Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Mz ts 125 hiba!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Egyébként aki tud ilyen téren segíteni a kérem írjon.Bár már megkérdeztem ismerősömet de még mindig értetlen vagyok nagy köszönet neki de még mindig vannak bennem kérdőjelek.A lényeg hogy a papíroztatni akarom de szar vagyok hozzá.Már azt megtudtam hogy ha átakarom íratni akkor ezekkel számolnom kell vagyonszerzési illeték,új forgalmi,törzskönyv,eredetvizsga, Ezekből új kell azt tudom ez kb 30k.Még nincs jogosítványom és ezért lehet érdemes lenne kivonni forgalomból végleg azaz rendszámot leadni hogy ne keljen utána fizetnem semmit aminek az ára 2300ft ha jól tudom.Na itt jön a 2kérdésem.Ha kivonom forgalomból akkor amikor vissza szeretném hozni akkor mennyit kell fizetni érte?Illetve ha van rajta most biztositás illetve müszaki vizsga 2015.04.08 ig igaz nem az én nevemen akkor is muszály az új biztosítás ha kiis akarom vonni forgalomból?

    Komment


      #17
      Már azt megtudtam hogy ha átakarom íratni akkor ezekkel számolnom kell vagyonszerzési illeték,új forgalmi,törzskönyv,eredetvizsga, Ezekből új kell azt tudom ez kb 30k.
      Igen. 15500 az eredetvizsga, 6000 a törzskönyv, 6000 a forgalmi, az átírási illeték kb. 3000 a jármű kora és teljesítménye alapján.

      Átírási költség kalkulátor 2014 - a gépjármű átírás költségei

      A biztosítás 5-8e környéke rá egy évre szerintem.

      Még nincs jogosítványom és ezért lehet érdemes lenne kivonni forgalomból végleg azaz rendszámot leadni hogy ne keljen utána fizetnem semmit aminek az ára 2300ft ha jól tudom.
      A végleg kivonás az, amikor leadod bontóba. Amire te gondolsz, az az ideiglenes kivonás, ami fél évre történik és fél évente meg kell hosszabbítani.
      Olyan végleges kivonás, mint régen, hogy kivonatod és megtarthatod a mocit nem létezik. Manapság a szigorúbb környezetvédelmi szabályok miatt a végleges kivonásnál le is kell adni a gépet hivatalos bontóba, akik adnak igazolást. A motort megsemmisítik, így nem lesz mit visszahelyezni.

      Na itt jön a 2kérdésem.Ha kivonom forgalomból akkor amikor vissza szeretném hozni akkor mennyit kell fizetni érte?
      Ideiglenesnél semmit tulajdonképpen. Persze ha közben lejár a műszaki, akkor újra kell vizsgáztatni.

      Illetve ha van rajta most biztositás illetve müszaki vizsga 2015.04.08 ig igaz nem az én nevemen akkor is muszály az új biztosítás ha kiis akarom vonni forgalomból?
      Az átírásra elvileg 15 napod van, ezért is írtam korábban, hogy mielőtt darabjaira bontod a blokkot írasd át. Csak eredetvizsga kell, ahhoz meg nem kell beindítani a blokkot.
      A biztosítást a vásárlás után azonnal illik kötni, mert a MABISZ (Magyar Biztosítók Szövetsége) ún. fedezetlenségi díjat számlázhat ki azokra a napokra, amikor nem volt érvényes biztosítása a gépnek.
      Egyrészt a határidő miatt kell átírni, másrészt csak akkor tudsz ilyen kivonásokat és egyebeket intézni ha a te neveden van. Addig nem.
      Szóval kell kötni biztosítást, el kell vinni eredetvizsgára, a biztosítónál kapott igazolással, az eredetvizsga határozatával, a törzskönyvvel, a forgalmival, az adásvételivel és némi pénzzel kell menni az okmányirodába átíratni.
      Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2014 nov. 17, 07:55.
      csi22222, sepy és demeter kedvelte ezt.
      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

      Komment


        #18
        Manapság a szigorúbb környezetvédelmi szabályok miatt a végleges kivonásnál le is kell adni a gépet hivatalos bontóba, akik adnak igazolást.
        Ez csak M1,és N1 kategóriájú járműveknél igaz,amennyire én tudom.

        Komment


          #19
          Ez csak M1,és N1 kategóriájú járműveknél igaz,amennyire én tudom
          Akkor utánanézek, bár elsőre nem tűnik logikusnak.
          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

          Komment


            #20
            kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            A végleg kivonás az, amikor leadod bontóba. Amire te gondolsz, az az ideiglenes kivonás, ami fél évre történik és fél évente meg kell hosszabbítani.
            Vannak itt jártasabbak is , megerősítenek -vagy cáfolnak : van 10 éves kivonás is -indok külföldre költözés , munka , stb --csak ezt nem reklámozzák az ügyintézők , mert kevesebb a zseton .
            Ennek a biztonságos elintézése , egy ismerős ügyintézőt igényel
            Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2014 nov. 17, 10:18.

            Komment


              #21
              Köszönöm a válaszokat! Gondolom csak munkanap számit bele a 15 napba igaz?

              Komment


                #22
                Köszönöm a válaszokat! Gondolom csak munkanap számit bele a 15 napba igaz?
                Ha a jogszabályban így van leírva, akkor az bizony naptári nap. Csak annyiban rugalmasak, ha az a bizonyos 15. nap hétvégére, vagy ünnepnapra esik. Akkor a következő legelső munkanap a határidő, amivel beveszik a doksidat.

                Komment


                  #23
                  Elméletileg a papírozás készen van.
                  A motort megbontottam és láttam érdekes dolgokat amiket majd fénykép formájában feltöltök.
                  A széthuzáshoz elég volt 1 kis melegítés és szépen szétjött semmi sem sérült.Most épp az alkatrész illetve csavar halmot szedtem össze és csoportosítottam hiszen az összerakás még messze pénzhiány miatt.Amik eddig feltüntek:
                  -A berúgó fogasból 2db fog hiányzik.
                  -A kuplungagyból is 2db hiányzik ami fogja a fémlamellákat.
                  -A főtengely kicsit csattog de oldalra nem mozog sokat
                  -Csapágyak még szinte újnak tűnnek de nem a legnagyobb minőség mgm-van benne.
                  -A henger 1x tuti lett fúrva nem rossz állapotú.
                  -Sajnos odébb tolásnál nemfigyeltem és a láncvédő bakelitet eltörtem (aki tudja hol lehet venni újat vagy miével egyezik melyik mz-vel az kérem írja le)
                  A fő kérdésem most jönne.Megjelöltem a képen (nem saját kép) a 2pontot ahol nem értek valamit.
                  A lényeg az lenne hogy a 4furat átmenő furat és ha belefujok akkor a levegő valahol szökik szóval tuti van benne járat +ba.Na igen de még van 1 másik furat a blokkfélben ami szerintem olajzó furat mint az s50 simson-nál.Igen de a benzin olaj nem keveredhet.Szóval ezt aki érti az kérem mesélje el nekem hogy mi van ott.Click image for larger version

Name:	38262925_1_644x461_mz-ts-125-blokk-szet-szedve-putnok.jpg
Views:	1
Size:	76.0 KB
ID:	143121

                  Komment


                    #24
                    Szia!
                    A forgattyúsházadban a négy kis menetes furat a gyújtás felőli szimeringházat rögzíti a blokkhoz. Neked belső szimeringes blokkod van, ami azt jelenti, hogy a főtengelycsapágyat a váltóban lévő olaj keni. Az általad jelölt vonalkánál egy furaton keresztül csorog le a csapágyhoz, majd onnan tovább vissza a váltóba. Nem kell velük sokat bajlódni, csak legyenek tiszták, hogy kielégítő legyen a csapágy kenése. A berugó fogasívedről az első két fog gyárilag hiányzik. Gondolom indításkor a könnyebb kapcsolódás miatt.
                    Jó legózást....
                    sepy és csi22222 kedvelte ezt.

                    Komment


                      #25
                      Köszönöm a gyors és tudatlanságomat kielégítő választ!

                      - - - Updated - - -

                      Itt vannak a képek.Egyébként a kuplunglánc lehet megvan nyúlva mert marások vannak az oldal deklibe,bár hallottam már szépeket az utángyártott láncról érdemes venni bele egyátalán?
                      Click image for larger version

Name:	20141123_203824.jpg
Views:	1
Size:	194.0 KB
ID:	143122Click image for larger version

Name:	20141123_203850.jpg
Views:	1
Size:	198.0 KB
ID:	143123Click image for larger version

Name:	20141124_150524.jpg
Views:	1
Size:	198.1 KB
ID:	143124Click image for larger version

Name:	20141124_150531.jpg
Views:	1
Size:	203.8 KB
ID:	143125Click image for larger version

Name:	20141124_150549.jpg
Views:	1
Size:	195.2 KB
ID:	143126Click image for larger version

Name:	20141124_160602.jpg
Views:	1
Size:	201.6 KB
ID:	143127Click image for larger version

Name:	20141124_160947.jpg
Views:	1
Size:	205.9 KB
ID:	143128Click image for larger version

Name:	20141124_161140.jpg
Views:	1
Size:	195.3 KB
ID:	143129Click image for larger version

Name:	20141124_212048.jpg
Views:	1
Size:	201.3 KB
ID:	143130Click image for larger version

Name:	20141124_212137.jpg
Views:	1
Size:	198.5 KB
ID:	143131Click image for larger version

Name:	20141124_214044.jpg
Views:	1
Size:	196.0 KB
ID:	143132

                      Komment


                        #26
                        bár hallottam már szépeket az utángyártott láncról érdemes venni bele egyátalán?
                        Abból még gyárit is kapsz (pl itt. Újat, vagy használtat: Xmotor.hu az online motorkerékpár bontó! - MZ, 250/1 - MZ/TS - Kelet- Európa motorjainak az alkatrészei - ALKATRÉSZ - Motoros Alkatrész Webáruház ), de a bemarások nem biztos, hogy most keletkeztek, és a mostani lánc (vagy egyáltalán a lánc) okozta őket. A nyúlást pedig lehet ellenőrizni, hogy tényleg van e.

                        Függőlegesen álló motornál, ha az egyik lánc feszes, a másik 8-10 mm-t lóghat.
                        Nézd meg, hogy symplex, vagy duplex lánc van e rajta (6444237 motorszámtól duplex).
                        A duplex szinte elpusztíthatatlan, viszont, ha cseréled, egyik nem passzol a másikhoz, és több alkatrészt is cserélni kell hozzá.
                        A lánc cserének viszont csak a lánckerekek cseréjével együtt van értelme.
                        csi22222 és supermax kedvelte ezt.

                        Komment


                          #27
                          A lánc cserének viszont csak a lánckerekek cseréjével együtt van értelme.
                          Ezzel azért nem értek egyet. Azt kell nézni, hogy normál, vagy erősített lánc kell-e hozzá gyárilag. Kerékcsere csak túlzott kopás, foggörbülés, vagy kopás esetén indokolt. Ez a lánc olajban fut. Elvileg alig kopik a kerék, ha minden körülmény normális
                          csi22222 és taluga kedvelte ezt.

                          Komment


                            #28
                            Ezzel azért nem értek egyet. Azt kell nézni, hogy normál, vagy erősített lánc kell-e hozzá gyárilag. Kerékcsere csak túlzott kopás, foggörbülés, vagy kopás esetén indokolt. Ez a lánc olajban fut. Elvileg alig kopik a kerék, ha minden körülmény normális
                            Teljesen igazad van, viszont a lánc is olajban fut. Szerintem, ha az erősített lánc megkopott annyira, hogy cserére szorul, akkor már a kerékkel is lesz gond nagy eséllyel.
                            De valóban az én megfogalmazásom volt rossz.
                            csi22222, zahi és 2 további látogató kedvelte ezt.

                            Komment


                              #29
                              Köszönöm a válaszokat!
                              A fogaskerék nem tűnik kopottnak.A motorszámom 7-el kezdődik.Akkor szerinted megéri megpróbálni a boltit vagy inkább bontottat próbáljak(aminek benne van a kockázat hogy még rosszabbat veszek)?Most új kérdéssel is érkeztem
                              Ha már valaki aki már újított fel ts-t az megmondhatná nekem milyen hajtókar szettet érdemes bele venni.Találtam párat online boltokon (yoko,deu) de nem tudom milyet lenne érdemes.Találtam ezeken kivűl nonamet de ezek voltak amelyikek egyedül valami névvel elvoltak látva.
                              taluga kedvelte ezt.

                              Komment


                                #30
                                Én ez ügyben telefonos segítséget kérnék.
                                Az én blokkomat is ő tette rendbe.

                                Bambi

                                +36 20 342 0977

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X