Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MZ ETZ tárcsás villa összehúzása, rugó út csökkentése.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Kedves ,,zahi"! Nem szeretném megérteni mire is gondoltál!!! De van benne valami!!!!
    Fergusson, és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Abban az esetben inkább jobb hogy több pár cm-rel..de itt most nem
      sepy kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        A témához illő a vicc, tehát nem off!

        A vőlegénynek magyarázza az apja a nászéjszaka előtt:
        - Aztán édes fiam csak keményen, ahogy tanítottalak. Ha nem megy bele itt a vajasköcsög. Abba mártogasd bele, akkor könnyebb lesz. De itt alszom a konyhában, csak szólj, ha gondod van!

        Egyszer csak hallja az öreg a fiát:
        - Édesapám, nem megy bele!
        - Ott a köcsög!
        - Abba nem megy bele!
        dongos78, sepy és 4 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Sziasztok!

          Ha már hozzá kell nyúlni a futóműhöz, akkor ahhoz mindenképp előzetes mérés/számítás szükséges.

          Ha feltételezünk egy viszonylag jó állapotú futóművekkel (váz_rugók_telószárak...) megáldott motorkerékpárt, és mindenképp csökkenteni szeretnénk a hasmagasságot (ha minden igaz ez lenne a cél), törekedjünk a gyárilag beállított első teleszkóp utánfutásának a megtartására.
          Ezt csak úgy érhetjük el, hogy a hátsó futóművet is módosítani (leültetni) kell.
          Ha csak az elejét ültetjük le a villanyakba, akkor egy köríven (mely forgáspontja a hátsó kerék földön fekvő pontja) fog elmozdulni a váz, mely értelemszerűen megváltoztatja az első villaszöget is (rövidebb lesz a tengelytáv, és kisebb az utánfutás, így fordulékonyabbá, de instabilabbá is teszi a gépet) mely nem kívánatos.

          Az elejét - viszonylag - egyszerű leültetni, a problémás inkább a hátsó futómű. Amennyivel csökkentjük a villanyak magasságát, annyival kell csökkenteni a váz hátsó részét is (ehhez mérni kell). Egy állítható magasságú hátsó gátló aranyat ér(ne) ilyenkor (árban is sajnos). Ha ilyen nincs, marad a kísérletezés, esetleg több különböző hosszúságú gátló próbálgatása( feltéve, ha tudunk szerezni több félét...).

          A felerősítő pont (ok) megváltoztatása, áthegesztése, sem egyszerű feladat (ne feledjük: két személlyel a teljes terhelés legalább 80%-a ott adódik át a váznak, plusz a dinamikus erőhatások...).

          Ha valaki ezek után is érez magában kitartást, erőt, bátorságot, és van megfelelő képzettsége, szerszámozottsága, némi műszaki tudása...
          ...akkor hajrá
          pasetta és zahi kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            Én úgy gondolom Biló az elejét akarja kissé kiemelni.Az MZ telóval a Cz-be az a gond,hogy az utóbbinak nehezebb az eleje és sokszor fog lekoppanni. Nézd meg milyen könnyen felkapja az elejét az MZ nem azért mert annyival combosabb hanem annyival könnyebb is főleg az eleje. Nem lenne jó vékonyabb szár beépítése és mint Tonybacsi is írta elveszti a géped a stabilitását. De lényegében a kísérlet valamelyikőnket meggyőz majd. Mint írtam én a Sportba tettem de az sokkal könnyebb és annál is sokat kellett kísérletezni a "töltettel" mert sűrűn kopogott így is.

            Komment


              #21
              Így így Itt nem ültetés, tuningolásról lenne szó hanem a CZ-m kapna egy ETZ orrot ami valamivel magasabb mint a gyári, és így hogy megmaradjon a gyári villaszög, hasmagasság össze kellene húzni a villákat, könnyebbnek lehet az lesz 5-10 kg-al ami nem gond, ugyanúgy mint a teleszkóp keményítés sem egyedül az összehúzással nem haladtam még most sem semerre.

              Komment


                #22
                Én az eredeti kerék rögzítéshez-befogatáshoz ragaszkodtam ezért a régit és az újat is eszterga padon szét szúrattam és CO-val össze lett hegesztve. Voltak minősített hegesztők és így nem aggódtam. Ez a megoldás nem ütközik még ma sem a vizsgabiztos szemébe míg ha tárcsa fékesre alakítod nem fogják a legközelebbi vizsgán átengedni.Egy dupla kulcsos első fék is jobb és az sem tipus idegen. Ha eszterga padon illesztik a dobot és a betétet nem lesz sokkal rosszabb mint a tárcsa.
                Utoljára szerkesztve a következő által: sepy; 2015 júl. 15, 16:30. Oka: bővítés.

                Komment


                  #23
                  Azt mondják át megy vele vizsgán nyugodtan, még az se fontos hogy az MZ logó helyére a nyergen Jawa-t csináltatok mint a 639-esnek, a gyári elejéről lemondtam már..szarok a telók, új szimeringel eresztett pár hónap után, valószínű sérült a becsúszószár, feszt kínlódok, de az újak meg nem olcsóak..két kulcsos fékem van de bitang kemény meg gyenge, főleg 2 fő alatt, mégis csak dobfék.

                  Komment


                    #24
                    Itt nem ültetés, tuningolásról lenne szó hanem a CZ-m kapna egy ETZ orrot ami valamivel magasabb mint a gyári
                    Én a 477 telóit tettem bele, amik kb 20mm rel rövidebbek, Kényszermegoldás volt, mert csúnyán megtörtem annó az elejét. De most már nem cserélném le. 1 hibája van: ha kevés benne az olaj, a sárvédő berugózáskor beleér a kürtbe. Viszont sokkal jobban irányítható lett.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      #25
                      Én simán befogtam az esztergába és leszúrtam, majd kapott új menetet és kész. 30 mm-rel rövidebb lett a szár, így a rugó előfeszítése is nagyobb lett. Amire szükség is lehet.
                      zahi kedvelte ezt.

                      Komment


                        #26
                        Na ez jó hír Süpi! E mellett gondolkodom nagyon ugyanígy, rugót nem bántanám így keményedne az amúgy is puha etkó villa, 4-5 centit csak elbír.

                        Komment


                          #27
                          40-50 mm? Talán. Nem tudom. Ki kell próbálni. Csináld úgy, hogy először csak 30 mm-t vágsz belőle, de a belső menetet sokkal hosszabban munkáljátok ki. Ez azért lehet jó, mert menetvágás miatt csak egyszer kell a gépbe fogni és ha kevés lenne az első rövidítés (30mm), akkor másodjára csak simán újra befogod a tokmányba és leszúrsz ismét 10 mm-t. A menet meg már benne is van. Addig faraghatod, amíg nem lesz jó.
                          sepy és pasetta kedvelte ezt.

                          Komment


                            #28
                            Így így aham Ma jönnek a telók, megnézem mit hogyan, mennyit.

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X