Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Mz ts csörgés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Mz ts csörgés

    Üdv!

    Lenne egy olyan gondom (de ahogy eddigi tapasztalataim mutatják inkább állapot) hogy furatás után pár száz kilométer megtétele után csörög a motor.
    Tudom hogy az Mz főleg a ts-ek igencsak hajlamosak rá de azért jó pár ezer kilómétert meg kéne tudnia tenni csörgés nélkül.
    Egyáltalán mi az a konkrét dolog ami okozza? Nálam biztos hogy a dugó-henger-gyűrű hármas okozza.
    Cseréltem gyűrűket kb 100 kilométeren keresztül megszünt a csörgés, de aztán folytatta.
    Hallottam már olyanról is hogy a silány dugattyú kihülés közben összezsugorodott és a dugó elkezdet kalimpálni.
    Végül is már nem az a kérdés hogy mi okozza hanem hogy létezik e olyan műhely ahol a furást jó dugóval csinálják ami nem csörög pár km után.
    Néztem őket: Dugattyúbolt.hu
    Azt írták 10e ft a fúrás saját készítésű dugóval. Az ár jó de nem tudom milyen lehet a minőség.
    Esetleg másnak tapasztalata kis Ts-el kapcsolatban?

    #2
    Értem én hogy gőzgép, de mitűl megy???? Szóval megértem , hogy zavar a csörgés, de ha nem csörög az már nem is igazi.:-) Nekem is csörög, mindig is csörgőt (Pancsiról beszélek) amikor tipi-topi volt akkor is csörgöt csak nem a motor.:-))) Így mire azt a csörgést megszüntettem, elkezdet csörömpölni a moci. Na és??? Ennek így van jó hangja. Ha olyan csendes, tipp-topp az már túl steril. Az nem járós motor, hanem kiállítási darab. Na nekem olyan nincs.:-))) Én húzom neki ahol lehet és kel.:-)))) De érzem/hallom az Öreg Úr is kéri , mit kéri könyörög , hogy húzzam a szarvát mert szeret néha kicsit szaladni. Hülyeség, biztos, de én így hallom, érzem, és ez a lényeg. Persze van egy határ amikor már nem egészséges, akkor bizony bekel avatkozni. Sajnos , bár van MZ is , nem igazán értek hozzá, főleg nem a kicsik hez.:-))))
    Balumester kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Szevasztok
      Ez már nem a kicsi és a nagy kérdése ,Mert a hengerben ugyan az a folyamat történik ,
      és nem csak a márkához való hűségünk ami legtöbbször bele törődésre kényszerit minket a trehány
      gépmunka miatt.
      Az első mz-émet a veresegyh -i szervizben csinálták,azóta is köpködök ha arra járok .
      A másodikat BP-ten MAJTÉNYI UR csinálta .Oda vinném a többit is de már nem vállal már munkát /úgy tudom
      70 felett van /
      Sokan dicsérik a BAMBIT keresd meg az mz club hungary-án .
      Szerintem az illesztést "tolták" el nem kicsit .
      Már ott tartok hogy számolom hogy Ausztriába vagy Németországba küldöm a motort felújitásra

      Komment


        #4
        Ismerem Bambit ő csinálta a főtengelyt a motorhoz. Igazából kérdeztem is tőle meg lehet e csörgés mentesre csinálni. Azt mondta lehet csak drága. De még lehet hozzá fordulok.

        Komment


          #5
          Kari, a csörgés két dologtól lehet. Egyik, a merőlegességhiba. A főtengely forgástengelyére nem teljesen merőlegesen van fúrva a henger, vagy a hajtókar görbe, vagy a hajtókarban valamelyik furat van ferdén. Drágább, jobb minőségű hajtókarral csendesebb lehet. Nekem most van benne 300 km környéke, és még nem csörög. Igaz, 16.000 volt csak a főtengely felújítása. A másik hiba lehet még, hogy a kisiparilag készült dugó nincs hőkezelve forgácsolás előtt. Így amikor beszereled a hengerbe, még jó az illesztés, aztán kap 1-2 jó meleget, és ettől zsugorodik. Máris tud táncolni a dugó a hengerben, és csörög is. Megoldás lehet egy kicsivel nagyobb dugó vásárlása, hőkezelése, és esztergálása. Csak az a baj, hogy nem sok szaki tud jól dugattyút esztergálni, mert hordósnak, és oválisnak is kell lennie. Vagy olyan dugót keresel, ami hőkezelt, vagy olyan szakit, aki meg tudja esztergálni.


          Különben meg, amelyik mz nem csörög, az nem is megy. :-)

          A subertű meg mondjon le! Mióta csendben van a motor, azóta hallani csak igazán, hogy mennyire zörög a karbi. :-/

          Komment


            #6
            Jó hogy itt is ott is (mz klub) találkozunk! Sajna a karbi nem zörög, igaz tz karbi van rajt. Multkor cseréltem gyűrűket és azokkal kb 100km-en keresztül csend volt, aztán egyre jobban viszajött a csörgés. Mint írtam a főtengelyt Bambi újította fel és szerinte a yoko egy jó minőség ezért ezt kizárnám. A rossz fúrásra és rossz dugó minőségre inkább fognám. Láttam az e-bay en k20-as anyagból dugót lehet beszerzek egyet aztán Bambival megfuratom hozzá a hengert.....
            Neked egyébként hol és ki csinálta a főtengelyt és a fúrást?

            Komment


              #7

              Ez lenni egy yoko hajtókar, amiben nincs több, mint párezer km...

              Nekem Taszáron készítették a főtengelyt. Egy valódi német (nem eredeti, de ott készül) hajtókar került bele. Kb. 16e Ft lett így a főtengely felújítása erősen baráti áron. tudja is a dolgát.
              Sajnos a fúrást is el lehet tolni, és rossz dugóba is könnyű belenyúlni. Ha legközelebb furatok motort, csak hőkezelés utáni dugót fogok használni. Be kell tenni kemencébe 2-3 órára 220-250 fokra. Ha azt kibírja komolyabb vetemedés nélkül, akkor használható. Ezután kifaragtatom belőle a dugattyúformát, és ehhez lesz majd fúrva. Ilyenkor már illeszthető akár 3 századra is, mert a dugó anyaga már kimozogta magát a kemencében. Tavasszal készül majd a /1-em, abba már így lesz.

              Komment


                #8
                gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Ez lenni egy yoko hajtókar, amiben nincs több, mint párezer km
                Frankó! Eddig csak jót hallottam a yoko-ról. Ha jól látom ez görbe is és a görgőkből is hiányzik??
                Akkor van mitől tartanom, pláne hogy a főtengelysonkából le van esztergálva és a hengerfejből is levettünk egy milimétert és tervezett rezó van a masinán!Click image for larger version

Name:	DSC01003.jpg
Views:	5
Size:	195.4 KB
ID:	132751
                Egyébként amit írtál az az általános sajnos a régi szoci motorokkal kapcsolatban.
                Multkor olvastam egy p20-as pancsiról cikket, ott a gazdája azonos méretű "nyugati" motor alkatrészeket szerelt be. Lehet ez lenne a legjobb megoldás. Én most vagyok a másik szoci motorom felújításánál, gondolhatod hogy "izzadok" mivel egy 350-es jawa. Na annak a főtengelyét se lesz könnyű felújíttatnom...
                Viszont szerinted a Bambiban se lehet "bízni"? Mármint hogy ő a yokot ajánlotta és ezt használják a Mami kupában résztvevők egy része is?

                Komment


                  #9
                  Bambi nagy mester! Nyugodtan bízz meg benne. Ez, amit nálam van, csak egy példa a yoko hajtókarra. Ettől még lehet jó.
                  Viszont olyan szinten nem ment a motor, hogy a dugó előbb összetört a hajtókarcsapágy darabjaitól, mint hogy kopásnyomok megjelentek volna rajta. gyakorlatilag új... volt, amikor kivettem a hengerből. Csak ugye elrepedt... :-)
                  350-es jáwát újított egyik kolléga pár hónapja. Szintén Taszáron. Nem lett néma csendes, viszont cserébe disznómód megy. Még a csepptankos 350-es gép. Gyönyörű lett. Elvileg jövő szombaton jönnek ők is Söjtörre a túrára, készítek majd fényképeket.

                  Gyere te is! Veszprém nincs olyan messze... Söjtörről indulunk, és Zsitkóc a cél.

                  A TS-emnek is faragva van a hengere. Másfél mm-t szedtünk le a tetejéből. Egyenlőre járatás alatt alá van "párnázva", majd olyan 3-4000 km után teszem bele a vékony hf tömítést, és akkor lesz az igazi. :-))

                  Komment


                    #10
                    gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Gyere te is! Veszprém nincs olyan messze
                    Mennék csak épp családi program lesz. A másik ahogy látod ez nem épp túragép. Itt a környéken jó vele szórakozni már elmentem vele keszthelyig is de nem a kényelméről híres. Ha a jawa kész lenne azzal szívesebben elmennék, megyek de az sajna már csak jövőre lesz.
                    Ezzel meg úgy jártam ma, nem tudom hogy de lelazult a kuplung kosaram. Mindíg után kellett állítanom a kuplungnak míg egyszer csak hiába húztam a kart nem történt semmi. Még jó hogy a primer lánc nem engedi a tengelyről leforogni a kuplungot. Már leszedtem a fedelet, holnap szétszedem a kuplungot és meghúzom az anyát. Valószínűleg én voltam a béna és összerakásnál nem húztam meg rendesen, csak azt nem értem hogy a biztosító alátét miért nem fogta meg az anyát? Lehet azt is elfelejtettem ráhajtani az anyára. Majd holnap többet tudok...

                    Komment


                      #11
                      Légkulcs forever... :-)))

                      Érdekes... pont ilyen hibája volt egy pannoniás srácnak is a napokban.

                      Komment


                        #12
                        gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Légkulcs forever...
                        Ajjaj! Igaz van itthon de én inkább csak szétszerelésnél használom, arra viszont nincs jobb szerszám!

                        Egyébként tényleg csak annyi volt a baja hogy lelazult illetve már le is esett az anya. A dekli belsején már azért hagyott nyomot a kuplung kosara. Most jól meghúztam aztán ha nem marad meg akkor jöhet a légkulcs!

                        Komment


                          #13
                          Biztosító alátét ráhajtva?

                          Komment


                            #14
                            Hallo
                            Fiuk, hosszu életű lesz a gépetek ha nyomaték kulcsot is használtok.

                            Komment


                              #15
                              Ahova az kell, oda azt használom. (a 250 TS kuplungcsavarja pl.) Viszont a légkulcs sokkal érdekesebb. :-)

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X