

                      Komment


                        #12
                        Jó vicc!De a tájoló kipottyanásra gondoltam!Régebben nem tapasztaltam ilyesmit!

                        Komment


                          #13
                          !50-es keverékkel járok,nem vettem észre hogy túlságosan melegedne!Ami azt illeti eléggé spórolósra van állítva ha 100 alatt
                          Látszik,hogy MZ-vagy nem olvasod a Pannoniás keverékről szóló vitákat!Lényeg,az ólommentes benzin jobban szárit az ólmozottnál,emiatt sürübb anyaggal pótoljuk a hiányt.

                          A kétüteműek kifejezetten ólmozott üzemanyaghoz lettek méretezve!!!!
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            #14
                            Én ebből a meggondolásból használom az ólom pótlót! Tömít,ken és talán még csendesebb is a motor / alapjáraton hallgatva/ nem túrában gondoltam.

                            Komment


                              #15
                              De a tájoló kipottyanásra gondoltam
                              Szerintem a nagy hőtágulástól esik ki.
                              Tégy egy hőmérőt a hengerbordák közé,és próbáld ki melyik keverékkel melegszik kevésbé.!És a sok benzin hűt isne csökkentsd a fogyasztást.
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X