Oldal: 1 / 27 1 2 3 11 ... UtolsóUtolsó
1-10-ig a(z) 263 találatból

Pannónia modernizálás!

Az alábbi beszélgetés „Pannónia modernizálás!” témáról szól, ami a Pannóniák szerelése fórumban szerepel Szerelési kérdések kategóriában; Sziasztok! Ez a fórumtéma - elsősorban - azoknak a Pannóniásoknak szól, akik korunknak megfelelően, szeretnék ...

  1. #1
    Támogató Tonybacsi logója
    Csatlakozott
    2014 okt
    Tartózkodási hely
    Fót
    Összes hozzászólás
    141

    Pannónia modernizálás!

    Sziasztok!

    Ez a fórumtéma - elsősorban - azoknak a Pannóniásoknak szól, akik korunknak megfelelően, szeretnék egy kicsit modernizálni, vagy nem mindenáron szeretnék gyári, vagy azzal azonos eredeti alkatrészekkel felújítani szeretett motorjukat.
    Mindezt a jelenleg is forgalomban kapható - lehetőleg új, bármikor beszerezhető/megvehető alkatrészekkel.




    Először - én úgy gondolom - azt kell (ene) tisztázni mindenkinek a saját fejében, meddig lehet érdemes/szabad és nem utolsó sorban tud (anyagiak) elmenni.
    Öt kategóriában történt az elképzelés.


    1.kategória: teljesen gyári állapot, kívül-belül
    2.kategória: gyárinak kinéző állapot (a módosítások nem , vagy nem nagyon látszanak)
    3.kategória: teljes szabadság, kívül-belül, de fődarab csere nélkül
    4.kategória: teljes szabadság, kívül-belül, fődarab csere is lehetséges, akár más típusra/típusidegenre is, de engedélyezés még nem kell (pl. hátsó lengéscsillapítók, Jawa/MZ indexek, üz.a. tank, sárvédők, kipuf.)
    5.kategória: teljes szabadság, kívül-belül, akár nem típus-azonos alkatrészek fődarab cseréje is szóba jöhet, de itt már engedélyeztetni is kell (ene) sok mindent, így hát ez a kategória csak mint opció került a listához (pl. motorblokk, alu kerekek, tárcsafék, első teleszkóp csere, vázmódosítás...), hogy ilyen is van !




    -A Vape gyújtás és/vagy a 12V-os rendszer már szinte „kötelező” tartozéka a mai „pancsiknál” (2.kat).
    -Az idővel öregedő, megfakult első lámpa foncsort is célszerű lenne kiváltani valamivel (2.kat).
    -A mai világban index nélkül elég kellemetlen közlekedni, azt is fel kell (ene) szerelni (3.kat).
    -A „csak” hátsó fékpedál által működtetett féklámpa sem felel meg - véleményem szerint - a mai kor műszaki elvárásainak, ésszerű lenne egy első fékkar által működtetett féklámpa kapcsoló is (4.kat).
    -És a fékek... (1...5kat)
    -Van mit javítani a kopott, kissé lógós, nem megfelelően csillapító első/hátsó futóműveken is (2...5kat).
    -Üzemanyagszintmérő már szinte minden motorkerékpárban megtalálható(2.kat?!)
    - üz.a.szűrő is jó szolgálatot tud tenni (3.kat)
    -Fordulatszámmérőről már nem is beszélve (mechanikus, vagy digit (3...4kat)).
    -Egy jól megválasztott - esztétikailag is passzoló - első szélvédő, vagy akár lábvédő is sokat tud javítani a motorozhatóságon, ettől még a Pannóniánk Pannónia marad. (3...4kat)
    -Túradoboz/csomagtartó (k). Sokszor kell (het). Honnan, milyent? (4.kat)
    -Esetenként jól jön (jöhet) egy pontos, kis kerékpáros digit km óra. (4.kat)
    -A visszapillantó kérdés - főleg a hegesztett konzolosoknál - visszatérő probléma (remeg, rezeg, ráz, nem lehet meghúzni rendesen a bilincset, kilazul, semmit nem látni hátra, túl bennt van, takarja a vállunk...stb)(2...4kat).


    stb...stb...stb... (biztos vannak még egyéb ötletek is)


    A fő kérdés, hogy mit/mivel lehet helyettesíteni, hogyan lehet módosítani?


    Nem tudom elég nagy betűkkel leírni, hogy a félreértéseket elkerüljük: Ez a kis „szösszenet”, nem azért készült, hogy a Pannóniánkból valami „szörnyeteget” hozzunk ki ,


    hanem a lehetőségekhez képest egy jobban, biztonságosabban, és üzembiztonságosabban motorozható kétkerekűnk legyen.
    A nap, mint nap használók, és/vagy túrázók tudják miről beszélek. Hogy ezt ki, miként, hogy oldja meg...na ez itt a kérdés.


    üdv: Tonybacsi


    További érdekes témák:
    heeegany, Lemezjáték, sepy és 1 további tag olvasták örömmel.

  2. #2
    Támogató
    Csatlakozott
    2011 jún
    Tartózkodási hely
    Budapest xV ker
    Összes hozzászólás
    3,444
    Idézet Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Pannónia modernizálás!


    Idézet Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    1.kategória: teljesen gyári állapot, kívül-belül
    Akkor ez inkább a "0" dik nap , nem ?

    St.Z.350 örült ennek az írásnak.

  3. #3
    Támogató
    Csatlakozott
    2012 máj
    Tartózkodási hely
    Győr
    Összes hozzászólás
    583
    Az 5.-dik kategória a P21 tulajdonosoknak kedvez.mert elég ha vesznek egy Yamaha YDS 2-est és Pannónia emblémát ragasztanak a tankra.

    joker, wsievers, dkari és 4 további tag olvasták örömmel.

  4. #4
    Támogató Tonybacsi logója
    Csatlakozott
    2014 okt
    Tartózkodási hely
    Fót
    Összes hozzászólás
    141
    Idézet joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Akkor ez inkább a "0" dik nap , nem ?
    Modernizálásnak vehetjük az 1.kategóriában pl. a vadi új első-hátsó gumikat (melyek „ne adj isten” jobb minőségűek a gyári Cordatic-nál), de akár lehet egy teflonbetétes bowden is, az sem látszik, vagy a főtengelyen a Koyo csapágyak...
    Ezek szerintem még beleférnek a gyári állapotba.

    - - - Updated - - -

    Az 5.-dik kategória a P21 tulajdonosoknak kedvez.mert elég ha vesznek egy Yamaha YDS 2-est és Pannónia emblémát ragasztanak a tankra.
    Gondoltam itt ilyenekre, hogy: ha pl. valaki komplett első teleszkópot akar cserélni tárcsafékes kerekekkel együtt (régen is ezt csinálták az emberek, MZ tárcsás elejét a pancsiba, de legfőképp a P20/21-ekbe), de ehhez ma már engedély kell.

    Lemezjáték örült ennek az írásnak.

  5. #5
    Támogató
    Csatlakozott
    2012 máj
    Tartózkodási hely
    Győr
    Összes hozzászólás
    583
    Ehhez régebben is engedély kellett.


  6. #6
    Támogató heeegany logója
    Csatlakozott
    2013 febr
    Tartózkodási hely
    Edelény
    Összes hozzászólás
    2,472
    Blog bejegyzések
    1
    Én inkább a 2-es és a 3-as kategória közé sorolnám be magam.
    Fontos hogy megmaradjon a Pannóniás kinézet. De azért elég szépen farigcsálok rajta


    Irányjelző és normális első teleszkóp az átalakítások listájának élén volt.
    Tükrök a legolcsóbbak amiket kapni lehetett, persze elég pocsékak is (nem lehet normálisan beállítani) de most télen cserélem őket jobbra.
    Tankba Simsonhoz való szűrő van, valamint a benzincsövön is van egy.
    Blokkban felül tűgörgős Wartburg hajtókar MZ tűgörgővel. A teleszkópon Jawa porvédő...
    Bár a legszembetűnőbb a digitális műszeregység. Ez mérné a sebességet, a motorhőt és a külső hőt.
    (fordulatszám különösebben nem érdekel )

    12V-os rendszer tervben van (de gyári lendkerékkel), elektronikus gyújtással együtt. (méghozzá úgy hogy nem aksiról megy a gyújtás hanem külön tekercsről)

    Ha minden jól megy még az éven kész lesz a csomagtartó és a bukócső rá.

    Az első fék jeladóján régebben én is gondolkodtam. Viszont még nem szántam rá magam hogy beépítsek egy mikrokapcsolót hozzá a fékkarhoz (meg a közeli tervek között nem is szerepel. Majd egyszer talán)

    Na meg még sok sok átalakítás van tervben. Aztán hogy mi lesz belőle megvalósítva és mi nem az még sok mindenen múlik

    Tonybacsi, cocojumbo és sinter szívesen olvasták.

  7. #7
    Támogató Tonybacsi logója
    Csatlakozott
    2014 okt
    Tartózkodási hely
    Fót
    Összes hozzászólás
    141
    Hello!

    Fontos hogy megmaradjon a Pannóniás kinézet.
    Ez remekül sikerült. Nekem tetszik.
    Pontosan ilyen motorokra gondoltam a téma indításakor (a magyar ember mindig is kreatív volt). Szerintem nagyon jól néz ki.



    12V-os rendszer tervben van (de gyári lendkerékkel), elektronikus gyújtással együtt. (méghozzá úgy hogy nem aksiról megy a gyújtás hanem külön tekercsről)
    /kicsit gondolkodtam.../

    A lendkerék állórészén 4db tekercs található. Ebből egy, a gyújtótekercs, egy másik a töltő tekercs, és a megszakító pogácsákhoz közelebb eső tekercsek, melyek a világításért felelnek. Ez utóbbiak párhuzamos üzemben dolgoznak!

    Hogy hogy is lehet a Pannónia világítását korszerűsíteni 12V-ra és fordulatszám függetlenre az eredeti alkatrészek felhasználásával?
    Mai modern korunk vívmányával az elektronikus feszültség szabályzóval. No de hogyan?

    Először sorba kellene kötni a két világítótekercset egymással. Majd terhelni egy 12V/35W-os izzóval, beindítani, és mérni a feszültséget (váltófesz!). Ha 2000 rpm körül 14V-ot mérünk, nyert ügyünk van. (ha nem elég a fesz., én még a töltőtekercset is sorosítanám)
    Ezután beépítünk egy pl. robogóba való feszültség szabályzót, miután tudjuk annak a bekötését.
    A lendkerék marad, megszakító marad, gyújtás marad, de mégis korszerűsítettünk valamit...



    Az első fék jeladóján régebben én is gondolkodtam. Viszont még nem szántam rá magam hogy beépítsek egy mikrokapcsolót hozzá a fékkarhoz (meg a közeli tervek között nem is szerepel. Majd egyszer talán)

    Tükrök a legolcsóbbak amiket kapni lehetett, persze elég pocsékak is (nem lehet normálisan beállítani) de most télen cserélem őket jobbra.
    Mindkét problémát meg lehetne oldani egyszerre, ha pl. robogó kiemelőkar és kapcsolókonzolt szerelnénk a kormányra.
    Ezek mindkét karjában ott van a mikro kapcsoló helye, és jelenleg is kapható jobbos-balos visszapillantóknak is benne van a menet helye. Természetesen probléma -problémát szül, a hegesztett kiemelőkar konzolt le kell (ene) vágni az eredeti Pannónia kormányról, és a hát a jobbos fékkar hidraulikus -általában. Cserébe, van integrált index, kürt, fényváltó, szivató, stb.


  8. #8
    -
    St.Z.350, Lemezjáték és sinter szívesen olvasták.

  9. #9
    Támogató heeegany logója
    Csatlakozott
    2013 febr
    Tartózkodási hely
    Edelény
    Összes hozzászólás
    2,472
    Blog bejegyzések
    1
    Én mindenképp 12V-os rendszert szeretnék a jövőben. Méghozzá áttekert tekercsekkel.
    Bár a terv még csak a fejemben létezik egyenlőre, tehát lehetnek benne hibák. De a terv az hogy csinálok egy új gyújtásalapot amire kerülne 3db világító tekercs és 2 db töltőtekercs (vagy valami hasonlót. Ezeknek valószínű egyedi vasmagja lenne). Innentől több lehetőségem is van. Az egyik hogy a 3 világítótekercs táplálná a világítást és az aksitöltést. A két töltőtekercs pedig a gyújtást.
    Aztán az is lehet hogy 2 tekercs maradna a világításnak, 2 az aksinak és egy a gyújtásnak.
    Vagy, ha elég erős lenne a töltőtekercs akkor az egyik a gyújtásnak a másik az aksinak. A másik három pedig a világításé maradna.

    Mindezekhez persze át kell rendezni az alaplapot. A megszakító helyén lehetne a jeladó (vagy akár, ha nagyon elvetemült lennék oda is mehetne egy tekercs, a jeladó meg kintre) a kondi helyén még egy tekercs a gyújtótekercs helye pedig kicsit arrébb téve (hogy a 3 tekercs 120°-onként legyen)

    - - - Updated - - -

    Idézet Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Mindkét problémát meg lehetne oldani egyszerre, ha pl. robogó kiemelőkar és kapcsolókonzolt szerelnénk a kormányra.
    Ezek mindkét karjában ott van a mikro kapcsoló helye, és jelenleg is kapható jobbos-balos visszapillantóknak is benne van a menet helye. Természetesen probléma -problémát szül, a hegesztett kiemelőkar konzolt le kell (ene) vágni az eredeti Pannónia kormányról, és a hát a jobbos fékkar hidraulikus -általában. Cserébe, van integrált index, kürt, fényváltó, szivató, stb.
    Ezt semmiképp nem valósítanám meg. Ezeket a fékkarokat meg akarom hagyni. Tehát saját gyártmányú kapcsoló kell.
    (és a LED es féklámpa miatt nem is kell nagy áramra méretezni. 700mA-hez nem kell nagy kapcsoló)
    Merthogy a féklámpa, az irányjelzők és a hátsó helyzetjelző LED-es (bár ezutóbbi konstrukciós hiba miatt hamar megadta magát. De már készül a javított változat) Mindenhez meleg fehér teljesítmény LED-eket használok. Így avatatlan szem észre sem veszi hogy az nem normál égő


  10. #10
    Támogató Lemezjáték logója
    Csatlakozott
    2013 okt
    Tartózkodási hely
    Kaposvár
    Összes hozzászólás
    1,011
    Tonybacsi
    Először sorba kellene kötni a két világítótekercset egymással. Majd terhelni egy 12V/35W-os izzóval, beindítani, és mérni a feszültséget (váltófesz!). Ha 2000 rpm körül 14V-ot mérünk, nyert ügyünk van. (ha nem elég a fesz., én még a töltőtekercset is sorosítanám)
    Nem állítom, hogy nem működőképes a dolog, csak egy konkrét tapasztalatot szeretnék ezzel kapcsolatban elmondani.

    Kb. 25 éve kínlódtam a D-Csepelemmel, napi használatban volt, és rendes féklámpát akartam rá akkumulátor nélkül.
    Gondoltam párhuzamosan rákötöm a világító tekercsekre az amúgy is kihasználatlan töltőtekercset, így együtt többet adnak. Semmivel nem lett jobb, sőt... Így hát maradtam a két világító tekercs teljesítményénél...

    Gondolkoztam, mi lehet az oka, és arra a következtetésre jutottam, hogy valószínűleg olyan fázisban találkoznak a tekercsek szinusz hullámai, amik nem erősítik egymást?!

    Persze ezzel nem azt állítom, hogy ne lehetne munkára fogni még azt a kis 5W-os teljesítményt, csak meg kell oldani, hogy az együtt dolgozó tekercsek ne zavarjanak be egymás munkájába.!


Oldal: 1 / 27 1 2 3 11 ... UtolsóUtolsó

Téma információk

Users Browsing this Thread

Jelenleg 1 látogató olvassa a témát. (0 tag és 1 vendég)

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •