Közlemény

Collapse
No announcement yet.

T5H 1969 május

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Szia!

    Vehetsz mindjárt külső gumit is,de én inkább a következőképpen látnék neki a dolognak.
    Külön választanám a motorrész felújításához való dolgokat és a váz részeket.
    A váz alkatrészeit összeszedném és egyszer összeállítanám.Rászerelném a sztendert,
    beszerelném az elsővillát,lengővillát, felraknám hátsó teleszkópokat,sárvédőket.
    Mindjárt kiderülnek a dolgok,mi az ami hiányzik.Van-e kormánycsapágy,kell-e venni golyókat hozzá,
    lengővilla apró alkatrészei meg vannak-e,esetleg nincs-e valami elvetemedve görbülve a vázon.......stb.
    Ha jól tudom a kerekek nincsenek összeszerelve,de érdemes tolhatóra egyszer összeszerelni a vázat,
    mindent leellenőrizni,egyeznek-e a csavarok furatai vagy esetleg a hátsó sárvédőn több van belőle a kelleténél.
    A lemez dolgokon,/sárvédők,dobozok ,lengővilla és blokk közti lemez/ kell-e hegeszteni......
    Fékpofák ferodoloztatása szükséges-e.......és még sorolhatnám.

    A motorblokk lenn a másik rész. Érdemes mindent leellenőrizni ott is. Gyújtás rész,kuplunglamellák,épek-e a menetek?
    Ad-e szikrát ha átforgatod a motort.
    Szóval most jönnek a "kalandok"!
    Jó munkát hozzá!

    Üdv:Laci
    Beagle kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Köszi.
      Ezért is a gumival akarnék kezdeni, mert ha a kerekek meg vannak akkor már egy elvi lábra állítást tudnék csinálni. A blokkban a kuplung lamellák elmondás szerint olyan épségben vannak, hogy a felújításnál, nem kellett cserélni. De ez úgyis az első kuplungolásnál kiderül. amit szemre látok, hogy az első lánckeréknél egy két fog kicsit hegyesebb már, nem tudom ezt is h kell e cserélni, aztán ugye új bowdenek, és vezeték is kell.

      Komment


        #18
        Schaefer983,

        Semmi közöm hozzá ,csak láttam írtál az egyik hirdetőnek ,hogy keresel ezt-azt (úszóházfedelet is ).
        Én mondtam ,hogy adok , akkor miért akarsz venni ? Vagy többe kerül a posta mint azaz egy alkatrész? Ezért mondtam ,hogy írd össze ,hogy mi kell és egy postával elmegy !De közöm semmi ,te dolgod ,te pénzed .Csak meglepett a dolog .
        Minden jót!
        Üdv Tamás
        Beagle, és Che kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Szia Tamás78!

          Lehet hogy csak szemérmes, vagy nem akarja elhinni, hogy te ilyen jó ember vagy és csak úgy segítesz neki önzetlenül.
          üdv:Laci




          Szia Schaefer983! Szóval Norbi!

          Tamás78 felajánlotta,hogy segít neked néhány alkatrésszel önzetlenül.
          Vedd fel vele a kapcsolatot,szerintem nem fogod megbánni!
          De persze én sem akarlak rábeszélni:-))

          Ha a kerekekkel kezded,akkor a kérdés a festés vagy krómozás eldöntése.Küllőket horganyozni kéne.
          Nekem még nem tiszta,hogy akkor eredeti lesz-e a motor? Vagy mennyire lesz eredeti,mi a terved.
          Ezt el kellene dönteni a felújítás elején.
          Üdv.Laci
          Beagle, és Tamás78 kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            Breaking News!
            Elkészültem az első tétellel!!!
            Igaz annyira nem volt nehéz, csak kihámoztam a régi borítás alól, és onnan már csak laza 2 óra sika-mika következett. De szerintem megérte. Elém tárult 43 év patinája.
            Íme a képek amiket nyomtam róla:
            Click image for larger version

Name:	IMG_8257.jpg
Views:	1
Size:	187.3 KB
ID:	133760Click image for larger version

Name:	IMG_8256.jpg
Views:	1
Size:	182.6 KB
ID:	133761
            Na mit szóltok?
            Én örülök a fejemnek. Persze tudom, h nincs még kész, mert az alját még le kell majd festenem, meg a kapaszkodó leszorítója is kezelve lesz. De örülök, hogy volt előttem olyan gondos gazdája a kicsikének, hogy így megőrizte az eredeti ülést.
            Beagle, UK és 3 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              Még annyit hozzá tennék, hogy full kész vagyok amúgy mert egy barátok között is 43 éves cuccról van szó. És láttam már egy két mocit. Jelenleg amit hajtok az egy 250 Foresight és egy 500-as Atlantic. Nos a Japónak az ülése mondjuk nagyjából most van ott ahol ez a Panncsi ülés. Csak hogy az a vas 9 éves! Az Aprillia ülése most lágyabb tartású és erőtlen amúgy a seggemnek persze kényelmesebb elsőre, de 100km után azért már bőven a farcsontomba vág egy két fém cucc is. Kipróbáltam ráültem nagyon jó a tömése ennek!
              Komolyan le a kalappal.
              Más: ha valaki festés ill. festék témában tudna nekem segíteni, az keressen meg privátban, had fárasszam le egy két hülye kérdéssel.
              előre is köszi.
              Üdv:N

              Komment


                #22
                Schaefer983 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Más: ha valaki festés ill. festék témában tudna nekem segíteni, az keressen meg privátban, had fárasszam le egy két hülye kérdéssel.
                Szerintem tedd fel nyugodtan nyilvánosan a kérdéseidet, főleg mert előbb-utóbb jöhet valaki, aki megint ugyanezeket kérdezné - aztán akkor már készen el tudja olvasni.

                Itt van a direkt erre kijelölt hely:

                http://veteran.forum.hu/felujitasi-f...47/festes-363/

                Egyébként tényleg szépen megmaradt az ülésed, gratulálok hozzá. Állítólag - a helyi kárpitos bácsika szerint, aki már akkor is kárpitos volt amikor még gyártották ezeket a vasakat Csepelen - a szivacs titka az üregek, más jelleget ad neki mintha tömör lenne.
                There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                Komment


                  #23
                  Csak egy szubjektív gondolat. A tegnapi hátsó teleszkóp össze szereléses kérdésemen egy kicsit a mai nap még elmélkedtem. Ugye először is kaptam az ukázt használd a keresőt majd kaptam egy használható infót (ami a könyvben van) mindegy hülyegyerek vagyok ez komolyan nem is jutott eszembe. De a kereső erre a konkrét példára nekem nem adott adekvát választ. Valamint ezt tovább gondolva azon is elmélkedtem, hogy mi (többségében és magamból kiindulva mert kurva egocentrikus vagyok) miért is vagyunk itt? A válasz talán egyszerű: szeretjük a régi dolgokat a motorokat az autókat, és kicsit tán túl is értékeljük őket. Van közös téma egy kiindulási pont amiben (többnyire) megegyezik az ízlésünk. Ebből fakadóan egy (bizonyos értelemben) zártabb közösséget alkotva (ami persze nyitott a hozzá hasonló őröltek előtt) , beszélgetünk egymással kivel mikor privátban ki mikor, egy külön témát új felpattintva az adott kérdéskörre. Az oldal (bár nem néztem utána) nem tegnap óta működik, így azt amit most én átélek és egy hónap múltán a másik, valószínűleg ezer és ezer kolléga átélt és át ment ezen a rögös úton. Aminek itt hangját is hallatva sok téma már felmerült. Ezért az amikor egy üzemeltető azt írja nekem, hogy "ezt vagy azt a kérdést miért teszed fel hiszen csak használnod kell(ene) a keresőt és máris ott a válasz" az első blikkre nekem jogosnak is tűnik és valóban én érzem magamat hülyének, hogy basszus tényleg... De! Attól közösség a közösség, hogy az alkotók beszélgetnek, (mondjuk) és lehet hogy egy adott téma abban a hónapban már vagy egy tucatszor is elhangzott, elképzelhető (nem biztos,de...) hogy a delikvensnek a kérdése (búja, baja, bánata) csak 90%-ban egyezik az elhangzottakkal. És az hogy vannak páran akik biztos szívesen válaszolnak, vagy épp a nem annyira öreg (itt a fórumon) tagok is szívesen okítják a hozzám hasonló zöldfülű (hülyegyerekeket). Éppen ezért elnézését kérem mindazoknak akiket a jövőben megbántok azzal a tapintatlan magatartásommal, hogy felrakom az általam komoly és akkor épp legyőzhetetlennek hitt problémával kapcsolatos kérdésemet.
                  ezek után félve merem megkérdezni, hogy gyújtógyertya témában hova a Pi..ba kell a kérdésemet fel tenni?
                  Ha nincs hely akkor ide írom kegyetlenül!
                  Üdv:N

                  Komment


                    #24
                    pl ez egy tökéletes fórum lehet arra, hogy feltedd a gyertyával kapcsolatos kérdésedet, esetleg még mielőtt felteszed a kérdésed már meg is találod a választ. De amúgy ne izgulj, itt senki nem harap, én is tettem már fel olyan kérdést amire az volt a válasz, hogy "itt, meg itt, meg itt már le van írva csak keresni kéne" de ez csak azért van mert nem akarnak, meg elég nehéz is 28 oldalnyi beszélgetést újból leírni, ráadásul így te is jól jársz mert lehet, hogy olyan kérdésre is választ találsz ami még fel sem merült benned, vagy a későbbiekben fog majd előjönni.

                    Komment


                      #25
                      Sziasztok!
                      Ma egy kis lépést ismét tettem a boldogulás irányába. A mai nap a blokk-kal akartam "szarakodni" egy kicsit és sikerült. Közben lett is egy két észrevétel. Ezeket szeretném megosztani veletek és a véleményeteket, észrevételeiteket, és hozzáböfögéseitekre lennék kíváncsi.
                      Click image for larger version

Name:	PanncsiFelújítás 005j.jpg
Views:	1
Size:	192.4 KB
ID:	133785 Mit szóltok milyen állapotban van képalapján szerintetek a gyújtás?
                      Click image for larger version

Name:	PanncsiFelújítás 007j.jpg
Views:	1
Size:	192.4 KB
ID:	133786 Ezt a repedést a jobb oldal belső felén találtuk. Szerintetek kell vele foglalkoznom, vagy csak öntési hiba?
                      Click image for larger version

Name:	PanncsiFelújítás 016j.jpg
Views:	1
Size:	189.7 KB
ID:	133787 Szerintetek ide nem kellene egy új tömítés?
                      Click image for larger version

Name:	PanncsiFelújítás 025j.jpg
Views:	1
Size:	188.8 KB
ID:	133788 A repedt úszóházfedelem.
                      Click image for larger version

Name:	PanncsiFelújítás 032j.jpg
Views:	1
Size:	190.5 KB
ID:	133789 Na ilyen a hengerfej belűről.
                      Click image for larger version

Name:	PanncsiFelújítás 036j.jpg
Views:	1
Size:	187.8 KB
ID:	133790 A dugó és a henger. Szépen néz ki. Szerintetek a hengerfej és a hengerközé nincs tömítés? Amúgy összességében abszolút pozitív a benyomásom eddig a blokkról. Segítőm apukám volt (aki annó pár TS és Trophy szétszedést és összerakást végignyomott) és ő úgy látta, hogy egész jó állapotban van.
                      Várom válaszotokat. Ja még egy kérdés. Gázmarkolatot, nem csak a gumit, vagyis főleg nem a gumi érdekel mert azt bárhol találni, hanem mechanikát, hol keressem?
                      Köszi.
                      Üdv:N

                      Komment


                        #26
                        A repedés miatt mindig jönni fog az olaj,meg kellene hegeszteni és uj csapokat kellene bele tenni.Nemrégen lett egy hasonló hiba kivesézve,keresd meg az egy szép megoldás!
                        Ne sértődj meg,ugy tünik ősszevissza teszed fel a kérdéseket.Kicsit higgadj le,mert elveszited a fonalat,vagy amaradék türelmedet.Például kérdezed a repedést pedig érzed,hogy nem okés. Alaposan meg kell nézni belülről is. Ott sajnos csunyább lessz a sérülés,nem jóslás gyakorlat!
                        Ajánlom neked olvasd el valamelyik szerelési utasitást,hogy lásd a sorját a javitásoknak.
                        Persze nem baj ha közben a krómokról telókrol érdeklődsz,viszont te sorjában haladj.
                        Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2012 dec. 13, 06:09.
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment


                          #27
                          Köszi. Igen több szálon futtatom a dolgot. Egyrészt szeretnék egy szerkezetileg és mechanikailag, üzembiztos, sőt megbízható járgányt, másrészről egy olyan küllemet is kölcsönözni neki, ami vállalható és elfogatható. (méréstechnikával foglalkozom hivatásszerűen) Megsaccolva ezt a repedést, kb tized milliméter alatti a szélessége. A hozzászólást megkeresem amit mondtál, (amint lesz időm) de azt megelőzendően egy kérdés, ha ezt a deklit leveszem, akkor bármifajta olaj, szétugró rugó, vagy egy kellemetlen kevésbé visszafordítható dolog vár rám?
                          Amúgy mielőtt hozzám került, ezt a blokkot egy motorszerelő (aki azóta sajnos elhunyt és még fater is emlékezett rá a 70-es évekből) újította fel. A dekli csavarok alatt ott a szép réz alátét. Ha a repedés akkor is meg volt már (márpedig enyhe olajpárát mintha látnék körülötte) akkor neki ezt látnia kellett, nem?
                          És már most bevettem két nyugtatót, meg persze hajrá szisztéma és tervszerű szervezettség!

                          Komment


                            #28
                            Schaefer983 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Ezt a repedést a jobb oldal belső felén találtuk. Szerintetek kell vele foglalkoznom, vagy csak öntési hiba?
                            Kell bizony, sok mindenféle műszaki érzéket nélkülöző tulajdonos használta ezeket a motorokat, az ütközőcsapok és blokkház sérülése egy gyakori következménye ennek az érzéketlen használatnak.


                            Schaefer983 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Szerintetek ide nem kellene egy új tömítés?
                            Szerintem minden szerelésnél, mindehová kell új.


                            Schaefer983 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Szerintetek a hengerfej és a hengerközé nincs tömítés?
                            Nincs, de megfelelő hőálló tömítőanyag nem árt, illetve a többiek ötleteit itt olvashatod.


                            Schaefer983 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Gázmarkolatot, nem csak a gumit, vagyis főleg nem a gumi érdekel mert azt bárhol találni, hanem mechanikát, hol keressem?
                            Gázmarkolatot még én is tudok neked adni, van egy pár.

                            Komment


                              #29
                              Az alsó szegecselt csap hejett csavarfej van,ez azt jelenti át van kissé alakitva.A felső rugó az alsó fogasiv ütköző.Nem kell félni nem ugrik szét legfeljebb rá kell tartani a berugótengelyre,ha húzza a dekni levételkor,az maradjon a bllokban.Amugy tényleg igéretes a motorod, ne félj az alkatrészektől. A krómozás a leghuzósabb.!
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment


                                #30

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X