Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MZ ES-TS mindenféle

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Számomra az a vicc volt új amit a Trophy adott elő nekem. Valami gond van a töltéssel. A töltésvisszajelző elalszik indítás után, de úgy néz ki mégsem tölt vissza annyit mint amit megeszik. Ma teljesen kiette a szuflát úgy este fél 9 magasságában, innét 15 km-re. Nos, nem fetrengtem a röhögéstől. Jó másfél órán keresztül toltam a gépet, közben elhúzott 7, azaz hét motoros, minden bizonnyal mindegyik nagyon sietett már haza, mert egyik sem állt meg. Jó, közülük három visszavette azért kicsit a gázt, majd mégis ismét megcsavarintották. De legalább lassítottak. Ez is valami.
    Nem is baj, legalább megvolt a mai testedzés. Lehet máskor is így fogok lábra gyúrni

    Felcsiszoltam én a fesszabályzó érintkezőit, de ennyit ért...
    Mit gondoltok, mit lehetne tenni az ilyen tréfák elkerülése érdekében?

    Közben bontok egy söröcskét - mert megérdemlem...

    Komment


      Felcsiszoltam én a fesszabályzó érintkezőit, de ennyit ért...
      Dinamós trabival jártam,udvarolni Békésmegyéből, ide 3-órás út volt.!Melóból haza feltankolva kiglancolva start 20km után kigyúlt a töltéslámpa....(évi kétszeri csapágyazás,szabályzás,kefecsere megvolt).Békéscsaba szerviz munkalap kitölt,bemutattak a kijelölt szakinak aki,felnyitotta a motorházat:és szólt 10 percre el kell mennie egy óra múlva megkérdeztem a szomszédos álláson dolgozó szakit várjam még? Bólintott,és azt súgta nem.Nekiálltam kiszedni a dinamót,persze semmi különösebb gond kipucol összerak felszerel,annyi előnyöm volt,hogy a szomszéd szaki beállította a fesszabályzót mert keveset töltött!A művezető rendes volt bocsánatot kért és egy beállítási díjjal robogtam tova este voltfélúton kigyúlt a visszajelző:lámpa le(nem volt forgalom)had menjen:hamar elfogyott az áram 6-v .pokróc kiterít szerel a sötétben dinamó ki szétszed kifujkál be és betolással tovább,több mint fél évig semmi gond:egyszer jezett szét és akkor jöttem rá mi szórakozott velem a rugó gyenge volt egy szénkefe vezeték kilazult és a rugón vitte az áramot ami kilágyult emiatt elégtelenül töltött!!azóta először a rugót, szénkefevezetéket,ellenőrzöm először.......Ajánlom neked is!!!!
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        Jó másfél órán keresztül toltam a gépet
        Szólhattál volna... tolni nem segítettem volna, de még rajta van a futón a motorszállító adapter.

        Komment


          Szólhattál volna...
          Köszönöm! De igazából nem szivesen rángatok ki embereket esti nyugalmukból
          Ha emberi időben történik, minden bizonnyal szórakoztattalak volna a nyűgömmel
          (ráadásul épp Szadán merült le az elem a játékomban)

          beállította a fesszabályzót mert keveset töltött
          Az bolygatja a fantáziámat, hogy a fesszabályzót hogyan lehet beállítani hogy többet töltsön?

          A szénkeféket a minap ellenőriztem, nincsenek beszorulva, az igaz hogy az alaplap amire rá vannak szerelve, nagyon picit mozog. Nem tudom szabad-e neki ilyet csinálni...

          Komment


            dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Köszönöm! De igazából nem szivesen rángatok ki embereket esti nyugalmukból
            Ha emberi időben történik, minden bizonnyal szórakoztattalak volna a nyűgömmel
            (ráadásul épp Szadán merült le az elem a játékomban)


            Az bolygatja a fantáziámat, hogy a fesszabályzót hogyan lehet beállítani hogy többet töltsön?

            A szénkeféket a minap ellenőriztem, nincsenek beszorulva, az igaz hogy az alaplap amire rá vannak szerelve, nagyon picit mozog. Nem tudom szabad-e neki ilyet csinálni...
            Már furcsálltam is hogy van itt egy MZ-s akinek nincs gond a töltésével
            Egyébként ez tolásra nem indul? Vagy 9V-os elemmel nem megy a gyújtás?

            Komment


              nagyon picit mozog.
              Emlékeim szerint szegecselve van nem szabad mozognia sem a fixnek sem a szigeteltnek.A szénkefének lazán,akadás nélkül kell mozognia a lehető legjobban megvezetve(nem jó ha lötyög)sokszor merev a kábele azt úgy kell rögzíteni ,hogy kopás közbeni elmozdulásnál tudja követni a kefét.A fesszabályozó beállítása teljes tisztogatás érintkezők polírozása,vezetékek fémtiszta ujjra-rögzítése után történjen:ami a"fegyverzet"feszítőrugójának tartófül hajlításával érhető el,magyarul minél jobban feszíted a rugót annál nagyobb a feszültség aminél,leszabályoz a relé.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                Egyébként ez tolásra nem indul
                Elvileg kéne neki, van rajta dinamó állás. De az én járgányom természetesen nem tud erről semmit
                Tegnap egy jó hosszú lejtőn bedobtam kettesbe, közben kapcsolgattam minden állásban a kapcsolót, de nudli, nulla, nihill, semmi...

                - - - Updated - - -


                Vagy 9V-os elemmel nem megy a gyújtás
                Na ezt viszont még nem próbáltam.
                Akksi helyére 9v elem, aztán gyí? Hűha...

                Komment


                  dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Elvileg kéne neki, van rajta dinamó állás. De az én járgányom természetesen nem tud erről semmit
                  Tegnap egy jó hosszú lejtőn bedobtam kettesbe, közben kapcsolgattam minden állásban a kapcsolót, de nudli, nulla, nihill, semmi...
                  Mondjuk haveromnak ugyan ezt csinálta a motorja. Hiába toltuk, semmit nem reagált. Aztán vontattam 4km-t, a legközelebbi Tescoig ahol vett szerszámot amivel szét tudtuk szedni valamennyire. Aztán bele az én 12V-os aksim és majdnem kibírta hazáig

                  dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Na ezt viszont még nem próbáltam.
                  Akksi helyére 9v elem, aztán gyí? Hűha...
                  Azt hogy hova kel kötni nem tudom. De azt mondják hogy ha csak a gyújtást kell üzemeltetni(semmi visszajelző izzó) akkor jópár km-t elmegy vele a gép.

                  Komment


                    Emlékeim szerint szegecselve van nem szabad mozognia
                    Igaz!
                    Nézegettem a neten fellelhető képeket, az enyémen hiányzik a zöld vezeték saruja alatt lévő szegecs:

                    Click image for larger version

Name:	dinamó.jpg
Views:	1
Size:	91.1 KB
ID:	152658

                    Lehet emiatt elemelkedhet a szénkefe Mer' ugye van ott rezgés meg miegymás

                    - - - Updated - - -


                    akkor jópár km-t elmegy vele a gép.
                    Az nekem épp elegendő lett volna tegnap
                    Hátizsákban a szerszámok mellett pedig igazán elfér egy 9V elem.

                    Komment


                      Hátizsákban a szerszámok mellett pedig igazán elfér egy 9V elem.
                      Az addig oké,viszont az elektromos rendszernek,jónak kell lennie,hogy elemről tartósan lehessen használni,végül is egy kontroll lámpa kigyulladásának elegendő áramot kell szolgáltatnia az indításhoz utána a töltésről mindennek működnie kellene!!!!

                      Ezek szerint a tiednek egy teljes átvizsgálás:elektromos felújítás kell!!!!
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        elektromos felújítás kell!!!
                        A manóba! De nem szeretem ezeket a szavakat
                        Ez az a dolog, amihez full kuka vagyok. De nem is nagyon piszkálgatom, elviszem egy villamosságishoz.
                        A dinamó és fesszabályzó az egyetlen része a motornak amit a fenti okokból kifolyólag nem cseréltem, nem újítottam fel. És tessék, ki is adja magát.

                        Komment


                          A Sport nál míg egy akku / riasztóba való/ és a féklámpa kapcsolót nem tettem rendbe és beragadt időnként nálam is előfordult a se kép- se hang állapot. Ekkor tájt én is hordtam a lapos elemet avval indítottam ilyenkor. Először én a kommutátort és a szénkeféket nézném meg. Ha válla van akkor fel akadhat a szénkefe de lehet ki kellene pucolni és a keféket cserélni. Háztartási gép szerelők használnak egy krétára hasonló anyagot avval érdemes át szabályozni a kommutátort járó motornál! Én próbáltam 1500 ft egy szál , érdemes. Én nem vagyok elektromos zseni sőt köztudottan utálom / nem látom hol jár vagy mozog!/. Kis türelemmel nézd körül mert olyan szakit ki nem kísérletezik hanem tudja és főleg akarva elvállalja nagyítóval tudsz keresni.

                          Komment


                            az enyémen hiányzik a zöld vezeték saruja alatt lévő szegecs
                            Ez bizony baj. Nálam is volt hasonló gond. Nekem csak kilazult a 2 szegecs. Én 4-es menetet vágtam a dinamóház furataiba és belülről odacsavaroztam a kefetartót. Nagyfejű csavar és lapos alátét. A túllógó csavarvéget pedig síkbareszeltem és elpontoztam. (Pontozóval biztosítottam kirázkódás ellen.)

                            Komment


                              Én 4-es menetet vágtam a dinamóház furataiba és belülről odacsavaroztam a kefetartót.
                              Köszönöm, én is eképpen fogok cselekedni.
                              A fesszabályzóval közben folytonos gondjaim akadtak. A múltkori eset után feltöltöttem az akksit és mentem egy kört. Menet közben egy idő után kigyulladt a töltésvisszajelző, majd meg is állt a motor. Világítást levéve ment volna, de természetesen este tettem a próbakört .
                              Ilyenkor megállás, oldaldekli le, fesszab. érintkezők tisztítása polírpapírral, majd sima papírral, összerak, megy 1-1.5 km-t, majd ismét megáll... A 10-12 km-es próbakör alatt hétszer kellett ezt megcsinálni.
                              Nem tudom miért égett be újra meg újra az érintkező, bárhogy, bármeddig políroztam...
                              Másnap vettem egy elektronikus fesszabályzót (Magyar gyártmány, nem kínai). MZ-hez gyártották, ettől függetlenül igen meg kellett barkácsolni hogy bemenjen a helyére. Megmértem, közepes fordulaton 7.5V az eredmény.
                              Furcsa hogy világításra kapcsolva mégis halványan világít a visszajelző.
                              Nem tudom ezt mi okozza, mennyire jelent rosszat vagy nem jót, majd kiadja magát. Majd megyek egy nagyobb kört, hátha tolhatom 27 km-ről
                              Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2017 aug. 13, 10:38.

                              Komment


                                Tekintve, hogy világítassz a dinamó áramával, így töltésre kevés jut. Ezért van egy kis visszáramod. Töltéshez ez kevés lesz. De az is lehet, hogy túltölt. Akkor is halványan világít a töltésjelző. LED izzó megoldás lehet.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X