Közlemény

Collapse
No announcement yet.

1969 Pannonia T5-H típusjegyei

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    1969 Pannonia T5-H típusjegyei

    Sziasztok!

    Segítségeteket szeretném kérni motorom felújításában.
    Vannak kérdések amiket nem tudok egyértelműen eldönteni, könyvekben, fényképeken, emberektől mást-mást látok, hallok.
    Kíváncsi lennék először is, hogy mely alkatrészek voltak krómozva a motoron eredetileg. Ami itt nagy kérdőjel számomra az az első kerékagy porvédője, az E-H féklap, a H-féklap támasztó vége( ezzel kapcsolatban az is, hogy hogyan történik ennek felújítás).

    Click image for larger version

Name:	2004.07.22..jpg
Views:	3
Size:	200.3 KB
ID:	153673 Click image for larger version

Name:	2004.07.22. (2).jpg
Views:	2
Size:	202.5 KB
ID:	153674 Így került hozzám. A motor 1969. novemberi a vázszám alapján.

    Click image for larger version

Name:	P1020642.jpg
Views:	1
Size:	195.7 KB
ID:	153675 Itt tartok most.

    Köszönöm a segítséget előre is!

    #2
    Azt is szeretném megtudni, hogy mikortól papírbetétes a légszűrő, ha egyáltalán volt ilyen.

    Komment


      #3

      Komment


        #4
        Hétvégén csinálok képet mind a porvédőről, mind a féklapokról, mert szerintem akkor mégis csak krómozott volt, viszont ebben az esetben durvább volt a felülete és alacsonyabb a minősége a krómnak.

        A H-féklap támasztóról úgy köszörültem le a stiftet, de megnyugodtam, hogy lehet kapni hozzá.

        A két kerékagya minden típuson polírozott volt? Vagy ez is változott folyamatosan?

        A két darab légszűrőgumi bilincse gyárilag barnítva volt csak, vagy az is horganyzott volt? Mert erről is megoszlanak eddig a vélemények.

        A lábtartógumira se kaptam pontos választ, ami a motoron volt azt hiszem az talán Jawa-é volt. Börzén a hasonlóan oválisat ajánlották, nem a kereket.

        Komment


          #5
          ici169 és soveny kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Üdv mindenkinek nekem is lenne ezzel kapcsolatba egy kérdésem mégpedig hogy mi van az alu váltókarral,érdemes-e lekrómoztatni/most nem a tipustisztaságot nézem/.

            Komment


              #7
              Ha nem a típus tisztaság a fő szempont, hanem az elfogatható külalak, akkor szerintem csak políroztasd ki.

              Komment


                #8
                csacsa73 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Üdv mindenkinek nekem is lenne ezzel kapcsolatba egy kérdésem ...
                .. most nem a tipustisztaságot nézem/.
                Pedig ebben a témában éppen a típustisztaság lenne az ami "ezzel kapcsolatos".

                sebokricsi eredeti hozzászólása
                Nem épp ezzel kapcsolatos, de mégis kapcsolódik a témához: az aluminium féklapokról hogyan lehet a legkönnyebben eltávolítani a krómozást?
                Szorosan ez a kérdése sem kapcsolódik jobban ide, mint bármelyik másik szerelési témához.



                Arra szeretnék kérni mindenkit, hogy bátran nyissatok minden új kérdésnek új témát (ingyen van...), ha nem találtok olyat, ami valóban arról szól, ami a kérdésetek tárgya. Gondoljatok arra, hogy aki válaszol, az egyszer szívesen megteszi. De újra és újra nem foglya leírni ugyanarra a kérdésre, ugyanazt a választ más-más témában. Pedig ezekre a kérdésekre itt senki nem fogja a választ keresni, újra fel fogják tenni mások, máshol.

                Aki pedig az 1969 Pannonia T5-H típusjegyei után kutat, bosszankodva olvasgatja mindezt. Viszont - Tőle most elnézést kérve - kivételesen mégis itt hagyom ezt, hogy a kérésem olvasható maradjon.

                Köszi!
                stalker és soveny kedvelte ezt.
                Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

                Komment


                  #9
                  Csak arra akartam célzást tenni hogy az alu váltókart kell-e vagy egyáltalán lehet-e krómoztatni,de már az egyik barátom erről tájékoztatott,köszi nyuszifülnek a hozzászólást a barátom is ezt ajánlotta.

                  Komment


                    #10
                    ApaE!
                    A kerékagy külső felületére gondolok.
                    Csak simán tisztítsam le és egy picit fényesítsem ki? Vagy homokszórassam előtte, és utána fényesítsem?

                    Komment


                      #11
                      Sziasztok!

                      Ma találtam ezt a képet az első agy porvédőjéről. Szerintem az én motoromon az alsó lehetett, de holnap csinálok képet és feltöltöm ide. Aki már találkozott ilyennel, az legyen szíves elmondani, hogy ez milyen felületkezelést kapott (horgany?). A másik kettő az világos( alu és krómozott).

                      Click image for larger version

Name:	101_1280x767 (2).jpg
Views:	1
Size:	54.8 KB
ID:	129448
                      Esetleg, ha valakinek lenne még beépítetlen állapotban levő kerékagyról képe, annak is nagyon örülnék.

                      Komment


                        #12

                        Komment


                          #13
                          A motoromon biztos, hogy az alsó változat volt. Íme a képek, sajnos amivel tisztítottam picit megkezdte a felületet.
                          Click image for larger version

Name:	P10207321.jpg
Views:	1
Size:	198.4 KB
ID:	129449Click image for larger version

Name:	P10207331.jpg
Views:	1
Size:	197.6 KB
ID:	129450
                          Nem tudom érdemes-e foglalkozni velük, menthetőek-e. A porvédőről lemondtam már, mert azon több kisebb, nagyobb horpadás is van. Vagy menthetőnek látszik még mindkettő?

                          Az agyról azért lenne jó kép, mert akkor tudnám mit tegyek a felületével. Kicsit fényesítsem a két peremét és a bordákat haggyam mattan.

                          Nem találtam sehol információt arról, hogy gyárilag milyen vastag ferodolt szegecseltek a fékpofákra. 4-esre gondolok, de nem szeretném, hogy utána ne legyen megfelelő.

                          Komment


                            #14
                            ici169 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Nem találtam sehol információt arról, hogy gyárilag milyen vastag ferodolt szegecseltek a fékpofákra. 4-esre gondolok, de nem szeretném, hogy utána ne legyen megfelelő.
                            Szerintem ezt úgyis a felszabályozott dob átmérője határozza meg, ehhez kellene illeszteni minél feszesebben a ferodót is!

                            Komment


                              #15
                              Az Origon találtam egy T5-ről szóló cikket. Előzetes kontroll nélkül teszem közzé a linket részben azért, hogy ráérő időmben ne kelljen keresgélni, részben azért, mert a képeket nézegetve tényleg szép gépet kaptak lencsevégre. Jó olvasást kívánok:

                              Igáslóból veteránná nemesedett - Pannonia T5H (1969) teszt

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X