Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia főtengely csapágyazása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Az nem tart semmit.
    Akkor úgy írom inkább, pozícionálja - megvezeti a főtengelyt.
    Természetesen axiális terhelést mérsékelten visel el a csapágy, de ebben a rendszerben, ha minden "kerek", akkor nem is éri ilyen.
    Ha fejünkbe vesszük, hogy az alulméretezett vagy kopott főtengelycsap miatt nem akarunk "siklócsapágyazást", akkor ez a legjobb megoldás. Ki-be sajtolni a főtengelyt szereléskor szerintem egészségtelenebb művelet az alkatrészeknek.
    OdinHEM, Lemezjáték és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      demeter és Lemezjáték kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Hengergörgős csapágyak beépítésére vonatkozólag itt az SKF nagykatalógusa. Ingyenesen letölthető és tudomásom szerint jogdíjmentes.

        Csak a keresési útvonal linkjét szúrom be. Abból nem lehet baj - remélem
        Blackmumus, demeter és supermax kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Ha hengergörgőset tesztek mondjuk a gyújtás felőli oldalra és később valami miatt cserélni kell a csapágyat, akkor a gyűrűt hogyan húzzátok le a főtengely csapról? Legfeljebb mini köszörűgéppel lehet mini flexkorongal levágni.

          Komment


            #20
            joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            A gondolat szerintem is nagyon jó -pl. ilyen van a MAICO MD 250 ccm blokkomban is --csak az normál golyós , de szétesős .http://www.zweitakte.de/projekte/Mai...v%20HeinzH.htm
            Görgessétek kicsit le a képeket
            ja , azt elfelejtettem hozzá tenni , hogy gyárilag 30 paci nyihog benne . Talán megbírkozik egy szénnétununing hazai mkp igényeivel .

            - - - Updated - - -

            TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Kérdés az miért is kellene hengergörgős csapágyazás. Azért, mert akkora erő ébred egy új hajtókarban, (Wartburg, Kawasaki) hogy azt a mélyhornyú nem viseli el.
            itt a pont ....................
            zahi, és 3 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              Jó, de akkor felteszem emígy a kérdést:

              - ébred az új hajtókarban akkora erő?

              (és ha igen:
              - mitől ébred a hajtókarban ekkora erő?)

              persze ezt lehet pontosítani:

              - mekkora erő ébred a hajtókarban?
              - és ezt az új erőt az új hajtókar elbírja? (pl. Mekkora is a Wartbi kompressziós tényezője, és mekkora az egyhengerre jutó max nyomatéka? És ugyan ez egy KX 500-asnak mennyi is? mert én ebből számolgatnék, és ebből kiindulva dönteném el, hogy kell-e módosítani a csapágyazáson...
              Utoljára szerkesztve a következő által: TLF65; 2014 okt. 03, 12:54.

              Komment


                #22
                később valami miatt cserélni kell a csapágyat, akkor a gyűrűt hogyan húzzátok le a főtengely csapról?
                Egyszerűen rá kell melegíteni egy forrasztópisztollyal.
                De minden attól függ, hogy a javított csapágyhelyeket milyen méretre köszörülik vissza. Én azt mondom, még így is szopás lenne, ha plusszos. 0 és mínusz pár mikron között lehet jó.

                - - - Updated - - -

                - ébred az új hajtókarban akkora erő?
                Ébredhet. Ha stabil az alap és jól fog működni a megoldás, lehet kompressziót növelni.
                De nem muszáj persze. Én mondjuk megelégednék, ha 50 ekm-re lehetne tervezni a főtengely és a hajtókar csapágyazást, könnyen lehetne hézagolni, összeszerelni és nem kéne széthúzni sok-sok évig.

                Komment


                  #23
                  demeter, van olyan alkatrésze a Pannóniának ami 50 ekm-t kibir a motorházban (hogy csak emiatt ne kelljen széthúzni)?

                  ne érts félre nem lebeszélni akarlak, - engem se lehet az ikergyertyáról, - de van olyan érzésem, hogy hamarabb megy ki minden a motorházban, semmint a főtengely csapágyak meglógósodnának. A gyenge pont (szigorúan szerintem!!!)először a felső hajtókarszem, utána a primerlánc, majd a kuplung. Azután jöhet a váltó fogaskerekei, vagy! a kuplung csapágy (váltó behajtótengely kuplung melletti csapágya), majd talán ezután a főtengely csapágy... szóval szerintem ez a sor végén van, főleg ha egy jó minőségű (pl Koyo ) C3-ast teszel bele... vagy maga a főtengelyt jobbat sajtoltatsz a sonkába, nem egy fémszórtat, keménykrómozottat....

                  de ha hengergörgős, akkor szerintem mindannyian kérünk fényképeket a szerelésről! És hidd el, szorítunk/szorítok Neked, hogy sikerüljön!!!

                  Komment


                    #24
                    Nálam sokkal okasabbak szerint mennyivel kell több energia a forgatáshoz --kb 1m "ÉLEN " ( ha összeadom a görgők két oldalon a felfekvő hoszt ) ----------ellentétben a golyós csapágy , golyó pontjaival ?
                    Viszont , ha megcsinálod , tényleg a hengergörgős megoldást , a kistraki építők imába foglalják a neved . Egy fordulaton , nagy valószínüséggel őrők élet meg két nap .

                    Komment


                      #25
                      van olyan alkatrésze a Pannóniának ami 50 ekm-t kibir a motorházban
                      Én sem hittem, hogy van. De az egérfészek blokkom a tulaj szerint 60 ezret futott, a váltója viszont sokkal jobb állapotban van, mint amit valaha láttam Pannóniában. Igaz, '63-ban még jobb anyagból dolgoztak, de ennyire..?
                      Amit a motoromba szereltem, azt a váltót az összes alkatrészemet áttúrva válogattam össze (recsegős kettes fogaskerék gyári új), mégsincs ilyen jó. Ezt egy az egyben be merem szerelni, új csapágyazás, új léptetők, megerősített főtengely mellé. A blokkszéthúzás részét úgy értem, hogy a középrész kiszerelése és széthúzása nélkül. A többi persze nem bír ki annyit, de az oldaldeklit leszedni, ott cserélni valamit vagy a gyújtás oldalon az nem nagy ügy.
                      Jövő héten elviszem a tengelyeket javíttatni, egyelőre szét van nyomva és a csúcsfuratok rendbe vannak hozva.
                      Hogy a fémszórt felület hogyan viszonyul a szimeringhez, azt majd ott megmondják. De ha nem fogják ajánlani vagy akár alapesetben is, csak a két belső 17 mm lesz javítva. A gyári szimeringtartón még esztergáltatok, hogy tudjon fogadni két db 7 mm-es, nem porvédős szimeringet összeforgatva.
                      Ennyi a fejlesztési terv nagyvonalakban, a szempontokat leírtam, várható hátrányok miatt meg nem adom fel idő előtt. Derüljön ki a végén a beavatkozás sikere avagy sikertelensége.

                      Komment


                        #26

                        Komment


                          #27
                          Most ,hogy mondod tényleg igaz ! Bocsánat -már tudom ! ezért cserélik a a nagyfordulatu ,nagy teljesítményü -főként kétütemü motorok főteng. csapágyát hengergörgősre és nem C3 vagy C4 re .
                          Én is hallottam fél füllel , hogy Angol tudósok ezt állapították meg , de nem figyeltem ...bocs

                          Komment


                            #28
                            Üdv TLF65!

                            Van rá példa,hogy 100000km teljesítésére képes a Pannónia,pedig kizárólag hazai csapágyakat használt.A beszámolót 1973 májusában írta az elégedett motoros.Click image for larger version

Name:	Pannónia P10.jpg
Views:	1
Size:	195.9 KB
ID:	141286

                            Komment


                              #29
                              Demeter, a szimeringpályát ne szórasd. Van olyan javítóhüvely, amit ilyen célra lehet alkalmazni. Pl. az SKF is forgalmaz ilyet.

                              - - - Updated - - -

                              St.Z.350 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Üdv TLF65!

                              Van rá példa,hogy 100000km teljesítésére képes a Pannónia,pedig kizárólag hazai csapágyakat használt.A beszámolót 1973 májusában írta az elégedett motoros.
                              Szerintem sokkal több múlik azon, hogy hogyan van összerakva, mint azon, hogy milyen felirat van a csapágyon. (nem számolva persze a gagyi kínai minőséggel) Rendszeresen szerelek ki olyan radax csapágyakat, amik ránézésre jobb állapotban vannak, mint a helyettük beépítendő vadiúj kbs... Persze ezeket a radaxokat jó alaposan elmosom, olajzom, és mennek az aranytartalékba. "sose lehet tudni, mikor kell".

                              Komment


                                #30
                                Nagyon hasonló a véleményem. Szerintem sokszor fogják anyaghibára a szerelési hiányosságokat.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X