Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia beazonosítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia beazonosítás

    Sziasztok!
    Segítséget szeretnék kérni Tőletek a motorom beazonosításához. T5-ként került hozzám, szétszedve. Most kezdtem az összerakásnak, de találtam pár érdekességet, ami alapján kérdésessé vált számomra, hogy valóban T5-ös -e? A legelső ami feltűnt: a karburátor úszatógombos és nem szívatós. Utána jobban megnézve ami még feltűnt: az oldaldobozok bakelitcsavarosak. Egyik oldalon 2, a másik oldalon 2 csavar plusz középen a zár.
    Ha esetleg segít: a vázszám: 58060983, a motorszám: 80120048
    A hátsó fékpedál tányéros, de az alkatrészek között találtam olyan kart is, mint a váltókar. A hátsó teleszkóp állítórésze "lyukas", de az alkatrészek között van egy pár állítókaros is. Kaptam hozzá kis és nagyfékdobos kerekeket is. Az első és hátsó sárvédő fém és peremes. A kipufogóban levő furulya nem a "45 fokban levágott " végű, hanem a szűkülő hengeres. Készítek majd képeket is, és remélem sikerül beazonosítani a motort

    Köszönöm!

    #2
    Valószínűleg nagyobb része nem eredeti a motornak, a vázszám alapján lehet T5 1968.06. havi, a blokkja pedig 1980-as gyártású alkatrészblokk, bordázott vagy akár ritkán bordázott elejű.
    Titus és zahi kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Köszi 80-ban ezekszerint még gyártottak blokkot? Na majd rakok fel részletesebb képeket otthonról. Most csak egy van...
      Click image for larger version

Name:	DSCN7076_1.jpg
Views:	1
Size:	200.4 KB
ID:	147530
      zahi kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        10-évig biztosítani kellett az alkatrészellátást, tehát gyárthattak akár komplett blokkot is, vagy inkább blokkfelet. Azonban a vázszámod 58-cal és nem 68-cal kezdődik. 58-ban még nem gyártottak T5-öt, tehát inkább TLT, vagy TLF lehet a váz.

        Komment


          #5
          Azonban a vázszámod 58-cal és nem 68-cal kezdődik. 58-ban még nem gyártottak T5-öt, tehát inkább TLT, vagy TLF lehet a váz.
          Már bocs Zsolti , de úgy tudom (remélem nem tévedek nagyot ! ), hogy váz szám esetén csak 1970-től került az "évtized" is jelölésre , vagyis 69 -ig simán az év volt jelölve (PL : P109112552) később pedig (PL: P1071121234) így demeterrel értek egyet . A legelején olvasható 5 -ös karakter lehet hogy a T5 (az alvázszám részeként , annak elejére beütött tipusmegjelölés) második fele !

          Click image for larger version

Name:	161801.jpg
Views:	1
Size:	189.6 KB
ID:	147533Click image for larger version

Name:	Kép0163.jpg
Views:	1
Size:	189.7 KB
ID:	147534

          Ha TL , TLT , vagy TLF akkor nem kellene a steuerung-ba beütve lennie legalább egy régi rendszámnak is ??? (általában E-betűs...)
          Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 nov. 02, 13:02.
          Titus és demeter kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Én csak az Ocskay-féle irodalomra emlékszem, arra is csak fejből. A bakelitfejes oldaldobozcsavarok mindenesetre korábbi típusváltozatra utalnak, mint a T5. A típustisztaság amúgy is nehéz dió.

            Komment


              #7
              Nehéz.. de valamennyire törekedni szeretnék rá

              Komment


                #8
                gyárthattak akár komplett blokkot is, vagy inkább blokkfelet
                Komplett kész blokkok voltak annak idején kaphatók boltban. Kerti traktorokba és olyan motorokba kerültek ezek be, amiknek a tulajdonosa nem értette vagy nem érdekelte, hogy nagyon gáz már Pannóniával járni...ja, vagy csak falusi volt...
                Lemezjáték és zahi kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Üdv!
                  Szerintem ez egy 1965/8. havi T5 vázszám alapján. Erről akkor tudsz megbizonyosodni 100%-ban, ha a számok olyan szögletesek, mint a Zahi által feltöltött képen látható számok. A blokk már egy kicsit érdekesebb téma, de akár egy 68 januári darab is lehetne, ha hűtőbordás lenne a blokk közepek eleje, de nem az... Lehet egy szám nélküli alkatrész blokk is, amihez a cserénél utólagosan "generáltak" egy új motorszámot, de Demeter logikája is teljesen jónak tűnik, bár én még ilyen esettel nem találkoztam. Akkor lenne különösen érdekes a dolog, ha szögletesek lennének a motorszámaid is, tehát biztosan gyári beütés lenne. A két oldaldobozon kívül utal még valami nagy fékdobos gépre? Hátsófék kitámasztója milyen? Pálcás, vagy a nagydobosra jellemző?

                  Komment


                    #10
                    Szerintem ez egy 1965/8. havi T5 vázszám alapján.
                    Kezdjük a végéről ! Akkor a vázszám alapján 65 / "08" (!!!) havinak kellene lennie , mert a vázszám utolsó négy karaktere mindíg az adott hónapban gyártott (nem csak azonos típusú!) motorkerékpárok számát jelöli , ami sohasem érhette el a havi 10000 darabos számot , így elegendő volt a négy karakter . Az ezt megelőző két (!) karakter jelöli a gyártás hónapját ! Előtte lévő karakter (ek) jelölik a gyártás évét , ha két karakter van még az előbbi hat előtt akkor 1969 december után került beütésre a szám , ha csak egy akkor elötte . Tudomásom szerint kb 58-tól gyártottak motorkerékpárt csepelen pannonia néven , így elméletileg 58-59 ben gyártott gépek alvázszáma egyezhetne a 68-69 -ben gyártottakéval , de erre a vázszámot kezdő tipusszámból , a váz kialakításának jegyeiből lehet következtetni .
                    Vagyis az általad leírt gyártási idő sajnos tévedés lehet , így a demeter féle verzió a valós ! (szerintem ! )
                    Csak hogy nehogy becsapd magad , vagy másokat ... különben meg mindenki úgy magyarázza az egészet ahogy akarja ...

                    A blokk szerintem is egy 1980 -as decemberi gyártású alkatrész blokk , mivel a gyártás leállítása után (1975) még tíz évig kellett biztosítani a zavartalan alkatrész ellátást , vagyis 1985-ig . Viszont a szükséges alkatrész mennyiséget már kb 1981 -re előállították , így megszünt mindenféle gyártói tevékenység jóformán a pannónia motorkerékpárral kapcsolatban . (igaz a számokról nem láttunk felvételeket , csak leírva ...)
                    Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 nov. 12, 21:07.
                    kollarg és heeegany kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Üdv!
                      Bevallom őszintén én nem mélyedtem el még a szakleírásokban, amit írtam az alapján írtam, amit általam hozzáértőnek ítélt emberektől hallottam. Ez pedig a következő Pannónia vázszámoknál: A típusra utaló jelölések: 1/2/3 betű (TL;TLT; TLF; T és a képeden ha jól látom létezett P-s verzió is) Nyilván az első 3 esetben könnyű a motor típusát megállapítani a T-seknél kicsit érdekesebb. Elvileg a típus jelzését egy / jelnek kéne a motorszámtól elválasztani, aminek a korai gyártmányoknál az első 2 karakter a gyártási év pl: 58; 59. az azt követő két karakter a gyártási hónap. A későbbi gépeknél és ez ha jól tudom 64 végén 65 elején elhagyták az évszám első karakterét, illetve körülbelül ez időtájt átálltak a szögletes karakterekre. Hogy megfűszerezzük kicsit a dolgot, voltak motorok ahol a típusjelölést is elhagyták a számsorból, ezért gondolok én 1965-re gyártási évként. Nem akarok sem okoskodni, becsapni meg bárkit is pláne nem. Azt írtam le ahogyan én tudom a dolgokat lelkes amatőrként. A pótblokkokkal kapcsolatosan én úgy tudom, gyárilag nem volt számuk, ezekbe később ütöttek/ha ütöttek számot, amikor a motor gazdája bevezettette a forgalmiba a motorcserét. Ilyenkor sokszor a motor rendszáma került beütésre motorszámként (2 betű 4 szám).

                      - - - Updated - - -

                      Amit elfelejtettem a típusjelzésnél a szingli T számokkal volt párosítva, hogy ne érezze magát egyedül Pl: T11, T1; T12 ... és persze a jó öreg T5.

                      Komment


                        #12
                        És ott is lehet a jó öreg becsapás, amikor 1963 évi T1-es-ből T13 lesz stb.

                        Komment


                          #13
                          Nem bújkál ott az 5-ös előtt egy halvány T betű?
                          Nekem is T5-nek tűnik - a Pannoniáknál minden cserélhető mindennel kínlódás nélkül (kivéve a P10 teleszkópja, pedig azt még érdemes is lenne...), így akadhat keveredés éppen elég. Főleg ha a motornak volt egy-két komolyabb eseménye, aztán abból állították helyre ami a szomszéd pajtájában állt évek óta.
                          Ha az ember eleget nézegeti a neten a képeket vagy élőben a motorokat, akkor feltűnhet (szerintem), hogy 1968 előtt nem tipikus, hogy a bölcsőre és a jobb oldali, ülés alatti nyúlványra felhegesztették volna a kis csődarabokat, amikhez az oldalkocsit már a vázcsövekre kívülről rászorított bilincsek nélkül lehetett felszerelni.
                          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                          Komment


                            #14
                            Sziasztok!
                            Látom itt nagyon megy a vázszám alapján a gyártási időpont azonosítás!
                            Nekem így néz ki:
                            alv: p109050882
                            msz: 9050882
                            Csak azt szeretném tudni, hogy fedi-e a valóságot a forgalmiban bejegyzett, ill. a táblán megjelölt évjárat. (Bár gondolom igen)
                            Köszönettel:
                            set

                            Komment


                              #15
                              alv: p109050882
                              Motor típus : P-10

                              gyártási év:1969.05hónap a többi sorozatszám....
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X