Közlemény

Collapse
No announcement yet.

gyújtógyertya

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    gyújtógyertya

    sziasztok vettem egy NGK tipusú gyertyát /olyan volt benne/ de más kód van irva az oldalára.A régi:M 494 Az új:M 058 Számit ez valamit ?
    Atti69 kedvelte ezt.

    #2
    http://users.vpg.sulinet.hu/klucsar/...zesek-full.jpg

    Ezt böngészd át!

    Veterán motorok - Klucsár Miklós honlapja
    Utoljára szerkesztve a következő által: -t5-; 2011 szept. 20, 10:19.
    volomisi és Che kedvelte ezt.
    A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

    Komment


      #3
      Köszi közben már ráakadtam erre a lapra,ezek szerint a BRISK a favorit?

      Komment


        #4
        Gyújtógyertya

        Nikolaus August Otto nagy találmánya a hasznos ütem.
        De mivel lehet ezt a legtökéletesebben elérni?
        Milyen hőértékű gyertyát használjak mi fontosabb milyen fajtát?
        Típusnál van e eltérés T5,T1......P10
        Tudnátok segíteni?Van egy rakoncátlan szép P10sem Milyen gyertyát ajánlotok.
        Köszönöm mindenkinek a hozászolást.

        Komment


          #5
          Letöltések között minden adatot megtalálsz Pannoniádhoz:Szente Gyula - Így gondozd a Pannóniádat - Letöltések - Veterán fórum
          potyika kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Nagyon szépen köszönöm a segítséget.Letöltöm.

            Komment


              #7
              Nincs mit,én is "ebből dolgoztam".

              Komment


                #8
                Sziasztok!

                Lenne egy fontos kérdésem a gyertyákkal kapcsolatban. Mikor elkészült a motorom (P10) akkor Brisk gyertyát használtam, nem sok sikerrel mert 50-80, jobb esetben 100km-enként cserélni kellett. Aztán ajánlották nekem az NGK-t meg a Denso gyertyát. Az NGK kibírt átlagban 400km-t, a Denso W20FP-U általában túl volt az 500 km-en mikor tönkrement, de volt, hogy 800-at is kibírt. Aztán November elején eltettem a motort, Február közepén elővettem, a tavalyi gyertyát 50km alatt megette, ami várható volt, mert volt már benne vagy 400km, viszont azóta alig mentem 500km-t de már a 7. gyertyát teszem bele az idén. Ugyanazt a Denso W20FP-U gyertyát használom. Igaz, hogy most csak városban jártam vele, és megkezdődtek a tavaszi munkálatok, fel van túrva az egész város, reggel-délben, este dugó van, meg mindenhol 30as tábla, ráadásul pont olyan helyeken ahol kerülési lehetőség sincs sok, vagy egyáltalán, tehát melegszik rendesen a vas.

                Na de a kérdésem az lenne, hogy ti milyen gyertyát használtok, vagy mit ajánlotok? Meg, hogy mi lehet a baj, hogy ennyire gyorsan mennek tönkre a gyertyáim? Túl alacsony, vagy túl magas a hőértéke? A mágnesem gyenge, ezért 0,3-0,4-es szikrahézagot használok, e felett nem, vagy csak nagyon nehezen indul be és egyenletlenül jár. A keverékem pedig 1:25-ös. Igazából sosem menet közben adja meg magát a gyertya, tehát ha folyamatosan megyek 50-nel vagy gyorsabban, akkor elmegy bármeddig, mindig akkor megy tönkre mikor egy villanyrendőrnél már csak a 3. zöldön tudok átmenni, tehát jó 5 percet jár egyhelyben alapjáraton és utána gyorsítani kell. Akkor szokott nagyokat durrogni, kihagyni pár fordulatot, fulladozni és megállni.

                Megpróbálok még a mai nap folyamán képet feltenni a tönkrement gyertyákról, az alapján hátha többet tudtok segíteni. Eléggé kormosak, de láttam már rosszabbat is. Remélem elég információt adtam meg és ez alapján tudtok segíteni, mert lassan több gyertyát eszik százon mint benzint.

                Komment


                  #9
                  Szia Blackmumus!

                  A mágnesedet mindenképpen cseréld ki vagy újíttasd fel, mert a gyenge szikra egyébként sem jó!

                  A leírt hibajelenségből arra lehet következtetni, hogy túl magas hőértékű gyertyát használsz, ami a motor üzeme során nem képes az öntisztulási hőfokra felmelegedni. Ilyen hűvös időben ez gyakran okoz problémát. Célszerű lenne egy fokozattal alacsonyabb hőértékűt használni.

                  Nekem Jawam van ( 350 - 638 ), az is eszi a gyertyákat, de 1000-2000 km-t azért el lehet menni egy garnitúrával. Ennyit a Pannóniában is ki kellene szerintem bírni neki.

                  Üdv,
                  skac
                  Tequila és sepy kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    A leírt hibajelenségből arra lehet következtetni, hogy túl magas hőértékű gyertyát használsz, ami a motor üzeme során nem képes az öntisztulási hőfokra felmelegedni. Ilyen hűvös időben ez gyakran okoz problémát. Célszerű lenne egy fokozattal alacsonyabb hőértékűt használni.
                    Köszönöm a választ! Én is erre gondoltam elsősorban, hogy ha kormos akkor valószínűleg nem éri el az öntisztulási hőfokot, viszont mindig a hosszú állások és 30km/h-s tötyögések után megy tönkre, tehát mikor nincs hűtése és túlmelegszik. Vagy lehet, hogy nem túlmelegszik, hanem mivel alapjáraton jár a motor nincs akkora égéstéröblítése és jobban lerakódik a gyertyán az olaj?

                    Komment


                      #11
                      Hali, próbáltál esetleg olyant, hogy a "megevett" gyertyákat kiégeted? Lángal, pl. Gázlámpával. Lehetségesnek tartom hogy újból bevethető lenne nagy része. Esetedben szerintem a korom ami okozza a problémát. Tökéletlen szikrakép miatt kormosodik, megálsz hosszabb időre, esetleg a lerakódott korom még párát (víz) is magába szed, és már kúszik is a szikra. Lehet nem jó elmélet, de szerintem helytálló lehet. Próbát mindenképp megér.

                      Komment


                        #12
                        Eléggé kormosak, de láttam már rosszabbat is.
                        Magad is írod, és a világításról is látszik hogy gyenge a mágnes, ezek szerint a szikra energiája a kis trükkel együtt is éppen csak az elégséges mértéket üti meg. Ha tovább gondoljuk, attól függetlenül hogy használható a motor, az égés a hengerben nem éri el az egészséges mértéket és szélsőséges körülmények között ez meg is mutatkozik.
                        Elég meleg ez a Denso gyertya, szerintem nem megfelelő, mégsem ez az alapvető gond, hanem a tökéletlen égés nyomán visszamaradó anyagok tehetik tönkre a gyertyát.
                        Alapvetően amúgy szerintem 7-es NGK kell, lehet próbálkozni 8-assal is. Denso-ból az 22-24.
                        Meg van pár lendkerekem, miért nem szóltál?

                        Komment


                          #13
                          Nem tudtam, hogy van lendkereked de így mostmár tudom Akkor olyan 2-3 héten belül megkereslek és megbeszélünk egy időpontot amikor ráérsz és leszaladhatok hozzád és ki is cseréljük gyorsan. Persze nem ingyen!!! Meg persze ha nem zavarok nagyon, ha zavarok akkor csak találkozunk, ideadod és majd itthon kicserélem.

                          Komment


                            #14
                            Szívesen látlak, 5 db-ból tudsz válogatni. Annyira kapod nem ingyen, amennyire én az emblémákat.

                            Komment


                              #15
                              Elővettem ezt a témát, mert olyan pozitív tapasztalásom lett ma gyertya ügyben, hogy előre nem gondoltam volna.
                              Gyújtással sosem volt bajom, de azért párszáz km-enként mindig néztem a gyertyaképet. NGK BP7HS és Denso W22FP-U voltak a játékosok, teljesen egyformák amúgy minden szempontból. Mióta jópár próbálkozás után a jelenlegi karburátor és beállítás mellett maradtam, nem igazán volt barna a gyertyakép. Inkább szürke és egyik oldalon egy kis fekete rátét. A feketét betudom annak a szakasznak, míg a főútról hazáig érek, a többi meg ugye az országúti szakaszé. A keverék biztosra mondom, hogy a dús irányába van kalibrálva, babráltam eleget korábban. Most, hogy "jobb fajta" adalékolt benzinnel kijártam a teletankot, picit vastagabb szürke lerakódást tapasztaltam és mivel már korábban is eszembe jutott, hogy hőértékben lépni kellene felfelé, beszereztem NGK-ból egy B8HS játékost.
                              A próbakör eredménye pedig minden várakozást felülmúlt, sokkal kisimultabb lett a motor, a rezgéseken kívül a hangjában is abszolút észrevettem. Korábban óra szerint 90 volt a határ, ami fölött már nem éreztem az igazinak ilyen szempontból, most annyira tetszett, hogy 90-95-tel tekertem le 50 km-t. Élvezet volt minden perce, olyannyira hogy másra nem is gondoltam, aztán meg ki is fogyasztottam a tankot csontszárazra. (még az út elején tartalékra tettem, mert azt tudtam hogy szükség lesz valamennyire a tartalékból) 10 km-ről kellett hazatelefonálni benzinért, aztán még cigit se vittem...
                              Pluszban, váltásoknál és motorfék üzemben sem annyira erőteljes a hajtáslánc reakciója.
                              Ez csak egy gyertya, mégis két dolgot változtattam meg általa. A hőértéket és a kialakítást. 7-ről 8-ra, az OK, de a kódból elmarad a "P", vagyis egy túlnyúló középelektródásat (amiben eddig hittem) váltottam sima kialakításúra.
                              Végig gondolva a történetet, azt hiszem itt lehet a kutya elásva. Ha az égéstér tetejéhez viszonyítunk, akkor legalább 2 mm-rel lejjebb gyújtott a korábbi gyertya, vagyis alacsonyabban kezdett a lángfront terjedni. Ez okozhatta a keményebb járást. Jelenleg pedig az adott égéstér kialakításhoz megfelelő helyen gyullad be a keverék, az égési folyamat pedig sokkal megfelelőbb fázisban "találja meg" a dugattyút. Az érzékelhető pozitív hang és rezgés változás a kevésbé terhelt hajtáslánc folyománya.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X